رواية ملكت الفهد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملكت الفهد الفصل السادس عشر 16
سلمي : بجد مش هتخليهم يعملو كدا تاني
معتز: بجد بس اسكتي بقي ومتعيطيش ماشي
سلمي: حاضر
معتز: عاوز انام بقي
سلمي: حاضر لا اي دا هتنام وتسبني
معتز: لا هقعد بيكي طول الليل اصلك طفله
سلمي: لا مهو انت مش هتنام ( سلمي قررت تعذبو زي مبيعذبها وبلمره هي خايفه )
معتز: يعني اي
سلمي: لا انت الي مش راضي تمشيني يبقي تفضل قاعد معاايا لغايت مانام عشان نا خايفه
معتز: ولله
سلمي: مهو لو نا كنت عندنا حالن كان زمان ماما هي الي قاعده معاايا وانتي خدتني منها 🥺
معتز: يلهوااااي انا حاسس اني جايب بنت اختي هنا انتي اي يبنتي دكتوره ولا طفله
سلمي: ولله لو سمحت متغلطش
معتز: من الاخر انتي عاوزه اي
سلمي: عوزاك تقعد معاايا لغايت منام
معتز: يختي بطه نعم يروح امك ونا مال اهلي نا هو نا كنت جوزك ولا من بقيت عيلتك
سلمي: لا انت خطفتني يبقي اي
معتز: انا مش خاطفك نا مقعدك هنا
سلمي: يعني اي
معتز: لا ولا حاجه المهم انتي عاوزه اي بقي وبيتاوب عشان عاوز انام
سلمي/ راحت معيطه وخضتو
معتز: احي في اي يبت انتي
سلمي: عماله تعيط اكتر وبتعلي صوتها
معتز: اخر مره هسألك براحه في اي
سلمي: انت هتنام وتسيبني ونا خايفه اووي
معتز: خايفه من اي تاني
سلمي: انا بخاف انام لوحدي وخايفه من الحراس الي تحت هما كتير اوووي ونا خايفه
معتز: انتي اي الي عرفك أنهم كتير اووي
سلمي: مهو انا اول مقومت بصيت من البلكونه لقتهم تحت دول كتير اوووي
معتز: اه وبتبصي كدا ومش عوزاهم يعملو حاجه انتي غبيه يبت انتي
سلمي: مالو كدا هو نا وحشه
معتز: ولا هتفهمي انتي عبيطه
سلمي: سبنالك الفهم +انا هنام مع مين
معتز: معايا
سلمي: ننعمم
معتز: طب بس تعالي كدا وخدها قعدو قصاد بعض ع السرير
سلمي: هو دا اي
معتز: مفيش نامي انتي بس واسكتي
سلمي: لا انا مش واثقه فيك يبقي هنام معاك اي دا
معتز: نا لو عاوز اعمل حاجه كنت عملتها من زمان من ساعت ما الحراس سابوكي ولا اي بس متقلقيش انتي مش نوعي المفضل ومتخفيش يستي اوعدك اني مش هلمسك ولله
سلمي: بجد
معتز: بجد عاوز اتزفت انام ورايا شغل
سلمي: ماشي
معتز: بصي نامي انتي تمم ونا هفضل قاعد جمبك لغايت متنامي ماشي
سلمي: ماشي ونامت وغطت نفسها
معتز: فضل قاعد جمبها وسرحان
سلمي: كانت عماله تبصلو
سلمي: معتز
معتز:..
سلمي: هزتو معتاز
معتز:في اي
سلمي: انت بتعمل اي
معتز: بلعب تلعبي معايا
سلمي: انت عبيط بتلعب فين
معتز: عبيط امم اسألي نفسك
سلمي: المهم بقولك
معتز: همم ارغي
سلمي: ..
