رواية احببت ملتزمة كاملة بقلم ملك احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت ملتزمة الفصل السابع عشر 17
محمود قرب من اميرة وحط السك*ينة على رقـبته*ـا 🔪
واميرة بصت لزين وكانها بتودعه
وغمضت عينيها وقالت الشهادة
اشـهد ان لا الـه الا الـلـه واشـهـد أن مـحـمـد رسـول اللـه وما ان انتهت من الشهادة حتى سمعت صوت اطلاق الن*ار ووقع محمود قدامهـا على الارض سايـ”ح فـي دمـ”ه…
مصطفى اتكلم_ مـروان فـك زيـن
مروان راح عند زين وفك ايـده …وامـيـرة كـان جـايلـها صدمة كانت هتموت من دقيقتين وربنا نجدها …زين اول ما فكوا ايده جري على اميرة واطـمـن انها كويسـة
زين_انتي بخير مش كده؟
اميرة هزت راسها بمـعنى ايـوه
ملك دخلت حضنتها ورضوى وخدوها برا واسعفوها على المستشفى لان حالتها كانت متبهدلة جدا… بقالها اكثر من شهر هنا ما بين اه”انة وض”رب محمود ليها
محمود اتنقل على المستشفى
وزين نقلوه مع اميرة المستشفى بسبب الجروح اللي كانت في راسه من محمود
_______________💙📻
في مستشفى……….التخصصي🫶🏻
طرقات على الباب تعلن وصول احد لغرفة زين
زين بتعب_ادخل
هدى ببكاء_ يا ضناايا يا بني يا حبيبي يا زين
زين_ماما انا كويس اهدي لو سمحتي بلاش الجو ده
زينب بدموع كاذبة_زين وحشتني
اسمهان بدموع_وحشتني جدا يا زين بيه ده انا بقالي يومين مش على بعضي من لما غبت وبقول حتى هكوي البدلة لمين وهترعب مـن مين !.. ويعني هعمل قهوة لمين و
زين مقاطعـا_ خلاص يا اسمهان خلاص عشان متعصبش عليكي
اسمهان_حـاضـر يا زين بيـه
يوسف مبتسم_ صباح الخير يبطل اخبارك؟
زين بابتسامة_ طالما في المستشفى بتاعتك …يبقى بخير
يوسف ضحك_ دايما بخير يلا يجماعة هنسيبه يرتاح شوية عشان خاطري
هدى ببكاء_ بس يا بني انا مشبعتش منه و
يوسف _تعالى بس نشوف الموضوع ده برا يلا يجماعة
________________📻💙
“”في غرفة اميرة””
رضوى_الجميل عامل اي؟
اميرة بابتسامة- عال خالص
رضوى_ وحشتيني
اميرة_ لا اوحش الله لك قلبا ولا قبرا
رضوى_وبعدين في كلامك الجميل
اميرة_هو في جميل غيرك
رضوى_متسبتنيش مفيش جميل غيرك وكلنا عارفين دا
ملك ضحكت على كلامهم’_ حصل
بسمة ببكاء_اميرة يا ضنايا
اميرة _ ضناك دلوقتي ولما نرجع البيت متعرفنيش!؟
بسمة_ يا بت يبكاشة
ملك_هي برضوا اللي بكاشة
بسمة_بس يا ام نص لسان
احمد_يجدعان سيبوا البت ترتاح الحمدلله انها رجعتلنا بالسلامة
رضوى_كلام عمو صح يلا بقى نسبها ترتاح
______________📻💙
مروان_احم احم رضوى صباح الخير
رضوى باستغراب_صباح النور
مروان مد لها ايده بورد_ اتفضلي
رضوى_نعم؟؟ انت تعرفني عشان تجبلي ورد
مروان_كان فيه بينا معرفة متهيألي
رضوى_انا مبتعرفش على حد اللي عايزاني البيت مفتوح بتاعنا والحج موجود دايما تنور في اي وقت
“”مروان عجبه شخصيتها اكثر وعرف انها غالية فعلا ولازم يدخل البيت من بابه عشان يوصلها””
ملك كانت واقفة وسمعت اللي حصل ملك شدت ايد رضوى بضحك_ لا بس عجبتيني
رضوى_ لا ده انا اعجبك اوي علفكرا اي رايك في اللقطة دي؟
ملك_كنتِ تجنني
رضوى حضنتها وضحكوا🫶🏻
_______________💙📻
زين_ادخل!
