رواية عشق النمر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم اسيل باسم
رواية عشق النمر الفصل الرابع و العشرون 24
انتي طالق……
قالها كده وخرج علطول من غير ااي كلمة
وحياة اتنفست براحة لكن افتكرت كلام ايااااد
“”” خمسة ايام وتكون مطلق حياة وفي اليوم السادس هتكون مراتي “”””
” وعد مني هتكوني في بيتي وفي حضني انتي وابني قريبا جدااا…. وانا مبتراجعش عن وعودي لاني النمر ي حياتي “”
حطت اديها على راسهاا وهي بتبكي
اكيد هيرجعني ليه .. هيرجعني البيت ال خاني فيه وهيخليني احبه من تاني وبعدها هيعذبني
لا مش هيحصل اناا لازم اهرب من هنااا انا وابني لازم اهرب
وانتهى كلماتها بدت بلم هدومها وهي وابنها ولبست ولبست ابنهاا وشالته على كتفها واتسحبت وخرجت بهدوء
كان الوقت وقتها اتأخر خذت عربية اخوها وساقته وهي بتتنهد براااحة
لكن وقفت بعد فترة لما اعترض طريقها عربية تانية وقفت في اخر لحظة وماخدت وقت تستوعب اي ال بيحصل جاء حد وفتح الباااب وخرجها بالعافية
بصتله حياة بخوف وهو حاجزها بين السيارة
تفتكري في مكان مقدرش اوصلك فيه ي حبيبتي
حياة بخوف ” ايااااد
اياد بابتسامة ” عيونه وقلبه وحياته كلهااا
قوليلي بقى ي عمر اياد انتي كنتي هربانة ورايحة فين
حياة برعب ” ااانت بتقول ااي اناا مش رايحة حتة انااا
ايااد ” طب اشرحي لي بتعملي اي بالوقت ده مع ابني في مكان مقطوع ذي ده
حياة بتوتر” انا
اياد ” افرضي حصلك حاجة انتي والود لا سمح الله
مش هتكوني انت السبب
بصتله من غير مااترد عليه وهي مصدومة وخايفة منه ومن ال جاي
ايااد ” يلاااا هرجعك البيت
حاولت تروح عربية اخوها منعها ايااد وجذبها من ايدها بقوة لعربيته وقفل الباب بغضب
دخل هو كماان وسألته بقلق ” ابني فين
اياد ” متقلقيش هو مع جاك مش هتخافي على ابني اكتر مني ي حياة هااانم
سكتت وهو ساااق لفترة وبعدها قالتله بخوف
ده مش طريق البيت ي ايااااد انتي مروحني فين
ايااد ببرود ” خاطفك ي روح ايااد
حاولت تفتح الباب من غير ااي جدوى
حياة برجاء ” اياد بال انت بتعملوا ده مفيش حاجة هترجع بيني وبينك ذي الاول
احنا طرقنا اختلفت من زمان شووف طريقك وخليني ارجع اشوف طريقي بلييز روحني البيت
مهتمش لكلامهاا وبعد فترة وصل فيلاا كده جميلة وقالها تنزل بس منزلتش وعندت خرج ولف ناحيتها وخرجها بالعافيةة
شالها في كتفه ذي شوال البطاطس ورماها في الأوضة
حياة ” ال انت عملته ده مش هيعدي بالساهل ابيه لو عرف مش هيسيبك المرادي
اياد ” ههه تفتكري هخااف منه انااا
قرب منها بسرعة لحد ما رجعت لوراء
انتي المفروض حافظاني بحكم كنتي مراااتي اكيد مش
هتنسى انا مين واقدر اعمل اااي
مسك ايدها بالعافية ” افتحي الدولاب البسي ال فيه
واطلعي مش عايز تاخير فاهمة
حاولت تسحب ايدها ” كفاية حرماني بقى انت ملكش الحق انك تلمسني سبني بقى
صح عندك حق
اعملي ذي ما قولتلك الماذون تحت مستنى
حياة باستغراب ” مأذون اااي
اياد ” الماذون اال هيجوزنا ي روحي
