رواية حب لن يموت كاملة عبر مدونة دليل الروايات
رواية حب لن يموت الفصل الثامن عشر 18
لقي جاسر اتنين حرس خلص عليهم ودخل وفتح الباب وكان بيمشي بهدواء وحرص وامير كان بيحمي من ضهره وبقيت الحرس ع الباب سمع جاسر صوت من اوضه من الاوض وكان صوت صريخ صبا اول ما سمعه قلبه اتقبض وخاف عليها اكتر وفاجه كسر جاسر الباب ووجه مس*دسه ع احمد
احمدوهو مستغرب ازاي جاسر جه هنا ومين جابه مكنش يعرف عنه حاجه من ساعه اللي حصل من كتر حبه ف الانتقام فتته ان يعرف مين جوزها
احمد بعد ما استوعب الموقف انت بقي طلعت حبيب القلب يا محاسن الصدف
جاسر وكانت نظراته ع صبا والدم اللي طالع من بقها وشعرها المتبهدل انفعل جاسر وبكل عزمه وقوته انا هعرفك يا ابن ال*كلب ازاي تعمل كده وفاجه قرب منه وفضل يضرب في احمد بكل غل امير سيبه يا جاسر انا كلمت البوليس وجي
فجأه صبا مسكت المسدس اللي كان ع الارض وابتدت توجه ع احمد وكانت الدموع ف عنيها مع قوه بتظهرها امير بخوف: صبا انتي بتعملي ايه صبا
جاسر ساب احمد وانتبه لصبا لا يا صبا نزلي المسدس
صبا بكل قوه: انت استقويت عليا كتير وبعتني وبسببك دفعت التمن غالي كل ده علشان حبيتك بس ان الاوان تدفع انت التمن
احمد وهو خايف من تهورها: نزلي الم*سدس ده يا صبا
صبا: دلوقت خايف ومخفتش ليه لما عملت معيا كده ليه مخفتش لما بعت لحمك ليه مخفتش عليا لما كنت في حضن راجل غريب انت ليه محستش باللي انا حسيت بي عارف يعني ايه وحده مش عارفه تمشي ولا عارفه تشوف وكل اللي بتشوفه اسود في اسود وكل الفتره دي كانت عايشه في ضالمه عارف يعني ايه حتي كبايه المايه مكنتش عارفه اجبها لنفسي عارف يعني ايه تكون عايش وسط ناس كلهم بيتحكمه فيك لمجرد انك غلط غلطه انك وثقت في واحد اناني زيك وغبي ده ابويا اللي عمره ما جه عليا ولا زعل مني زعل مني المره دي بسببك ايوه انا غلط ان رحتلك يوميها بس ميكونش ده عقابي انا كنت حبيتك حبيتك وافتكرتك كل حاجه ليا افتكرتك بتخاف عليا افتكرتك انك بتعملني زي بنتك واختك قبل ما اكون حبيبتك ده انت حتي مرعتش ان بنت عمك والكل كان بيبعني ويشتري فيا بسببك انت
وانهارت من العياط وهي لسه مسكه المس*دس بسبات
قرب منها جاسر بهدواء علشان ياخد منها المس*دس
فاقت صبا من تاني واتكلمت بعبيه ابعد يا جاسر ملكش دعوه انت فاهم
جاسر بحنيه وندم لانه حس انه اكتر حد جه عليها بعد احمد: نزلي الم*سدس يا صبا وانا اوعدك هعوضك عن كل حاجه شوفتيها صدقيني
صبا بعصبيه: مش قبل ما اخد حقي
صبا بإنهيار: انت كان عندك حق يا امير حبي لي كان غلط وانت يما حظرتني
امير وابتدي يقرب في حظر اهدي يا حبيبتي بلاش تعيطي صدقيني كلنا هنعوضك عن اللي حصل
صبا بتحزير ابعد عني يا امير
امير بعد خطوات عنها لان عارف اخته عنيده قد ايه
احمد بقلق: نزلي اللي ف ايدك ده وانا هعملك اللي انتي عايزه
ضحكت صبا بسخريه ده كلام ميفرقش معيا ولا يهمني اصلا انا خلاص هنتقم دلوقت منك وابتدت صبا تجهز نفسها علشان تضرب طلق*ه
وفعلا خرجت الطلقه بس جاسر اتحرك في اخر لحظه ناحيه المس*دس وطبعا مجتش في احمد الطلقه واستقرت في كتف جاسر
جاسر بإلم: اه
جريت صبا ع جاسر بخوف: جاسر جاسر
احمد في اللحظه دي كان بيهرب
بس مسكه امير ف اخر لحظه وفجإه جه البوليس وقبضه ع احمد
احمد انا مش هسيبك يا جاسر لسه هخد حقي منك وانا لسه مجهزلك مفاجه هتعجبك اوي
صبا كانت قعده ع الارض وبتعيط ع جاسر جاسر بهدوء وكان بيحسس ع وشها متخافيش يا حبيبتي انا كويس صبا بخوف انا اننا اسسسف…….
جاسر بتعب والم هششش متتأسفيش اهدي يا حبيبتي
وفي اللحظه دي خده امير وراحه اقرب مستشفي ودخل جاسر العمليات……….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حب لن يموت ) اسم الرواية