رواية حب عمري كاملة بقلم لولا عبر مدونة دليل الروايات
رواية حب عمري الفصل التاسع و العشرون 29
نيره بدموع ايه الجمال ده
وكانت شايفه يخت كبيير اوي ومتزين بشكل مبهر ومحفور علي اليخت اسمهاا. وواقف علي الشط
كريم بابتسامه عجبك
نيره بدموع جداااا بجد
كريم بحب لما كنتي بتواحشيني زمان قبل مانتجوز كنت باجي في اليخت ده كام يوم
نيره بحب ده حلو اوي بجد
كريم بضحك طب عندك مانع نخطف حضرتك شويه فيه
نيره بضحك معاك يا عمري
كريم شالها وهمس بحبك يا نيره
نيره بحب وانا اكتر يا قلب نيره
وطلعوا اليخت واليخت اتحرك بيهم
نيره بتنطيط كريم بجد واو شكل البحر تحفه وانا وانت لوحدنا في اليخت ااقمر ده مش قادره اصدق
كريم حضنها من ضهرها. وباس رقبتها بعشق واكمل لا صدقي صدقي علشان كل اللي جاي تعويض عن اللي راح ثم تنهند واكمل تعبنا يا نيره تعبنا اوي فلازم نرتاح بقي
نيره بتنهيده برتياح عندك حق يا كريم بجد
كريم بخبث طب ايه هو انا خطفك بعيد عن الناس علشان نقضيها كلام
نيره بضحك كريم احترم نفسك
كريم بضحك اعمل ايه طيب 6 شهور بعيد عنك وهمس بعشق واحشتيني
وتليفونه رن
كريم بنفااذ صبر اووف مين ابن الجزمه ده دلوقتي واكمل بضحك ابن جازمه صح الو يا ميزو خير
نيره بضحك ضربته بخفه في صدره اتلم
مازن بابا هتصل بيك فيديو كول كيان عايزاك
كريم ماشي اتصل واتصل فعلا مازن بيهم
كيان بابي مامي واحثتوني اووي انتوا جاين امتي
فاتن بضحك فينكم يا كريم
كريم بحب خطفت نيره شويه في البحر
فاتن بضحك يبجي اتصالحتوا الحمدلله ماشي عيشوا متجلجوش العيال في عيني
كيان مامي تعلفي ان عمتو هي اللي نيمتني
نيره بحب مش عارفه اقولك ايه يا فاتن بصراحه
فاتن بحب المهم انكم اتصالحتوا براحتكم وابقوا ارجعوا
مريم بضحك من وراها اه اه والنبي علشان خلاص العيال مش محترمه حد
كريم بحده عملوا ايه
مريم بضحك لا عملوا العادي يعني معاكسات بقي انت فاهم ابنك وعمايله
مازن ماشي يا مريم ماشي
كريم بحده ولد مش قولت دي مرات عمك وخالتك متقولش غير كده
مازن بحب وحماتي
نيره ضحكت بصوت عالي علي ابنها
كريم بصلها وضحك علي ضحكها واكمل بتضحكي علي ايه فرحانه بيه عرفتي تربي يا حرمي المصون
نيره بمرح شوفت ولا في تربيه بعد كده ماشي يا مازن لما اجيلك
كيان بمرح انتوا في البحر بتعملوا ايه
جيه من وراها زين وشالها واكمل بضحك هيكونوا بيعملوا ايه يا كوكي بيجبولكم نونه صغيره قصدي بيصتادوا. سمك محدش يفهم غلط
وكلهم فضلوا يضحكوا ونيره خبت وشها في حضن كريم
كريم بضحك عارف يا حيوان انت لما جيلك
زين بضحك لا علي مهلك خالص. وبعدين ابقي تعالي
كريم بضحك ماشي ماشي صبرك عليا
مازن بحب يلا باي
كريم بحب باااي
كريم رفع نيره اللي مخبيه وشها في حضنه واكمل بضحك بعد 4 سنين جواز لسه بتتكسفي يا نيره يخرب عقلك
نيره باحراج زين ده عايز يتربي
كريم بضحك شالها ابقي اربهولك ودخل اكبر اوضه في الشاليه بتاعته هو ونيره وكانت مزينه حلو اووي
نيره بتوتر كريم كريم
