رواية سيليا الفهد كاملة بقلم شودي الصاوي عبر مدونة دليل الروايات
رواية سيليا الفهد الفصل السابع 7
فهد بغضب:دي تبقي مراتي
هيام بصدمه:انت بتقول ايه ي فهد انت اكيد بتكدب عليا
بصلها فهد بغضب و مردش عليها
نيرمين بغضب:انت ازاي تتجوز الجربوعه دي
نسرين بغضب:انت ازاي تتجوز دي وتسيب بنت خالتك اللي بتحبك
مردش فهد عليهم سيليا كانت بتبكي في صمت
نسرين:انطق انت ازاي تتجوز دي
فهد بغضب وصوت عالي خاف منه الجميع:محدش ليه دعوه بيها سيليا مراتي وهتفضل مراتي وكرامتها من كرامتي واقسم بالله لو حد فكر بس يزعلها ليكون اخر يوم في عمره انتو فاهمين
رد عليه الكل بخوف:فاهمين فاهمين
فهد خد سيليا وطلع بيها على غرفتهم
فهد وهو بيبص لسيليا:طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي هما خلاص مش هيقدرو يتكلمو معاكي نص كلمه او يزعلوكي
سيليا بدموع:مكنتش حابه اسببلك مشاكل مع اهلك
فهد بحنان وهو بيمسح دموعها:لا متقلقيش انتي متسببتيش بمشاكل هما اصلا كدا و دي طريقتهم مع كله مافيش غير ساندرا اللي طيبه فيهم و يعتبرها اختي الصغيره
سيليا ببراءة اطفال:بجد يعن انا معملتش ليك مشكله مع عيلتك
فهد:لا يا قلبي ويلا عشان ناكل و ننام
سيليا بخجل:انا هنام فين
فهد وهو بيشاور على السرير:هنا
سيليا:طب و انت
فهد و هو بيشاور على السرير مره تانيه:برضو هنا
سيليا بخجل:لا مينفعش و عيب
فهد :عيب ايه بس دا انا جوزك مش بلعب معاكي في الشارع
سيليا و خدودها احمرت:لا برضو مينفعش
فهد بكذب:طب خلاص نامي انتي على السرير و انا هنام على الكنبه
سيليا:خلاص ماشي
بعد م سيليا و فهد غيرو ملابسهم وتناولوا طعامهم
ذهبت سيليا لسرير لكي تنام
وذهب فهد لكنبه
وبعد ربع ساعه اتأكد فهد ان سيليا نامت و قام نام جنبها وشدها لحضنو جامد
وافتكر اللي حصل في المستشفي
Flash back
سيليا في نفسها:حاسه ان انا شوفت فهد دا قبل كدا
وبعد خمس دقايق من التفكير افتكرت ان فهد هو صديقها المفضل لما كانوا صغيرين وهي كانت بتحبو
سيليا بدموع:اخيرا شوفتك ي فهد بقالي من زمان وانا نفسي اشوفك
بعد شويه جه فهد من برا وقالها سيليا باباكي عرف انك معايا هتعملي ايه
سيليا برعب:لا مش عايزه ارجع معاه هيجوزني إياد غصب عني لا لا لا مستحيل اتجوز مستحيل
فهد بصدمه وخوف عليها:طب اهدي ومتخفيش مش هخليه ياخدك معاه انا عندي فكره بس انتي ممكن مش توافقي
سيليا باستغراب:فكره ايه
فهد:نتجوز كدا مستحيل باباكي يعرف ياخدك معاه
سيليا اتصدمت شويه بعد كدا قالت بسرعه:وانا موافقه
فهد اتصدم من موافقتها بس في نفس الوقت فرح ان هو هيتجوز حبيبته من الطفوله
فهد:تمام انا هكلم المأذون واتنين من صحابي عشان يشهدو على كتب الكتاب (وفعلا فهد كلم رعد و إسلام وهما راحولو تحت صدمتهم ان فهد هيتجوز وتم كتب الكتاب سيليا اتكتب اسمها على اسم فهد)
End back
فهد في نفسه:لو اعرف بس ايه اللي م خليكي خايفه اوي كدا من جوازك بي ابن عمك بس احسن حاجه انك مكنتيش موافقه (بعد كدا فهد نام وهو بيفكر هيخلي سيليا تحبو ازاي)
تاني يوم الصبح الساعه7
صحيت سيليا و اتصدمت ان هي كانت نايمه في حضن فهد بس كانت فرحانه اوي وقالت وهي بتبص لفهد انت متعرفش انا بحبك ازاي من و احنا صغيرين بس الحمدلله ربنا استجاب لدعواتي وخلاني شوفتك وكمان بقيت مراتك وباستو في خده
في الوقت دا فهد كان صاحي وسمع كل كلامه واتصدم ان هي بتحبه زي م هو بيحبها و بعد م خلصت باسها هو في خدها وقال:و انا بعشقك ي قلب و روح الفهد انا مش عارف اوصفلك دلوقتي انا فرحان قد ايه انك كمان طلعتي بتحبيني
سيليا اتصدمت انو كان صاحي بس فرحت اوي من كلامه و خدودها احمرت
فهد بغمزه:انا نفسي اكل من الفراوله دي
بصتلو سيليا بدون فهم بس فجأه لقتو بيبوسها من خدها جامد و…… (عيييب 😂😂)
بعد شويه فهد و سيليا نزلو علشان يفطرو وكان باين آثار اكل فهد للفراوله😂😂
هيام بحقد:اذيك ي عروسه صباحيه مباركه
سيليا بهدوء:الله يبارك فيكي وعقبالك انشاء الله
فجأه سيليا حد يحضنها جامد و دي كانت ساندرا
ساندرا بمرح:عرفت تنقي ي ابيه دي ماشاءالله قمر قمر يعني مافيش كلام
سيليا بكسوف:انتي اللي قمر ياقلبي
ساندرا وهي بتسلم علي سيليا:انا ساندرا و انتي
سيليا كانت لسه هنتكلم بس حصلل…….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية سيليا الفهد ) اسم الرواية