Ads by Google X

رواية حكاية قدر الفصل الخامس و الثلاثون و الاخير 35 - بقلم نور شريف

الصفحة الرئيسية

 رواية حكاية قدر كاملة بقلم نور شريف عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حكاية قدر الفصل الخامس و الثلاثون و الاخير 35

 
قدر عيونها دمعت لما شافت ابنها داخل وبيضحك باين عليه الفرحة: مالك يا ولدي اتوحشتك قوي..
مالك حضن امه بقوة: ونتي كمان يا امي بيبص علي السلم، لاقي فريدة نازلة علي السلم بفرحة.. مالك؟
مالك ساب امه وقرب منها وبص في عيونها بحب شالها وطلع بيها علي فوق..
قدر بضحك:طالع سافل زي ابوه.
مالك حطها علي السرير ونايمها وقرب من بطنها و باسها..
انا فرحان فوق ما تتخيلي هيبقي ليا ولد ابوي هيبقي جد والله وكبرت يا يونس وعجزت ونت البلد كلها كانت بتحكي عنك؟؟.
فريدة بهدوء: اي الي جابك تاني مش انت مش بتحبني.
مالك غمزلها: انا بعشق امك مش بحبك بس؟
فريدة بضحك: طب اسكت بقا عشان بابا لو سمعك الليلة مش هتعدي يا مالك..
مالك بضحك: ممكن اكون بحبها عادي وقرب منها وطبع بوسه صغيرة وان مينتسس وهجيلك..
في السجن)
بصي يا ست انتي وهي ده في مرا جديدة جت العمبر ونتي جاي في قضية اي ست معاكي عبير ريس العمبر انا من جيها تخافي تجيها..!!
شمس بصتلها بقرف: مش بتعرف قومي شوفي انتي راحه فين؟
عبير بشرر: ده انتي ليلة اهلك سوداء دنا عبيرر يا بت..
شمس بخوف: سبيني في حالي بقاا عايزة مني اي؟
عبير: يلا يا مراا انتي وهي سخني السك*ينة تاريخ انضمامها لينا مقولتيش جايه في اي..
شمس بخوف: حاضر هقولك انا كنت بشتغل مع ولدي في السلا*ح و الاعما*ل و جوزت واحده غصب عنها؟؟؟
عبير: يخربيتك ده انتي سوابق هاتي يبت السكي*نة..
شمس بصراخ:لاء متعمليش فياا كده ارجوكي لاءءء..
عبير بستغراب:اي الي مشو*ه ايدك كده؟
شمس:الي جوزتها بلغصب..
عبير بسرعة حطت السكي*نة علي درعها وكده بقيتي من ضمن بقيت السجن فجاة الستات اتلمت عليها وضربوها واغمي عليها..
في الوادي)
رنيم اتنفست برتياح:والله زمان يا جبل وبقيت ليا وبقيت ليك وهتبقي جوزي بقا واعكسك برحتي!!!!!
جبل بنوم:تعبان هنام بقالي شهر مش نمت يلا نامي يا بيبي؟؟؟
رنيم:بيبي اي يا عنيا ولا اقولك نام نام..
بتبص لاقت جبل رايح في النوم حطت ايديها علي دماغه بحنان راجل بي انياب وهو نايم ملاك ربنا يحفظك ليا والي تبصلك تشوفك قرد قادر يا كريم..
ادهم قاعد جمب اية و بيحكي ليها عن شمس وابوها:
عمي كان عايز اخد بتار منك عشان ابوكي قت”ل ابويا وشمس الله يرحمها كانت بتسخن ابوها عشان اتجوزها..
اية بغيرة:اه واي كمان متجوزتهاش ليه؟
ادهم عض علي شفايفه بخبث:تعالي ونا هقولك عايز اجيب تؤام لي رنيم عشان متبقاش وحيدة…؟؟؟؟
اية بكسوف:بس بقا احنا كبرنا علي الكلام ده..
ادهم ضحك بصوت رجولي:لسه مكسوفه مش هلمسك غير لم تبقي ليا و مراتي من اول وجديد؟…
يونس واقف في البلكونة بنفخ السجارة بضيق:
خسرنا الصفقة بسبب مالك راح شغله وساب يامن لي وحده؟
