رواية عشقها اذاب جبروتي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم جاسمين محمد
رواية عشقها اذاب جبروتي الفصل الرابع عشر 14
الممرضه… فارس بيه هجبلك الفطار وهنزل انا افطر تمام
فارس… تمام
مازن… ايو استنيني وره الفله وانا والممرضه هنيجي سلام دلوقتي
بعد شوي
مازن…. ها هنعمل اي فهمينا بقا ام عقل مدبر انتي
ابتسام بضحك (ابتسام بنت فاطمه الخدامه لو نستوها)…. هههههههه هقولكم نعمل اي عشان نكرها فيها فارس نهايه
الممرضه… كيف عشان لو شوفتي نظراتهم لبعض تقولي مستحيل حد يقدر يبعدهم عن بعض
ابتسام… فارس هيكون ليا يعني هيكون ليا لازم انا اكون المالكه بتاعت كل الورث ده
مازن… وانا عايزه زينه
ابتسام… تمام بص بقا يابرنس هنعمل…………..
مازن…. يابنت المجنونه طيب الخطوه دي صعبه وكمان أنا عايزها بتراضي مش بالغصب
ابتسام… انا قولت اللي عندي براحتك انت بقا انا لو علي فارس انا ممكن اتخلص منها بس ساكته عشان انت بتحبها
الممرضه… يامازن اعمل الخطه دي وبعدين ابقا قربها ليك براحتك
مازن بتوتر… تمام موافق هنفذ الخطه دي ايمتا
ابتسام… ياريت نعملها النهارده مافيش وقت اصلا
مازن بتفكير… لا مينفعش دلوقتي لازم نتستني لم فارس يتحسن شوي عشان يقدر يشوفنا مع بعض
ابتسام… امممم فكره برضوا بس لسه هنستنا فارس عشان يتحسن محتاج يجي شهر
مازن… عادي نستنا كدا كدا احنا بالخطط العاديه دي بنبعدهم برضوا ومين يعلم يمكن منحتجش للخطه الكبيره دي
ابتسام… اممم تمام لم نشوف المهم بصي انتي تحاولي متبعديش عن فارس وكل متشوفيها تتقربي منه وانت يامازن كذالك الامر تتقرب من زينه قدام فارس
مازن والممرضه… تمام
ابتسام… تمام يلا نرجع مكان بقا عشان محدش يقلق وانتي روحي لفارس
الممرضه… تمام سلام
*************
فارس… ممكن تساعديني اقعد علي الكرسي عشان اطلع اقف في البلكونه شوي اشم هواء عشان زهقت من الرقده في السرير
الممرضه ببتسامه…. تمام حاضر وساعدت فارس وقعدته علي الكرسي وطلعت بيه الجنينه وبعتت رساله لمازن
فارس قاعد علي الكرسي وعمال يتلفت حوليه ويشم هواء ويبتسم وبيبص لاقي زينه قاعده هي ومازن ومقربين من بعض
زينه… مازن ابعد شوي انت قاعد لازق فيا ليه كدا
مازن… ها عادي احنا اصحاب
زينه… اه ماشي بس حاول تبعد شوي وبترفع راسها لقت فارس في البلكونه وشكله متعصب جدا
فارس بعصبيه وزعيق…. دخليني جو يلا
الممرضه بخضه… حاضر حاضر ودخلت فارس وساعدته رجع مكانه عليه السرير
فارس بغضب… اطلعي بر ومتدخليش خالص غير لم ابقا انادم
الممرضه… بس يافارس
فارس بزعيق…. انا قولت اي
الممرضه… تمام حاضر وطلعت وقفلت الباب
فارس لنفسه… ماشي يازينه بقا تعملي معايا انا كدا ماشي ويديني لندمك علي الساعه اللي شوفتك فيها اصلا
عند زينه
زينه…مازن بعد اذنك انا هروح اوضتي
مازن ببتسامه… تمام اللي يريحك وتلفونه رن
مازن… الو
الممرضه… الخطه نجحت وفارس علي اخرو جو من الغيره والغضب
مازن بضحك…. هههههههه ايو هو ده اللي عايزينه تمام اقفلي دلوقتي
