Ads by Google X

رواية حبيبي المجهول الفصل التاسع عشر 19 - بقلم الشيماء محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية حبيبي المجهول (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم الشيماء محمد 

رواية حبيبي المجهول الفصل التاسع عشر 19 

رواية حبيبي المجهول الحلقة التاسع عشر 19
بقلم الشيماء محمد ♥

ادهم رجع كانت ليلي طلعت بس ملحقتش تغير 
اول ما شافها هدومها طينه وحتي وشها فيه طينه يدوب هتتكلم 
ادهم: مش عايز اسمع 
سابها ودخل غير هدومه وخرج يسهر بره 
هيا عرفت من علي ان عنده عشا بره شغل 
كل يوم ريهام بتخترع شغله شكل لليلي بحيث تشغلها بيها طول النهار وادهم يرجع اخر النهار يلاقي مراته مش مستعده نهائي لاستقبال جوزها 
لابقي عارف يتكلم معاها ولا يقعد معاها ولا حتي ياخد حقوقه الشرعيه منها لانها بتنام بدري جدا 
وبدا يسال نفسه هو اتجوزها ليه؟ 
يوم وري يوم المسافه بتبعد بين ادهم وليلي 
ليلي ساكته ومش عارفه تقول لادهم ان امه بتشغلها طول النهار 
وادهم بدا يندم علي قراره وتحديه لامه وجده

علي مع ادهم في الشغل 
علي: مالك يا ادهم في ايه؟ 
ادهم: في ايه مالي!؟؟ 
علي: انت وليلي مالكم؟؟؟ 
ادهم: انا وليلي ملناش مالك انت؟ 
علي: حاسس ان في حاجه مش مظبوطه 
مفيش الحب والشعله اللي بينكم وانت بتهمل مراتك جامد 
ادهم: انا بهملها؟؟؟؟؟ هههههههه بجد؟ 
علي: ايه اللي يضحك؟؟ 
ادهم: كلامك قال انا بهملها قال!!! هو انا لاقيها اصلا 
انا مش عارف اصلا انا اتجوزتها ليه 
على: علشان بتحبها وبتعشقها كمان... اوعي تنسي ده 
ادهم: وهو فين الحب ده؟ ليلي زرعت نفسها في شغل البيت ومهما اقولها مفيش فايده 
على: اصبر عليها النقله كبيره برضه يا ادهم 
وبعدين انت بتحاول تخليها تنسي عمرها كله وده مش سهل هتاخد وقت لحد ما تتطبع زينا وتتعلم، انت حاول معاها تخرجها تاكلوا بره تعلمها يا اخي انجليزي خليها تاخد كورسات بحيث تسافر معاك وتشاركك اهتماماتك 

