رواية نبض قلبي لك كاملة بقلم مارلي ايهاب عبر مدونة دليل الروايات
رواية نبض قلبي لك الفصل الخامس عشر 15
خروج بعض الناس من حياتك
رحمة من الله لا تُدركها إلا مع الوقت .”
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند خالد وريهام لما روحوا العيال نامت هما قاعدوا بره
ريهام بقلق…. انا همشي
خالد بصدمه….. ليه
ريهام بقلق ودموع…. انا مش عاوزه اجيب مشاكل ليك وهو هددك انهارده بسببي
خالد بهدوء….. متجلجيش هو ميجدرش يعمل حاجه
ريهام بقلق عليه….. لا شكله مكنش بيهوش وبس
خالد بهدوء وبص في عنيها وقال…. خلاص اشوف مكان تاني وننجل (ننقل) فيه ابيع البيتين واشوف شجتين شقتين نجعد فيهم
ريهام بصدمه….. وانت ايه اللي يخليك تعمل ده كله علشان واحده متعرفهاش
خالد بيحاول يتهرب من الاجابة لانه مش عارف الاجابة هو ليه بيعمل كده….. انا عاوز اساعدك لانك تستهلي وانتي لوحدك معكيش حد يجف جارك وجنبك
ريهام مصدقتش الاجابة وسكتت وشوية وقالت…. بس الاكيد انك مش هتسيب بلاك وناسك وتنقل
خالد…. لا اعمل اجده لو هو مصرفش نظر عن الموضوع ده
ريهام سكتت وبدموع……. انا شكلي هجبلك مشاكل كتير
خالد ابتسم…. لع مش هتجيبي مشاكل ولا حاجه انتي ملاك يا ريهام
ريهام اتكسفت وسكتت وهو حاس انه بداء يتلغبط وحاسس بحاجات غريبة
خالد بتوتر….. بعد اذنك هدخل استريح شويه
ريهام…. اتفضل
ودخل خالد وطلع اوضته وغير هدومه ونام علي السرير وقال. وبعدهلك يا خالد مالك حالك مجلوب ليه يا واد يعني يوم ما تحس بمشاعر تحس لوحده بتحب جوزها طب ليه نام نام نومه تاخدك
ونام وهو مضايق من المشاعر اللي بدات تجيله
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند جميلة روحت بيت ابوها وهي بتبكي بشدة وابوها اتخض جدا
عماد بخضة….. في ايه يا بت يا جميلة
جميلة ببكاء…. عثمان طلجني يابا
عماد بصدمه…. ليه يا بت
جميلة ببكاء…. علشان رفضت انه يتجوز عليا
عماد……. طب اجعدي اجعدي
مرات عماد وتبقي مرات ابو جميلة واسمها نوارة مصمصت شفيفها…. وفيها ايه يا دلعدي لما يتجوز عليكي ما هو انتي متجوزه وانتي عارفة انه متجوز اتنين غيرك جر ايه الدلع الماسخ ده
جميلة بحده…. اولا يا مرات ابويا هو اللي جري ورايا علشان اتجوزه واقبل بيه
قبل ما تكمل كلامها ابوها قطعها وقال…. ادخلوا يا بنات جوا يلا
وفعلا دخلوا جوه وجميلة كملت كلامها…. ثانيا بقي يا مرات ابويا يوم ما وافجت بيه حلفلي الف يمين انه مش هيتجوز عليا وانا قولتله لو ده حصل وفكر يتجوز عليا انا هسيبوبه ومستحيل اقبل في يوم انه يتجوز عليا مراتته قبلوا انه يتجوز عليهم بس انا مقبلش بل الكلام ده وبعدين لو الموضوع عادي كده ما اخلي ابويا يتجوز عليكي علشان تعرفي اذا كان عادي ولا لع
نوارة سكتت بغيظ ومقدرتش تتكلم
جميلة بهدوء…. بعد اذنك يابا هدخل في اوضتي علشان ارتاح
ودخلت جميلة لاعيالها اوضتها
نوارة اتكلمت بغيظ…. عجبك اجده يا عماد رجعها لجوزها وخليها تحب علي يده احنا مش ناجصين
عماد بحده….. انتي اتجنيتي ولا ايه يا نوارة عاوزني اهين كرامه بتي وارجعها ليه من غير حتي ما يجي يصالحها و يطايب خاطرها بكلمتين وبعدين دي حياتها وهي حرة فيها انا مش هجبرها علي حاجه تصبحي علي خير
ودخل عماد ونوارة كانت مغلوله من جميلة وعيالها و وجودهم في البيت
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
اما ع احمد في المستشفى راحله عاصم يطمن عليه وعرف انه هيخرج بكره ومامته كانت موجوده
عاصم بهدوء…. حمدلله علي السلامه يا بني
احمد ابتسم وبص وراه كأنه كان مستني حد تاني يجي معه بس ابتسمته اختفت بتدريج…. الله يسلمك ياعمو
عاصم ابتسم….. الدكتور قالي انك خلاص الحمدلله كلها انهارده وبكره هتخرج من هنا
احمد…… الفضل ليك بعد ربنا
عاصم…. متقولش كده يا حبيبي انت زي نور وكارما ولادي