قدر بعصبية: قولتلك القرف الي بتشربه ده هياخد منك صحتك ارمي السجارة يا يونس؟
لاء يا قدر مش هرميها انا حر..
قدر بضيق: عندك اربعين سنه وبتشرب سجايررر انت خلاص بتودع الوداعع..
يونس بضحك: ونا صغير كنت متجوز اربعه ده انجاز عظيم ياريت مالك يعمل زيي هيبقي برنس..
قدر بعصبية: انت عايز تجلطني قريب هتبقي جدو؟
يونس بضحك: جدو ازي انا لسه شب..
قدر: كيف شعرك بقاا في خصلات بيضاء بس لسه حلو..
يونس شالها ودخل علي السرير بضحك: بتغيري عليا طيب تعالي بقاا وووووونسكت بقاا..
بعد مرور تسع شهور:
فريدة بصراخ: امال فين مالك يا عمي انا محتاجه؟
يونس بتوتر: جاله شغل امبارح و سافر..
فريدة بحزن ووجع: مش قادرة يا ماماا بولدد.
فجاة صرخت بقوة.. الراس نزلت يا دكتور، الدكاترة كلها اتلمت عليها و دخلوها اوضة الولادة!!
مالك رجع من السفر و بص عليها من الاوضة: اي يا حاج مالك؟
يونس بفرحة: شوفت عيالك يا مالك خلاص كبرت و عجزت!!!
مالك بضحك: انت صحتك زي الصاروخ ولا اي يا قدر”
قدر بكسوف: بس يا واد يا مالك؟
يونس بضيق: اسمها قدر؟
مالك علي بركة الله: لو جابت بنت هسميها قدر، لو جابت ولد هسمي انس مالك يونس الصعيدي ”
يونس بضيق: لاء لو بت قدر لو واد يونس..
مالك: لا لو بت قدر لو واد انس..
يونس: يارب واد؟
مالك بعند: يارب بت..
فجاة الدكتور خرج المدام جابت تؤام ”
مالك بفرحة: جابت ولدين يا حاج ربنا رضاك ورضا عني..
يونس شال واحد فيهم واذن في ودنه بحب:
يونس مالك يونس الصعيدي ♡.
مالك ابتسم بفرحة:
انس مالك يونس الصعيدي ♡.
قدر و درة زغرطو بفرحة: برفاء والبنين يولاد..
مالك بفرحة دخل عند فريدة بحب:
جبتي تؤام ولدين قومي بقا عشان اجيب كمان زيهم انا لسه بصحتي قومي يلا..
قدر بضحك: ايوة انت قليل الادب زي ابوك..
يونس: ونا مالي يا لمبي الاه..
مالك:الصراحة كفاية كده علي نور زهقت مننا بلاش جزء تالت عشان حورتنا مش بتخلص هتوحشينا بجد لو عايزة تاخدي يونس ابني معاكي اتفضلي خديي معاكي بس هاتي تاني عشان امه هتولع فيا و فيكي ”
نور ضربت مالك بلقلم: اسكت انت عشان انت من دماغي ممكن امسحك اصلا هات الولاد بقاا..
مالك بعصبية: بترفعي ايدك عليا؟
قدر بتتدخل: خلاص يولاد بلاش خناق *
نور بعصبية: اسكتي انتي يا الي جوزك اتجوز عليكي تلاته قبلك اي معندكيش كرامة..
قدر بدموع: شوف يا يونس بتقولي اي؟
يونس بضيق: عايزة اي يا ست انتي روحي يلا الناس زهقت منك؟
نور بعصبية: انت فاكر عشان عندك عضلات بقا واطول مني هتقصر عليا لا فوق لي نفسك ده انا امسحك فيها..
يونس شد ايدي بسرعة وقفل الباب وكان مكتوب علي الباب ”
حكاية قدر ♡”
إذا كانَتْ البِدايات وَحدَها جَميلة ، دَعنا نبدَأ مجددًا، دَعنا نبدأُ مرارًا و تكرارًا، دعنا لا نَنتهي أبدًا ، دعنا لا نتوسطَ ولا نتعمقَ ولا نملَ فـَ نتهي، دَعنا نبدأُ ثمَّ ننسىٰ أننا بَدأنا ونعيدُ البِداية ، يُوَنِس”
تمت “🦋”

 
google-playkhamsatmostaqltradent