رواية عذاب الحب كاملة بقلم حبيبة احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عذاب الحب الفصل السادس 6
وقفنا المره الي فاتت لما نور اغمي عليها
ساره بعياط: نور فوقي يا نور وبتخبط علي خدها
ساره شافت واحده داخله الحمام
ساره: لو سمحت ممكن تساعديني
البنت: اكيد طبعا بس مالها هي
ساره: اغمي عليها
البنت: طيب اهدي انتي انا معايا برفان لحظه
طلعت البرفان وبتفوق نور وساره حاضنه نور
نور: اممم وفتحت عيونها بصعوبه
ساره: كده تخضيني عليكي
نور بتعب: ممكن تهدي انا كويسه
ساره بعياط: انتي بتعملي في نفسك كده ليه علشان حد ولا يستاهل فوقي لنفسك بقي
نور بصت علي البنت
نور: شكرا يا حبيبتي
البنت: العفو اهم حاجه انتي كويسه
نور هزت رأسها ليها بمعني ايوه
ساره: شكرا بجد مش عارفه لو انتي مجتيش كنت هعمل اي
البنت: انا معملتش حاجه والمهم انها دلوقتي كويسه بعد اذنكم
ساره: اتفضلي وقومت نور
ساره: اسفه علي طريقة كلامي معاكي بس انتي فعلاً لازم تفوقي لنفسك انتي متعرفيش انا كنت هموت من الخوف عليكي ازاي
نور حضنتها وعيطت
نور: عايزه امشي
ساره: طيب تعالي هنقعد في الجنينة علشان مش هينفع نمشي
نور: طيب
******
ندا : انا مبسوطه اووي ياحبيبي
كريم: وانا كمان يا حبيبتي
ندا مسكت ايده: بحبك
كريم: وانا كمان بحبك يا ندوش بس لو تعقلي
ابن عم ندا جاه عليهم
ابن عمها: مبروك ياندا مبروك يا كريم
ندا: الله يبارك فيك ياحبيبي
كريم ضغط علي ايدها جامدعلشان كلمة حبيبي
ابن عمها: تيجي نرقص
ندا: اشطا يلا شويه وراجعه يا كريم
كريم شدها جامد من ايدها
كريم: رايحه فين سمعيني تاني كده
ندا: اي يا حبيبي فيها اي
كريم: فيها كتير يا انسه يا محترمه
ندا: كريم ده زي اخويا يعني مفهاش حاجه
ابن عمها: انت مالك يا جدع انت دي اختي انا اللي مربيها وبعدين احنا متعودين علي كده مش هتيجي انت علي اخر الزمن تقولها متعمليش ده واعملي ده
وتتحكم فيها من دلوقتي
كريم بعصبيه: وانت مالك يلا حد وجهلك كلام وانتي اقسم بالله لو قمتي من هنا لهسيب الخطوبه وامشي اي رايك بقي
ندا بديق : ماشي ياكريم بس لينا كلام تاني
كريم بص النحيه التانيه بعصبيه
******
هدي: مبروك ياحبيبتي وعقبال ساره كده اما تفرحي بيها
سماح: الله يبارك فيكي ياهدي وتفرحي بنور
هدي : إن شاءلله فين البنات مش بينين من بدري
سماح: وهما دول بيقعدو في حته تلقيهم هنا لا هنا مانتي عارفه
هدي: علي رايك والله
****
ساره: احسن دلوقتي
نور: طول منا بعيد هكون احسن انا هرجع الشقه القديمه
ساره: هتسبيني لوحدي
نور: مش هطول بس افوق لنفسي واموف اون علشان انا حاسه ان طاقتي خلصت خلاص
ساره: لو هتكوني مرتاحه هناك روحي
نور: اكيد المهم اني ابعد
ساره حضنتها: هتوحشيني مش هلاقي حد اغلس عليه ولا اقعد معاه ولا ارغي معاه
نور: لا متقلقيش هكلمك اربعه وعشرين ساعه هههه
ساره: اما نشوف
نور: افردي وشك بقي
*******
بعد مالخطوبه خلصت والكل مشي
مروان: اي يا كريم مالك مش فرحان ليه
كريم: مين قال اني مش فرحان يا مارو
مروان: انا اكتر واحد عارفك وعارف انك مش مبسوط بس ليه مش عارف لان ده كان اختارك انت
كريم: بكره إن شاءلله نتكلم واحكيلك بما ان مليش حد احكيله هحكيلك انت وخلاص بقي امري لله
مروان: يعم اتنيل انت ليك غير اصلا وبعدين اي احكيلك وخلاص حاسك جاي علي نفسك اوووي يابني
كريم: اه حصل هههههه
مروان: غور يلا
كريم حضنه: انت عبيط ياض انت اخويا اصلا
مروان ببرود: عارف
كريم زقه: طب غور بقي انا غلطان
مروان ببرود: طلقني لو مش عاجبك وسابه وجري
كريم: خد يلا وجري وراه
مروان راح عند سماح وهدي
مروان: خالتي ابعدي ابنك ده عني اه الواحد مفرهد وجعان ومكلش حاجه من الصبح مش عارف انا اي جيبني خطوبه مفهاش اكل
كريم بزهول: امااال مين اللي لسه طافح ده دانت خلصت علي الاكل
مروان ضرب كف علي كف : يخربيت الزولم اجدعان
هدي وسماح نزلين ضحك علي اكتر اتنين بيحبو يغلسو علي بعض وملهمش غير بعض
سماح: خلاص يا مروان ليك عندي يا حبيبي عزومه وهعملك الاكل اللي بتحبه مرضي ههه
مروان: بصي يا ست الكل هي فرصه متتعوضش فاكيد مش هرفض انا لاقي حد ياكلني وقولت لا هههه
(مروان مامته متوفيه )
سماح: يا حبيبي انتي تيجي كل يوم وانا اعملك اللي عايزه
مروان: تسلميلي يا خالتي يلا عايزين حاجه
كريم: تسلم يا مارو
مروان: يلا سلامو عليكو انا بقي
كريم: يلا بينا احنا بقي وبعدين فين الهوانم اللي مش بينين من او الخطوبه
دول
سماح: قاعدين بره في الجنينه
كريم: طيب يلا
في الجنينه نور نايمه علي كتف ساره وبيرغو
ساره: هههههه
نور: بطني وجعتني يخربيتك هههه
ساره: مش قادره ابطل ضحك هههه
كريم بديق: يلا
ساره ونور: طيب وركبو العربيه
ساره: كيمو باشا مالك
كريم بصلها وبص قدامه
ساره: اي ده مقموص هههه طب في اي مالك
كريم: لا ابدا مفيش انتي عملتي حاجه انتي وست نور لا
ساره: اوباا شكل الموضوع جامد يابت يا نور
نور: ليه احنا عملنا اي
كريم: ياسلام يعني انتو مش شايفين انكم عملتو حاجه انتو سبتو الخطوبه وطلعتو بره
ساره: معلش يا كيمو بس الجوا كان ممل ودوشه اووي معلش متزعلش
نور: معلش يا كريم متزعلش
كريم: المشكله اني مبعرفش ازعل منكم
ساره: حبيبي يا برو
*****
وصلنا البيت
نور: ماما ممكن اتكلم معاكي شويه
هدي: تعالى ياحبيبتي
نور: ماما كنت عايزه نرجع الشقه القديمه كام يوم كده
هدي: عايزه تبعدي صح
نور هزت رأسها
هدي: حاضر ياحبيبتي اللي هيريحك هعملهولك وحضنتها
نور: شكرا بجد انك وفقتي علشان عارفه انك مش بتحبي الشقه التاني ومع ذالك وفقتي
نور طلعت من حضنها
نور: اروح احضر الشنطه بقي
هدي: اوعي تنسي كتبك وحاجات الكليه
نور: اشطا يا دودي
****
تاني يوم الصبح
سماح: ازاي يعني يا هدي طيب مقولتليش ليه امبارح جاي انتي وماشيه تقولي
هدي: حبيبتي متزعليش والله احنا اتفقنا بعد مجينا من الخطوبه بليل
سماح: هطولو طيب
هدي: لا كام يوم بس وهنرجع تانى
كريم: صباح الخير ليه انتو رايحين فين
هدي: هنرجع الشقه القديمه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عذاب الحب ) اسم الرواية