ادهم: وانت متخيل ان انا ما بحاولش اعمل كده؟ 
قلتلها علي الكورسات وطنشت وحجزتلها كمان واعتذرت مره وري مره 
مش عارف اصلا اعمل معاها ايه؟ 
علي: اصبر عليها 
ادهم: اديني صابر انت شوفتني عملت ايه يعني؟ 
ادهم روح بدري واخد ليلي يتغدوا بره 
اتصل بيها وقالها تجهز بسرعه قدامه دقايق ويوصلها تنزله 
ليلي كالعاده في المطبخ طلعت تجري وريهام عطلتها شويه 
ليلي غيرت هدومها بس ملحقتش تاخد شاور 
حطت برفان ونزلت لادهم بسرعه اللي كان بدا يضايق من تاخيرها 
اول ما ركبت معاه 
ادهم: متصل بيكي من بدري علشان تجهزي بتعملي ايه كل ده؟ 
ليلي: اسفه معلش 
ادهم: ما علينا المهم عاملك مفاجاه وحبيت انك اول واحده تشوفيها 
ليلي: بجد مفاجأة ايه؟ 
ادهم: هتبقي مفاجأة ازاي لو قلتهالك 
اخدها علي مطعمه sun rise وقبل ما يدخلوا غمي عنيها 
ليلي: تاني المكان ده؟ 
ادهم: اصبري عليا 
مسك ايديها ودخلها وبعد ما دخلو شال الغمامه من علي عنيها واتفاجئت ليلي باللي شافته 
المكان اختلف تماما 
النور في كل مكان والديكور اتغير وموضوع الخصوصيه اتشال تماما
ليلي فرحت جدا وادهم فرح بفرحها ده 
اتغدوا مع بعض وفضلوا يدردشوا واكتشف ادهم انها وحشاه جدا دي ليلي حبيبته اللي حبها واتجوزها مسك ايديها بحب
ادهم: تعالي معايا 
ليلي: فين؟ 
ادهم: هتشوفي 
اخدها ادهم لمكان معزول جوه المطعم زي اوضه ديكورها رائع معزوله ومفتوحه علي النيل والمنظر منها تحفه 
ليلي عجبتها الاوضه جدا 
ادهم: الحمدلله انها عجبتك بس قبل تسمعيني درس الخصوصية انا قلت للعمال هنا ان اي حد يحجز حاجه من دول لازم يكونوا متجوزين غير مسموح لاي حد تاني 
ضحكت ليلي: انا بحبك قوي 
ادهم قرب منها ومد ايده: تسمحيلي بالرقصه دي؟ 
ليلي: طبعا 
ادهم شدها لحضنه جامد وبدؤا يرقصوا مع بعض 
ادهم اول ما ضمها جامد اتضايق جدا وبدا يتخنق وبعد شويه ما قدرش يسكت فبعد عن ليلي وبصلها باستغراب 
ليلي: ايه مالك؟ 
ادهم: انتي ريحتك ايه؟ 
ليلي: ريحتي ايه؟ 
ادهم: انتي بتساليني انا معرفش ريحتك غريبه انا جايبلك برفانات من باريس ريحتها فوق الرائعه
ليلي: وانا حاطه منها 
ادهم: ريحتك غريبه 
ليلي: اوكي يا ادهم كنت في المطبخ لما كلمتني واتعطلت واتاخرت عليك وملحقتش اخد شاور فغيرت هدومي بسرعه ونزلت 
ادهم: وبعدين؟؟ 
ليلي: وبعدين ايه؟؟ 
ادهم: لحد امتي؟ 
ليلي: لحد امتي ايه؟ 
ادهم: هتفضلي في المطبخ؟؟؟ ريحتك علي طول بصل انا مش عايز طباخه انا عايز زوجه يا ليلي عايز حبيبه عايز واحده افضفض معاها لما ابقي مخنوق عايز واحده ارمي نفسي في حضنها وانا تعبان مش عايز طباخه عندي بدل الواحده 4 ولو عايز تاني هجيب لامتي بقي انا زهقت وتعبت 

ليلي: مش بايدي 
ادهم: نعم ياختي امال بايد مين؟ هاه؟ حد بيطلب منك تدخلي المطبخ؟؟؟ 
ليلي :______
ادهم: ردي عليا (بصوت عالي)
ليلي: مامتك بتتطلب مني اساعدها 
ادهم شدها من ايديها وواخدها لبره 
ادهم: طيب انا هتصرف معاها 
ليلي طول الطريق بتحاول تهدي ادهم او تقنعه ما يتخانقش مع مامته وهو مش بيرد لحد ما وصلو البيت دخل زي المجنون وفضل ينادي علي امه وليلي بتعيط جنبه 
ريهام: في ايه بتزعق كده ليه؟ 
ادهم: هو سؤال واحد؟ انتي بتجبري ليلي تدخل المطبخ؟؟؟ 
ريهام: ايه بجبرها؟؟؟ بجبرها؟؟؟ تصدق بعلقلها المشنقه كل يوم بعد ما تنزل وبمسكلها الكرباج 
ادهم: من غير تريقه لو سمحتي 
ريهام: علشان طلبت منك مره تساعديني في تجهيز الحفله بقيت بجبرك!!!! 
ليلي بصتلها بذهول بقي كل ده مره 
ريهام: انتي عايزه توقعي بيني وبين ابني؟؟ 
ليلي: لا ابدا والله 
ريهام: لا يا ادهم مراتك مش عارفه تقوم بواجبها معاك ما تحطش السبب عليا 
ويا سيدي مش هكلمها خالص ولا لساني يخاطب لسانها ده يعجبك 
ليلي: ماما انا مش قصدي 
ريهام: ماما ايه وزفت ايه انتي خليتي فيها ماما؟؟ خلاص يا ستي لو ناديتلك حتي ما ترديش عليا اتفقنا واهو قدام جوزك اهو مبسوط __ خد مراتك وطلعها اوضتها اشبع بيها 
ريهام عيطت وقعدت علي الكرسي بتمثل انها مجروحه 
ادهم: خلاص يا ست الكل اسف اني عليت صوتي اسف 
ريهام: انت بتتهمني ان انا السبب في بعد مراتك عنك وانها مش عارفه تقوم بدورها كزوجه... اهئ اهئ انا مش عارفه اعمل ايه قولي انت اعمل ايه وانا اعمله 
ليلي: انا اسفه مش اقصد ادهم مفهمنيش وما سمعنيش للاخر 
ادهم: اطلعي اوضتك لو سمحتي 
ليلي: بس يا ادهم 
ادهم: اطلعي اوضتك 
ليلي طلعت وسابتهم وريهام فضلت تزن في ودان ادهم 
ريهام: حاولت اقرب منها واخليها زي بنتي بس معرفتش هيا بتحب شغل البيت اعملها ايه 
نادت علي كريمه 
ريهام: كريمه انا كام مره اطلع ليلي من المطبخ واقولها تجهز قبل ما جوزها يجي 
كريمه: علي طول يا بيه وانا كمان اقولها قوليلي عايزه تعملي ايه وانا اعمله بس هيا مترضاش وتقولي عايزه اعمل بنفسي 
ادهم: روحي انتي خلاص 

