رواية المشاكسة و النقيب كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات
رواية المشاكسة و النقيب الفصل السادس عشر 16
بتدخل مرام الاوضه لسيلا وبتلقيها بتحاول تنتحر بتجري مرام عليها وبتمنعها وبتنادي اسينات
مرام: انتي هبله انتي ازاي تعملي كده وسعي اسينااات اسينات
اسينات بتجي بخضه: في اي مالك
مرام بغضب: ازاااي تسبيها كده انتي عارفه كانت عوزه تعمل اي
اسينات بستغراب: اهدي في اي احكي
مرام: الاستاذه بتحاول تنتحر
اسينات بصدمه: انتي هبله يا سيلا
سيلا بتبعهم بصمت وبكاء تبدا مرام. تهدا وتقعد جنبها
مرام: دي معركتك مش لازم تستسلمي حاربي ودافعي عن حبك مش لازم تستسلمي ابدا ان حد تاني يخدو وبعدين انا
مش هقولك ساره دي اي وهي اي من زمان وهي عوزه منك كل حاجه
اسينات: وكمان انتي ديما كنتي تقوليلي لازم اكون قويه عشان حبي وعشان نفسي
اسينات: مش قادره متخيله ان انا شيفا بيتاخد مني ومش قادره اعمل حاجه انا ضعيفه جدا
مرام: لا طبعا متقوليش كده الحب مش ضعف وانتي اقوي حد عرفته في حياتي متخيله انك مستحمله بعده وحبه في قلبك بقاله 15سنه انتي متخيله
سيلا بترمي نفسها في حضن مرام بتكي
مرام بتطبطب عليها: هشش اهدي بقا وبتمسحلها دموعها ولازم نحارب يلا ارتاحي شويه كده ونامي
سيلا: حاضر
بتطلع هي واسينات وبتبدا سيلا تفتكر ايام مكانت ابتدائي وعدي في اعدادي
Flash Back
سيلا: عدي انت نفسك تطلع اي لما تكون كبير كده
عدي وهو بيدهن اديها بالمونكير: بصي ياستي نفسي اطلع ظابط في الجيش
سيلا بستغراب: لااااا ياعدي دول شغلهم وحش وبيموتو وانا مش هقدر يحصلك حاجه انت صحبي الوحيد
عدي: بيبصلها ويبوس اديها ههه متخفيش يا سولي صحبك قوي وبعدين عشان لو حد زعلك اعرف ازعلو انا كمان
سيلا: بجد يا دودو
عدي بتمثيل: وعشان الي يقولي دودو اطخه هه
سيلا بخوف: بجدد
عدي بخبث: ايوه وبيحط منوكير علي منخيرها
سيلا: عاااا والله لعضك ههه
ويجرو ورا بعض
عدي بضحك: خلاص حقك عليا هطخهم هما مش هطخك انتي
سيلا بديق عينها: بجااااد
عدي: عشان محدش يقدر يموت قلبه وانتي قلبي
سيلا: وانت كمان افضل صااحب واخ ليا
عدي بيبتسم ليها
End Flash Back
سيلا: ياليت الطفوله تعود يوما وتغرق في النوم
نخرج لعيله بره بنلاقيهم قاعدين كل واحد بيحكي في حاجه وبيبدا يودعو بعض لتاخير الوقت
مرفت: ققوم انا بقا اروح
سيف: خليكي يابنتي الوقت اتاخر
مرفت: لا ياحبيبي هروح شقه بتاعت اهلنا برتاح هناك
سيف: تمام الي تشوفيه خالي ادم يوصلكم بالعربيه
ساره بندفاع: لا خالي عدي
خديجه بعصبيه مداريه: معلش ياحببتي ادم هو الي موجود عدي نام
ساره بشر: تمااام
خديجه: يلا يا ادم روح وصل عمتك خالي بالك علي نفسك ومنهم
ادم: حاضر يا ماما
وبينزلو كلهم
هبه لخديجه
هبه: انا مش مرتاحه لبنت دي
خديجه: ولا انا طول عمري مبحبهاش خاالص
هبه: ربنا يستر منها يارب مهم ياحببتي هنمشي احنا كمان سيلا فين
مرام: سيلا عندي ياخالتو هتبات معايا لانها نامت
مرام: اي ياخالتو مش واثقه فينا
هبه: لا ياحببتي مش كده خلاص خليها يلا يامحمد
سيف الدين: خليكم ياجماعه في اي
هبه: لاخلااص الوقت اتاخر خاالص
خديجه: تمام ياحببتي خالي بالكم من نفسكم وانتم طالعين وبيودعو بعض
اسينات بتحضن مرام وبتشويشها
اسينات: خالي بالك منها كويس
مرام: متقلقيش هستناكي بكره
وبيمشي عم مرام وعيلته وكل واحد فيهم بيدخل ينام
وعلي ساعه 3 بليل في بلكونه بنلاقي عدي واقف باصص لقمر بحزن
يااربي خايف علي زعل عمتي ونفس الوقت انا بحب سيلا وخايف تكون مبتحبنيش يااارب سااعدني وبيروح المطبخ يعمل حاجه يشربها ويلاقي دنيا ضلمه فبيمشي براحه عشان ميزعجش حد وفاجاه بيخبط في حد ويقعو الاتنين بيبص يلقيها سيلا بيفضل باصص علي عيونها وسارح وبيلاقي فيهم حزن وغموض مش عارف يفسرهم وفاجاه حد يقيد النور و وو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية المشاكسة و النقيب ) اسم الرواية