رواية جواز صالونات كاملة بقلم شهد احمد عبر مدونة دليل الروايات
محمد . دخل علي ام يزن ويزن وقال بصوت عالي يزن
يزن. في اي مالك ي ابوي
ام يزن. في اي ي محمد حصل معاك حاجه ولا اي
محمد. استني انتي بس ي حبيبتي دلوقتي وانت ي استاذ يزن بقا انت تكون السبب في خسارتي
يزن. واقف مش فاهم حاجه وقال السبب في خسارتك ازاي ي ابوي واي الكلام ده
محمد. طيب تحب اقولك ي يزن ولا الصقر
يزن. عارفت منين الصقر ده وخساره اي
محمد. عارفت بطريقتي ي يزن وانا تبع شركه الاسطوره اي مسمعتش عنها ولا اي
يزن. تقريبا فهم أنه هو اللي خسر الشركه دي في الشغل بس مكنش يعرف انها تبع أبوه
يزن. هيا الشركه تبعك ي ابوي
محمد. ايوه
يزن. طيب ما انا معرفش أنها بتعتك اعرف منين بقا ما انا كنت بره مسافر
محمد. اجابه مقنعه بردوا الا قولي اي حكايه الصقر دي ي باشا وأمته عملت كل ده ولي مقولتش
يزن. يعني مجاتش فرصه مناسبه علشان اقول وكده زي ما انت مقولتش علي حوار شركه الاسطوره وبعدين ي ابوي بما انك عرفت حوار الصقر وكده ف الملك صقر وعندي اكبر شركات في الشرق الأوسط واسمي مسمع
محمد. اللهم بارك بقا انت ملك صقر بذاته ده انا كنت بدور عليه وعايز اشوفه وأمته عملت كل ده ي ابني ولي مقولتش ولي مسمي نفسك الملك صقر و مش يزن
يزن. عادي ي ابوي كنت بدرس واشتغل لحد ما أسست نفسي وبقيت الملك صقر و مش استخدمت يزن علشان اسباب كتير يبقا اقولك بعدين بس متقولش ل حد أنه انا الصقر
محمد. لي ي ابني انت مخبي عننا حاجه
يزن. متقلقش ي ابوي محدش يقدر يعمل حاجه لل الصقر متقولش بس لحد دلوقتي وانا هفاجاء الشرط الأوسط كله أنه يزن محمد هو الملك صقر
محمد. انا فخور بيك ي ابني ربنا يسعدك ويزيدك كمان وكمان ي حبيبي تعال في حضن ابوك ي يزن
يزن. حضن أبوه وبص ناحيه أمه لقيها دموعها علي خدها جري عليها
يزن. مالك ي لولو
ام يزن. مفيش ي حبيبي فخوره ب ابني واللي وصل ليه لوحده وتعب لحد ما وصل لل المكانه دي وهو لوحده لا أحتاج أبوه ولا أمه وحضنته
يزن. اهدي طيب ي لولو وبعدين انتوا تسلمولي انكم جبتوني علي الدنيا واني عندي اب وام زيكم وحضنهم الاثنين .
محمد. رنيتي علي ام عشق ي لولو
ام يزن. هرن عليها اهو ي محمد.
ام يزن. الو السلام عليكم
ام عشق. وعليكم السلام ازيك ي ام يزن
ام يزن. بخير الحمد لله كنت عايزه اقولك أنه يزن موافق علي عشق عايزين نعرف رد العروسه اي
ام عشق. موافقه
ام يزن. طيب علي خيره الله أن شاء الله هناجي نزوركم عن قريب وتقرا الفاتحه.
ام عشق. ان شاء الله .
بعد ما ام عشق قفلت معاها نادت عشق ي عشق انتي ي بت
عشق. طلعت من المطبخ وكانت بتاكل وقالت في اي ي ماما
ام عشق. ياي الاكل اللي ليل نهار بتاكلي فيه ي بت ده انا نفسي اشوفك مش بتكلي الاكل ده كله بيروح فين ده انتي مش باين عليكي
عشق. اي ده ي ماما انتي عايزاه يبان عليه علشان ابقا تخينه زي العجله
ام عشق. ي اختي ي ريت
عشق. ماما بتقولي اي
ام عشق. بقول أن ام يزن رنت وقالت إنه يزن
عشق. بخوف مداري من فكره انه حد يرفضها وقالت بصوت نوعا ما شبه ثابت قراره اي ي ماما
ام عشق. قالت كل شيء قسمه ونصيب ي بنتي
عشق. بينها وبين نفسها رفضني وقالت ل مامتها عادي ي ماما انا اصلا مكنتش عايزاه عن اذنك
ام عشق. استني ي بنت الهبله يزن وافق ههه
عشق. وقفت بصدمه تستوعب وقالت وافق وبعدين قالت طيب انتي لي مش قولتي علي طول
ام عشق. هو انتي ادتيني فرصه ي بنتي واخيرا هتبقي عروسه ي عشق لولوي لولوي وحضنت عشق وعشق فرحت أن يزن وافق ده كان شعور جواها وهيا مش فاهمه مشاعرها
ام يزن. نادت علي يزن
يزن. نعم ي ماما
ام يزن. انا اتصلت على ام عشق وقولتلها أنه يزن موافق بس هيا قالت إنه كل شيء قسمه ونصيب ي بني وأنها …….
يزن. كان مستنيها تقول وكان حاطط أيده علي قلبه ل ترفض وفجاه أمه قالت أنها رفضت ي ابني ربنا يعوض عليك
يزن . …………
ي ترا اي رد فعل يزن مع أنه أعجب بيها وكده ؟
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جواز صالونات ) اسم الرواية