حياة بغضب ” اانت اتجننت اكيد لاااا انا مش هرمي نفسي في النار من تاني اناا لا يمكن اكرر غلطتي فاهم
اياد بنفاذ صبر ” انتي حرة انك متتجوزنيش
بس اعرفي انك مش هتشوفي اادم لاخر يوووم في عمرك
حياة بغضب وهي بتضربه في صدره بقوة ” وانت ال هتمنعني من ابني ي اياد بيه ده انا كنت قت”” تلك فيهاا
مسك ايدها وهو ببصلها باعجاب وتوهان
بعشقك واااانتي شرانية بالشكل ده
لوءا دراعهاا في ظهرها ” انا ممكن اعمل كل ال عايزه من غير جوااز حتى بس حبي ليكي انقى من كده عشان كده عايزك مراتي حلالي
انا مش بهدد ي حياة انا بس بنفذ
٥ دقائق لو مخرجتيش من الأوضة دي وانت مجهزة نفسك
لتشوفي اسواء ماافيا وبرضو هتجوزك
٥ دقائق وتكوني تحت فاهمة
وبعدها تركها وخرج وهي بتفكر في ال جاااي
حياة ” مش انت عايز تتجوز ي عين امك وديني لاكرهك في الجواز وفي صنف النساء كله والا مبقاش بنت ادم
كان تحت بيتكلم في التلفون وهو مش مركز كله تفكيره
فيهاا هل هتوافق ولااا هو اصلا مش هيقدر يغصبها على حاجة
ايوااا ي عز ذي ماقولتلك ادعي انهاا توافق والاا….
وقف لما شافها نازلة حورية من السماء قوية مغرورة ومتكبرة
وكيف لا وهي قد امتلكت قلب النمر
جلست بهدوء وقفل هو في وجه عز وجاء جنبهاا
ثواني جاء جاك مع ادم ال قعد في حضن امه
بداء الماذون بإجراء الزواج للمرة الثانية
هي قلبها كان بيخفق بشدة لما الماذون اعلن جوازتهم
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير
غادر الماذون مع جااك وهي خدت ابنها وطلعت لفووق
طلع بعدها بعد دقائق وهو كان بيحاول يستوعب فكرة انه هو رجع جوزها وهي بقت مرااته
دخل الأوضة ال فيها مراته و اابنه
فتح البااااب لقااء ادم قاعد بيلعب وهي كانت قاعدة على الكنبة بتوتر مهتمش بيهااا وراح لابنه
اياد بحب ” جاااك تحت وبيدور عليك اي رايك تنزله وتلعب معااه هتكلم مع ماااما شوية وهنزلكم اوكيه
ادم ببراء ” اوكيه
خرج وبصلهاا خلاها ترجف بس حاولت تبان قوية قدامه
جاء وقف قدامه ببصلها بتوهان حاولت تهرب من قدامه
بس مسكها من خصرها وجذبها لعنده واديها لصدره
حياة بتوتر من قربه ” ابعد عني ي ايااد
ايااد ” توتو انتي مراااتي
برق فجاءة لما حس بالمسدس في دماغه وهي بتبصله بتحذير
اياد ” جبتي البتاع ده منين
حياة ببساطة ” خذته من حراسك
ابعد عني والا هفجره في دماغك ومش هيرفلي جفن
ابتسم ابتسامة جانبية كلها اعجااب
قربها منه اكتر ” عايزة تلعبي ي قطتي حاضر هنلعب
خد منهاا المسدس بسرعةة وحطه في دماغهااا
عشان خاطر ادم اكتر من كده مش هقدر
مش هقدر واناا عارفة انه في غيري انت لمس” تها و نمت معهااا مش هقدر
اياد ” مش بعرف اقرب من غيرك ولا افكر في غيرك
طول التلت السنين ال فاتوا وانتي كنتي محور كل حاجة في حياتي
وذي ماقلتلك انا مقربتش من نورا في اليوم اياه دي كانت خطة منها عشان توقعني في فخها وتخليني اتجوزها
حياة ببكاء ” مش هتفرق ي ايااد
لانه في غيرك لم””””” سني
اياد بغضب ” انتي بتقولي اااي……….
•تابع الفصل التالي "رواية عشق النمر" اضغط على اسم الرواية