Ads by Google X

رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل الثامن 8 - بقلم ساندي احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية تزوجت عدو حبيبي كاملة بقلم ساندي احمد عبر مدونة دليل الروايات


 رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل الثامن 8

 

بعد بضع دقائق وفجاء اشتغلت الانوار

فهد: ي آنسه هو انتي نمتي

طلعت ميرنا من حضنه وباحراج: ان..أنا اسفه حضرتك اصل بخاف من الضلم

فهد: امممم ثم تركها ومشي كمل هو ف شغله مع الضيوف

قمر: انتي غلطانه ي جميله مكنش لازم تسلمي نفسك ليه لمجرد قالك انه بيحبك ما لو علي كدا يبقا نص بنات البلد حوامل كدا هو لو بيحبك كان خاف عليكي لو كان عايزك كان جي وطلب ايدك من اخوكي

جميله: اهوو اللي حصل هااا هتساعديني

قمر: هساعدك بس لازم حد يكون معانا مش هينفع نكون وحدنا ف المهمه دي

جميله: طب مين اللي ممكن نقوله وميكشفش سري

ف الوقت دا طلعت ميرنا

قمر: لقتها

جميله: مين

قمر : بصي هناك

لفت جميله ف المكان اللي بتشاور عليه لقت ميرنا وسرحانه

جميله: مش دي البنت بتاعت تنظيم الحفله

قمر: تؤتؤ انا سمعت تيته هي وبتقول ل طنط سميه انها بتشتغل معالجه فيزيائيه واكيد بتروح مشفي واكيد تعرف دكتوره كويسه صح

جميله: طب تفتكري هتقول لحد

قمر: لا مفتكرش شكله بنت غلبانه كدا واكيد لما نديها قرشين هتسكت

جميله: طب يالا نقولها

قمر: يالا

مازن : الخطه فشلت من قبل متبدا

مجهول: خلاص هات واحده تانيه

مازن: مش هينفع وانا مضمنش اللي هجبها دي هتسكت لو انكشفت ولا هتفضحنا معاها مفيش غير ميرنا بس الغبيه كشفت نفسها قدامه

مجهول: خلاص ي حبيبي متزعلش نفسك ولو عايزني اجوز ميرنا ل فهد انا مستعده

مازن:ازاي

قمر: ودا كل اللي حصل هااا هتساعدينا

ميرنا : بصي ي آنسه جميله اللي انتي عملتيه دا غلط بس خلاص هنعمل ايه بس في حاجه ممكن تنعمل من غير متنزلي البيبي

جميله: ايه هو

ميرنا: نجيب ابو الطفل ويكتب عليكي وخلاص وكمان متقولوش لاخوكي

قمر: هههه مش بقولك غلبانه ي جميله ثم نظرت ل ميرنا

قمر:حبيبتي ما هو لو عايزها كان من اول ما عرف انها حامل كان علي الاقل وقف جنبها مش يقرر انه يسافر ويسبها بس تقولي ايه البعيد جبله

ميرنا: طب ادولي كام يوم اشوفلكم دكتوره كويسه واكلمكم ماشي

جميله: اوعي ي ميرنا حد يعرف غيرك انتي والدكتورة

ميرنا: متخفيش ي جميله انتي اختي وانا هساعدك وان شاء الله ربنا يستر

البنات:ياااارب

خلصت الحفله وتمت الصفقه ومازن معرفش فهد بيخبي الالماظ فين

ف يوم جديد

رنا: اععععع ميرنا الحقيني

ميرنا بفزع: ف اييييه

رنا : انا مش مصدقه نفسي

ميرنا: ي بت اتكلمي وقعتي قلبي

رنا: ؟؟؟؟

ميرنا: ي بت اتكلمي وقعتي قلبي

رنا: جالي 4 اوردارات انا مش عارفه اعمل ايه ولا عارفه هخلصهم ازاي

ميرنا: منك لله ي شيخه فزعتيني من النوم ويقطعك ويقطع تنظيم الحفلات معاكي

رنا: اخص عليكي دا بدل متقوليلي متخفيش وانا جايه معاكي اساعدك اخص

ميرنا: ههه انسي انا اجي تاني معاكي امبارح كانت غلطه يختي وانا مش هاروح للحفلات تاني واتهزئ من اللي يسوا والا مايسواش

رنا: خلاص خلي قلبك ابيض ي مرمر

ميرنا: متقوليليش الاسم دا تاني

رنا: خلاص اهدئ كدا وخلاص ي ستي انا هتصل ب العاملين ونجهز وان شاء ربنا يستر

ف القصر الكل مسنتي فهد ع السفره زي كل يوم

نزل فهد بيهبته وجلس ع الكرسي

يوسف: فهد انا عايز اسافر اغير جو

فهد: …..

يوسف: فهد انت سامعني

فهد: انت بتقول انك عايز تغير جو صح

يوسف: ايوه

فهد: طب تعالي معايا نغيرو سوا الجو اللي انت عايزه دا

يوسف فهم ماذا يقصد سوف يدخله اوضه الملاكمه اللي بيطلع فيها غضبه

يوسف: لا لا مين قال اني عايز اغير جو انا بهزر معاك

قمر: ي عيني ع اللي عامل اسد وف الاخر بيقلب كتكوت

يوسف: اتلمي ي قمر

قمر:ليه شايفني متبعتره

فهد : اظاهر كدا ان كيس جوافه قاعد وسطكم

قمر بهزار : انا اسفه ي كبير

فهد: طب خلاص انتهاء الكلام وانت شاور علي يوسف قائلا: لو لسه مصر علي سفرك انا جاهز اسفرك سفريه مترجعش منها تاني

يوسف: لا انا انا مش عايز اسبكم سفر ايه دا لا خالص مين قال كدا

وبعد شويه خلصو أكل وكل واحد راح شاف اللي وراه

كانت ماسكه الفون

ميرنا: والله زي مبقولك كدا

ف الجهه التانيه: شكراً ي ميرنا شكراً

ميرنا: العفو ي حبيبتي ولو عايزه اني اجي معاكم معنديش مشكله

قمر بضحك: ههه لا م انتي كدا كدا جايه معانا

ميرنا: تمام استناكم فين

ميرنا بتفكير: اممم خلاص تمام سلام

قمر راحت عند جميله

جميله:هااا قالتلك ايه

قمر: قالت انها لقيت دكتوره وشاطره اوي كمان ومش هتاخد فلوس كتيير يعني وممكن النهاردة نروح عندها

جميله بخوف: انا خايفه اوي

قمر: متخفيش ربنا يستر

بعد بضع ساعات وصل ميرنا القصر واستقبلتها قمر

قمر : اقعد هنا وثواني نجهز انا وجميله ونيجيلك ماشي هزت رأسها ميرنا بايجاب

مشت قمر

رن فون ميرنا

ميرنا: الو ايوه ي دكتوره ..لا انا جايه بعد س..الو

الو مش وقتك تفصل

google-playkhamsatmostaqltradent