كريم بحب امم
نيره نزلني اغير نظام الاوضه واجيب ااتسريحه هنا واحط الكرسي ده هنا هتبقي احلي
كريم برفعه حاجب وضحك نعم انتي جايه تغيري نظام اليخت سيبك منه نغيره بعدين طلما فصله بفصله وغمز نعمل حاجه تستاهل
نيره ضربته بخفه واكملت قولتلك بطل قله ادب يلا ساعدني
كريم بضيق.ضرب كف علي كف امري لله منك لله يا زين انت ونبرك
نيره بضحك يلا بس يلا
بعد شويه
كريم اخيرا خلصنا
نيره اه تعبت فعلا مكنتش اغير حاجه دلوقتي تعبت ونعست
كريم بصلها بحاجب مرفوع وهو ساكت
نيره بتوتر هروح اخد دش بقي انت مش بتتهد زيي
كريم بضحك لا مش بتهد
بعد شويه طلعت فارده شعرها وكان ناعم طويل منسدل بشكل متموج علي ضهرها ولابسه قميص احمر حملات قصير ومطرز بشكل رائع عن الصدر
كريم لما شافها انبهر بجمالها
كريم بعشق وهيام فيها ايه ااجمال ده كله
نيره بحب حبيبي يا كريم يلا ننام ومتجهه ناحيه السرير
كريم شدها ليه وقربها منه وهمس ننام ايه بس يا نيره بقولك وحشااااني واحشااااني اوي
نيره بتوتر اصل بصراحه كده في مشاكل. افهم انت يعني وضحكت فمينفعش
كريم بصدمه بتهزري صح انتي مش بتحسبي الايام
نيره. بضحك بتهز راسها بنفي لا هحسب ليه
كريم قعد علي طرف السرير صح هتحسبي ليه مثلا عادي يا حبيبتي عادي وجيالي لابسه كده ليه بتحرقي دمي
نيره راحت نامت علي السرير وهي عماله تضحك
كريم مسك فونه وكان بيتصفح بعد المواقع وهو بيطفيه لمح التاريخ
كريم بتذكر صح ده انهارده لا وبص لنيره اللي لاقاها عماله تضحك
كريم بضحك اه يابنت اللذينه بتضحكي عليا يا نيره
نيره بضحك فضلت تجري في الاوضه ابدا ياروحي محصلش
كريم بضحك وهو بيقرب منها لا اديه حصل وفضل يحاول يمسكها لحد ماجات في ايده
كريم بضحك قفشتك
نيره بضحك عايز ايه يا كيمو بقي
كريم بحب قلب كيمو انتي واكمل بضحك وهو بيقرب منها عايز ايه عايز نخاوي العيال
نيره بضحك كريم بطل قله ادب هما حلوين 2
كريم بحب لا اتنين ايه انا لو عليا عايز عياال كتير منك مش 2 بس
نيره بغيظ اه منتا مش عليك حاجه
كريم بضحك وغمزه اخص عليكي طب ده انا عليا اهم حاجه
نيره.باابتسامه حب كرررريم
كريم بحب قلب كريم
نيره بابتسامه اتلم
كريم بضحك مش عارف اعملها الصراحه وشالها وهمس بحبك يا نيره
———————————-
في القصر
الجد ايه اخبار كريم عمل ايه مع نيره
زين بفرح الحمدلله كلمونا وكانوا رايقين اتصالحوا خلاص
الجد الحمدلله
كيان بطفوله وهي بتسقف اه يا جدي عمو زين بيقول بابا راح هو وماما يجبولنا نونه صغيره
زين بضحك يخربيتك يا كيان هشششش اسكتي ابوكي لو كان هنا كان بهدلني وقاالي شايف البت بتقلدك ازاي
ااجد بضحك يخرب عجلك يا زين ده حديت تحكيه قدام عيله صغيره
فاتن بضحك والله يا جدي احنا اللي عياال مع عياال كريم دول
مازن مالهم عيال كريم
فاتن بضحك شياطين
مازن ماشي يا عمتي زعلان منك
فاتن بضحك شدته لا متزعلش يا جلب عمتك وباسته واكملت يلا يا كيان علشان تنامي
كيان بمرح لا هستني النونه
