رواية نبض قلبي لك كاملة بقلم مارلي ايهاب عبر مدونة دليل الروايات
رواية نبض قلبي لك الفصل الثالث عشر 13
و بعد كل هذهِ السنين ، أكتشفت أن الحياة هي أصعب ما في الحياة.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
نور كانت بتجري وهي مرعوبة واحمد كان بينزف جامد طلعت تلفونها واتصلت علي عاصم اللي كان نايم ومش حاسس بحاجة
عاصم بنعاس…. الو مين
نور ببكاء… بابا ركز معايا
عاصم اتخض وبسبب خضته وفاء صحيت…. مالك يا نور في ايه
نور ببكاء…. تعالي عند السنتر دلوقتي يا بابا لو سمحت بسرعة
عاصم بقلق…. طب قوليلي في ايه الاول
نور ببكاء…. انا جاية السنتر لقيت واحد زميلي مرمي علي الارض وغرقان في دمه حاولت اصحية فاق وقالي اجري تعالي يابابا شوفه
عاصم بيحاول يهديها…. حاضر جاي
عاصم غسل وشه ووفاء كانت هديت لما عرفت ان بنتها بخير وهو نزل بترنج اللي لبسه واخد التاكسي وراح في خلال ربع ساعة علي السنتر وكانت نور واقفة تبكي بكاء شديد عاصم اخدها في حضنه…. اهدي خليكي هنا وانا هجيبه متجيش ورايا
نور هزت راسها بموافقه… حاضر
وعاصم راح علي المكان و شاف احمد مغمي عليه اغماء كلي شاله علي كتفه واخده علي التاكسي وركبه وراح علي اقرب مستشفي
و دخلوه اوضة العمليات وبعد مرور ساعتين خرج الدكتور وقال باسف….. مين اللي عمل فيه كده
عاصم…. انا معرفش انا بنتي شافته كده في الشارع هو زميلاها في الدرس كلمتني جيت خدته
الدكتور….. ومكنش في اي حد خالص ولا مدرس سكرتير
عاصم بستغراب… مع الاسف مكنش فيه حد خالص ومش عارف والسبب بس هو عامل ايه دلوقتي
الدكتور… الحمدلله بخير احنا خيطنا الجرح اللي في جنبه عشر غرز لانه مضروب بمطوة
وانتوا لقيته من غير محفظته تلفونه
عاصم…. مكنش معه حاجه خالص
الدكتور… علي العموم البوليس جاي في الطريق
وفعلا خلال ربع ساعة كانوا جم واحمد كان اتنقل اوضة عادية
الظابط بعد ما سأل الدكتور راح علي نور وعاصم وكلم نور الاول وقال…. ها قوليلي اللي حصل
نور… انا روحت السنتر لقيته واقع في الارض وغرقان في دمه
الظابط…. مكنش في حد موجود
نور… لا
الظابط بشك…. وازاي سنتر وفي درس ويكون فاضي
نور…. انا معرفش ليه محدش جه.
الظابط… وانتي الدرس بيبداء الساعه كام
نور….. الساعه ٨
الظابط…. انتي ايه اللي ودكي بدري عن معادك
نور ابتدات تخاف….. انا متعودة اروح بدري علشان ارجع مع المستر الحاجات اللي مش فاهمها يرجعها قبل ما الطلاب يجوا
الظابط سكت شوية وبعدين قال… تمام وسابهم ودخل عند احمد اللي كان لسه فايق من البنج
الظابط…. حمدلله علس سلامتك يا بطل
احمد بتعب ومش قادر…. الله يسلمك يا فندم
الظابط… ها مين اللي عمل فيك كده
احمد… شباب طلعوا عليا ثبتوني وخدوا مني الفلوس والتلفون والمحفظة
الظابط….. انت ايه اللي وادك بدري عن معاد الحصة
احمد…. بروح اقف مع صحابي
الظابط… وصحابك مجوش ليه
احمد بتعب… لما روحت وملقتش حد كلمتهم قالوا ان المستر لغي الحصة بتاعة النهاردة وانه بعت علي الجروب وانا مش فيه علشان كده معرفتش
الظابط…. ونور
احمد بستغراب….مالها
الظابط…. هي وابوها اللي جابوك هنا
احمد بستغراب…… انا قولتلها تمشي علشان كنت خايف يجوا يعملوا فيها حاجه وهي مشيت
الظابط ابتسم…. لا يا سيدي هي راحت كلمت ابوها اللي جه خدك وجابك هنا
احمد هز راسه وابتسم والظابط…. طيب ان شاء الله في اسرع وقت هنجيب اللي عمل كده وحقك يرجع