معتز: قولي يبنتي
سلمي: متحكيلي حدوته
معتز: نامي يطفله ولله نا مش عارف الي يشوفك يقول طفله ولا دكتوره
سلمي: تؤ احكي بقي
معتز: مبعرفش واتخمدي
سلمي: ماشي شكرا
معتز: استني هحكيلك واحده كانت ورد قلبي بتحكيهالي
سلمي: مين ورد دي
معتز: دي تبقي ام فهد وهي الي ربتني بعد م امي وابويا ماتو ونا لسه صغير… اي دا انتي مالك
سلمي: معلش وطبطبت عليه وقالتلو معلش نا معاك ماشي
معتز: شال ايديها ومحبش يتكلم معاها لانو عارف انها ف اول فرصه هتمشي وهو لو اتعلق بيها مش هيسيبها ولو ثانيه
سلمي: يلا احكي بقي
معتز: امم ماشي بصي يستي
سلمي: بصتلو بتركيز
معتز: لا متبصليش اووي كدا احسن بتكسف 😂
سلمي: يلهوي بتتكسف 😂
معتز: المهم
سلمي: ايوا خلينا في المهم
معتز: كان يمكان يسعد يا إكرام ميحلي الكلام الا بذكر سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام
سلمي: عليه الصلاة والسلام
معتز: كان في تلات اطفال ولاد كانو صحاب اووي اووي وكان منهم اتنين ولاد عم والتالت صاحبهم
سلمي:امم
معتز: وكان في واحد منهم أبو وامو ميتين الي هو ابن عم الواد التاني
والي رباه عمو ومرات عمو وكانت بتحبو اووي اووي اووي ممكن يكون اكتر من ابنها بشويه
سلمي: كمل
معتز: ف ابنها كان عارف بدأ عادي وكانو عيله سعيده وبيحبو بعض أوووي بس طبعا مامتو كانت بتحبو برضو بس هي كانت عرفه أن ابنها هيطلع قوي وشديد عن ابن عمو
وبعدين كبرو سوا برضو وجيت بنت
كانت بتشتغل عند فهد وفهد حبها وابن عمو برضو حبها بس فهد دا كان معاه فلوس كتير اووي وغني إنما ابن عمو مكنش لسه معاه فلوس كتير
سلمي: فهد مين
معتز: دا الولد الي في القصه هتسمعي ولا اسكت
سلمي: لا لا كمل
معتز: ف البنت دي كانت بتحب الاتنين الي هو فهد وابن عمو بس هي راحت لفهد عشان فلوسو واتخطبو وهو حبها من قلبو بس هي كانت شريره ومش بتحبو وجه يوم جوازهم راحت بعتت رساله ل ابن عم فهد وقالتلو انها ف مكان** وهتموت ف ابن عمو راح لانو كان بيحبها بس مش زي الاول كان زي حب مرات اخو وراح لكن البنت طلعت خاينه وخدرتو وقلعتو هدومه ونيمتو واتصلت ع فهد وقالتلو ابن عمك خدني وعمل فيا ** وسابتو يوم جوازهم وكانت الشاهده الوحيده الي هتنجي ابن عم فهد هي مامت فهد بس هي ماتت والاتنين اتفرقو وبقوا أعداء وبيتخانقو كل شويه مع بعض والولد التالت دا فضل مع فهد ومسبهوش لكن الي بقي وحيد ومحدش مصدقه غير ابو فهد هو ابن عم فهد وتوته توته خلصت الحدوته
سلمي: .. امم
معتز: الله يهديكي انتي لسه منمتيش
سلمي: اه ( سلمي كانت سرحانه وكانت عرفه أن دي قصه معتاز لأنها مش غبيه بالعكس هي الي بتعمل نفسها كدا بس مقلتلهوش أن دي قصتو وكمان اسم فهد وبتاع ف اتأكدت أن دي مش حدوته )
معتز: اي يسلمي
سلمي: اي في اي
معتز: بقالي ساعه بنادي عليكي في اي
سلمي: مفيش الحدوته كانت جميله
معتز : ماشي يلا نامي
سلمي: حاضر
بعدين سلمي نامت ومعتاز فضل قاعد حبه يفكر ان الي عملو دا صح او غلط بس قال حته لو غلط اهو بيستمتع بوقتو معاها حته لو هتسيبو
6:00
معتز كان لسه منامش وواقف في البلكونه راح داخل وفضل يبص عليها حبه وراح قال
معتز:سلمي
سلمي:..
معتز: سلمي
سلمي:..