الممرضه… تمام
*********
فاطمه رايحه نحيت فارس راحت الممرضه وقفتها
الممرضه… مينفعش تدخليلوا
فاطمه بستغراب… مينفعش كيف اوعي خليني اروح انتي مين عشان تمنعيني
الممرضه… فارس بيه متعصب اووي وطلعني من الاوضه واكيد مش هينفع تروحي تدخلي انتي
زينه كانت داخله اوضتها سمعت نقاشهم راحت عندهم
زينه…. في اي ياداده
فاطمه… قال بتقولي مينفعش ادخل اشوف فارس
زينه… انتي هبله انتي كيف تمنعيها
الممرضه… التزمي حدود معايا عشان مقلش ادبي معاكي
زينه بعصبيه… انتي اتجننتي تقلي ادبك علي مين ياحلوه انتي متنسيش انتي مين هنا واوعي كدا ولسه هتمشي الممرضه(رحمه) مسكت ايدها
رحمه… مينفعش تدخلي قولتي ولسه بتتكلم سمعوا صوت تكسسر عند فارس في الاوضه راح كله جري وفتحي الباب
لاقي فارس ماسك كبايه ميه وكسرها في ايدو زينه جرت عليها ومسكت ايدو راح بعد ايدو
زينه بصوت عالي… داده هاتي علبه الاسعافات بسرعه وجت تمسك ايدو تاني حاشها وبعصبيه
فارس… اطلعي بر
زينه… فارس مش وقت خناق ايدك بتنزف
فارس… زينه قولت اطلعي بررررررر
رحمه بدلع… ممكن تبعدي انتي وراحت زايحه زينه وقعدت جنب فارس ومسكت ايدو
رحمه… دي مهمتي انا عشان انا الممرضه
زينه اتعصبت وغاره جدا لم لقت فارس مبعدش ايدو من ايد الممرضه وكان ساكت واحت عيطت وطلعت تجري
فاطمه بحزن علي زينه… علبه الاسعافات هي بعد اذنك يابني اكيد مش هتحتاجني صح
فارس…. اه روحي
فاطمه نزلت خبطت علي باب اوضه زينه ودخلت لقتها بتعيط ومرميه علي السرير قعدت جنبها وحطت ايدها علي راسها
زينه بنهيار… ده جزات اني حبيبته يداده يعمل فيا كدا
فاطمه بحزن… فارس مستحيل يحب حد يابنتي انتي حبيتي الشخص الغلط
زينه…. ليه مستحيل يحب
فاطمه خدت نفس طويل وبدات تتكلم… عشان فارس حب قبل كدا وكان مش مجرد حب لا ده كان بيدمنها وحياته كلها هي بس بعدها بفتره اكتشف انها بتخونه وبتحب حد غيرو وكانت مقربه ليه عشان تاخد قرشين ومن وقتها وهو خد وعد علي نفسه انه مستحيل يرجع يحب تاني
زينه برقت عينها من الكلام وبحزن… بس الفتره الاخير دي حسيت منه بهتمام وحسيت انه في حاجه من نحيته ليا
فاطمه…. متعلقيش نفسك باوهام فارس مش هيحب تاني صدقيني يابنتي
زينه بعياط… بس انا حبيبت والحب مش بساهل نقدر ننساه
فاطمه بحزن وعياط عليها… لازم تحاولي تبعدي ياحبيبتي وتنسي
زينه انهارت وحضنت فاطمه وقعدو يعيطه هم الاتنين
بعد اسبوعين
فارس مشافش زينه خالص فيهم وكان علي قد مهو متعصب جامد منها وكرها علي قد مهو مش قادر ينسها ونفسه يشوفها
فارس… رحمه ممكن تساعديني انزل تحت
رحمه… بس…
رحمه… اممم تمام هساعدك وساعدته ونزلوا
فاطمه اول مشافته… فارس انت نزلت ليه يابني
فارس… زهقت من القعده في الاوضه
ولسه بيتكلم لاقي بنوته طالعه من المطبخ ولابسه نقاب
_فطوم تعالي شوفي الاكل كدا حلو ووقفت مكانها لم شافت فارس…..
•تابع الفصل التالي "رواية عشقها اذاب جبروتي" اضغط على اسم الرواية