رواية تزوجت عدو حبيبي كاملة بقلم ساندي احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل الحادي عشر 11
ميرنا: هاااا لسه زعلان مني
مازن: لا مش زعلان اسمعي بعد ساعه بالظبط تقبليني ف المكان اللي اتقبلنا في اول مره
ميرنا: حاضر ي حبيبي سلام
ف القصر
فهد: واديني قولتلك هااا موافق ولا لأ بص اي قرار تاخده صدقني مش هيغير حاجه من صداقتنا
ياسين: تمام وانا موافق
فهد: ياسين انت متاكده
ياسين: فهد انا بحب جميله هي مغلطتش هي لسه صغير واكيد الحيوان هو اللي ضحك عليها
فهد:خلاص جهز نفسك بكره فرحك وانا فرحي معاك
ياسين: بتتكلم بجد مين هي سعيدة الحظ
فهد: ميرنا
ياسين: بصراحه هي شكلها بنت محترمه وانت ظلمتها لما اتهمتها بانها هي اللي حامل
فهد: خلاص متفكرنيش ويالا روح شوف شغلك بقا
بعد ساعه كانت تنتظره بفارغ الصبر
ميرنا: اتأخرت ليه كدا
مازن: معلش كان ورايا شويه شغل كدا قولت اخلصهم واجيلك هااا اخبارك ايه انتي
ميرنا اترمت ف حضنه قائله: انا مش كويسه انا خايفه ي مازن اوي
مازن طبطب ع راسها قائلاً: متخفيش ي روحي انا هبقا متابعك اول ب اول
بعدت عن حضنه قائله
ميرنا بحرج:احممم انا ع م اسمعت كدا انه هو ملوش ف الستات او بمعني اصح بيكره الستات عموماً يعني هو اكيد مش هيقربلي صح
مازن: مش عارف جايز ااه وجايز لأ
ميرنا: مش عارف ايه انا مستحيل اخليه يل*مس*ني انت فاهم
مازن: صدقيني هلاقي الحل واحاول ان اخليه ميقربلكيش
ميرنا: بحبك
مازن : وانا كمان بحبك وحضنها وبعد بضع دقائق مشت
ف القصر ف غرفه جميله
جميله: مستحيل دا يحصل
سميه: انتي المفروض تحمدي ربك انه هو رضي بيكي بعد عملتك السوده دي
جميله: بس انا مش بحبه وهو اكبر مني بكتير
سميه: انتي هتتجوزيه يعني هتتجوزيه فاهمه وسابتها ومشيت
قمر: جميله حبيبتي وافقي صدقيني ياسين دا شاب محترم ولو واحد مكانه مكنش عمل كدا
جميله: ما هو دا اللي مجنني ازاي موافق عليا ورغم كلامي السم معاها برده متمسك بيا ليه
قمر:اهدئ كدا ونامي وبكره ان شاء الله هيحلها من عنده
جميله : ي رب
طلعت قمر من الاوضه وفجاء لقيت ايد بتسحبها ل اوضه تاني
قمر: ااه ايدي حرام عليك
يتبع..بقلم سےہام عبده
قمر: لو سمحت سيب ايدي
يوسف: مالك ي بت في ايه
قمر: عايز ايه
يوسف:عايزين نعملو مفاجاء بخصوص الفرح
قمر: واشمعنا اختارتيني انا
يوسف:عشان ي اذكي اخواتك مينفعش اقول لجميله ولا لفهد ولا لياسين عشان فرحهم هما ف مفيش غير حضرتك قدامي
قمر:امممم ماشي قول ايه هي الخطه
يوسف:بصي ي ستي
وقد جاء يوم الفرح وفهد بعت السواق يجيب ميرنا ورنا عشان هيجهزو ف القصر
وكانو يوسف وقمر ورنا هما اللي بيجهزو حاجات الفرح
يوسف: خلاص ي بنات كدا
قمر: ااه خلاص انا خلصت وانتي ي رنا
رنا: 5 دقائق واخلص
ف اوضه جميله
جميله: مالك ي ميرنا كدا
ميرنا: مش عارفه خايفه من اخوكي اوي
جميله:ههه ي بنتي دا فهد دا حتت سكره كدا والله هو طيب بس اللي هيخليه يتعصب العند ف حاولي كدا متعنديش معاه اوي
ميرنا: ربنا يخدك هو انتي ع كدا طمنتيني دا علي كدا خوفت اكتر
جميله: ليه
ميرنا: اصل انا عنديه وراسي ناشفه ف ان شاء الله موتي هيكون علي ايدين اخوكي ههه
بت جميله
جميله: هااا معلش سرحت منك
ميرنا بغمز: اللي واخد عقلك
جميله بحزن: ميرنا انا مش عايزه اتجوز ياسين
ميرنا: ليه بس
جميله: خايفه ليكون هيتجوزني وبعدين يعذبني ومحدش يقدر يكلمه
ميرنا: وتفتكري اخوكي السكره زي ما بتقولي هيسكتله وي ستي لو اخوكي سكتله ف صدقيني عمري م هسكتله ابدا ي بت دا انتي اختي وحضنتها# يتبع.. بقلم سےہام عبده
جاء وقت الليل والكل جاهز جميله وميرنا لابسين فستان ابيض ولكن سواريه وفهد وياسين لابسين بدل وكل واحد كان ف منتهي الروعه واتفاجؤ بالزينه اللي عملوها قمر ورنا ويوسف
الكل شكرهم
جاء المأذون وكتب الكتاب وكل واحد خد عروسته وراح غرفته اما ياسين ف قعد ف القصر ودا كان طلب فهد عشان اخته
سعاد:الف مبروك ي شباب
فهد وياسين:الله يبارك فيك
سعاد: قعدين ليه يالا كل واحد ياخد عروسته ويطلع فوق
فهد دخل الحمام وطلع لقها زي ما هي
فهد: ايه هتفضلي واقفه كتير
ميرنا: لا لا ودخلت الحمام
بعد شويه طلعت كانت لابسه فستان طويل ب كوم مريح للنوم
فهد جالس ع طرف السرير تعالي هنا
ميرنا راحت عنده : نعم
فهد: اسمعي الكلام اللي هقولك عليه احنا جوازنا هيبقا ع الورق سامعه بس قدام اهلي احنا اسعد زوجين فاهمه
ميرنا ف نفسها اووف الحمدلله انه هيبقا ع الورق ثم هزت راسها بمعني “حاضر”
فهد:اسمعها بودني
ميرنا:ح حاضر
فهد راح يفرت نفسه ع السرير ثم رجع ليها تاني
فهد: ااه ف حاجه تاني
ان” تمن الخداع ف عالم فهد هو الموت” سامعه
ميرنا بلعت ريقها بصعوبه وبتوتر: ..انت بتقولي ليه الكلام دا دلوقتي
فهد:عشان لو فكرتي مجرد تفكير انك تخدعيني
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجت عدو حبيبي ) اسم الرواية