أحمد اول ما سمع اسم نور ابتسم…… شرف ليا يا عمو
عاصم فضل قاعد يتكلم معاهم شوية وبعدين خرج ورجع بيته شاف مراته وشها مصفر جدا جدا وتعبانه
عاصم قلق …. مالك يا وفاء
وفاء بتعب….. مفيش حاجه يا خويا بس شوية تعب من البرد
عاصم بحده…. البسي هدومك هوديكي لدكتور دلوقتي
وفاء بتعب…. يا عاصم متكبرش الموضوع الله يخليك
عاصم بحده.. قولت البسي هدومك وهوديكي للدكتور دلوقتي وبعدين فين البنات
وفاء…. عند بابا
عاصم…. طب يلا تعالي البسي
واخدها غرفة النوم وابتداء يساعدها انها تغير هدومها لانها كانت تعبانة جدا ومش قادرة تتحرك واخدها ونزل وراح عند دكتور باطنه وفضلوا قاعدين لغاية ما دورهم جه ودخلوا عند الدكتور
الدكتور….. اهلا وسهلا اتفضلوا
عاصم…. يزيد فضلك
الدكتور… ها يامدام بتشتكي من ايه
وفاء كانت بتبص لعاصم بقلق….. انا معدتي وجعاني جدا وبستفرغ كتير وزي ما حضرتك شايف وشهي مصفر ومش قادرة اكل لا اشرب
الدكتور…. من امتي بقيتي تحسي بالاعراض دي
وفاء بقلق وخوف من عاصم اتكلمت ….. من حاولي شهر بس كان وجع خفيف وانا كنت باخد مسكن وبرتاح
عاصم اول ما قالت من شهر بصلها نظره رعبتها
الدكتور….تمام هنعمل التحاليل دي علشان نشوف في ايه وايه سبب التعب والوجع ده المهم اتفضلي معايا علشان اكشف عليكي
قامت وعاصم معها ومسك ايدها بقوه وقال بهمس…. لما اروح يا وفاء اصبري عليا
وفاء كانت خايفة منه ونامت علي سرير الكشف وعاصم كان ماسك ايديها والدكتور كشف وملامحه مكنتش باين فيها اي شي
عاصم بقلق بعد ما الدكتور كشف وقعدوا… هو في ايه يا دكتور
الدكتور بإسف…. انا شاكك في حاجه بس لما الاشعة والتحاليل تجي علشان اتأكد
عاصم بقلق…. لا قولي دلوقتي الله يخليك طمني في ايه
الدكتور…. اطمن الموضوع مش خطير ممكن يكون عندها جرثومه في معدتها ده الموضوع بس هات الاشعة والتحاليل علشان نطمن اكتر في معمل تحاليل لو هتعمل التحاليل دلوقتي وياريت في اسرع وقت
عاصم اخد الروشته وقال….. حاضر يا دكتور
واخدها ورحوا علي المعمل وعملت التحاليل والنتيجة هتظهر بكرة
عاصم روح البيت واول ما دخل البيت انفجر فيها وزعق….. شهر تعبانه ومقولتش بتشوفني جاي تعبان بليل ومش باخد بالي مش تعرفني ليه تستني لما التعب يوصل لكده وزعق بشدة…. ليه الاهمال ده يعني 500 جنيه دول هيعملوا حاجه دول بيتصروفوا في طبخة يوم واحده استخصرتي في صحتك يا وفاء دانا مليش غيرك تعملي فيا كده طب ليه مش حرام عليكي بجد مش مصدق انك تفضلي تعبانة طول المدة دي ومتقوليش ليا بجد مصدوم
وفاء ببكاء…. مكنتش عاوزة اتعبك زيادة وبعدين احنا محتاجين لكل جنيه وبناتك محتاجينه ياعاصم انا قولت شوية برد وهيروحوا
عاصم بسخرية…. شوية برد هيقعدوا شهر طب قولي حاجه تتصدق
وفاء ببكاء…. متقلقنيش بقي يا عاصم ان شاء الله خير
عاصم مكنش عاوز يخوفها بس من ملامح الدكتور حس ان في حاجه وهو مش عاوز يقولها وقاله جرثومه علشان يطمنه قام حضنها وقال…. اهدي كل حاجه هتبقي كويسه متقلقيش ان شاء الله خير
وحضنها وهي كانت بتبكي بشدة ووجع
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
عند عثمان كان قاعد في مكتبة ومضايق وافتكر العهد اللي بينه وبين جميلة من 14 سنه كان شاف جميلة واعجب بيها جدا لكن هي لما عرفت انه متجوز اتنين رفضت جدا لكن هو بعد اصرار وتعب علشان يخليها توافق وافقت بس بشرط
فلاش باك..
جميلة بهدوء…. اسمعني يا عمدة انا مجبلش اني لو اتجوزتك انك في يوم تتجي تتجوز عليا ساعتها هنسحب من حياتك تماما ومش هتشوفني ولا هبجي علي زمتك لاني مجبلش اني جوزي يتجوز عليا
عثمان بحب….. لا متجلجيش انتي اخر واحدة هتجوزها
جميلة ابتسمت…. وانا موافجة
باك.
عثمان رجع راسه لورا وقال بتعب…. بتبعيني يا جميلة ماشي
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض قلبي لك ) اسم الرواية