رواية عذاب الحب كاملة بقلم حبيبة احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عذاب الحب الفصل الخامس 5
وقفنا طبعا المره اللي فاتت لما كريم قال ان هو خطب ندا وان الخطوبه بعد اسبوع طبعا كانت صدمه كبيره لنور هي كانت عارفه انه ده هيحصل بس ما كانتش عارفه ان هيحصل بالسرعه دي طبعا ساره كانت خايفه جدا لنور تتعب نور تماسكت في اخر لحظه بعد ما كا نت هتنهار قدامهم
نور بنغزه في قلبها: مبروك
كريم: مبروك حاف ما بقبلش لو في نقوط تمام هههههه
نور حاولت تبتسم ونجحت في ده بس ابتسامتها كانت حزينه
كريم: ايه يا ست ساره مفيش مبروك لاخوكي مش كفايه ما جتيش معايا عشان تشوفي مرات اخوك الكلام كان زي السكاكين في قلب نور
ساره: مبروك يا كريم انت عارف ان انا معايا مذاكره ومش فاضيه اليومين دول
كريم : ماشي مع ان كان نفسي تكوني انت ونور معايا عشان اعرفكم على على ندى بس المره الجايه ومش هتنازل عن ده
ساره وهي بتبص علي نور: اكيد
كريم مشي هو ومامته وساره طلبت تبات مع نور علشان يزاكرو بس الحقيقه انها مكنتش هتقدر تسيب نور لوحدها
**
في اوضة نور
نور: انتي كنتي عارفه انهم رايحين صح
ساره: احم الصراحه اه بس مكنتش هقدر اقولك
نور: انا هنام
ساره: اخدتي علاجك طيب
نور: اه اخدته
ساره: طيب متخليكي شويه معايا ونقعد نرغي اي رايك
نور: معلش يا ساره مش قادره
ساره: طيب ممكن تهوني علي نفسك لعله خير
نور: ونعم بالله تصبحي على خير
ساره بحزن علي صحبت عمرها: وانتي من اهل الجنه ربنا يريح قلبك
عدي اسبوع وانهارده يوم الخطوبه
اسبوع عدي علي نور وكانت اسوء ايام في حياتها وحلتها النفسيه في النازل ومبتخرجش من الاوضه وساره مش بتسيبها خالص
كريم بيكلم ندا في الفون
كريم: صباح الخير ياروحي
ندا:صباحالسعادة يا حبيبي انا مبسوطه اوووي
كريم: هههه لا انا مبسوط اكتر
ندا:امم طيب كنت عايزه اطلب طلب صغنن يا حبيبي
كريم: قلب حبيبك اطلبي ميت طلب
ندا: كنت عايزه اخلع الحجاب
كريم بعصبيه: نعم تعملي اي سمعيني تاني كده
ندا: يا حبيبي هي ليله في العمر وانا عايزه افرح بقي
كريم: واي المانع انك تفرحي وانتي لابسه حجابك
ندا: كريم بليز
كريم بعصبيه: ندا انا قولت اللي عند الحجاب مش هيتقلع
ندا: انت بتكسر فرحتي على فكره
كريم: خلاص ماشي احنا ممكن نلغي الخطوبه خالص اي رايك
ندا: ماشي يا كريم مش هقلع الحجاب ممكن تيجي بقي علشان متاخرش علي البيوتي سنتر
كريم:تمام هلبس واجيلك باي
ندا: بااي
****
كريم: ماما انا هروح اوصل ندا البيوتي سنتر
سماح: ماشي يا حبيبي
كريم: ساره ونور مش هيجو برضو
سماح: لا ياحبيبي سيبهم علي راحتهم احنا هنيجي علي القاعه علي طول
كريم: ماشي سلام
كريم وهو سايق
مالك يا كريم خايف من اي خايف تكون اخترت غلط هي دي اللي اخترتها ام لاولادك بعدين دي عايزه تقلع الحجاب علشان بس ليله عايزه تتنازل عن دينها علشان ليله بس بعد اي مخلاص جاي تفكر دلوقتي طيب انا كنت هعرف من فين انها كده طول عمري شايفه ملتزمه ومحترمه
*****
ساره: هتروحي
نور: اكيد دانا هروح وهرقص كمان
ساره: متاكده انا خايفه عليكي
نور: خايفه علي من اي اللي جاي مش هيكون اصعب من اللي فات يا ساره انا قلبي اتكسر يعني مش هتفرق كتير
ساره: حقك عليا انا
نور حضنتها: وانتي اي ذنبك يا هبله انتي مسبتنيش لحظه من يومها انتي اجمل اخت في الدنيا
ساره: متزعليش معلش انا عارفه ان اي كلام هقولو مش هيهون عليكي ولا هينسيكي
نور: كفايه انك معايا يلا نلبس
ساره: يلا ياروحي
**
بليل في القاعه الكل وصل ومستنين وصول العرسان
كريم راح جاب ندا من البيوتي سنتر وهي اعتزرتله عن اللي كانت عايزه تعمله وهو قبل اعتزارها
وكانو مبسوطين
ووصلو القاعه والكل طلع باركلهم ونور طلعت علشان تبارك غصب عنها لانها مش قادره تشوف واحده تاني جمب كريم وقلبها بيتقطع
نور: مبروك يا كريم
كريم بسعاده: الله يبارك فيكي يا نور عقبال مفرح بيكي واسلمك لعريسك بنفسي
نور: مبروك يا عروسه
ندا: شكرا عقبالك
نور هزت راسها ونزلت وجريت علي الحمام علشان تنهار براحتها من غير محد يشوفها
سارة: نور افتحي لو سمحتي
نور بتعيط ومش بترد
ساره: يا نور بالله افتحي متوجعيش قلبي عليكي
نور فتحت وعيونها حمرا واترمت في حضن ساره
نور بعياط: عايزه اروح
ساره: طب اهدي وهعملك الي عايزاه اهدي
نور عيونها بتغمض
ساره برعب: نور نور اهدي وفتحي عيونك بالله
نور وقعت بين ايد سارة
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عذاب الحب ) اسم الرواية