رواية احببت مجنونة كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت مجنونة الفصل التاسع 9
لقيت سامح 😳😳😳 قاعد بيتفرج عالتلفزيون ومعلي الصوت وبيضحك ومبهدل الدنيا اكل وتسالي وعصاير
بصيتله كدة وقالتله بق.. رف : ايه المزبلة دي
: حبيبتي صحي النوم
ايه المنظر الق… ذر دة تصدق بالله لو دة حصل في بيتي هعمل فيك ايه هقلبك مكنسة لم الزريبة دي
ضحك وقالي:لا متقلقيش انا هاتصل بالروم سيرفس
لا نضفها انت
: بتهزري😳
لأ
: مش هانضف
هاتنضف
: مش هانضف
وقفت على الكنبة عشان تبقى طوله وقالتله: اسمع يابن علوية متخلنيش اوريك الجنان الرسمي
: وريني كده
مسكت فازة وهبدتها قي دماغه اتفتحت 🫣
هو شاف الدم واترمى عالارض يضحك ويقول شهر عسل عالمي 🤣
قعدت جنبه وهي بتبصله باستغراب: يا اهب…ل بتضحك ودمك بيتصفى
قوم اوديك للدكتور
وفعلا راحو المستشفى وهي كانت حاسة انها زودتها فضلت تعامله بكل رقة وهو بيطمنها انه كويس ولما رجعو الاوضة دخلته لحد السرير عشان يرتاح ولسة هاتمشي جذبها لحضنه بكل رقة 🥰😍
كل يوم بيزوروا مكان سياحي شكل
القصر الكبير بمدينة بانكوك
معبد وات أرون
جزيرة بوكيت
تمثال بوذا الكبير بوكيت
جزيرة بتايا
حديقة نونج نوتش الاستوائية
حديقة دوي انتانون الوطنية
الاتنين كان. عندهم. نفس الهواية حب السفر والاطلاع ولكن كلا منهما كانت تمنعه ظروف حياته
وبعد اسبوع و هما بيوضبو شنطهم قرب منها وحضنها وقالها: كان شهر عسل عالمي فعلا
: ايوة بامارة مافتحتلك دماغك 😂😸
بصي بقى ياطققة انتي انا محضرلك مفاجأة
: ايه ياترى🤔
تدفعي كام واقولك
: لو ماقولتش خاف على نفسك 😒
😆😆 خلاص يامعلم هقول شهر العسل لسة مستمر هنسافر اسبوع كمان لروما ايطاليا والاسبوعين الي جايين باذن الله هايبقى السفر قيهم بلاد من اختيارك انتي
: بجد ياطعامتك انا بحب السفر اوي 😃
مفيش طعم غيرك انتي😘
ببداية الاسبوع الثاني سافرا الى روما
وذهبا الى اغلب المغالم والاماكن الشهيرة هناك
الكولوسيوم (المسرح الرومانى )
متاحف الفاتيكان
نافورة تريفى (نافورة الحظ والأمنيات )
حدائق فيلا بور غيزي
المدرجات او السلالم الاسبانية
هضبة بالاتين
كانا يلتقطان الصور بكل مكان وكل يوم يزداد التقارب والحب بينهما
وقبل نهاية الاسبوع سألها سامح وهي تصفف شعرها
قررتي نروح فين ولا لسة يابطتي
: اه قررت يادكر البط 😆
فين🤔 ياخوفي تقولي شيكاغو😆
: اليونان
جميلة جداً بس انتي اجمل وسحبها الى احضانه
وبالفعل ذهبا اليونان المدينة الساحرة لجزيرة سانتوريني
وكالعادة لم يتركا أي مكان او معلم سياحي الا وذهبا إليه
مدينة فيرا
قرية أويا
كالديرا سانتوريني.
الموقع الأثري أكروتيري.
الشاطئ الأحمر.