معتز :سبها ودخل اخد حمام وطلع
ولبس لبسو وسرح وحط البرفيوم بتاعه وبقا شيك جدا وراح عشان يقوم سلمي
معتز:سلمي سلمي وبيهزها بخفه
سلمي: امم يماما حبه كمان بس
معتز: ماما مين يسلمي
سلمي: نعم
معتز: يلا قومي
سلمي: وهي نايمه اه قومت اهو
معتز: اه صح انتي قومتي انتي يبت وراح مزعق سلمييي
سلمي: نعم اي في اي
معتز: لا مفيش بقالي سنه بصحيكي
سلمي: بتتاوب اي
معتز: انا ماشي رايح الشركه لو عرفت انك كلمتي حد أو طلعتي أو حته رديتي ع حد مش هقولك نا هعمل فيكي اي فاهمه
سلمي: حاضر بس اوعي يباا اي الحلاوه دي
معتز: يباا وحلاوه هو شويه طفله وشويه حنفي السواق
سلمي: يعم اقعد يلا امشي بقي
معتز : انا حاسس اني بطرد من بيتي
سلمي: متحسش أتأكد ويلا بقي بطلنا الي يعطلنا
معتز : أستغفر الله العظيم سلام
سلمي: لا اله الا الله يخويا متقطعش الجوابات
معتز: محمد رسول الله صبرني يربي ومشي
سلمي : اول ما مشي نزلت تحت وعملت فطار وكلت وفضلت قاعده زهقانه
طلعت فوق فضلت تستكشف المكان لقت في تليفون ارضي كتبت رقم مليكه هي حفظته
سلمي: الو
مليكه: الو مين
سلمي: انا سلمي
مليكه: سلمي انتي فين عماله ارن عليكي مش بتردي وحشتيني انتي كويسه
سلمي: اه يقلبي نا كويسه انتي عامله اي ونا مسافره معلش
مليكه:ولا يهمك نا تمام ويارب دايما ابقي طمنيني عليكي
سلمي: حاضر وانتي وفهد عاملين اي
مليكه: الحمدلله احنا فل
سلمي: يارب دايما نا هقفل بقي وهبقي اكلمك ونا الي هرن عليكي اصل دا مش رقمي ف مترنيش بقي
مليكه: حاضر وقفلت
بعدين سلمي فضلت قاعده زهقانه
عند اسد وامنيه
امنيه: صحيت لقت الدنيا ضلمه ومفيش حد معاها فضلت تنادي علي اسد
اسد: دخل اي في اي صدعتيني اسكتي بقي
امنيه: ..
اسد: فكها وطلعها بره
امنيه: انا اسفه
اسد: ..
امنيه: انا اسفههه
اسد: قولتلك اسفه دي مش هترجعك زي الاول صح ف خلاص بقي
امنيه: طب انت عاوز اعمل اي وتسبني ولا تسامحني بقي وتبطل ولا تطلقني
اسد: اسامحك تمم لكن اسيبك انا الي بيدخل هنا مبيطلعش غير وأسد ميت يا اما هو ميت فاهمه وطلاق م هطلق
امنيه: طيب عاوزني اعمل اي
اسد: هفكر واقولك بس يلا عشان تاكلي
امنيه: ماشي
اسد: اسمها حاضر مش ماشي
امنيه: حاضر
بعدين فطرو وأسد خلاها تطلع فوق ونزل ع المخزن
اسد: دخل لقي أسر سايح في دمو بس مش ميت
اسد: همم لسه برضو بتعاند
أسر: ابوس ايدك ارحمني سبني
اسد: اسيبك اه طيب يسيدي هسيبك بس بشرط
أسر: موافق من غير متقولو ولله
اسد: لا من الواجب لازم تعرفوا عشان لو خطيتو مش هسيبك بقي
أسر: تمام
اسد: هسيبك تسافر بعيد عن هنا تمام ولو عرفت أو حتهه سيرتك دي جيت في البلد دي كلها هخليك تتمني الموت ومش هديهولك وخد بالك نا مبسبش حد يعني هتفضل تحت عيني لغايت م نا بقي أشيل عيني من عليك براحتي فاهم
أسر: حاضر ولله بس سبني
