رواية شقيه شقلبت حياتي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم لودان عبده
رواية شقيه شقلبت حياتي الفصل السادس 6
رواية شقيه شقلبه حياتي 😹
الفصل السادس
اياد كان بيحاول يخرج لدن من دوامه الحزن الي هيا فيها ونجح في دا ولدن رجعت زي زمان لدن الفرفوشه الي بتكره النكد وفي صباح يوم الجمعه اياد قال ل لدن : نحنا هنروح بعد الصلاة على القاهرة
لدن باستغراب:ليه
اياد: عشان عاوز ارجع لشغلي وانتي تدخلي الجامعه ولا مش عايزه تخشي الجامعه
لدن بفرحه:أنا هخش الجامعه أنا نسيت إني هخش الجامعه
اياد وهوا مبسوط لفرحتها: أيوة هتخشي الجامعه عاوزة تدخلي ايه
لدن بحماس :عاوزة اخش طب وابقي أكبر عالمة جينات وراثية فيكي يا بلد
اياد بدع ليها:هيا صح شغلانه غريبه بس ماشي يا ستي هتدخلي طب وتبقي عالمة جينات وراثية
بعد ساعتين كانوا صلوا صلاة الجمعة وراحوا على القاهره وبعد سفر طويل طبعا بالعربيه وصلوا ولدن كانت طول الطريق بترغي و م سكتت أبدا وإياد كان مرة يسمعها ومرة يسرح في الطريق
🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️
أما عصافير الحب كانوا مقضينها ضحك وهزار وكل واحد بيحكي حياته للثاني مع مغازلة سليم وخجل هبه الي كل ربع ساعه هبه يبقى وشها طماطم وسليم بيكون قاصد يعمل كده
😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹
ولما وصلوا شافوا البست الي هيعيشوا فيه كان عباره عن فيلتين مع بعض يعني والاثنين جنب بعض وبيدخلوهم بنفس الباب والاثنين شبه بعض في شكلها بس مختلفه في الألوان هبه ولدن كانوا مبهورين من جمال الفيلا وذوق اياد وسليم والجميل (طبعا أياد وسليم بنوا الفيلتين دول من زمااااان عشان كانوا عاوزين يعيشوا جنب بعض ) طبعا البنات كانوا مبسوطين عشان هيكونوا مع بعض دايما
لدن :يلآ يا هبه عشان نرتاح وأنت يا سليم روح على بيتك
سليم:ايه!!!هبه هتيجي معايا
لدن :أياد شوف صحبك لو سمحت
أياد ببرود:انت وهيا لسه مخطوبين عشان كده روح بيتك وبعد م نعمل فرح هتخدها معاك
سليم بحزن :بس نحنا كتبنا كتابنا ومش هقدر ابعد عن هبه
هبه 😳 خجلت من كلامه
أياد:انت ممكن تيجي تروح مع هبه مشوار وتتفسحوا وترجعوا بس هبه مش هتبات معاك إلا بعد الفرح
سليم بعدم حيله:وامتى الفرح
أياد: للاسف بعد شهر ونص عشان انت عارف ليه
سليم: حاضر يا صحبي أنا عارف ليه مش هتكلم كثير في الموضوع عشان عارف الي فيها بس ممكن احضن مراتي واودعها
لدن بمكر: ودعها يا سطا ودعها بس اوعي تخش في الغريق 😉
أياد ضحك من كلامها وسليم اخد هبه في حضنه وإياد ولدن سابوهم ودخلوا
هبه كانت غاطسة في حضنه وسليم مش قادر يسيبها
هبه بعد وقت طويل سليم انت مش عاوز تروح ترتاح
سليم ،راحتي معاكي وفي حضنك
هبه بكسوف خلاص كلها ايام ونبقى مع بعض
سليم بعد عنها وميل على وشها وباس شفايفها بسرعه وبعد وقال ،مع السلامة يا مراتي
هبه بتوتر وكسوف قالت مع السلامة يا جوزي
سليم راح وهوا مبسوط وهبه طلعت اوضتها وكل م تفتكر الي حصل تحط ايدها على شفايفها
ناموا الاثنين من التعب 🥰
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
عند اياد ولدن
لدن : اياد أنا عاوزة انام في غرفه لوحدي
اياد زعل من طلبها بس للاسف مش هيقدر يرفض : ماشي في غرفة قصاد الجناح بتاعي شوفيها إذا ممكن تعجبك
لدن : ماشي تصبح على خير
اياد: مش عاوزه تتعشي
لدن لأ أنا عاوزة انام على طول
أياد ماشي تصبحي علي خير
لدن وانت من اهله
وراحت لدن وشافت الغرفه وعجبتها جدآ غيرت هدومها بلبس نوم مريح ونامت على طول
اياد معرفش ينام من غير م يشوف وشها ويتامله راح اوضتها براحه وشافها هيا نايمه زي الطفل بالضبط ابتسم وقرب منها وباسها شفايفها برقه وبعد عنها مش عارف امتى قلبه اتعلق بالبنت دي بجد الشقيه دي شقلبة حياتي قعد وقت طويل وبعدها راح اوضته ونام
😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴😴
تاني يوم اياد فطر معاهم وراح الجامعه وسجل لدن عشان تنزل في بداية السنه وراح بعدها شغله
في الشركه
اياد للسكرتيرة:اطلبي بشمهندس سليم لو سمحتي
السكرتيره:حاضر يا فندم
بعد خمس دقايق دخل سليم
سليم: نعم يا اياد عاوزنى
اياد : أيوة كنت عاوزك اقعد
قعد سليم: اتفضل بقي في ايه
اياد: أنا عارف انك بتحب هبه وعاوزها جنبك وموضوع أنا مراتك دا عشان تتكلموا براحتكم وتخرجوا براحتكم تتعرفوا على بعض وتقعدوا مع بعض بدون حد ثالث عشان تاخدوا راحتكم برضو سليم أنا مش عاوزك تزعل مني يا صحبي
سليم بحب :انا مش زعلان منك والله أنا يس بشتاق لي هبه حتى وهيا جنبي
أياد بمشاكسه:الله الله على الكلام الجميل دا
سليم ضحك واستأذن وراح شغله اياد برضو قعد وركز في شغله وكل مرة يفتكر لدن يقعد يسرح تاني يرجع يشتغل وخلص شغله وهوا خلاص هيموت ويشوفها
وصل اياد البيت وانصدم لما شاف لدن بتعمل......
.
.
.
.
.
يا ترى اياد شاف ايه
دعمكم وكلاكم الجميل بقى سلام 👋👋👋👋🤟🤟
•تابع الفصل التالي "رواية شقيه شقلبت حياتي" اضغط على اسم الرواية