رواية زواج بهدف الانتقام كاملة بقلم يارا محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء (2) الفصل الثلاثون 30
فوزي: خطيبها ازاي يعني امتي حصل ده.
غارب: مش مهم حصل ازاي المهم انها خطيبتي يالا اطلعوا برة .
فوزي: لا محدش هيطلع والجوازة دي هتم فاهم وانتي طلعتي مامنه نفسك ماشي تمام حساب*ك لما يخلص كتب الكتاب بس مش بايدي ب ايد البيه الكبير.
عمران: حج عامر اطلع برة وانت يا استاذ فوزي هتجوز بنتك لواحد متج”وز اتنين وتاج”ر مخد”را”ت اطلع برة يا حج الكل يطلع ماعدا الشهود والماذون.
المعازيم مشيو ومش اتبقي غير الشهود والماذون والعريس والعروسه المأذون ابتدي الإجراءات تحت غض”ب فوزي وصدم”ه عشق من اللي بيحصل المأذون خلص وأعلنهم زوج وزوجه.
غارب طلع شيك واداه لفوزي وكان مهر عشق وكان كبير وفوزي اخده.
غارب: اه ياريت فلوسك لما تخلص متجيش عندي وتطلب حاجه اشتغل يا استاذ فوزي وبنتك هتزورك كل يوم
عشق لمي هدومك وتعالي يالا.
عشق سمعت الكلام وراحت من سكات لأنها معندهاش طاق*ه تج”ادل ف حد لمت هدومها وخرجت مشيت مع غارب وعمران نزل قدامهم علشان ياخده راحتهم ف الكلام.
عشق بصت ع ابوها بصه أخيرة وكان نفسها تحضنه بس هو مش شجعها ابدا ع ده الاتنين نزله مع بعض وعمران كان ف العربيه وغارب بصله.
غارب: روح انت يا عمران كفايه اني جبتك ع ملي وشك وانت مع مراتك.
عمران: متشغلش بالك بيا اساسا حصلت حاجه كده مش عايزة احكيها دلوقتي بس اللي اقدر اقوله أن السبب ف ده كله من الاول هي كنز ودم”رت اتنين كل ذنبه”م حبوا بعض ودلوقتي اخرتها سنه والكل يروح لحاله.
غارب:معقول مراتك تعمل كده معلش يا صاحبي قدرك كده.
عمران: قولي هتعمل ايه دلوقتي هتدخل علي ابوك وامك ازاي وانت متجوز
غارب: بص لو اطردن”ا هنروح ف اوتيل اكيد او اي مكان ادعيلي انت بس.
عمران: هههه بصراحه عايز اشوف صدمت*هم وهما شايفين داخل عليهم بعروسه خليني اشوف المشهد ده ارجوك.
غارب: ههههه هبقي اصوره وابعته ليك امشي يالا.
عمران: ماشي متنساش لما تتط”رد تقولي يا مط”رود انت.
عمران مشي وغارب راح لعشق وهي مش اتكلمت وبصوا لبعض نظرات وراها كتير والاتنين مش تتكلموا وركبوا العربيه ووصلوا الفيلا ودخلوا لقيوا رحيم وحورية قاعدين مبسوطين وبصولهم وشبهوا ع البنت اللي مع غارب وافتكروها.
حوريه كانت بتوري الصور لرحيم وبيفتكروا عملوا ايه سمعوا صوت كلاكس عربيه غارب واستنوا علشان يوروه الصور اللي اتصوروها بس اتصدم*وا لما شافوه داخل ببنت ركزوا ف ملامحها وعرفوها ورحيم اتكلم.
رحيم: انت جايب مساعدتك الشخصيه هنا ليه يا غارب وداخلين ايديكم ف بعض ف ايه.
غارب: اتجوزنا.
الاتنين بصدم*ه
ايه.
حوريه: انت ازاي تعمل كده من غير رجوع لينا ايه بقينا مش مهمين.
رحيم : دادة خدي عشق ع اوضه الضيوف لو سمحتي وانت قدامي ع المكتب.
عشق راحت مع الدادة ودخلت اوضه الضيوف وغيرت هدومها ووقفت ف الشباك وبتفكر ف رد فعلهم اكيد هيعملوا حاجه غير صدمته”م تحت.
رحيم: ممكن تفهمنا ايه اللي قولته ده يعني احنا مستنين فرحك وقلنا هنعمل فرح كل الناس تحكي عليه وضيعت فرحه والدتك باليوم ده.
حوريه: بعصب”يه عندك حجه وعذر باللي عملته ده ولا هتسكت زي عادتك قول.
غارب قعد قدامهم وحكالهم كل حاجه لغايه اللي حصل النهاردة.
غارب: أنا آسف يا امي والله مش قصدي بس أنا بحميها وبصراحه حاسس بمشاعر ناحيتها مش عارف ايه هي بس فيه.
حوريه: حبيتها كمان تمام يا بني أنا هعدي المرة دي علشان البنت الغلبانه اللي فوق وملهاش ذن”ب.
غارب: سامحيني يا امي والله حقك عليا وبعدين هتبقي حما شديدة ولا ايه براحه.
حوريه: لا متخافش هعاملها كويس أنا مش كده.
غارب: قوليلي صح ايه موضوع عمتك ده.
حوريه: لا ده حوار طويل اطلع لمراتك وخليك معاها هحكيلك بعدين.
غارب: ماشي هتحكي بالتفصيل ماشي.
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية زواج بهدف الانتقام ) اسم الرواية