Ads by Google X

رواية ذكرى جميلة الفصل الاول 1 - بقلم ملك يسري

الصفحة الرئيسية

 رواية ذكرى جميله (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملك يسري

رواية ذكرى جميلة الفصل الاول 1

قاعدة ف اوضتهاا على طرف السرير وماسكة ف الملايه جامد ورجليهاا بتهزهاا بعنف ودموع ف عيونهاا محبوسه...... لحد بابها ما اتفتح ودخلت منه رانيا وشهد اقرب اتنين ليهاا. 

ملك بوجع:  خطبها صح. 

رانيا وشهد بيبصوا لبعض وساكتين. 

ملك وابتسمت ابتسامة كلهاا وجع:  تمام الف مبروك. 

رانياا:  ياحبيبى مش خير ليكى اكيييد اهدى. 

ملك بصريخ:  طب لييييييي لى يعمل فياا كدا لى يعلقنى بيه ويبعد انا عملتله اى هاااا ردوا علياا انا اذيته ف اى علشان يوجعلى قلبى كداا طلامااا مش خير لى احبه طلاما مش خير لى اتعلق بيه لى قلبى واجعنى كدا.. لى قلبى وجعنى اول لما حسيت انه لبسهاا دبلته لى انا عارفة من قبل ما تيجوا انه خطبهاا لان قلبى حس لى دا بيحس بيه لحد دلوقتى وفضلت تضرب بإبتجاه قلبهااا. 

شهد جريت عليهاا ومسكتهاا:  اهدى ياملك كدا هتتعبى. 

رانيا حضنتهاا بدموع:  حقك علياا انا ياحبيبى صدقينى هيجيلك احسن منه. 

شهد ورانياا فضلوا حضنينهاا وهى باصة قدامه وشاردة. 

ملك بصوت مبحبوح:  بعد اذنكم اخرجوا برا انا عايزة انام. 

رانياا:  انا استأذنت من ماما وهنام معاكى. 

شهد:  وانا بنت عمتك هروح فين يعنى هنام معاكى. 

ملك قامت وسابتهم دخلت الحمام غسلت وشهاا وفضلت باصة ف المرايه شوية وخرجت من غير ما تتكلم طلعت على سريرهاا وغطت نفسهاا. 

شهد:  انا خايفة عليها. 

رانياا وبصت ل ملك بكل خوف:  مصطفى كان بالنسبة ليهاا روحهاا ياشهد مش سهل اللى حصلهاا. 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

تانى يوم. 

احمد:  اى ياشهد ملك فين. 

شهد:  ياخالو مش راضية تصحى وكل لما رانيا تحاول تصحيهاا ترفض. 

رانيا:  والله ياعمو حاولت معاهاا. 

احمد بشك:  بنتى فيها اى مش معقول كل دا من امتحان من امتى ملك بتبقا كدا. 

شهد بتوتر:  معرفش والله ياخالو. 

احمد:  تمام انا داخل ليهاا. 

احمد دخل شافهاا قاعدة وباصة قدامهاا بهدوء قرب منهاا وخدها ف حضنه. 

احمد:  انا عارف انتى موجعه من اى انا مش عبيط ياملك وانتى عارفة ابوكى بيفهمك من نظرة عين انك ترفضى تيجى خطوبة مصطفى وتبقى تعبانة ب الشكل دا يخلينى افهم ملك مصطفى لو ليكى مفيش حاجة ف الدنياا تقدر تحرمك منه خليكى واثقة ف ربناا يابنتى احمد باس راسهاا وخرج. 

هى بصت على أثر خروج باباهاا:  انا مجروحة اوى يابابا ااااااااااااااه. 

ﷲ༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

بعد يومين ف الجامعة. 

رانياا:  يابنتى فكى بقااا حرام عليكى نفسك ياملك. 

ملك بهدوء:  رانياا سيبينى على راحتى لوسمحتى. 

رانيا بهدوء:  طب قومى يالااا اروحك. 

ملك:  لاء انا عايزة اتمشى لوحدى ممكن ولو سمحتى سيبينى على راحتى علشان خاطرى. 

رانيا بقلة حيلة:  ماشى ياملك اشوفك بكراا. 

ملك مشيت وراحت اكتر مكان كانت بتتقابل فيه هى ومصطفى. 

Flash back 

ملك:  ياخرابى على البوز المصرى الاصيل انا طول عمرى اعرف ان النكد دا بتاع الستات اول مرة اعرف انه بتاع الرجالة كمان. 

مصطفى وبصلهاا بغضب:  ملك متخلنيش اعلى صوتى والناس تتفرج علينا. 

