رواية تزوجت عدو حبيبي كاملة بقلم ساندي احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل السابع 7
سعاد:ايه دا ثم استئذنت من النساء وراحت اتجاهها
سعاد: ميرنا انتي بتعملي ايه
ميرنا بصوت مكتوم: بخدم ع الضيوف
سعاد: مين طلب منك تعملي كدا
ميرنا:المغرور
سعاد : مين المغرور دا ي بنتي
ميرنا: احمم.. قصدي حفيدك ي تيته هو اللي أمرني بكدا
سعاد ف نفسها: معقول فهد توصل بيه أن يهيين بنت بشكل دا ثم تتحدث معها : معلش ي ميرنا حفيدي م يقصدش وانا هتكلم معاه بس انتي سيبي الصنيه دي من ايدك وفعلا خلتها سابت الصنيه وقعدتها ع الكرسي
سعاد: متخفيش انا رايحه اشوفه واتكلم معاه
ميرنا: هزت راسها بايجاب
مشت سعاد وفجاء بتلف ميرنا راسها لتتفاجاء بشخص
ميرنا: معقول
ف الجنينه
جميله: اهههه اهههه🥹اعمل ايه انا دلوقتي ف المصيبه دي يارب سعدني انا عارفه اني غلط وغلط كبير كمان بس انا ضعفت قدامه سامحني يارب اهههه اهههه😭😭
قمر بعد م مسحت الميكاب وبقا خفيف شويه
قمربتكلم نفسها بصوت مسموع: ياتري روحتي فين ي ست جميله بسببك مامتك بهدلتني وقال ايه بتقولي انتي اللي هضيعي جميله وانا مالي عشان ختها مره خرجنا بليل يبقا كدا بضيعها وفجاء بتخبط ب ياسين
قمر: اااه مش تفتحي عمي
ياسين: حقك عليا انا اسف
قمر تنظر له :ايه دا ياسين انا اللي اسفه معلش
ياسين: لا متتأسفيش انا اللي كنت سرحان شويه ف عشان كدا خبط فيكي
قمر: حتي انا مكنتش م ركزه وانا ماشيه
ياسين: لى خير ف حاجه
قمر:جميله ي سيدي بدور عليها مش لقيها
ياسين: ع م اظن انها ف الجنينه انا شفتها هي وطالعه
قمر: بجد شكرا انك قولتلي عشان لو رجعت ل طنط سميه هتعملي محاضره ااااد كدا
ياسين:هههه طب روحي قبل م تيجي ومال ع اذنها : اصلها بتيجي ع السيره “سميه”
قمر:هههه ف دي عندك حق
سلام ولكن كانت ف عيون بتراقبهم بكل غضب
سعاد: فهد عايزك
فهد استئذن من الضيوف
فهد: نعم ي تيته
سعاد: هو انت فعلا مخلي ميرنا تلف ع الضيوف بالصنيه
فهد: ايوه وايه فيها ي تيته
سعاد: فهد هو انت من امتي وانت بتهيين بنت بشكل دا
فهد: تيته حضرتك مشوفتها كانت بتتكلم معايا ازاي بقا حتت بنت زي دي تقف معايا وتتحداني لسه متخلقش اللي يقف قدام فهد الغمراوي
سعاد:طب خلاص سامحها عشان خاطر تيته حبيبتك معلش
فهد:عشان خاطرك انتي بس ي تيته
سعاد:طب ممكن ي فهد ي حبيبي ي روحي ي قل.
فهد برفع حاجب: تيته ادخلي ف الموضوع بلاش مقدمات
سعاد:تيجي معايا وتتأسف ل ميرنا
فهد:نععم
سعاد: تيجي معايا وتتأسف ل ميرنا
فهد: نعععععم
ميرنا كانت بتمشي وراه لحد ما وقفته
ميرنا: مااازن
لف مازن ليها باستغراب: ميرنا انتي..انتي ايه اللي جابك هنا
ميرنا: انا جيت مع رنا عشان اساعدها ف تنظيم الحفله
مازن بغضب مسكها من دراعها واتجه ف مكان خالي من الضيوف
ميرنا: مازن ااه دراعي ي مازن سيبه سابها مازن
مازن : انتي غبيه ي ميرنا صح
ميرنا: ليه عملت ايه انا
مازن: انتي هتستعبطي يعني مش عارفه ان اللي قولتلك عليه لازم تتجوزيه يبقا فهد
ميرنا: والله م اعرف انه هو نفس الشخص واول مره اعرف ان صاحب القصر يبقا اسمه فهد رنا قالتلي انه عيلة الغمراوي وانا معرفش انه يبكون من نفس العيله صدقني ي مازن
مازن: ميرنا المهم اللي قولتلك عليها انسيها تماماً #يتبع..بقلم سےہام عبده
قمر : ايه ي بنتي مالك كدا
جميله: قمر انتي اختي صح
قمر: طبعاً ي بنتي بس انتي بتقولي ليه كدا جميله هو انتي مخبيه ايه
جميله: قمر انا حامل
قمر بصدمة: اييييه
فهد : انا مش عارف ازاي طوعتك وجيت معاكي عشان اعتذر
سعاد: عشان بتحبني ومش بترضه تزعلني ي فهودي
فهد: ههه طب مش قدام الناس ي سوسو هااا فين الست ميرنا
سعاد:مش عارفه كانت هنا
وفجاء لقيتها جايه
سعاد؛ اهااا هناك ايه ميرنا ي ميرنا تعالي
جاءت ميرنا وكان باين عليها ان كانت بتبكي فهد افتكرها بتبكي بسببه
سعاد: فهد انا رايحه اشوف سميه ومشيت
فهد: بصي ي آنسه ميرنا انا بعتذرلك علي التصرف اللي عملته معاكي
ميرنا: لا عادي محصلش حاجه
فهد باستغراب : انتي متاكده انك مش زعلانه
فهد ربت علي رأسها :خلاص اهدئ متخفيش انا جنبك اهوو اهدئ ياسين شوف اي العطل اللي ف الكهربا وشغله
ياسين: حاضر
فهد: انا اسف ي جماعه ع اللي حصل الكل كان مشغل كشافات الموبايل
فهد: وانتي ي بنتي اهدئ هو انتي افشه ف حرامي
ميرنا باحراج: ط طب خلي النور ييجي وانا والله هسيبك
فهد: حس بقلبه بيدق جامد وكان حاسس ان ميرنا سامعه دقات قلبه وكذلك ميرنا
وفجاء …..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجت عدو حبيبي ) اسم الرواية