اسد: انا مبطلعش حد من بيت اسد غير وأسد ميت أو غير الي دخل يطلع ميت ف انت هسيبك لكن واقسم بالله لو عرفت انك عملت حاجه انت عارف بقي
أسر: حاضر ولله خلاص
اسد: أمر الحراس أنهم يفكو ويخدو ويرمو ف اي حته والحراس كانت بتزن ع اسد أنهم يموتو بس اسد رفض عشان امنيه
بعدين اسد طلع
امنيه: كانت قاعده لقيتو داخل
اسد : انا ماشي لو عرفت انك طلعتي كلمتي حد من الحراس اي حد أو بصيتي لحد انتي حره
امينه: حاضر
اسد مشي راح **
عند مليكه وفهد
فهد: كان في الشركه وأسد قالو انو هيغيب يومين
بس اسد راح
اسد: دخل لفهد
فهد: اي يبني في اي مالك
اسد:اقعد بس كدا ونا هحكيلك تمام
فهد:تمام
اسد :بص يسيدي وحكالو كل حاجه من اول مشاف امنيه
فهد.: اه بس انت كدا حبيتها
اسد: منا عارف بس مش متأكد لسه
فهد: عرفت شعوري بقي لما حد يقرب من حد انت بتحافظ عليه
اسد: جربت يخويا ويرتني مجربت
فهد: طب هتعمل اي
اسد: ولله مش عارف لسه بس نا هخليها شويه
فهد: تمام
اسد: وانت عامل اي مع ست مليكه
فهد: اسكت مش بقت مراتي رسمي
اسد: بتهزر ازاي
فهد: هقولك وحكالو برضو من ساعت ما راحت للدكتوره 😂لغايت دلوقت
اسد: يبختك يعم
فهد: ار بقي ار عليا
اسد: ونا هحسدك يعني 😂
فهد: لا انت انت حبيبي امال 😂
اسد: طب يسيدي اسيبك انا بقي
فهد: ع فين
اسد: هروح حبت مشاوير كدا وهروح
فهد: ماشي ربنا معاك
اسد: سلام
فهد : سلام وبعدين اسد مشي وراح**
عند معتز: كان في الشركه بتاعو وبيشتغل والسكرتيره دخلت
السكرتيره: اعملك حاجه يمعتز باشا وبتتكلم بدلع
معتز: اعمليلي القهوه بتاعي
السكرتيره: حاضر تؤمر بحاجه تانيه
معتز: لا
بعدين طلعت وعملتلو القهوه ودخلت
السكرتيره: اتفضل يبيه وبتتمشي بدلع
معتز: حطيها هنا
السكرتيره: حطتها وبعدين حطت أيدها ع كتفو
معتز : كان ساكت
السكرتيره: كانت بتلعب في كتافه وشعرو وملت هدوم من ريحتها وقالت انت تعبان يمعتز متيجي نستريح حبه
معتز : اولا اسمي معتز بيه ثانيا راح جاب القهوه وهي نار وكبها ع ايديها ببرود وهي متحركتش لأنها عارفه لو اتحركت اي الي هيحصل
معتز: ثانيا بقي ايدك الوسخ*ه دي لو لمستني تاني مش هتشوفيها عالم قذره وقالها انتي مطروده وطردها
السكرتيره: كانت بتصوت من وجع ايديها وبتقولو اهه حرام عليك انت غبي
معتز: مسك شعرها ورماها بره المكتب وقالها وشك دا لو شوفت هنا تاني مش هخلي لي ملامح يروح *امك
بعدين دخل ومضي ع حبت اوراق ومشي راح القصر
بعدين وصل
سلمي: كانت قاعده زهقانه بتتفرج ع الشاشه وكانت بتتفرج ع فيلم حلو اووي وبقالها زمان متفرجتش معتز داخل
معتز : اهلا
سلمي: اهلا وشمت ريحة برفان حريمي هي مش عارفه
سلمي: هو دا اي
معتز: اي
سلمي:انت كنت فين
معتز: في الشركه لي
سلمي: الشركه برضو وبتتكلم بستحقار وقرف
معتز : انتي تقصدي اي وطريقه كلامها عصبتو
سلمي : …..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الفهد ) اسم الرواية