Ads by Google X

رواية حب بالصدفة الفصل التاسع عشر 19 - بقلم ملك ناصر

الصفحة الرئيسية

   رواية حب بالصدفة كاملة بقلم ملك ناصر  عبر مدونة دليل الروايات 


رواية حب بالصدفة الفصل التاسع عشر 19

  
هازال بخوف: حااسب يا فرااس
فراس فجاه فرمل والعربية وقفت فجاه وراس هازال اتخبطت بعن.ف في العربية..
فراس بقلق وهو بيشيل شعرها من على وشها وبيمسك وشها بين ايديه بخوف وقلق عليها..
فراس: هازال انتي كويسة.. هازال
هازال حطت اديها على راسها بألم
هازال: انا كويسة
فراس قرب منه جامد ومكنش في مسافة بينهم وبيشوف بلهفه لتكون راسها بتن.زف
اما هي فكانت في عالم تاني سرحانه في عيونه العسلي وانفاسه القريبة منها..
فراس: مفيش اي ح….. سكت لما لقاها بصاله بعيونها اللي شدته اول مره شافها فيها..
بعد وقت.. بعدت هازال وهي مكسوفة ووشها احمر وفراس حم حم بأحراج وبدأ يمشي بالعربية..
»»»»»»»»»»»»»»
في مكان تاني»»
عاكف بشر: خصلت منهم..
: للاسف يا باشا لحق نفسه في اخر لحظه
عاكف بغضب: غبي غبي عايزك تخلص منه في اقرب وقت انت فاااهم..
///////تاني يوم
عدا اليوم بدون اي جديد لميس ودارين راحوا المدرسة اما كنان وفهد فكل واحد راح شغله..
عند دارين ولميس وهما خارجين من المدرسة وكانوا بيتمشوا»»
دارين: الامتحان النهارده كان سهل
لميس: فعلا طلعتي دحيحه كبيره يابت يا دودو لولا تنك زاكرتيلي امبارح مكنتش عرفت احل حاجه خالص..
دارين بضحك: ههه عدي الجمايل بقا..
وهما بيتكلموا فجاه عربية سودة بتقرب منهم وينزل منها رجاله مسل.حين وياخدوا دارين ويمشوا بأقصى سرعى..
لميس بصراخ: دارييييييين.. الناس كلها تتجمع حولين صراخ لميس ولميس تكون هتم.وت من القلق على دارين.. فجاه بتفتكر كنان وتطلع الفون وتتصل بيه..
كنان: ايوة يا لكيس خير ف..
لميس بسرعه: الحقني يا كناان دارين اتخطفت..
فجاه يقف كنان بصدمه وذهول وارتباك: ا. ايه ازاي
لميس بدموع: مش عارفة كنا ماشيين وفجأه لقينا عربية سودة قربت مننا وركبوها معاهم ومشيوا ومعرفتش الحقها
كنان بغضب وهو بياخد مفاتيح العربية وبيجري: وفين الز.فت السواق اللي كان معاكوا كنتوا ماشيين لوحدكوا لييه
لميس: مش وقتوا يا كنان ارجوك الحق دارين
كنان قفل السكه وخرج يجري من مكتبه.. في الوقت ده كان فهد مع واحد وشاف كنان وهو بيجري والواحد ده هو فراس..
فهد: كنان في ايه؟
كنان مشي من اودمه بسرعه منغير ما يرد عليه وفهد وفراس طلعوا يجروا وراه علشان يلحقوه..
كنان وقف وهو بينهج ويكاد قلبه الذي ينبض بأسمها يخرج من بين ضلعه..
كنان: فراس بسرعه خدنا على مقر المخابرات
فراس: تمام يالا اركبوا.. ركبوا التلاته في عربية فراس وانطلقوا..
فهد: ايه اللي حصل يا كنان
كنان حكلهم كل حاجه قالتها لميس..
كنان بغضب: اكيد هو صقر الكل.ب والله ما هرحموه..
فراس بجديه: مش وقته الكلام ده يا كنان الاهم دلوقتي هنعرف مكانها ازاي..
كنان: انا كنت من فتره جبتلها سلسله فيها GBS علشان كنت قلقان لحد يأذيها..
فراس: حلو يالا بسرعه تتبع مكان السلسله..
وفعلا كنان خرج تليفونه وتتبع مكانها لحد ما وصلوا مقر المخابرات ودخلوا التلاته مكتب فراس
فجاه كنان بيلاقي تليفونه بيرن برقم غير معروف: الو
صقر بضحكه شر: اهلا يا كنان بيه.. لا بس طلع زوقك حلو اوي.. صراحه البت جامده
كنان وعروقه برزت بغضب: عارف يا ** لو قربتلها ولا لمست شعره منها اقسم بالله هخليك تتمنى الموت ومطلهوش..
صقر ضحك ضحكه مستفزة وتكلم ببرود: تؤتؤ متحاولش تختبر صبري بنت عمك وحبيبتك الحلوه دلوقتي بين ايدي وتخيل انت بقا ممكن اعمل فيها ايه..
فراس اتكلم بسرعة وخاف لكنان يتسرع ويستفزه: اخلص يا صقر عايز ايه وتسيب البنت..
صقر: الله ده فراس باشا معانا كمان كده حلو اوي اصلا كنت لسه على بالي والله اتصل بيك..
صقر: اولا وبما ان فراس باشا موجود معانا تخرج عاكف من الحبس..
فراس بصدمه: ايه لا طبعا مستحيل..
فجاه الكل بيسمع صوت صراخ جاي من التليفون وبسهوله قدر كنان يتعرف على صوتها..
كنان بغضب جحيمي: صااااااااقر
صقر ببرود: قولت حاجه يا فراس باشا
فراس غمض عينه بعصبيه وحاول يهدي نفسه: ماشي ماشي بس سيب البنت
صقر: حلو تاني شرط بقا..
كنان: انت لسه هتتشرط يا روح امك..
صقر: تاني
فراس: انجز
صقر: وبعديين
فراس: ماشي.. ماشي يا صقر هنعمل اللي قولت عليه بس سيبها..
في الوقت ده كان فهد قاعد على اللاب توب وبيتتبع مكان دارين عن طريق السلسله (لانه بيفهم في الكومبيوتر والتتبع)
وطول الوقت ده فراس بيحاول يطول المكالمه علشان يعطل صقر ويتتبع تليفونه هو كمان..
صقر: اودامكم اتناشر ساعة بس وكلامي يتنفذ يا كده ياما..
فراس: تمام ننعمل كل اللي قولت عليه..
صقر بخبث وهو بيحاول يستفز كنان: مع اني معرفش ممكن يحصل ايه في اتناشر ساعة دول بس..
كنان: صدقني يا صقر لو قربت لدارين ولا عملتلها حاحه هندمك على يوم ولادتك..
صقر: بدأ العد التناذلي تيك توك تيك توك..
وقفل الخط..
فراس: فهد عرفت مكانها
فهد: للاسف السلسله مكانها في البيت عندنا يعني دارين مش لبساها..
كنان ضرب بأيده في الحيط بغضب: غبيه
فراس: كده اودامنها اخر فرصه لو منفعتش يبقا.. هنضطر نعمل اللي هو عايزه
كنان بصله وهز راسه بأيجاب وخوف من اللي هيحصل……

google-playkhamsatmostaqltradent