Ads by Google X

رواية حب غير مقصود الفصل الثالث 3 - بقلم منة

الصفحة الرئيسية

  رواية حب غير مقصود كاملة بقلم منة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حب غير مقصود الفصل الثالث 3

 

بسم الله.. بعد مرور حوالي 3 ساعات ف المستشفى..

فوقت ولقيت ماما قعدة جنبي و بتقرا قرآن و الحزن باين ع ملامحها اووي..

اتكلمت بتعب : احم.. ماما

هدى بلهفه: بنتي فوقتي الحمدلله.. وجعتي قلبي عليكي اوي ي بنتي وضمتني لحضنها.. يارب كون معانا يارب..

رديت عليها بهدوء عكس النار اللي جوايا ومش عارفه الهدوء ده منين ولا اي سببه: انا كويسه ي ماما.. وكملت بدموع.. هو شريف كويس حصله اي ي ماما الدكتور قال اي هو خرج من العمليات؟!! هيروح انهارده ولا بكرا.. لا لا اكيد بكرا مش هينفع انهارده خالص.. انا نسيت اني ممرضه ولا اي..

ماما مسحت دموعي بايديها و قالتلي اهدي ي بنتي شريف الحمدلله الدكتور طمنا عليه و قال انه كويس والحمدلله ان الاصابه مكنتش ف قلبه كانت سطحيه شويه.. والدكتور قال شويه و يفوق.

حمدت ربنا بقلبي ان الاصابه موصلتش للقلب.. وقولتلها انا عايزه اشوفه واطمن عليه بنفسي..

هدي : مينفعش ي حبيبتي الدكتور قال مينفعش حد يدخل عليه الوقتي..

قومت من ع السرير وماما حاولت تمنعني بس انا طنشت وخرجت ولبست البالطوا بتاعي و دخلت للدكتور اللي بيتابع حالة شريف..

خبطت ع الباب و مستنيه الاذن بالدخول..

سمعت الدكتور بيقول اتفضل..

دخلت : احم.. السلام عليكم

الدكتور كريم : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.. اخبارك ايه دلوقتي كنت سمعت انك تعبانه.

رديت بهدوء و حرج : احم.. الحمدلله بخير.. هي حالة الاستاذ شريف ممكن انا اللي اتابعها..

د/كريم: ايوه طبعا ينفع بس انت باين عليكي انك تعبانه فكنت ناوي اكتبلك ع اجازه يومين..

اتحركت خطوتين ناحية الباب : لا شكرا انا كويسه و هتابع مع حالة شريف و انا هروح اشوف هو فاق ولا لا..

د/كريم : تمام ولو ف حاجه عرفيني ع طول..

رديت عليه وانا خارجه ان شاء الله خير و روحت ع طول ع الاوضه اللي فيها شريف.. لقيت قدام الاوضه اهل شريف. كلهم وبابا وماما وايمن وعايده معاهم و ريم و رحيم ف البيت مع خالتهم اخت عايده… دخلت من غير ولا كلمه وقبل ما اقفل الباب

فاتن: نسمه بنتي انا عايزه اشوف ابني بالله عليكي..

اتكلمت بحزن ع حالتها : معلش ي طنط مينفعش حد يدخل عليه دلوقتي انا دخلت بحكم شغلي هنا يعني لولا اني ممرضه مكنتش دخلت وانا هطمنك عليه متقلقيش..

فاتن رجعت قعدت مكانها باحباط بعياط وانا دخلت الاوضه وقفلت الباب وانا حاسه اني تايهه..

قربت من شريف وانا شايفاه نايم ع السرير و متركبله اجهزه كتير اوي وهو مش حاسس باي حاجه.. تابعت الاجهزه وكله كان تمام.. قربت الكرسي و قعدة جنبه و لقيت دموعي نازله و اتكلمت بشهقات.. انا السبب ايوه انا السبب تعرف لو انا مكنتش وافقت اني اتجوزك مكنش كل ده حصل انا اللي غبيه انا اللي ما بفهمش وليه اصلا ليه وافقت مانا كنت رافضه فكرة الجواز خالص لييييييه المره دي وافقت.. و ضميت نفسي بخوف ي ترى بكرا هيحصل اي.. قال اني هبقا ف حضنه ليه هو مييين اصلااا يااارب اناا مش فااهمه حاجه يااارب اعمل ايه انا هخرج اقولهم ع الرسايل دي بس هجيب فوني اول علشان يشوفوا الرسايل ويصدقوني ع طول ايوه انا هعمل كده.. وقومت مسحت دموعي و خرجت من غير ولا كلمه و جريت ع الاوضه اللي كنت فيها ولقيت فوني واخدته واجيت افتح الشات لقيت رسايل من نفس الشخص بس انا مكنتش شوفتها وفتحتها لقيته باعت..

بردو ي حب نشفتي دماغك و وافقتي عليه ع العموم انا وعدتك ومش هخلف بوعدي اهو حبيب القلب بقا ف المستشفى و محدش عارف ي ترى هيعيش اكتر من كده ولا دي نهايته..

ونسيت اقولك انتي لو قولتي لحد ع الرسايل دي صدقيني اللي هيعرف هيحصل شريف وبردو هتكوني ف حضني..

سلام ي حب بحبك..

اول ما قرات الرسايل دي انا حسيت انا الدنيا بتلف بيا و بعتله بعياط..

انت مين وليه بتعمل فيا كده انا عملتلك اي وانت تعرفني منين اصلا طب اتقابلنا قبل كده رد بقااا عليا رد..

لقيته بعتلي بكرا هتعرفي من نفسك ي قلبي 😉

واتصدمت لما لقيته هو اللي عملي حظر.. قعدت مكاني ع الارض و قعدة اعيط..

بعد مرور حوالي ساعتين قومت علشان اتابع حالة شريف تاني وانا جوايا 100 فكره و فكره ي تري اعمل اي..

دخلت ع شريف و كان فاق بس باين عليه انه مش بقاله كتير فايق كان لسه بيفوق يعني..

قربت منه بدموع : شريف.. شريف انت سمعني صح..

لقيته بصلي وقالي بتعب وصوت متقطع : شايفك.. جنبي دايما ي.. نسمه حتى وانا نايم.. شايفك معايا..

مقدرتش ابص ف عينيه مانا السبب ف اللي هو فيه ده وقولتله : الحمدلله انك بخير وقومت تابعت الاجهزه و حطيت حقنه ف المحلول و قومت علشان اطمن الكل انه فاق..

خرجت ولقيت الكل قاعد حزين بس بابا اخد ماما ورجعوا البيت لان ماما كانت تعبانه اوي..

اتكلمت وقولت :، احم.. بطمنكم و اقولكم ان شريف فاق و ممكن تشوفوا بس شخص واحد بس اللي يدخل ولما يخرج حد تاني يدخل وهكذا و ياريت محدش يطول جوه..

الكل بدا يدخل طنط فاتن وبعدها عمو حازم و بعدين ياسر و بعدين ابتسام وعايده دخلوا مع بعض وبعدها ايمن وبعدها دكتور كريم اجى واطمن عليه وقال انه كويس و مفيش اي خطر و يومين تلاته و هيرجع ع البيت ان شاء الله..

كانت الساعه حوالي 11 اجت ممرضه تانيه تستلم النبطشيه وانا روحت انا وايمن وعايده.. و عمو حازم وطنط فاتن بس هما اللي فضلوا مع شريف لكن ياسر وابتسام رجعوا البيت..

وصلت البيت وانا مش قادره وخايفه من بكره اووي..

طلعت اوضتي اتوضيت وصليت و قعدة اقرا الورد بتاعي و بعدها نمت وانا قلبي بينبض خوف..

تاني يوم..

قومت من النوم صليت الفجر وبعدها قعدة استغفر و مستنيه الساعه تيجي 7 علشان انزل المستشفى..

قومت لبست وجهزة ونزلت المستشفى وكان الكل نايم بس ماما عارفه اني نازله المستشفى ف ميعاد كل يوم..

وصلت و لسه ماشيه علشان ادخل المستشفى لقيت حد ضربني ع دماغي فقدة الوعي..

@ : شيلها قصادي ناخدها البيت للباشا..

الشخص المجهول فتح الباب بلهفه و اخدها منهم و دخلها ع السرير و رمى ليهم شيك بمبلغ كبير كده..وقفل الباب ودخل..

قرب من نسمه وكان حاسس انه بيحلم: انتي بجد معايا.. ههههههه انتي بجد معايا ف بيت واحد و ف السرير كمان و قرب منها اكتر.. تعرفي انك وانت قريبه احسن بكتير من وانتي بعيده بس تعرفي انا الغبي و ضيعتك من ايدي.. و رجع لورا واتكلم انا الغبي اني سيبتك ليه كنت بقربكوا من بعض قومت حبيتك صدقيتي ادمنتك وقرب منها واخدها ف حضنه وهي فاقده

الوعي.. واتكلم بصوت اشبه بالهمس يااااه اخيراا.. اخيراا بقيتي ف حضني ي عشقي و حضنها بتملك وكان لسه هيفك ليها الحجاب لكن هي بدات تفوق و هو ارتبك جداا و مكنش عارف يعمل اي هي حقيقي مينفعش تشوفه ع حقيقته هيخسرها و هيخسر صلة القرابه اللي بينهم و سابها ع السرير واخد فونه و خرج..

انا فوقت وشوفت حد خارج من الاوضه بس مقدرتش اعرف مين بالظبط لان الرؤيه كانت مش واضحه بسبب الضربه اللي اخدتها ع راسي..

حاولت اقوم وانا بعيط بس لما لقيتني بحجابي و لبسي زي ما هو انا ارتحت نوعا ما و قومت وانا قلبي بينفض من الرعب و بعيط نزلت جري من العماره و ركبت تاكسي ووصلت ع المستشفى لان الكل هيبقا هناك و خايفه ارجع البيت لوحدي..

بعد شهر..

شريف بفرحة الخطوبه الخميس الجاي و كتب الكتاب الخميس اللي بعده و غمزلي ولا اي..

اتكلمت بحرج طبعا موافقه..

google-playkhamsatmostaqltradent