ثيرا القديمة
متحف الآثار، فيرا
متحف ثيرا ما قبل التاريخ
شاطئ بيريسا
خليج العمودي
انتهى الاسبوع سريعا كعادة الايام الجميلة
وسألها: تحبي نقضي اخر اسبوع فين🧐
: مسك الختام لازم يبقى اجمل مكان على وجه الأرض
اها ودة يبقى فين
: ياابو دماغ محشية بصل 😏 حاول تشغلها شوية يعني بدل ماتصدي
قولي انتي بدل ماتهز…. قيني
: مكة 🥰
بقلم مرفت السيد
اه صدقتي ياعمري
: نعمل عمرة ونبدأ حياتنا صح وتتوب عن بحلقتك في الستات الم… لط😒
انااااا😳
: كنت سايباك بمزاجي ياعم القمور🙄
وسيباني ليه بقى
: عشان سيئاتك تزيد فلما ادعي عليك اجيب اج… لك بدعواتي شوف انا هقولك كلمتين اتقي ربنا بكل تصرفاتك عشان تلاقي الي يتقي ربنا ببناتك مستقبلا.
😳😳😳😳😳😳😳
: احجزلنا خلينا نعمل عمرة عشان تتوب وربنا يغفرلك وبعد كدة غض بصرك
استغفر الله العظيم واتوب إليه حالا هاحجز
وذهبا الى اطهر بقاع الارض ليعتمرا
وختما شهر عسلهما في اجمل مكان على وجه الأرض
وعادا الى مصر والى منزلهما وهما يشعران براحة وسعادة
وباليوم التالي ذهبت ليلة مع سامح الى المصنع وسلمت على كل العمال وكانت قد اشترت هدايا الى نجوى وامها
فذهبت معها الى المنزل استقبلتها ام. نجوى بالاحضان واعطتهم الهدايا ثم ذهبت الى شقتها القديمة
بصحبة نجوى التي سالتها: ‘مبسوطة مع سامح احكيلي
: بصي يابت الجواز حلو لما بتكوني على راحتك وبطبيعتك معاه حتى لو شخصيتك بتفرض نفسها على الكل شبهي كدة 😌
اها طب وانتي كدة مع سامح
: اها 😉 عقبالك يارب
يارب ياليلة يارب
: انا هاروح بقى عشان بالليل انا و سامح رايحين لاخويا وولاده جايبالهم هدايا
حتى وهو مكانش بيسأل فيكي ولا حضر فرحك
بقلم مرفت السيد
: انتي عارفاني ولابيشغلني وبعدين هو بعتلي ان ابنه كان سخن ومحجوز بالمستشفى
ومارضاش يبلغني عشان فرحي وكدة
طول عمرك مجنونة بس قلبك ابيض وكله حنية
: حبيبتي يانوجا
وذهبت الى منزلها وبالمساء اصطحبت زوجها لزيارة شقيقها وعائلته كانو سعداء بزيارتها وبالهدايا جدآ
وذهبا بعدها الى فيللا عائلة سامح وكانو قد احضرو هدايا الى العائلة كلها
استقبلهم الاب والام وعلاء بالترحاب
وكانو سعداء جدا بالهدايا وصمموا على سامح وليلة ليتناولا العشاء معهم
قال علاء: ليلة عاوز اسالك على حاجة بصفتك مرات اخويا يعني هاتساعديني
خير يارب اطلب اي حاجة الا الفلوس
ضحك جميعهم
علاء: لا متقلقيش انا قررت اتجوز
لولولولي جدع يالول وانا دخلي ايه اساعدك ازاي
مانا عاوز اتجوز صاحبتك
: مين😳😳😳😳نجوى
اه ايه رئيك
: دي اختي دي صوت العقل بتاعي دة انت تبقى امك دي داعيالك زي مادعت لاخوك. كدة 😉😌
طب كلميها شوفي رايها
: اشطة بكرة هاخلصلك في الليلة دي
اشطة
الاب والام: مبروك ياعلاء
سامح: مبروك مقدما فتحت نفسك انا
علاء: الصراحة اه بامارة دماغك الي اتفتحت
😂😂😂😂😂😂😂
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت مجنونة ) اسم الرواية