احمد…. ان شاء الله
خرج الظابط ودخل الدكتور وبعدين عاصم ونور اللي ماسكه في جدا
الدكتور…. حمدالله بالسلامه
احمد.. الله يسلمك
الدكتور….. هتفضل كام يوم وهتخرج متقلقش
احمد هز راسه وسكت والدكتور خرج
عاصم….. حمدلله علي السلامه يابني ربنا يكمل شفأك علي خير
احمد… الله يسلمك وشكرا علي اللي عملته حضرتك ونور
عاصم ابتسم…. انت زي ابني مفيش داعي للشكر بس دي حصل من ايه
احمد ابتسم…. سرقة سرقوني خدوا كل حاجه
عاصم ابتسم….. اللي سرقوه حاجات تتعوض كنت ادهلهم بدل اللي عملوا فيك
احمد بتصميم… لا طبعا لازم ادافع عن حقي حتي لو هموت يا كده ياوكل شوية هيبهدلوني
عاصم ابتسم….. معاك هات رقم حد من اهلك علشان نكلمه ونعرفه بل الحصل
احمد بإحراج… بصراحة مش حافظ ارقام
عاصم ابتسم….. طب قولي عنوانهم وانا هروح اعرفهم
احمد بخجل…. بس انا كده بتعب حضرتك جامد
عاصم ابتسم….. لا تعب ولا حاجه ها قولي
احمد…… العنوان **********عمارة ٧
عاصم… تمام يلا يا نور
نور… حاضر
عاصم…. بعد اذنك. يا بني
احمد… اتفضل يا عمو
بعد ما خرجوا عاصم انا هروحك البيت وهروح لاهل اقولهم
نور… تمام
وفعلا وصلها البيت وراح علي بيت احمد وطلع وخبط علي باب الشقه
وفتحت والدته….. ايوه حضرتك عايز مين
عاصم…. حضرتك والده احمد
والدته برعب… ايوه حصل ايه في طمني
عاصم… طب اديني فرصه اعرفك هو كويس جدا متقلقيش
والدته برعب….. امال في ايه
عاصم…. ناس و ثبتوه وسرقه وضربوه بالمطوه بس هو كويس جدا
والدته بصتله بصدمه وبكت بكاء شديد ابني ابني
عاصم بيحاول يهدي فيها وقال يامدام ابنك الحمدلله كويس اتفضلي البسي علشان اوديكي عنده بس بسرعه انا مستني تحت في تاكسي قدام الباب بعد اذنك
والدته كانت بتبكي بشدة ولبست عباية بسرعة ونزلت تحت بسرعة وركبت التاكسي
عاصم بهدوء…. يامدام صدقيني هو كويس تحبي نعدي علي. ولاده يجي
والدته ببكاء… والده متوفي وانا مليش غيره في الدنيا دي
عاصم….. ربنا يرحمه ويغفر صدقيني احمد الحمدلله زي الفل وعشرة علي عشرة وهتروحي وهتشوفيه بنفسك
وفعلا وصلوا المستشفى وهي دخلت عند احمد وهي بتعيط بشدة شافته قاعد بياكل
دخلت وهي بتعيط…. يا حبيبي يا بني
احمد بيحاول يهديها…. ياماما انا كويس مفيش حاجه اهدي انا تمام
بعد ما اطمنت عليه واحمد حكلها علي اللي حصل
شكرت عاصم جدا وقالت….. بشكرك جدا يا استاذ عاصم لولاكم كان ابني راح مني بعد الشر
عاصم…. ده زي ابني واي حد مكاني كان هيعمل كده
والدته…. لا مش الكل الكل دلوقتي بيقولك ادخل نفسي في سين وجيم ليه انا مالي
عاصم ابتسم… ولاد الحلال كتير
والدته…. معلش تعبناك انهارده
عاصم ابتسم…. لا ولا يهمكم ودخ رقمي لو احتاجتوا اي حاجة انا موجود استأنكم امشي
والدته….. اتفضل بشكرك مره تانية
عاصم…. العفو علي ايه بعد اذنكم
كان عاين فلوس في تابلوه العربية دفع الحساب وركب العربية وقال…… سهلها من عندك يارب
وابتداء يشوف شغله
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند عثمان طلب خالد يجي عنده
خالد…. اومر يا كبير
عثمان…. جريبتك دي عدتها هتخلص متي
خالد استغراب وقلق… ليه
عثمان…. رد عليا الاول
خالد… كمان شهرين ونص
عثمان…. طيب جول ليها ان اننا رايدها وعاوز اتجوزها وهربي عيلها زي عيالي وشوف ردها هيكون ايه وتجي تخبرني
خالد بصدمه 😨😨😨😨😨
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض قلبي لك ) اسم الرواية