فرح بضحك بنت اخوي ناويه علي اذيتك يا زين لما كريم يسمعها
زين بضحك مش عارف علقت كيان
نفين بضحك انتي يابت يلا نامي في حضن عمتك
كيان بطاعه حاضر يا تيته وراحت لفاتن تنيمها
فهد وانت روح نام يا مازن يلا كريم نام من بدري
مازن لما اطمن علي بنتك وتنام هي الاول
سعااد بضحك شوف شوف الواد
فاتن بضحك مش بجول شياطين جال عيال جال
فهد اتجه ناحيه ومسكه من هدومه بنت مين ياض بنتي انا مالك ببنتي
مازن يا فهود بقي منتا عارف اني بحبها وماسكني
كده علشان بابا مش موجود صح اصل ابن كريم الانصاري محدش عمره مسكه كده
زين بضحك يالهوي علي الواد ولسانه اللي اطول منه
فهد بضحك اديني انا مسكتك يا لمض ومعنديش بنات للجواز
مازن بثقه بابا وجدي هيقنعوك وهما الكبار فانت هتوافق وعدل هدومه وقال انا مش بترفض انا بنات الحضانه كلهم بيدوني من الاكل بتاعهم
رودي. بضحك بص بص الثقه
زين بضحك يا جدع بنات الحضانه كلهم مهند عصرك زي اللي جابك
فهد بضحك اانا هتصل بابوك اين كان بيعمل ايه دلوقتي لازم يرجع حالا مينفعش نسل كريم يجي علي الدنيا تاني خاالص
نفين بضحك يخربيتك يا فهد بس يا ولدي عيب
فهد بضحك انتي مش شايفه عياله
زين بضحك دي مش عيال دي مش عيال
ايلين مازن انا هنام يلا نام زيي
مازن ماشي يا حبيبتي تصبحي علي خير
فهد بضحك ضرب كف علي كف ولا اكن ابوها واقف ولا انت عمك واقف تربيه عايزه تتعاد
مازن وهو بيجري علي اوضته اديك قولت عمي يعني مش غريب يا فهود
فهد بضحك عيل مشكله
رودي بضحك اه بجد بس بيملولنا البيت بهجه والله
فاتن بضحك عندك حج بصي اللي يشوف كيان وهي نايمه ميشوفهاش وهي بتتكلم ملاك بريئ نايم
مريم بضحك اه
تاني يوم الصبح
كريم نايم عاري الصدر وواخد نيره في حضنه
صحي كريم من النوم وبص لمالمحها وباسها وقام خد دش ولبس بنطلون وسرح شعره وراح يحضرلها الفطار
كريم وهو شايل صنيه الاكل وحطها علي السرير
كريم بحب نيروو يلا يابت قومي كفياكي نوم
نيره بنعس سبني انام تعبانه اوي يا كريم حاسه متكسره
كريم بخبث من ايه يا قلب كريم
نيره ضربته بلمخده اتلم بس بجد عايزه انام
كريم قام باسها واكمل طب افطري طب حضرته بنفسي لاميرتي
نيره وهي بتصحي تسلم ايدك يا حبيبي
كريم بحب الف هنا يا عمري
نيره بحب بجد جميل ربنا يخليك ليا يا كريم
كريم ويخليكي ليا ياروح قلبي
بعد شويه
نيره بحب عايزه اكلمك في موضوع
كريم امم خير
نيره طب اخد دش واجيلك علطول
كريم بحب ماشي يا حبيبتي
بعد شويه طلعت نيره لابسه فستان قصير سماوي متناسب مع لون اابحر المتساقط عليها اشعه الشمس وراحت قعدت جمب كريم قدام البحر
كريم فرد دراعه فانيره نامت في حضنه واكمل سامعك
نيره بحب فاتن
كريم مالها فاتن اظن بقيت حاجه مبهره دلوقتي
نيره ضربته في صدره اتلم ها اتلم
كريم بضحك من بين وجعه اه حاضر حاضر يابنتي دي اختي الصغيره وانا اللي ربيتها يعني هي زي كيان بنسبالي
نيره اممم زي كيان كنت هتتجوزها المهم موضوع وعدي فاتن بتحب جاسر وجاسر بيحبها
كريم بحب منا عارف