ملك وقربت ب الكرسى بتاعها منه:  طب ممكن خلاص بقاا قولتلك اسفة بعد كدا هاخد بالى. 

مصطفى وبصلهاا:  وعد ياملك يعنى مش هاجى اشوفك مرة صدفة ف الشارع والاقى لفة الخمار قصيرة او الفستان مبين رجلك من تحت. 

ملك وابتسمت ل غيرته:  وعد ياصاصتى. 

مصطفى وبصلهاا بإشمأزاز:  صاصتك. 

ملك وهزت راسهاا:  ييييس. 

مصطفى ابتسم بخبث وقرب ومسكهاا من خدودهاا:  ماشى ياكوكتى. 

ملك بعصبية خفيفة:  خدودى دى مش لبانة براحة. 

مصطفى:  والله براحتي خدودك وانا حر. 

ملك بضحك:  ياسلام. 

مصطفى بصلها بحب وهى بتضحك.. 

Back. 

ملك فاقت لما حست ب هواا على وشهاا مسحت دموعهاا واتنهدت ومشيت لحد البيت شافته واقف قدام بيتهم وبيتكلم ف الفون. 

ملك فضلت باصة شوية من بعيد واول لما قربت عدت من قدامه من غير حتى ما ترمى السلام. 

مصطفى:  ملك استنى. 

غمضت عنيهاا وقلبها دق بسرعة.. اه دق لسة بيحبه مش من يوم وليله هيتنسى داا. 

ملك بثبات مزيف:  نعم. 

مصطفى:  مش هتسلمى علياا... ولسة بيمد ايده يقربهاا من ايديهاا هى بعدت. 

ملك بدموع وقوة: ايااك تفكر تقرب منى تانى انت فاهم ايااااك. 

ملك بصتله وبصت على الدبله:  واياااك تنسى دى.. وشاورت على الدبلة. 

سابته ودخلت بيتهم وقعدت تعيطت وتتنفس بقوة على نزول شهد. 

شهد بخوف:  اى ياحبيبتى شوفتيه صح حقك علياا قومى معاياا شهد سندتهاا لحد فوق ودخلتها اوضتهاا وقلعتها الخمار. 

ملك بوجع:  سيبينى لوحدى. 

شهد:  بس.... 

ملك:  لوسمحتى اخرجى واقفلى الباب وراكى. 

شهد خرجت وملك دموعها نزلت تانى فتحت الدرج وخرجت صورتهم مع بعض وحضنتها ونامت. 

༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

نوال ام مصطفى:  اى مالك طالع مش طايق نفسك لى. 

مصطفى:  بعد اذنك سيبينى لوحدى. 

نوال:  ف اى يامصطفى. 

مصطفى بصوت عالى ودموع:  ف ان دا واجعنى وشاور على قلبه.. فيه انى جرحت اكتر انسانة بعشقهاا فيه انى سمعت كلامك وخطبت بنت اخوكى علشان ادارى على فضيحتهاا... اخطبها يامصطفى واستر عرضهاا انت عندك اخوات بنات وزى ماسترت عرض غيرك هتلاقى اللى يستر عرضك.. طب واللى بحبهاا وجرحتهااا يا امى مشوفتيش دموعهااا وهى متحجرة ف عيونهاا وهى بتكلمنى مشوفتيش ايديها وهى بتترعش مشوفتيش شفايفهاا وهى بتخرج الكلام ب العافيه انا بحبها لى يحصل معاناا كدا. 

اده قربت منه وحضنته. 

نوال:  عارفة انك بتحب ملك وهى بتحبك بس خليك واثق ان ربنا مش هيوجع قلبكم انتو الاتنين صدقنى بس اصبر وهو هيتكفل بكل حاجة. 

مصطفى: مقدرتش اشوفها بالشكل دا ومخدهاش ف حضنى واطمنهاا مقدرتش. 

نوال:  تفألوا بالخير تجدوه. 

نوال سابته وهو فرد جسمه ونام. 

مصطفى:  اسف.

༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

باليل ملك واقفة ف بلكونتها ك العادة مستنيه انه يرجع من شغله وتطمن عليه معرفتش انها تتجاهل خوفهاا. 

الساعة جت 3 الفجر وهو لسة مرجعش بدات تقلقل وتخاف اكتر ومنعت نفسها بالعافية انها مترنش عليه. 

بعد شوية هو جه فضل باصص ليها وهى بصاله ولقيته بيقع من طوله. 

ملك بخوف وصدمة:  مصطفى........ يتبع

اكمل ولا لاء

   •تابع الفصل التالي "رواية ذكرى جميلة" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent