رواية حياة الادم كاملة بقلم رحمة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية حياة الادم الفصل السابع 7
غاده مسحت دمو”عها بخبث وح”قد مالي قلبها: لا في حياه.. ادم بيحب حياه اوي ي بابا لازم لازم تعمل حاجه.. اي حاجه عشان يرجعلي لازم ي بابا
والد غاده بخ”بث: اهدي ي غاده وسبيني افكر
غاده: فكر برحتك المهم يرجعلي ي بابا باي طريقه
والد غاده طلعه تليفونه وجاب رقم شخص ورن عليه واول ما رد: اؤمرني ياشا
والد غاده: فتح مخك واسمعني كويس في الي هقوله
حياه كانت مبسوطه اوي ان ادم ساب كل حاجه فعلا وبقا معاها هي فعلا كانت تتمني انها تبقي مراته قدام الناس كلها ويبقا ليها لوحدها وكل المشاكل تخرج من حياتهم بس مكنتش حابه يسيب شركته الي تعب فيها سنين بعد وفات باباه وكبرها
كانت سرحانه في الي عمله ادم وهي بتحضرله الاكل وفجاه صرخت لما السكينه عور.تها: اااااااه
ادم جه جري علي المطبخ لما سمع صوتها: حياه مالك ي حبيبتي (شاف ايديها اتخ.ض) اي الد.م دا
حياه بدمو”ع: السكينه عورتني ايدي بتوجعني اوي
ادم خرجها من المطبخ بسرعه وجاب علبة الاسعافات الاوليه: اهدي ي حبيبتي اهدي (وبدا يعقم الجرح)
حياه سحبت ايديها بسرعه : ااااااااااه
ادم مسك ايديها تاني وبقا ينفخ فيها ورجع يعقم الجرح تاني براحه جدا: كنتي سرحانه في اي ي حياه
حياه مسحت دمو”عها: مفيش حاجه
ادم بصلها ورجع بص لايديها وبعد ما عقمها لف عليها قطن وشاش وقعد جنبها وهو لسه ماسك ايديها : قولتلك انسي الي فات يحبيبتي (وكمل ببتسامه) مش هنفكر غير في مستقبلنا احنا التلاته وبس
حياه ابتسمت ليه وحضنته بحب وهو شدد علي حضنها وبعدين بعدها: هنزل اجيب اكل
حياه: لا انا هقوم اكمل مش لازم تروح في حته
ولسه هتقوم ادم قعدها: تؤتؤ اسمعي الكلام وارتاحي لغايت ما اجي مش هتاخر عليكي (وطبع بوسه طويله علي جبينها وبص في عيونها) بحبك
حياه ببتسامه عريضه ظهرت علي وشها: وانا كمان
وسابها ومشي واول ما خرج من البيت
: خلاص يباشا لسه نازل دلوقتي وهي لوحدها فوق
__________
: تمام يباشا
__________
ابتسم بخ”بث: متقلقش يباشا هتكون عندك خلال دقايق
وقفل مع الطرف التاني وبص للاتنين الي كانو معاه: يلا بينا
نزلو من العربيه الي كانو فيها وبصو حوليهم كويس وطلعو البيت
كان تليفون ادم عمال يرن ولما شاف مين كانت غاده وبعد رنات كتير منها رد بغ”ضب: عايزه اي ي غاده عماله ترني كتير ليه
غاده ببرود: وحشتني قولت اطمن عليك
ادم نفخ ب.ضيق: قولتلك كل حاجه خلصت مترنيش عليا تاني
ولسه هيشيل التليفون من علي ودنه سمعها بتضحك بصوت عالي رجعه بستغراب لقاها بتتكلم
غاده بش”ر: لا ي حبيبي انت قررت انها خلصت بس انا مقررتش دا والي انا عيزاه بخده ي ادم وانا عيزاك يعني مش هسيبك وهتفضل معايا حتي لو غصب عنك
ادم ضحك: صدقي ضحكتيني الي عيزاه اعملي
غاده بخ”بث: مش خا. يف علي حبيبت القلب يعني
ادم بستغراب وقلق ظهرو عليه: تقصدي اي
غاده ضحكت بصوت عالي وقفلت من غير ما ترد عليه ادم قلق علي حياه اوي ورن عليها مردتش اول مره
ادم بخوف: ردي عليا ي حياه بالله عليكي
في الرنه التانيه حياه ردت: اي ي ادم… الووو.. الووو
ادم: الوووو ي حياه سمعاني
بس حياه مكنتش سمعاه: الوووو (لقت الباب بيخبط)
ادم اول ما سمع خبطت الباب: حياه اوعي تفتحي
حياه كان واصل ليها الصوت متقطع ومش واضح : اي قولت اي (لقت الباب بيخبط تاني) ادم استني افتح الباب اشوف مين بيخبط بالطريقه دي
ادم وقف العربيه بتاعته وبصوت عالي : لا لا اوعييييي تفتحي حيااااه سمعاني
حياه اول ما فتح الباب اتخضت ورجعت ورا خطوه لما شافت تلت بودي جاردات وقفين قدام الباب اتكلمت بتو”تر من شكلهم: ا.. انتو عايزين مي..مين
واحد قرب منها وضربها بالقلم علي وشها ومن كتر قوته وقعت علي الارض وتخبطت في دماغها: اااااااااااه ادم
حياه التليفون وقع منها لما وقعت علي الارض وبقت تنز.ف من جبينها اتكلمت وهي مش مركزه: اانتو ممين
واحد قرب منها تاني ورش في وشها مخدر خلاها تغمي عليها وشالها علي كتفه
واحد من البودي جارد وهو باصص في تليفونه : يلا بينا
ونزلو من البيت: تمام يباشا البت معانا وفي اسرع وقت هنكون عندك
واول ما ركبو عربيتهم ومشيو ادم وصل قدام البيت ونزل بسرعه وطلع البيت لقي الباب مفتوح: حياااه
ادم قعد في الارض لما خد باله من الد.م الي علي الارض جز علي سنانه وتكلم بشر طالع من عينيه: غااااااده
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة الادم ) اسم الرواية