Ads by Google X

رواية اسيرة عشقه الفصل الرابع 4 - بقلم ياسمين رمضان

الصفحة الرئيسية

  رواية اسيرة عشقه كاملة بقلم ياسمين رمضان عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية اسيرة عشقه الفصل الرابع 4


 

ولسه هيع*تدي عليها .

لاقا ال ك*سر الباب ودخل وكان كريم .

سليم بغضب : مين انت وازاي تدخل كده دنا هق*تلك دلوقتي .

كريم بغضب شديد وهو شايف سليم كان قالع تشيرتو وانوو كان هيقرب علي ندي.

كريم بصوت مخيف وغضب : انا عذر*ائيل ال هياخد روحك يا روح ام*ك وراح مديلو ضر*به جنب رقبتو جامد وقع علي الارض مقامش .

كريم بغضب : خدو علي العربيه وحطو في المخزن بتاع القصر و روقوو كويس مفهوم .

حراس : امرك يا كريم بيه.

كريم بغضب وديق جامد من ندي وراح شايلها واخدها وركبو العربيه .

و وصلو علي الفيلا اخدو سليم علي المخزن و كريم اخد ندي علي جناحو ووطلع بيها ورماها علي سرير بغضب .

وفضل مستني لما تفوق.

وعدا ساعه وبدأت تفوق .

ورأسها كان واجعها بسبب الضر*به .

وركزت علي شكل الاوضه لاقت نفسها في جناح كريم.

ندي بخوف شديد وراحت بصت جنبها لاقت كريم قاعد علي كرسي وكانت نظراتو كلها غضب اتجاها .

ندي قامت من علي سرير وقعدت قداموو وهو كان ساكت ولاكن نظراتو ليها ترعب .

ندي بخوف : قول اي حاجه متسكتش كده لانك بترعبني .

كريم بحده : لو كنت برعبك فعلا مكنتيش هربتي مني كويس وصلت في الوقت المناسب قبل ما كل*ب دا يعمل فيكي حاجه.

ندي : ما انت لو مكنتش خوفتني مكنتش هربت من هنا .

كريم : ما انتي لو مكنتيش قللتي ادب معاايا مكنتش خوفتك .

ندي : انت لحقتني ازاي .

كريم : لاقيت الحراس دخلو كلهم الاوضه وقولت ليهم في اي

وقالو ليا انك قولتي ليهم اني مغمي علياورحتي فلتي منهم وهربتي ونا بسرعه رحت نزلت جري وركبت عربيتي ولاقيت عربيه سليم قدامي ورحت ماشي وراه وكلمت حراس أنهم يجو ورايا و اول ما وصلنا المزرعه لاقيتو شايلك ودخل بيكي البيت وكان هيحصل ال يحصل بس لحقتك في اخر لحظه .

واكمل بسخريه دا بقا حبيب القلب ال بتحبي طلع واحد وس*خ ومش بيحبك كان وهمك انو بيحبك بس طلع واحد وس*خ عشان تعرفي أن محدش هيحميكي غيري .

ندي : انت عملت فيه اي .

كريم بسخرية: خايفه عليه ولا اي

ندي بكسره : لا بس مش عايزاك تلطخ ايدك في واحد زيو

وقامت تدخل الحمام

وقبل ما تدخل قالت بس اوعي تنسي انك مفرقتش حاجه عنو برضو يا كريم بيه .

اشكرك انت و هو علي تدميركو لحياتي ونزلت منها دمعه ودخلت الحمام وفضلت تعيط جامد علي حالها الي اتبدل ١٨٠ درجه كانت عايشه حياتها زي اي بنت وفجاه كل دا راح في يومين.

كريم كان قاعد بره زعل علي ال قلتو ومش قادر يفهمها انو. ال عملو معاها دا كان علشانها هي ويحميها وهي مش هتقدر تفهم دا ونزل لتحت لعند سليم .

ودخل المخزن وشافو قاعد علي الارض وكان وشو كلو مدشمل من الضر*ب .

كريم : لا عاش يا رجاله روقتو كويس . عفارم عليكم .

سليم بغضب وتعب: صدقني مش هرحمك وهخدها منك لأنها بتعاتي انا ومش هخليك تتهني بيها .

كريم ببرود مخيف وراح وقف عندو و نزل لمستواه وقال بصوت مخيف ندي اسمها ميجيش علي لسانك واوعي تفكر فيها ولا ثانيه لاني هك*سر دماغك لو فكرت بس فيها وتاني حاجه ندي ملك كريم السيوفي وبس والي هيفكر يقرب ليها هيكون حكم علي نفسو ب المو*ت وصدقني هخليك تتعفن في السجن يا كل*ب

وراح مديلو كذه بو*كس وقام وسابو وقال للحراس يخدو علي سجن فورا

واخدو الي السجن وفي القسم شرطه جالهم أمر من كريم أن يسجنو مدي الحياه ومش عايز اي رحمه ليه و اتسجن .

وسليم كان بيتواعد ليهم جامد ومش هيرحمهم وهيفكر يهرب ازاي .

في قصر السيوفي .

كريم طلع لجناحوو فوق

شاف ندي نايمه علي كنبه وكانت دموعها نشفت علي خدها .

كريم حس بندم اوي انو وصلها للحاله دي .

وشالها وحطها علي سرير

ونزل يعمل ليها اكل لأنها مكلتش من بدري .

وكلم الخدم كلهم يجو من بكره .

وجهز ليها سندوتش برجر وعليه من فوق كاتشب مرسوم عليه وش بيضحك .

وعمل لنفسو سندوتش هو كمان .

واخد صنيه وطلع بيها لفوق وحط الصنيه علي طربيزه .

وبدأ يصحيها براحه .

كريم : ندي حبيبتي قومي جبتلك أكلتك ال بتحبيها .

ندي صحت بس مش عايزه ترد عليه .

كريم بحب : عارف انك صحيتي

يلا قومي عملتلك احلي سندوتش برجر ال بتحبي .

ندي استغربت ازاي انو عارف دي اكلتها المفضله .

ندي قامت وعدلت نفسها .

ندي باستفسار : انت عرفت ازاي ان دي اكلتي المفضله .

كريم بمرح وهو بيحط سندوتش في بوقها. انا اعرف عنك كل حاجه مفيش حاجه معرفهاش عنك .

ندي بلعت اللقمه ب العافيه.

ندي : كريم.

كريم : عيون كريم .

ندي : انت مين بظبط ولي بتحبني ولي أنا بزات ال حبتني مع ان في بنات كتير من مقامك كانو احسن ليك اشمعنا أنا بزات .

كريم : الحب ملهوش دعوه ب المكانات يا روحي وانتي اول ما شوفتك ملكتي قلبي من غير استاذان حبيتك من ٥ سنين اول مره شوفتك فيها وانتي في أول يوم جامعه كنت بوصل اختي لاقيتك واقفه مع صحابك وبتضحكي ضحكتك خلتني انسا الدنيا وما فيها ومش شايف غيرك انتي بس جننتيني بشعرك ال برتقالي ناعم وعيونك الفيروزي ال اخدت عقلي وعن طولك ال شبر ونص .

ندي ضحكت من كلمتو.

بعدين كمل .

واول ما عرفت انك بتحبي سليم اديقت اوي بس قولت اكيد ممكن تنسي بس جي اليوم ال عرفت فيه أنك هتتخطبي ليه مقدرتش امسك نفسي وجبتك هنا .

لان مش هستحمل حد غيري يخدك مني انا مش وحش زي ما انتي شايفاني ياندي بس هيجي يوم وتعرفي اني عملت كده عشان متروحيش مني بس كده يا ستي وكلي بقا سندوتش بتاعك عشان متتعبيش تاني .

ندي : انا مش عارفه افهمك بجد سعات تبقا رومانسي وساعات تبقا شرير اوي وسعات تبقي قليل ادب اوي . وسعات تبقا خايف عليا وسعات تبقا شخص تاني .

كريم فضل يضحك علي طريقه كلامها 😂.

ندي فضلت سرحانه في ضحكتو ال اخدت عقلها .

كريم : عارف ان ضحكتي حلوه بس متبصيش كتير عشان متحسدنيش .

ندي بغيظ : انت ولا ضحكتك حلوه ولا حاجه واحسد فيك اي انت مين اصلا عشان احسدك ويلا قوم بقا لاني عايزه انام .

كريم بضحك عليها من قمصتها .

ونزل صنيه تحت وطلع تاني غير لبسو ونام جنبها راحت ندي قامت بسرعه وقالت انت بتعمل اي .

كريم هنام جنبك في اي .

ندي بديق : لا طبعا مستحيل انا امبارح عديتها لاكن ليمكن تحصل تاني انا هروح انام انا علي كنبه .

كريم بعند : هتنامي جنبي هنا ومفيش نقاش مفهوم .

ندي بعند: كريم مش …

كريم بغضب : أنا قولت اي كلامي مش بيتسمع ليه .

ندي بخوف : متزعقش لاني بخاف .

كريم : ما انتي بتعصبيني .

ندي : لانك ال بتقولو غلط يا كريم.

كريم بغضب ولسه هيقوم

ندي بخوف راحت بسرعه ونامت جنبو علي سرير.

كريم أبتسم علي جريتها وهي بتنام علي سرير وراح نام .

ندي بزهق: يارب امتي همشي من هنا بقا .

وبعد تفكير طويل نامت .

وفي الصباح فاقت ندي من النوم

وملقيتش كريم جنبها .

ندي : راح فين دا .

وغيرت لبسها ولبست بنطلون اسود ديق و تشيرت طويل ورفعت شعرها ديل حصان و دخلت الحمام غسلت وشها ونشفت وشها ونزلت لتحت

ولاقت كريم حاضن وحده .

ندي : ياتري مين دي امم شكلها اختو لانو اكيد مش حبيبتو .

دي ندي يا كريم .

كريم ب ابتسامه: ايوه هي .

سلين : ازيك يا ندي انا اخت كريم حكالي عنك كتير وفرحت اني شوفتك .

ندي : ويترا حكالك اي عني كريم .

سلين : حكالي علي قد اي انو بيحبك ولما صدق انو لاقكي وجابك علي قصرو .

ندي : ويترا حكالك بظبط جابني هنا ازاي .

كريم : احم تعالي يا سلين علي مطبخ اوريكي عملتلك اي .

ندي: اي خايف سلين تعرف جبتني هنا ازاي أنا هقولها .

كريم بتحذير : مش وقتو يا ندي دلوقتي تعالي يا سلين يلا .

سلين : استني يا كريم قولي يا ندي سمعاكي .

ندي بدموع : اخوكي خطفني من بيتي يوم خطوبتي وجبني هنا ب الغصب .

كريم بغضب : ندي اسكتي اسكتي .

ندي بدموع اكتر : واعت*دي عليا علي اساس اني محدش يخدني منو اخوكي دمر حياتي وارجوكي خليه يوافق اني امشي من هنا لاني بمو*ت ونا قاعده هنا .

سلين بصدمه من اخوها من ال سمعتو من ندي ازاي يعمل فيها كده كل دا عشان تبقا ليه . فجاه راحت لعندو وضر*بتو كف

ندي بصدمه 😳 …….

google-playkhamsatmostaqltradent