رواية عشق في قلب المراد كاملة بقلم نور شريف عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشق في قلب المراد الفصل الرابع 4
عشق فتحت عنيها بخضه: في اي مين ماتت هات المسد.. س وتعالا ورايا..
مراد بصلها بعصبية: مين الظابط مراد وتعرفي منين؟
عشق بتمثيل القوة رغم توتر الي هي فيه:
هو ده الي مصحيني عليه مراد ده زميلي في التدريب والشغل!
مراد بعدم تصديق: هعمل نفسي مصدقك بس عايزك تعرفي ان عايش حياة مش امان خالص؟
عشق برفع حاجب: ازي مش فاهمه؟
مراد: في واحد عدو ليا كل يوم بيبعت ناس بضرب وبيمشو!!!
عشق بصدمة: انت كاراجل بيضربوك مش مصدقة..
مراد حط وشه في الارض: بكره تشوفي انا جعان قومي ناكل..
عشق لبست الشبشب فتحت الباب براحه بصت حوليها رجعت بصت لي مراد بقولك انزل كده الڤلة من تحت شوف في حاجه عشان سامعه صوت تحت!!
مراد خليكي هنا متنزليش عشان ميحصلش ليكي حاجه؟؟؟
عشق بسرحان افتكرت كلام عيسي.. مهما يحصل عايزك تبقي ضعيفة عشان الخطة تنجح..
عشق بتمثيل الخوف: خلاص انزل ونا واقفه هنا..
مراد نزل تحت سمع صوت رجاله وفجاة في فازة وقعت!!!
عشق واقفه فوق بتراقب المكان.. في حاجه غلط حسه ان هيحصل ليه حاجه؟
فجاة رجاله اتلمت علي مراد بدأ يضربو فيه بقوة ودخل في عراك معاهم.. عشق واقفه بتنفخ اكيد انا لازم انقذ الواد ده انا هنزل بقا واتوكل علي الله..
مراد بصراخ عشققققققققق!!!
عشق بصوت عالي.. اسمع ياض انت و هو انتو جايين تعملو فيها رجالة انزلي يا حبيبي…
واحد منهم بستهزاء: شايف يا محسن بتقولك انزلي..
مراد بخوف عليها: عشق خليكي مكانك انتي مش قد واحد فيهم..
عشق نزلت علي طرابزين السلم بضحك: بس بسس مراد اطلع بره هات اي حاجه تربي العيال دول؟؟؟؟
محسن: بتقولك عيال!!!
عشق ضربت محسن كف وقع علي الارض عرفت مين الي عيل..
فجاة اتلمو عليها مراد شافها وقف مكانه بخوف.. هتعمل اي دي..
عشق بدأت تضرب فيهم بقوة لبست الخاتم الي معاها وضربتهم اخلص يا مراد هات سك’ين من المطبخ..
مراد بتوتر.. مفيش سكي”نة..
عشق بعصبية: يخربيت امك نحس..
عشق اخدت منهم العصاية وضربتهم بقوة في بطنهم هات حبل كده من عندك..
الرجالة بضعف: مش قادرر يا محسن عظمي اتكسرر..
مراد جاب ليها حبل رفعتهم علي العمود وقعدت تدور وتغني وتقول: ذهب الليل وطلع الفجر والعصفور سو سو قول يا حبيبي سوسو…
محسن بخوف: سو سو..
شاف القطه قالها بس بس قالتله نونو..
محسن بوجع: نو نو..
عشق خربشت مراد في ايده.. قامت القطه مخربشه ايدو لم جرر شكالها وده جزات الي ميسمعش كلمة ماما تقولها..
مراد بلع ريقة بخوف منها: من عيوني هسمع الكلام..
عشق رفعت حاجب لي محسن وصحبه: جاي تبع مين يالا انت و هو يا خرعع..
مراد بستغراب: مش قولت بلاعه محدش صدق!!!
محسن بخوف: انا كنت جاي اسر”ق من هنا و بس..
عشق طبطبت علي ظهره بقوة: هسيبك لو شوفت وش امك ده هنا تاني هتروح بيتك من غير روحك هسحابها تاتا تاتا..
محسن اخد صحبه و خرج بره الڤلة طيران..
عشق قعدت علي الكرسي حطت رجل علي رجل نزلت كم التشيرت نفخت بقوة: اوف قوم هات اكل بطني بتعمل صوت ونت مقرف كده!!
مراد ابتسم بضحك: بس اي باتمان الي فيكي ده ده انتي جبتي اجلهم يخربيتك..
عشق: مش جايبني ورا غير القر بتاعك ده قوم فززز هات اكل..
مراد طلع جاب ليها اكل وقعدو ياكلو وهي بتحط ايدها علي بوقها بنوم: مراد طالعني فوق قومممم زي ما جيت..
مراد اخد الاكل وطلع الاوضه وسابها تحت!!!
عشق دبدبت رجليها في الارض.. يا مرادددددد لاء تعالاا يا راجل انت الاه..
مراد بضحك: مجنونه والله!!
في المدراية:
احمد دخل مكتب اللواء عيسي بشموخ: ايوة يا حضرة النقيب.. الرجالة الي بعتها لي مراد عشان يضربو..
عشق عملت معاهم الواجب؟
عيسي وقف بصدمة: عشق بانت انها بتعرف تقا”تل، هو ده الاختبار الي هتنجح فيه دي دقني لو نجحت حط علي اسمها علامه غلط هناا..
احمد بتوتر: بس هي ذكية..
عيسي بزعيق: انا مشوفتش اغبي منك انت وهي اطلعع بره..
احمد بخوف: حاضر حاضر..
عيسي: برةةةةةةة
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشق في قلب المراد) اسم الرواية