نيره بصدمه بجد
كريم بضحك اه من زمان عارف وعارف انه كان بيديها اكل من ورايا عارف كل حاجه واخر حاجه حصلت كمان جاسر كلمني امبارح وطلب ايديها مني وقالي هيجي يسال بردو سليم وجدي وانا وافقت وهيجي انهارده يتقدملها بس اكد عليا مقولهاش انه العريس وكمان هيكتب عليها
نيره بفرح بجد يعني الموضوع سهل اهو الحمدلله بجد مبسوطه ليها اوي خفت ترفض يا كريم وتبوظ الموضوع
كريم بحب فاتن زي ماقولتلك انا اللي مربيها وعارف جاسر بيعشقها وهيحاقظ عليها ازاي
نيره طب يلا نرجع القصر علشان نلحق نجهزها
كريم بتحذير نيره فاتن متعرفش تمااام
نيره بفرح حاضر عيوني يلا بقي
كريم بضحك يعني انا قولتلك علشان تقوليلي نروح القصر ادي فاتن وجاسر وزفت
نيره بضحك بس عيب يا كريم وبعدين انت قولت جاي انهارده يعني لازم نمشي
كريم بضحك وهو بيقرب منها العيب اننا نمشي يا قلب كريم بعد كل التحضيرات دي
نسيبهم
———————————
في القصر فاتن بتتكلم في التيلفون
فاتن بحزن يعني مسافر
جاسر بكدب اه يومين كده
فاتن بحزن مش هشوفك يعني
جاسر بابتسامه لا هتشوفيني قريب اوي متخافيش مش هطول
فاتن بحب ربنا يرجعك ليا بلسلامه قصدي لينا كلنا يعني
جاسر بضحك ماشي ياستي يلا عايزه حاجه
فاتن بحب سلامتك
رودي مالك يابت
فااتن مفيش
فرح الله علينا بردو
فاتن جاسر هيسافر
مريم يا حبيبتي هيرجع تاني اكيد
فاتن اه بس كان نفسي اودعه
مريم بضحك يا حنينه انتي
في اليخت
نيره وهي بتقوم من السرير كريم يلا كفياك كسل هنتاخر بجد ودخلت غيرت هدومها لبنطلون اسود بوي فريند واسع وتشيرت ابيض وحجاب اسود وكوتش ابيض
كريم بحب ايه ااقمر ده واكمل بضحك طب ماتخلينا قاعدين ونقولهم غرقنا
نيره بضحك كررريم قوم بقي قال غرقنا
كريم بضحك خلاص قايم ياستي قايم وفعلا جهز واليخت وصل الشط ونزلوا وركبوا العربيه ووصلوا
في ااقصر
كيان مااامي باااابي واحثتوني اووووي
نيره بحب انتي اكتر وباستها
كريم بحب باسها وانتي اكتر يا كوكي فين ميزو
مازن انا اهو يابوب واحشتني انت وماما اوي
كريم حضنته وانت اكتر يا بطل
كيان بغضب طفولي هي فين
كريم بستغراب هي مين يا كوكي
زين بتوتر هي ايه يا كوكي صح
كيان بغضب النونه عمو زين قال كده امبارح انكم هتجيبوا نونه هي فين بقي انا عايزاها
وكلهم فضلوا يضحكوا بما فيهم الجد
ونيره اتحرجت اووي
كريم بص لزين عجبك كده
زين بضحك انا مال امي بنتك دي دماغها فاضيه
كريم بيقرب منه بنتي انا اللي دماغها فاضيه ولا عمها اللي حيوان وخلع الكوتش وحدفه عليه
زين بوجع اااه واكمل بضحك ماشي يا صاحبي ماشي
نيره باحراج عن اذنكم تعاالي يا فاتن
فاتن بعد ما كانت بتضحك قلقلت في ايه يا نيره
نيره تعاالي عايزاكي وطلعت
الجد بضحك كسفتوا البنيه واكمل بضحك التالت جاي ولا لسه يا كيمو
كريم بضحك ضرب كف في كف حتي انت يا جدي منك لله يازين فسدت البيت كله
سعاد بضحك ربنا يخليكم لبعض يا ولدي وهي مرتك مش عيب يخش يكون الخامس عادي
كريم بضحك ربنا يخليكي يا مرت عمي نيره لو هنا كانت قالتلك ليه ارنبه انا
