Ads by Google X

رواية لأنها امي الفصل السابع 7 - بقلم سمر احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية لأنها امي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم سمر احمد

رواية لأنها امي الفصل السابع 7

_ أية  حطت أيدها على خدها :- - اه ياقليل الاد'ب

_دخلت أية وفتحت الشنط :- ايه ده دا اكل ، فونها رن 

_ عبير:- الو يبنتي 

_ اية :- الو يا عبير هانم، ايه اللى حضرتك عملاها ده انا قولتلكم انا هصرف على نفسي وابني والحمد لله مش محتاجة حاجة بالعكس دانا بشيل من مصاريف الشغل كمان 

_ عبير:- عارفة ببنتي انك مش محتاجة الاكل ده ، بس انا حبيت ادوقك الاكل اللي عملته بايديا فيها حاجة دي

_ أية :- لا مفيهاش بس بلاش تتعبي نفسك مرة تانية 

_ عبير:- مفيش تعب أو حاجة ،الا قوليلي الواد محمد ابني البا'يظ دايقك ف حاجة 

_ أية لو قلتلها هيزعلو من بعض :- لا ابدا دا حتى ساب الشنط بسرعة ومشي 

_ عبير :- تمام يبنتي لو احتجتي اي حاجة احنا معاكي 

_ أية :- ربنا يخليكم 

_ _ 

_عبير :- انت ياز'فت 

_ محمد بتو'تر:- نعم ياماما

_ عبير بخب'ث :- ايه اللى انت هبب'ته ده 

_ محمد؛- هي أية قالتلك ، والله هي اللى استفز'تني بطريقتها 

_ عبير:- نهارك اسو'د انت عملت ايه مع البت 

_ محمد:- هي مش قالتلك 

_ عبير:- اه قالت وقالت كمان انك..

_ محمد :- والله بو'ستها ف خدها مش شفا'يفها 

_ عبير:- ياخر'ابي وهتفرق يار'وح امك مسكته من ودنه:- البت دي غير الصي'ع بتوعك فاهم وعلى فكرة هي مقالتش حاجة بس حسيت من صوتها انك عملت حاجة معاها ياغبي

_ محمد:- عارف يماما وعشان كدا بو'ستها كانت حلوة اوووووووى بصراحة

_ عبير دا'ست اكتر على ودنه:- يااض انت ايه معندكش د''م

_محمد:- امال عندي كاتشب ياماما 

_ عبير:- انت عارف لو ضايقتها تاني هز'علك غو'ر من وشي ولو رحتلها تاني ابقى ت'ف على وشي

_ محمد:- هنشوف الحوار ده انا خارج

_ عبير ابتسمت :- مفيش غير أية اللى هتصلح حاله المايل ده ربنا يهديك ويجعلها من نصيبك يبني بس تربيك الاول لان صحيح انت ابني بس مشوفتش بربع جنيه تربية، بس انا اللى هقربكم من بعض

_____ عند فتحية ام أية ____

_عامر جوز امها:- شوفيلي قرشين ياولية 

_ فتحية :- ياراجل حرام  عليك هلمها منك  ولا من مصاريف العيال خف القر'ف اللي بتشربه ده 

_ عامر مسكه'ا من دراعها:- لو فتحتي بوقك معايا تاني هطلعك من البيت ده زي بنتك 

_ فتحية بتر'يقة:- تقصد هتطرد'ني ولا هطلعني بفض'يحة زيها 

_ عامر:- ومين قالك أنها كانت فض'يحة او بنتك غلطت ههههه

_ فتحية بص'دمة :- يعني ايه 

_ عامر:- اللى ف بطن بنتك كان ابن محسن ومحسن بيخلف بس القرشين اللى خدتهم من عاطف وبهجت كانو احسن من وش'ك انتي وبنتك 

_فتحية وق'عت  عالارض :- يعني بنتي كانت بريئة ، طب واليوم اياه

_ عامر ببرود :- انا اللى رحت اوضتها وهي كانت بتقول الحقيقة 

_ فتحية بصر'اخ :- يعني ضيعت بنتي بسببك ، يعني بنتي كان معاها حق يعني انا اذي'تها وقسي'ت عليها بسبب واحد ميستاه'لش 

_ عامر  قرب منها :- انتي تخر'سي انتى لو كنتي أصيلة كنتي حافظتي على بنتك يختي يلا قومي هاتي فلوس ومن هنا ورايح فلوس شغلك تلزمني 

_ فتحية قامت بش'ر :- دانا هقوم اجيب اج'لك ياااوس'خ ، دخلت المطبخ بسرعة وعامر افتكرها هتعمل حاجة وبعدها هتجيبله الفلوس ماهي طبعا بتحبه طلعت وهي مخبية السك'ينة ورا ضهرها 

_ عامر:- فين الفلوس ياولية 

_ فتحية :- في الشنطة اهي ورا ضهري ف شنطة زي الشنطة اللي خبتها ورا ضهرك وتهمت بنتي فيها 

_ عامر:- اخل'صي

_ فتحية بغل وحق'د:- مستعجل على عم'رك ليه طلعت السكي'نة من ورا ضهرها وو.........

   •تابع الفصل التالي "رواية لأنها امي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent