رواية حب عمري كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حب عمري الفصل الثالث و العشرون 23
بعد مرور 3 سنين وتحديدا يوم عيد جواز كريم ونيره الرابع
في اوضه نيره
نيره صحيت من النوم واتفاجئت لما شااافت الاوضه مليانه زينه وورد وبوكيه علي السرير وفيه خاتم الماظ
نيره بدموع وفرح قامت مسكت البوكيه واكملت ياحبيبي يا كريم
كريم حضنها من ضهرها قلب حبيبك انتي وباس خدها كل سنه وانتي طيبه يانورعيني كل سنه وانتي منوره دنيتي وحياتي عيد جواز سعيد يا ام اولادي
نيره بدموع حضنته وانت طيب يا حياتي ده كان احسن يوم في حياتي كلهاا اصلا
كريم بحب باسها وانا بجدد حياتي اتغيرت من اليوم ده واكمل بحزن سامحيني عندي ضغط شغل في مشروع جديد بس ليكي احتفال صغير كده لحد ما افضي واوديكي احلي حروجه ولو عايزه تسافري كمان عيوني
نيره بحب وهي في حضنه انا عايزاك تفضل معايا وبس في اي مكان مش مهم
كريم باس راسها ربنا مايحرمني منك يا نورعيني
نيره بحب طب هروح اصحي الاولاد علشان حضانتهم
كريم ماشي
في اوضه كيان ومازن
نيره دخلت وولعت النور
نيره اصحي يامازن يا حبيبي يلا بقي هتتاخر
بت يا كيان يلا ياروحي
كيان يا مامي عايزه انام ثويه بقي
مازن اه ثبيني انام يا ماما بطلي ترخمي علينا
نيره ياحيوان ارخم عليك ماشي انا هربيك قوم يالا خلص انت واختك
كيان بنوم لا
نيره كده طب ماشي
كريم دخل
كريم بحده مالهم دول ماصحيوش ليه
وفي ثانيه كانت كيان ومازن قاموا من ااسرير
نيره بصدمه واالله قومتوا دلوقتي
مازن انا ثحيت من بدري يا بابا
كيان اه يابابا ولايحه (رايحه) الحضانه
كريم بحب طيب يلا يا حبايب بابا انزلوا افطرو مع عمو تحت وروحوا الحضانه ونزلوا
نيره بصوت مسموع ماشي مااشي يا عياااال كريم
كريم بيقربها منه. وبيبص في عيونها مالهم عيال كريم
نيره مش بيسمعولي كلمه عياالك متربوش
كريم بضحك هو انا عارف اربي امهم ده انتي لحد انهارده بتخليني اشد في شعري
نيره بغضب طفولي كده طيب اوعي وزقته بخفه ونزلت
كريم بضحك مجنونه والله
في القصر تحت
رودي بحده نيره قولت يلا في حضانه يعني في حضانه
سليم بس يا رودينا براحه عليها
رودي كفايك دلع في البت
سليم الله مش بتي تعالي يا حبيبت بابا. ونيره جريت عليه
سليم بحب شالها و باس خدها الاميره مش عايزه تروح الحضانه ليه
نيره بدموع كريم مش رايح علشان تعبان وانا بحب اروح معاه
سليم بتعجب الله طب وانتي مالك ومال كريم
كريم الصغير بتعب ايوه يا خاالي هي بتحب تلوح (تروح) معاايا
كريم الكبير بضحك من اولها كده
نيره بضحك خلاص يا قلب خالتك متروحيش انهارده
نيره الصغيره بحبك يا خاالتو اوي ونزلت حضنتها
رودي متروحش ازاي يعني يا نيره
نيره يا حبيبتي مش بلعافيه عمرها ماتيجي كده لازم البنت تحب الحضانه وطلما كده كلكم افضلوا مع كريم الصغير انهارده ونروح بكره كلنا مفهوم
الاطفال مفهوم وفرحوا وراحو يلعبوا
الجد بضحك والله والبيت اتملي افراح يا حبايبي فرحتوني جوي جوي وعيالكم بيدوني بهجه
نيره بحب ربنا يخليك لينا ياحبيبي
مازن فهد
فهد ايه يا حبيبي
كريم بعصبيه ماااازن اسمه عمو عيب كده
فهد بس يا كريم ده عيل
كريم بعصبيه بكره يكبر لازم يتعلم ورايح ناحيه مازن ونيره راحت وقفت قدامه
نيره بخوف علي اابنها خلاص يا حبيبي هي مش بلضرب ده عيل صغير
كريم بعصبيه نيره متدخليش بيني وبين ابني
نيره بس ابني بردو وانا هفهمه وراحت لفت لمازن اللي هيموت من الخوف
نيره بعتاب كده ياميزو مش عيب مش بابا بيقولك علطول ان فهد وزين وسليم بيتقالهم عمو وفرح عمتو ومريم ورودي خالتو
مازن بخوف اه بس عمو زين وعمو فهد وعمو سليم احنا صحاب عادي
نيره بحب حتي لو صحاب هو كبير ماشي يا حبيبي
مازن بحب حاضل يا ماما
الجد باعجاب بتربيه نيره لعيالها. جدعه يابتي بلتفاهم صوح
مازن بحب عمو فهد
فهد بحب ايه يا حبيبي
مازن بحب هي فين ايلين
فهد برفع حاجب وانت مالك ببنتي ياض
ايلين نزلت من علي السلم
ايلين بضحك انا اهو يا مازن
مازن بحب واحشتيني يا ايلين وحضنها
فهد الله الله شوفي تربيتك يا سي كريم وراح مسك مازن انت يالا متحضنش بنتي
زين بضحك هيطلع لمين يعني نفس قله ادب ابوه وانا كملت مسيرته
نيره بضحك صدقت والله
كريم بضحك صدق هاا
نيره اه صدق ايه غلطت
كريم الصغير لا يا نيره غيري الجيبه دي قصيله اووي
نيره الصغيره بزعل مامي غيريلي
رودي بضحك يابنت الجزمه من الصبح مزهقاني ومش عايزه تلبسي وكل ده علشان كريم قالك لا
نيرع الصغيره بطفوله وضحك ااه
سليم بضحك تربيتي باظت لم ابنك يازين
زين الله ماتسيبوا العيال
بعد شويه من اللعب والهزار والضحك
كريم بسسس صدعتوني ياض منك ليه اهدوا
كريم صغير يا خالي بنلعب كوره
زين كوره اجي ااعب معاكم مين بيلعب
كريم صغير انا ومازن
زين حلو يلا بينا
كريم الكبير صبرني يااارب يابني اكبر
زين فكك فكك ياعم عيش
كريم الكبير انت كده كده سبب فساد العياال كمل كمل
زين بضحك من عيوني
عند الاطفاال في الجنينه
نيره الصغيره يلا يا كريم
ايلين يلا يا مازن
كيان يخش كلهم يخسروا انا هشجع عمو زين
زين بضحك حبيبت عمو زين انتي متربيه متقعديش معانا كتير
كيان بطفوله حبيبي يا عمو
كريم جاب جول جري حضن نيره ولف بيها
زين مسكه من هدومه عيب كده يا حبيبي. اه عارف تربيتي وسخه بس عيب انت عارف لو سليم شافك هيعمل فيك ايه
كريم بضحك ايه يا بوب وغمز لنيره منا هخطبها لما اكبل
زين بضحك يابني بسس تربيتك باظت ايه عايز كريم يشمت فياا
كريم من وراه بضحك لا منا كده كده. شتمان واكمل انا ابني صح تربيتك بس متربي اه مش بيعمل العمايل دي
وهما بيلعبوافي اللحظه دي
مازن جاب جول وجري حضن ايلين واكمل جبت جول يا ايلي
وايلين تسقف وتنطتط
زين بضحك قولتلي ابنك ايييه يا كيمو ده تربيتي انا ده
كريم بعصبيه مااازن مش عيب كده دي بنت عمك
مازن منا عالف ولما اكبل هتجوزها
زين ضحك وحضن كريم ومازن. حبايبي حبايبي. كملوا فساد في الارض
كريم الكبير عوضي علي الله والله هي زينه البنات كوكي
كيان بطفوله وفرح حبيبي يا: بابا
كريم الصغير اه هو خلاص انا هخطب نيره زي خالو كريم خطب مرت خالي نيره
كريم الكبير بضحك واخد بالك انت يالهوي ده احنا مكناش عيال
زين بضحك حصل
مازن اه وانا ايلين
مريم دخلت تعاالي يا نيره شوفي تربيتك سيب بنتي ياض
مازن بطفوله ايه يا مرت عمي عايز اخطبها
مريم بضحك تخطب ايه ااتنيل علي عينك
كريم بضحك ولا ابني ولا اعرفه
فهد مسك مازن الصغير واكمل بقي انت ياض عايز تتجوز بنتي
نيره الكبيره بضحك وابني ماله انشاء الله ده كريم حجز ايلي من وهي في بطن امها فاكرر
فهد هو انا اقدر اقول حاجه ده ابن كريم
كرين بضحك حبيبي والله
كيان بابي
كريم نعم يا قلب بابي
كيان كلهم هيخطبوا اثمعنا انا
كلهم فصلوا ضحك
كريم يا حزنك يا كريم علي عيالك انتي عايزه تتجوزي وتسيبي باابي
كيان بحب حضنته لا خلاص
كريم بحب حبيبت بابي انتي
نيره بضحك بت انتي اوعي من حضن جوزي
كيان بضحك باست كريم من خده واكملت لا
نيره بضحك بص يا كريم بص بنتك
كريم بضحك حضنها اكتر حبيبت بااابي والله
مريم بت يا ايلين تعالي هنا
ايلين لا انا هلعب مع مازن
نيره بضحك انا اصلا فقدت الامل في العيال تربيتهم باظت
ااجد بضحك وتلله العيال وفروا علينا تدوير علي عرايس
نفين بضحك صح والله
سميه بضحك العيال موتوني ضحك بجد
الجد ربنا يحميهم
ااحميع ياااارب
وبعد مالعبوا في جو لطيف كريم جاب تورته عليها صورته هو ونيره وحط شمعه رقم 4
كريم وهو باصص في عينها كل سنه وانتي ماليا عليا حياااتي يا حيااتي
نيره بحب حضنته حبيبي بجد
وكلهم بدائو يحتفلوا بيهم
كريم همس بحب اكيد هعوضهالك بس ضغط ااشغل سامحيني
نيره بحب ولا يهمك يا عمري
مازن ماما مااما
نيره نزلت لمستواه ايه يا قلب ماما
مازن بزعل طفولي انا ليه محضلتش فرحكم
نيره بضحك ايه لا مش عارفه اسال ابوك
كريم بصلها بضحك هقوله ايه انا
زين بضحك تعالي يا حبيبي اقولك انا
كريم زييين
زين بضحك ايه يا عم ايه هقول للواد
كريم تقوله اي يا حيوان
زين بضحك بص يا ميزو انت ساعه فرح امك وابوك كنت صغير اوووي ومستخبي ومكناش نعرف مكانك بس كده
مازن كنتوا تدورا عليا
زين بضحك ماهما دوروا بس بعد الفرح
كريم حدف عليه ازازه المايا
زين بضحك الله مش ابنك اللي بيسال
كريم بضحك هربيك انا وفي نفس. اللحظه جاتله رساله ملامح وشه اتغيرت
كريم نيره همشي ورايا ضغط وشغل مهم
نيره حضنته ربنا معاك يا حبيبي ومشي كريم
بعد شويه في اوضه نيره خدت دش وغيرت هدومها لدريس جديد وحطت ميكاب هادي كانت قمر
جالهت رساله علي موبايلها
الرساله ( كريم باشا بيخونك بعد كل العمر ده ولو مش مصدقاني تعاالي ااعنوان ده **** وتشوفي بعينك)
نيره بصدمه لالا اكيد لا انا هروح بس غلشان اثبت عكس شكوكي كريم مستحيل يعمل كده واصلا احمد محبوس يعني محدش في صالحه يقول كده
ونزلت جري وطلعت ركبت اوبر ومشيت
عند كريم بيخبط علي الباب
ياسمين بدلع ادخل وسابت الباب مفتوح شويه
كريم بحده مش فاهم ليه مصره تعملي الاجتماع في بيتك
ياسمين بدلع علشان نكون براحتنا
كريم بحده اعتقد انا عايز ابدا شغل وامشي
ياسمين بدلع هو انا منعتك ماتبدا الشغل اتفضل وبتديه العصير وقع علي قميصه
كريم بعصبيه يووه هي صفقه سودا اعمل ايه انا دلوقتي
باسمين خلعته القميص
ياسمين بتمثيل الحق عليا هغسلهولك وانشره
كريم لا عادي البسه كده
ياسمين لا ميصحش
ودخلت نشرت القميص وغيره هي هدومها لقميص عريان وطلعت لكريم
كريم لما شافها بصدمه وعصبيه دور وشه بعيد عنها واكمل انتي اتجننتي انتي فاكره نفسك كده بتغريني غوري جوا
ياسمين راحت ناحيته ومسكت ايده وزحلقت نفسها فوقع كريم فوقهت بلمنظر ده
ياسمين سمعت الباب بيتفتح كملت بضحك بصوت عااااالي بس بقي يا كريم بطل شقاوه
كريم بعصبيه رايح يتكلم اتصدم من الواقفه امامه
كريم بصدمه شديده نيررر
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حب عمري ) اسم الرواية