رواية بطل روايتي كاملة بقلم كنزي محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية بطل روايتي الفصل الاول 1
_يا ماما قولتلك مش موافقه مش موافقه
=يا بنتي مش ده حب عمرك وهو اتقدملك اهو ونتي رافضه ليه بقي
_كان يا ماما كان حب عمري قبل ما يتجوز ويخدعني خالد خدني كوبري لتسنيم
ياماما ضحك عليا عشان يتجوز اختي فاهمه يعني اييهه
=تسنيم ماتت من سنتين يا رحمه انسي بقي
_انسي انسي اي انسي انهم ضحكو عليا وخلوني مهزله انسي انه يوم ما جه يتقدم
ونا فاكراه هيتقدملي اتقدم لاختي انسي كسرتي انسي شماتتها فيا
=بس خلاص دلوقتي مفيش تسنيم
_بس هو بيحبها يا ماما ولسه مش نسيها هياخدني ليه اربي بنتو الي هي مش بنتو ا
صلا وهي بنت راجل تاني غيره وهو سامحها لا وحب بنتها كمان
عاملتو وحش اتجوزتو عشلن فلوسو وعشان تقهرني وهو نسيني نسي اربع سنين حب
من شهر معاها
=يعني انتي مش موافقه يابنتي انا عايزه مصلحتك
_لا يا ماما مش موافقه ومش هوافق
=براحتك يابنتي انا عارفاكي دماغك ناشفه حديد
_اقفلي الباب وراكي يا ماما
مشت وقفلت الباب وراها ونا اتنهدت بحزن وفكرت راجع ليه؟ راجع يكسرني تاني؟
جي يقهرني!؟ يلعب بمشاعري ويرميني رميه الكلاب؟ لا مش هسمح ابدا ابدا انت
الي اختارت يا خالد محدش جبرك انت اختارت طريق غير طريقي وكل واحد بيتحمل
نتيجه اخطأه تنهدت تاني وهمست بشرود
_ياترا راجع ليه ياخالد
________________
=ايه ده رايحه فين يارحمه
_الشغل يا فوفا عايزه حاجه من برا
=لا يا حبيبت فوفا تروحي وترجعي بالسلامه يا قلبي ❤
_سلام يا حبيبتي
_________&&&&&&بقلمي كنزي محمد&&&&&___
“” رحمه
سمعت صوت حد بينده عليا وللاسف انا عارفه مين صاحب الصوت ده
اتلفت وقولت
_نعم يا خالد
“رفضتيني ليه رحمه
رفعت حاجبي وبصتلو وقولت ببرود
_افندم
بصلي جامد وقال وهو بيجز علي سنانو يكش تتسر ونت بتجز عليها يابعيد
” بقولك رفضتيني لييه يا رحمه
بصتلو بستفزاز وقلت ببرود
_ممم مزاجي
لقيتو قرب عليا ومسك ايدي جامد وقالي
“هو في حد تانى في حياتك يا رحمه
بصتلو وقولت بسرعه وبدون تفكير
_اه
لقيتو ساب ايدي بصدمه احيه ده صدق وبعدها اتبدلت ملامحه لسخريه احمم
ايه ده هو مش باين عليا خالص ولا ايه ايه 🙂🤨
بصلي وقالي
“مم وياترا مين النجم
بصتلو ببلاهه اقوله ايه اقوله لا يا بيبي متخافش ده واحد اخترعته في ثانيه
من وحيي خيالي الله ياخربيتك يا خالد وعليكي يا تسنيم وعليك يا عم عبده عشان
بتاخرني في الركنه في الشغل و نت…. كنت هكمل وصله دعائي الي لو بدات
مش هتخلص بس افتكرت الشغل لحظه الشغل يانهاري اسووودده سجار هيعمل مني
بطاطس محمره
____________________&&&&&&بقلمي كنزي محمد&&&&________________
وفي ثانيه كنت في العربيه بلطم وبدعي علي اي حد وبهزق غي خلق الله الاه هما
مش شايفني مش طايقه نفسي يبقا يبعدو عني هما الي اغبيه دقايق وكنت قدام
الشركه رميت المفاتيح لعم عبدو بستعجال وقلتلو يركنلي العربيه وحزرتو انو لو
العربيه حصلها حاجه هطلع عينو دي جديده ياعم عبدو اتقي ربنا خمس دقايق وكنت
قدام مكتب المدير سجار ليفل الوحش
خبطت علي باب المكتب ونا بدعي ربنا انو يسترها معايا انا في حاجات كتير
معملتهاش زي مثلا ان… وقبل ما اكمل كنت يمعت صوت مستر سجار بيقول ادخل
مينفعش اخرج يعني يخربيتي هتهزق يالهوتاااي
فتحت الباب ونا ببص يمين وشمال زي الحراميه قاطعني صوته ومين غيره معذب
الموظفين سجار
_سجار ولله ليك وحشه يا راجل تعر.. وقبل ما اكمل سمعتو وهو بيقول
&خلصتي بكش وهري انجزي قولي وخترعيلي حجه مقنعه تخليني اسيبك دلوقتي
ومقتلقيش يا اما ما ارفدكيش
_وهون عليك يا انكل سجار يا عسل بالمهلبيه طب ده حتي انا اخرت بسبب خالد
الكلب جوز تسنيم وقفني واخرني
بصلي بقلق وقال
&هو عملك حاجه الزفت ده لو عمل قوليلي مش انا زي ابوكي
احم نسيت اقولكو انكل سجار يبقي صاحب بابا الانتيم وتقريبا مشوفتش رجاله غيره
هو وبابا و الزفت خالد لانهم كانو بيخافوا عليا اعمل ايه طيب ليهم حق لما ابقي
عيوني خضر وزرق (ملحوظه عندها عين زرقه وعين خضره معرفش ازاي) 🙂🙂
كده وبيضه وجسم كيرفي عسل كده وشعر طويل عسلي مستخبي
رديت بمسكنه وحزن متصنع كده
_لا يا انكل عدت علي خير
&طيب يا رحمه روحي علي شغلك وبعد كده اي حاجه تبلغيني بيها تمام
_تمام
خرجت من عندو ببتسامه خبيثه نيهاها فلت منو وطبعا كل الموظفين بيبصولي انا عارفه اني حلوه بس مش للدرجه البحلقه دي
روحت قعدت علي المكتب ودخلت عليا صحبتي حفصه وقالت
$ يابت اللعيبه خرجتي من عند سراج عايشه ازاي لا ومتفصلتيش
بصتلها وقولت
_قل اعوذ برب الفلق قل اعوذ برب الفلق خمسه وخميسه في عين الحسود وبعدين
عييب عليكي دانتِ معاكي المعلمه تفاحه ابت
قاطعنا اكتر صوت بكرهو في الدنيا تنحرق انت وصاحبك ياشيخ
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية بطل روايتي ) اسم الرواية