رواية خارج قانون العشق (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نور شريف
رواية خارج قانون العشق الفصل الخامس 5
صحيت لقيته واقف قدام المراية ببرود وريحة البرفيوم وجعت بطني، ابعد بي البرفيوم ده ابعد..
غيث بخبث: ودي كمان من اعراض الحمل؟
زينة بتوتر: اعراض حمل اي هو حصل اي بعد ما خرجت من اوضة البنات.
لقيته شد شعري بوجع وعنيه مدمعة: قولتلك جاسر عملك حاجة قولتلي لاء هيعمل فيا اي يعني، من ابو الواد الي في بطنك..
زينة بصدمة: كلام اي الي بتقولُ انا حامل..
غيث بحزن وقرب منها وهمس جمب ودنها: كنت عايزك تبقي ليا بس مفيش نصيب هترجعي انتي وجاسر مع بعض عشان الطفل الي في بطنك..
زينة بفرحة: بجد هرجع لي جاسرر، شديت ايد غيث بفرحة تعالا هقول لي البنات، حطت ايدها علي شعرها وافتكرت الي حصلها، غيث شعري.
غيث بستغراب: ماله شعرك يا زينة.
زينة: شعري نور قصته يا غيث.
فجاة سمعت صوت تسقيف عالي زي الي بيحصل والقصر بيهتز لم بيحصل شر صرخت بصوت عالي، غيث قرب مني وحضني: اهدي يازينة انا جمبك.
زينة بعدت عنه ولقت عنيه متغيرة: خرجت بره الاوضة والاصوات زي ماهي وفجاة حصل زلزل وكل الي في قصر كان بيخرج غيث شافها واقفه: يلا يا زينة القصر بيقعع.
زينة قامت بفزع: يلهوي يلهوي حلم غريب اوي يا بنات، بصيت لي نور الي واقفة بتتضحك، حلمتي بي اي.
زينة حطت اديها علي شعرها لقته موجود: لو كنتي عملتي فيه حاجة كنت هولع فيكي يا نور يا بنت ام نور.
حورية بضحك: يا اختي انتي دخلتي من هنا ونمتي من هنا البنات قرفانة منك؟
زينة مسكت هدومها وشمتها: والله يا بنات مانا حلوه اهو.
حورية: غيث مستنايكي يا زينة انتي نايمة بقالك يومين.
زينة بصدمة: يلهوي يلهوي القصر كان بيقع، مسكت بطنها حلمت ان حامل يبنات.
مليكة بحب قربت منها: غمضي عينك يا زينة ونا هقولك حلمك هيتحقق ولا لاء.
زينة بضحك: يلهوي يتحقق لاء شعري مش عايزه يروح البت نور هتقص شعري وجاسر هيموت والقصر الصوت الي بيحصل ده هيبقي شديد اوي لدرجة ان يحصل زلزل.
حورية بستغراب: كلنا اول ما دخلنا هنا حلمنا نفس الحلم وكلنا كنا بنحب الصراحة، بس اقولك علي حاجة هنا في امان اوي، عايزة تعرفي اي هي قواعد القصر.
زينة: اي هي القواعد؟
حورية تعالوا يبنات عشان نروقها ونحكلها بس استحملي الاصوات لان اي كلام في الحاجات دي القصر بيهتز.
زينة برعب: لا يا حورية الصوت صعب بس الصوت ده من اي؟
حورية جابت البنات وبدات حورية تغسل شعر زينة وجابت الفاستين الملونة، كان في راجل زعيم مافيا كبير يبقي والد غيث بيه، وبصت حوليها تتاكد من ان القصر هادي،كان بيق*تل ويبيع اعض*اء وكل حاجة حر*ام كانت بتحصل في القصر، يوم موت الراجل ده كانت مراته بيعذبها وولدت في الاوضة الي احنا قاعدين فيها الاوضة دي غيث بيه بيحبها وبيقعد البنات فيها وممنوع اي راجل يدخل هنا،يوم موته كان في سح*ر في القصر والقصر اتلعن بي سح*ر الج*ن اي شر بيحصل القصر بيخلينا نسقف غصب عننا وده بقينا نقلل الشر بسبب الي بيحصل، الزعيم بيحبك بس هو قاسي شويه، انتي بايدك تغيري القصر عايزين نخرج من الاوضةيا زينة..
زينة:ولا قصص الخيال يا حورية.
حورية:في اول ما دخلنا القصر كان غيث بيه بينقذنا من ايد اي حد عايز ياذينا وكنا جايين ريحتنا مش حلوة زيك كده.
زينة بضحك:قصدك اي يا حبيبتي بي زيك كده..
نور بدات تغني والقصر بدأ يعزف معها،زينة بتبصلها بانبهار:حورية لبستها سلسلة مكتوب عليها العشق ولبستها فستان ابيض وسابت شعرها..
حورية بضحك: اضحكي يا زينة..
زينة بضحك: الا قلولي يا بنات انتو مفيش حد في حياتك انتي وهي.
حورية ابتسمت بكسوف: اه انا في حد في حياتي بس الزعيم مش بيبع بناته.
زينة: من اعيان غيث صح؟
حورية: ايدك انتي في ايد غيث بيه واحنا هنشوف العالم.
زينةبحزن: بس انا مبحبش غيث الزعيم بحب جاسر بس جاسر باعني ليه؟
حورية: كلنا اتباعنا انا ابويا بص لي الفلوس وباعني يا زينة ونور اخوها باعها ومليكة كانت في الشارع..
زينة بحب: خلاص يبنات انا الاخت الكبيرة ايدك كده يبت انتي وهي عشان تشوفي حبيبك منك ليها ونتي يا نور بتحبي مين؟
نور بتوتر:؟؟؟؟
تفاعل حلو بقاا يا احفاد الزعيم.
•تابع الفصل التالي "رواية خارج قانون العشق" اضغط على اسم الرواية