رواية سيليا الفهد كاملة بقلم شودي الصاوي عبر مدونة دليل الروايات
رواية سيليا الفهد الفصل الثاني عشر 12
ساره:مش هوافق غير لما تجبلي شوكولاته وييتزا و كريب وشاورما
اسلام براحه:ينعل ابو شكلك ي شيخه وقعتي قلبي في رجلي وبعدين قال وهو انتي هتاكلي كل دا لوحدك
ساره:يس
اسلام بصدمه:بس مش باين عليكي خالص دا كنت مفكر انهم مش بياكلوكي بس حاليا اتأكد انهم اللي مش بياكلو بس ازاي مش باين عليكي(دي مش ساره دي واحده صحبتي وصحبتكم كلكم😂😂🤦♀️)
ساره:أعوذ برب الفلق عينك ياسطا
اسلام:علفكرا انا عيني مش وحشه
ساره:اه م هو واضح بصراحة (وبعدين قالت انا هقوم امشي عشان متأخرش على الكليه)
اسلام:طيب استنى هوصلك
ساره:اوك يلا
خرج اسلام وساره من الكافيه و وصلها للكليه(اسلام مسك ايديها قبل م تنزل من العربيه )
قال اسلام:خديلي معاد مع باباكي
ساره بكسوف:حاضر
اسلام:طب يلا سلام عشان متتأخريش علي محضرتك
ساره:سلام
مشي اسلام ودخلت ساره المحاضره
نروح عند ابطلنا الحلوين
استيقظ فهد الأول وبص سيليا وسرح في جمالها:ربنا يخليكي ليا ياقلبي وميحرمنيش منك ابدا وربنا يقدرني واسعدك علطول
بدأت سيليا تستيقظ ف مثل فهد النوم
سيليا وهي بتطبع قبله صغيره على خده:حبيبي اصحى يلا
فهد بخبث:بوسه. كمان وهقوم
سيليا:يعن انت كنت صاحي وبتضحك عليا
فهد وهو بيفتح عينه:اي نعم
سيليا خبطتو في كتفه وقالت:طب قوم يلا متكلمنيش تاني
فهد وهو بياخدها في حضنه:مقدرش على زعل وتيني
سيليا مردتش عليه
فهد:طب يارب اموت لو مسامحتنيش
سيليا:بعد الشر عنك انشالله عدوينك
فهد حضنها جامد:يسلملي حبيبي اللي بيخاف عليا
سيليا:هو انا ليا غيرك اخاف عليه وبعدين لو مخوفتش عليك هخاف على مين يعني
(كفايه بقا عشان الواحد في رمضان 😂)
فهد:عايز اقولك على حاجه بس اهم حاجة انك تكوني واثقه فيا
سيليا بحب:بثق فيك اكتر من نفسي
فهد:طب اسمعي اللي هقولك عليه وتعملي زي م هقولك بالظبط…………………..
سيليا اتصدمت من اللي قاله بعدين قالت:موافقه المهم اني اكون معاك وانك تكون كويس
نروح عند سيف وعشق
عشق:سيفي عايزه شوكولاتة
سيف بحنيه:حاضر ياقلبي
عشق:تعرف ي سيف انا بحب النونو دا اوي عشان حته منك
سيف:وانا كمان بعشقو عشان حته منك ياعشقي(كمل بتوتر)
سيف:عشق عايز اقولك علي حاجه بس توعديني انك تمسكي اعصابك
عشق بقلق:قلقتني ي سيف قول في ايه
سيف:حكالها كل حاجه بخصوص سيليا واللي حصل زمان
عشق بفرحه و دموع:بجد يعن طلع ليا اهل وكمان اخت تؤم انا عايزه اروح ليها عشان خاطري ي سيف
سيف:حاضر ياقلبي بس مش دلوقتي عشان مش هينفع ان عمك يعرف انك لسه عايشه
عشق:يعن وعد هشوفها
سيف:وعد ي عمري
نسيبهم ونروح ل ساندرا في الجامعه كانت واقفه بتكلم مع زميل ليها بيسألها علي حاجة في المحاضره وفجأه لقت زميلها واقع في الارض أثر لكمه قويه بصت عشان تشوف مين لقيتو رعد اتصدمت من اللي حصل
انا كنت رايح ل ساندرا الكليه عشان اعتزرلها بس بعد م شوفتها واقفه مع الشخص دا معرفش ايه اللي حصلي حسيت اني عايز اقتلوا واعرف كله انها بتاعتي… ثانيه واحده بتاعتي ازاي هو انا حبيتها اكيد لا انا بعتبرها زي اختي
رد قلبو وقال:وفيها ايه لو حبتها
عقلو رد وقال:لا فيها كتير اوي انت نسيت اللي حصل مع ندى
انتهى الحوار بفوز القلب
رعد:ايوا حبيتها بس امتى و ازاي (بس سكت فجأه لما شاف الشاب دا بيحاول يقرب منها راح بسرعه عليهم وفضل يضرب في الشاب وهو بيقول:انت ازاي ي حيوان تحاول تقرب لحد يخصني
انا كنت واقفه مصدومه من اللي بشوفو هو رعد غيران عليا بس اكيد لا رعد مش بيحبني اكيد بيعمل كدا عشان معتبرني اختو وبعدين هو دا وقته لازم الحق الشاب قبل م رعد يموته
ساندرا:رعد ابعد كفايه كدا
رعد:لا مش كفايه هو ازاي يقرب ليكي هو ازاي اصلا قدر يرفع عينو في عينيكي
بعد ضرب رعد لشاب الأمن جه وفك الخناقه و راحو القسم
الظابط بسخريه:وهي تقربلك ايه عشان تدافع عنها كدا اكيد ماشي معاها
رعد ببرود………
ي ترى رعد قال ايه و يا تري فهد وسيليا هيفضلو يحبو بعض ولا لقدر رأي آخر وياتري ايه خطه إياد وباباه كل دا هنعرفو البارتات الجايه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية سيليا الفهد ) اسم الرواية