رواية احببت ملتزمة كاملة بقلم ملك احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت ملتزمة الفصل الثالث 3
زين دخل مكتبه وقعد على الكرسي اول ما قرب من المكتب شاف ظرف مكتوب عليه” الى زين محمد”
|زين قرب من الظرف ومسكه فتحه وكان مكتوب كالأتي’
– صباح الخير يا لطيف
بتمنى يومـك النهارده يعدي خفيف عليـك، ويڪون لّطيف زيك ڪـدا، أضحـك خلي القمر يظهر “❤.
أميرة'””
_بالمناسبة صورة الظرف تحت البوست بخط ايدي💙

زين ابتسم وقفل الظرف سمع طرقات على باب المكتب
زين- ادخل
اميرة- أدخلك الله جنة الفردوس اللهم امين
زين-امين بتجيبي الكلام اللطيف ده منين!
اميرة اكتفت بابتسامة وسكتت
زين- بالمناسبة فكـرة الظـرف لطيفة جدا حبيتها
اميرة بابتسامة- بجد؟!!! انا وبنضف المكتب قبل ما حضرتك تيجي فكرت اكتب مرسال لطيف كدا بمناسبة ادخال الـبـهـجـة على قلب مسلــم
زين ابتسم- انـتـي وجـودك بــهـجــة اصـلا
اميرة ابتسمت- تسلم…احم الملفات دي انا خلصتها محتاجة مراجعة حضرتك وامضتك عليها
زين- تمام يا اميرة هراجعها وامضي عليها ، عندنا ايmeting النهارده
اميرة- لا
زين- كويس اوي ، هنروح النهارده مكان البناء محتاج اراجع على البناء بنفسي ونشوف لو في اي نقص
اميرة- هنروح على الساعة كام؟
زين- الساعة 5 مثلا
اميرة- تمام يا استاذ زين بعد اذنك
^اميرة طلعت وزين سرح في المرسال واحتفظ بيه في جيبه^
^بعد ساعتين^
اميرة-ادخل
زين بابتسامة-ادخلك الله جنة الفردوس
اميرة ابتسمت وعرفت انه بيقلدها – اللهم امينن
زين- الساعة 5 جاهزة؟
اميرة- لي أي؟
زين – لا مش معقولة نسيتي ده معداش ساعتين
اميرة بضحك- انا ناسيه كلت اي من ساعة هفتكر من ساعتين
زين ضحك- ماشي يا مصيبه هنروح مكان البناء
اميرة- ااه اه عشان تراجع عليه بنفسك افتكرت انا جاهزة
زين- تمام الحقيني على تحت انا هنزل اجيب العربية
اميرة- تمام
^دقيقتين وكانت اميرة نزلت تحت وزين جاب العربية وراكب جواها^
اميرة ركبت العربية- انا جيت
زين باستغراب- اي ده؟
اميرة- اي اي ده؟
زين- اي اللي انتي جايباه ده؟
^وشاور على شنطة مسكاها^
اميرة – اهه دي سندوتشات
زين- نعم؟
اميرة- سندوتشات اشتريتها من البوفيه عشان يعني لو الطريق طويل مجوعش
زين ضحك – ربنا يعينك على المهلبية اللي في دماغك
^اميرة ضحكت وزين دور العربية ومشي^
في محافظة الجيزة ،، في حي من الاحياء الشعبية تحديدا منزل اميرة احمد
ملك(اخت اميرة) – مساء الخير يا مرات عمي نورتينا والله لدرجة ان نور السلم اتحرق
مريم(مرات عمها) بابتسامة مصطنعة- بنورك اومال امك فين؟
ملك- في المطبخ ثواني اندهالك!
^تصل ملك الى المطبخ لتخبر والداتها بان زوجة عمها جاءت^
ملك بضيق- بقولك اي يا حجة ،،
بسمة- نعم
ملك- مرات عمي جات وشكله يوم باين من اوله
بسمة- باين ازاي؟ يعني مالها الولية عملتلك اي
ملك- مش عجباني ،، مجيتها بتقلقني
بسمة- وسعي كدا من وشي يا فقر انتي
^طلعت بسمة من المطبخ وراحت قعدت جنب مريم^
بسمة بابتسامة- نورتينا والله
مريم – ده نورك يا سلفتي
ملك بابتسامة مصطنعة- خلاص يجماعة هتشغلوني نورتيني ده نورك نورتونا ما خلاص الكبل هيتحرق من قركوا
مريم- البت دي ماشفتش بربع جنيه تربية
بسمة بابتسامة صفرا- اه ما انا مربتش غير اميرة
ملك – ياحنينه اومال مكرها اميرة عيشتيها ليه !؟ وبعدين انا متربية احسن تربية يا مرات عمي
بسمة كان نفسها تأكلها- لسانك عايز قطعه لما تمشي مرات عمك بس
مريم- اومال فين اميرة؟
بسمة- اتوظفت اهو بدل قعدة البيت
مريم بحزن مصطنع- يا حبة عيني البت دي من لما اتولدت متبهدلة من شغلانه لشغلانه من وظيفة لوظيفة
ملك قاطعتها- من قرك لقرهم
مريم- متقاطعنيش يلي عايزه قطع لسانك،، اميرة صعبانه عليا اوي مش كانت اتجوزت واتسترت في بيتها احسن ولا هي يعني يعني مجلهاش عرسان لحد دلوقتي
بسمة باحراج- لا لا مش كده بس هي مش يعني يعن
ملك قاطعتها- جالها بدل الالف واحد وكلهم اي ؟ جوازات تتمنى اي بنت تاخد واحد منهم ،بس اختي مرديتش بي وله واحد فيهم فا مش هتردى بابنك انتي يعني
مريم- يا بت اتلمي محمود هي لو خدت زي محمود ابني كاتت هتبوس ايديها وش وضهر هي تطول
ملك- تطول وتطول اطول من كده كمان دي فلجة قمر
مريم- ما هو واضح
ملك – اه واضح وبكرا تحضري فرحها وتاخد من اغنى اغنياء مصر ويبقى فلجة قمر زيها وكمان يراعي ربنا فيها
مريم- شوف شوف الثقة اللي البت بتتكلم بيها؟ انا قاعدة وانتي قاعدة وهنشوف
ملك بابتسامةصفرا – ما ممكن تموتي قبل فرحها بعد الشر يعني
^^نسيب الخناقات مستمرة هنا😂 ونروح للثنائي القمر^
عند زين واميرة في الشيخ زايد ^مكان البناء^
زين- اميرة انا كده خلصت تعالي هنمشي
اميرة- تمام يا استاذ زين
زين- بقولك
اميرة-نعم؟
زين- انا انا يعني بصراحة كنت يعني
اميرة- يعني اي؟
زين- قصدي بصراحة انا كنت رايح مول سيتي ستار اشتري كام بدلة كده وكنت بصراحة يعني عايزك
اميرة-عايزني؟
زين- قصدي عايزك تيجي معايا المول اخد ذوقك وكده ونتعشى هناك
اميرة بضحك- لا طالما فيها اكل وكده انا جايا طبعا
زين ابتسم وفتح باب العربية- اركبي يلا
^اميرة ركبت وزين مشي بالعربية في طريقه لمول ^سيتي ستار^قسم ملابس الرجال^
زين- اميرة انهي اجمل البدلة الرمادي ولا السودا؟
اميرة- متهيألي الاسود بيليق فيك أكثر
زين- امم بس انا عندي اسود كثير
اميرة-خلاص خد الرمادي
زين- هتبقى حلوه فيا؟
اميرة- اللي بيلبس الحاجة هو اللي بيحليها وانت هتحلي البدلة
زين ابتسم- بكام دي؟
صاحب المحل^ ب١٥الف ج
اميرة اتصدمت من السعر- نعم ليه بدلة بتطور؟
^زين فضل يضحك على كلامها^
زين- خلاص يا اميرة بلاش فضايح عشان خاطري!!
اميرة- انت بجد هتشتري البدلة دي ب١٥الف
زين- ايوه ما انا بشتري كده دايما دا اسعارهم مش غالية انا كنت بشتريها ب٣٠الف بس هما بصراحة حاجتهم نضيفة
اميرة- بولبيفه عارفها …والله لو غسلوهالي دلوقتي ما ارضى اخدها ب١٥الف يلهوي ١٥الف دا انا اشتري بيهم ٨٠طقم اكثر كده ده انا ابويا يرميني لو اشتريت بالمبلغ ده
<زين بيضحك على كلامها>
زين- طيب بكام البنطلون الجينز ده؟
صحاب المحل”” ب٥الاف جنية عليه خصم
اميرة- ااي عليه خصم اومال لو معلهوش بكام ٥الاف ليه بنطلون بيرقص
زين بضحك- يا بنتي اسكتي الله يرضى عنك
اميرة- حاضر سكت
<بعد نص ساعة في مول سيتي ستار>
زين- تعالي يا اميرة هسأل على تليفون هنا وننزل ناكل!
اميرة-حاضر
<زين موجه كلامه لصاحب محل الموبايلات>
زين- الايفون ده عامل كام ؟
صاحب المحل< ٢٧الف بس>
اميرة مقدرتش تمسك نفسها كالعادة- ليه تلفون بيتكلم؟
زين بصلها بطرف عينه – انا قلت اي
اميرة – هسكت حاضر
زين- هات التلفون وخد اسحب من الفيزا
<بعد ربع ساعة في مول سيتي ستار>
زين ضحك- كلي براحتك
اميرة- بقلك يا استاذ زين
زين- قولي
اميرة- بس مش هتتعصب عليا ؟
زين- لا قولي
اميرة- هي البيتزا دي بكام.
زين ضحك- ب٤الاف جنية الاتنين
اميرة بصدمة- احلف والله مستحرمه اكلها انا لو جبت بيتزا ب٢الف ج بس هعملها تمثال جنبي
<زين بيضحك على كلامها>
اميرة- عندك غمازة
زين انتبه لكلامها- اه عندي ودي حاجة حلوة ولا وحشة؟
اميرة ابتسمت- لا حلوة طبعا
زين قام فجأة من على الكرسي وابتسم لحد ؟! يا ترى مين هنعرف البارت الجاي
صلوا على الحبيب المصطفى محمد صلى الله عليه وسلم وبارك ♥️
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت ملتزمة ) اسم الرواية