نفين بضحك اه نيره بتقول كده علطول
وفضلووا يهزروا
كريم جماعه اسمعوني ضروري جاسر جاي يتقدم لفاتن بس هي متعرفش ها دي مفاجاه هنقول عريس وخلاص ونيره طلعت تفهمها كده
سعاد بفرح الف بركه راجل جدع ومسبناش
كريم بحب اكيد مش هختار اي حد لفاتن دي زي بنتي بنسبالي وانا اللي ربيتها
الجد بحب يبقي علي بركه الله
سليم اه جاسر ميتعيبش
كريم اه هو هيكتب كتاب انهارده ويومين كده ويدخل
ااجد بحب مفيش مشاكل
عند نيره
نيره بتمثيل بصراحه كريم جيت افاتحه في موضوع جاسر لقيته بيقولي انه جايبلك عريس وهيجي انهارده يكتب كتابه كمان
فاتن بعياط نعمم لا يا نيره ابوس ايدك لا انا بحب جاسر لا مش عايزاه يضيع مني
نيره للحظه صعبت عليها بس خافت تقول كريم يزعقلها
نيره بتمثيل الحزن طلعت فستان سورايه ابيض وادتهولها معدش ينفع يا فاتن انتي عارفه كريم قرر وخلاص حتي جدي معترضش ولا هو ولا سليم
فاتن بعياط عارفه اذتكم كتير بس انا مش سلعه معرضه لاي حد يشتري يا نيره انا بحب جاسر ومش عايزه غيره
نيره حضنتها اهدي وابقي قولي لجوزك اي ان كان هو مين يمكن يحس ويطلقك ويبقي جات منه
فاتن بقهر وهي منهاره ليه يا كريم ليه هونت عليك ترميني اكده
نيره بتمسح دموعها بس يابت اهدي انتي عارفه كريم انتي هتهوني عليه اخص عليكي ده بيقولي انتي زي كيان وهو اللي رباكي
فاتن بقهر وهو هيرمي كيان اكديه
نيره حضنتها يلا يا فاتن يلا استغفري ربك واجهزي مش عايزين مشاكل
وبعد ساعتين كانت فاتن جاهزه واقل مايقاال طالعه اميره بحاجبها الابيض وااتاج الذي يزينه وفستانها الابيض الرائع وبعد ااميكاب زادها جمال
نيره بدموع حلوه اوووي
فاتن بقهر مش هتفرق كتير
نيره حضنتها قولي يارب يا حبيبتي
وتحت جيه جاسر والمأذون وتم الاتفاق وطلع كريم ياخد توقيع فاتن
كريم بفرح يلا يا فتونه امضي
فاتن بوجع ودموع هونت عليك ترميني يا ولد عمي هي دي الامانه اللي امنهالك ابوي كل ده علشان غلطت زمان اعترف ايوه غلط كبير بي انتوا سامحتوني ليه العقاب ده ليه
كريم باس راسها انتي مش بتثقي فيا
فاتن بدموع ايوه
كريم بحب خلاص وقعي
فاتن بقهر ووجع وقعت تاركه ورائها كل شئ حتي حبيبها
نيره حضنتها مبروك ياروحي همشي انا علشان العريس هيجيلك دلوقتي
تحت في القصر
المأذون بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير مبروك يا جماعه وتعالت اصوات االزغاريط والفرح
كريم حضن جاسر واكمل فاتن في عنيك دي ليها اخين مش واحد
جاسر بحب مقدرش ازعلها اصلا دي جوه عيني متقلقوش
جاسر بحب من غير ماتقول
كريم بفرح يلا اطلع بقي اصل هي منهاره وعلي اخرها
جاسر بفرح عن اذنكم
الجد بفرح اطلع دي بجت مرتك يا ولدي
في الاوضه
فاتن بتعيط واحشتني يا جاسر يا ريتك قدامي وياريتك انت جوزي
جاسر بحب من وراها ما انا جوزك يا حبيبتي
فاتن لفت للصوت واتصدمت من الواقف امامها
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حب عمري ) اسم الرواية