رضوى_حضرتك طلبتني
زين_رضوى لو سمحتي خديني عند اميرة عايز اطمن عليها
رضوى ابتسمت_ بس انت حالتكـ……
زين_انا بقيت بخير خديني عندها لو سمحتي
رضوى_اللي تشوفه
“رضوى فتحت الباب وخرجت هي وزين واتجهت لغرفة اميرة ووصلو””
اميرة”ادخل
رضوى دخلت وزين دخل وراها””
اميرة بصدمة_زين
زين_انا كنت عايز اطمن عليكِ انتي بقيتي بخير صح ؟
اميرة بخجل_انا بخير من لما وقفت معايا انا عمري ما هنسالك وقفتك جنبي ولو عملت اي مش هعرف ارد لك الجميل ده
زين_ لا هتعرفي ترديه بس مش دلوقتي كل شئ بأوانه
اميرة_اتمنى فعلا ده ساعتها مش هتردد لحظة واحدة
رضوى بضحك_ يا جماعة انا واقفة هنا
“”اميرة وزين ضحكوا و زين خرج مع رضوى رجع اوضته””
زين_رضوى شكرا مش هنسهالك
رضوى_لا شكر على واجب
زين_اه صحيح نسيت اقولك حاجة
رضوى_اي؟
زين_مش هتوافقي على مروان؟
رضوى_نعم ؟.
زين_مروان دلوقتي عندكم في البيت بيتقدملك
رضوى_احلف؟
زين بضحك_والله
رضوى طلعت وقفلت الباب وماشية تكلم نفسها
‘”ده بيهزر ده ولا بيتكلم جد عايزاني اطب ساكته دلوقت””
ملك_بسس بسس الجميل بيكلم نفسه ليه؟!
رضوى_اقولك على حاجة ومتقوليش لحد!
ملك_قولي
رضوى بفرحة_مروان عندنا دلوقتي في البيت
ملك باستغراب_بيعمل اي؟
رضوى بابتسامة_بيتقدملي
ملك اطلقت زغروطة _ يا عروسة يا عروسة
رضوى _بسس اتكتمي فضحتيني بقولك متقوليش لحد تقومي معرفة المستشفى كلها منك لله
ملك _صح انا مني لله بس دي فرحة لا ارادية والله
رضوى_ ارادية تاخدك يشيخة امشيي
_____________📻💙
“”في صباح يوم جديد””
“”في منزل رضوى””
سهير_ قوميي يا أخرة صبري
رضوى_براكة يست الكل عليا انا بسكوتاية
سهير_بسكوتاية محمرة
رضوى بضحك_عايزة اي؟
سهير_في عريس متقدملك
“”رضوى اتخضت وافتكرت كلام زين'””
رضوى_اه ما انا عارفة
سهير_عارفة ازاي؟
رضوى_انا قولت عارفة الا قوليلي هو مين؟
سهير_شاب زي الورد طويل و
رضوى_امي انجزي
رضوى_اطلعي اطلعي بسرعة عشان البسس اطلعيي
سهير _خلاص يبت طالعة متزقيشش
______________💙📻
“”في المستشفى””
اميرة قفلت القرآن _ادخل
مياده_مساء الخير
اميرة_مساء النور
مياده_انا جايه من عند استاذ زين بيقولك اتفضلي الجواب ده وجهزي نفسك عشان بكرا خطوبة رضوى
اميرة فتحت الجواب كان مكتوب كالتالي “”
مساء الخير
السَما حِلوة ، والشاي موجود ، والجو لطيف ، يعني مش ناقص غيرك 💕””
ابتسمت وقفلت الظرف”
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت ملتزمة ) اسم الرواية