ادهم طلع لمراته 
ادهم: لو سمحتي ما تحاوليش توقعي بيني وبين امي 
ليلي: انا محاولتش انا 
ادهم: امال لما تقوليلي بتجبرك يبقي ايه؟ هيا بتجبرك ولا لأ؟ 
ليلي: اسمعني 
ادهم: بتجبرك ولا لأ؟ 
ليلي: لأ بس ب
قاطعها: مش عايز اسمع اكتر من كده 
سابها ومشي والعلاقه بينهم بقت متوتره 
طبعا ريهام مش عارفه تتطلب حاجه من ليلي فلازم تشوف طريقه تانيه 

جهزت لحفله كبيره ويوم الحفله الصبح بعد ما الرجاله مشيوا ليلي اتفاجئت بابوها جاي جريت وسلمت عليه وقعدت معاه يدردشوا 
ريهام نزلت: اهلا بعم فتحي 
عم فتحي: اهلا يا هانم 
ريهام: هاه جاهز نبدأ 
ليلي: جاهز لايه بالظبط؟ 
عم فتحي: الست هانم عايزاني اجهز لعشا النهارده 
ليلي اتصدمت: ايه؟ لأ طبعا 
ريهام: لأ ليه مش ده شغله ولا ايه؟ لو مش عايز يا عم فتحي براحتك 
عم فتحي: لا يا هانم انا اتفقت مع حضرتك 
ليلي: بس يا بابا 
عم فتحي: ما بسش 
ريهام نادت علي كريمه تدخل عم فتحي المطبخ 
وليلي دخلت وراه وبدات تفهم ريهام عايزه توصل لايه؟ اخيرا عقلها بدا يستوعب خطتها 
بس مفيش في ايدها حاجه تعملها 
ليلي: بابا ليه بتقبل؟؟ 
عم فتحي: وانا من امتي برفض شغل؟ 
ليلي: ماشي بس هنا لأ
عم فتحي: وهنا لأ ليه!؟؟ 
ليلي: ده بيت جوزي ما ينفعش تيجي تشتغل هنا وانت مش محتاج شغل اصلا انا ممكن
قاطعها ابوها: انتي ممكن ايه؟ تصرفي عليا؟ 
ليلي: مش قصدي بس
عم فتحي: ولا بتستعري من ابوكي دلوقتي 
ليلي: لا طبعا عمري ابدا 
عم فتحي: يبقي تسكتي واطلعي يا ستي انتي بره واعملي هانم 
طبعا ليلي رفضت تسيب ابوها لوحده وفضلت النهار كله تساعده ايدها بايده في كل حاجه 
اخر النهار طلعت جهزت للحفله وكانت ملكه جمال بس مطفيه 
ادهم جه وعجبه شكلها ومبسوط بس هيا من جواها مخنوقه وهو حس بده 
وفي وسط الحفله ريهام اعلنت ان العشا جاهز 
الكل بيتعشي وصحبات ريهام 
_ الاكل تحفه يا ريري 
_ كريمه اخدت كورس ولا ايه؟ 
_ للازم تقوليلنا السر 
كل واحده بكلمه وليلي هتولع وادهم مراقبها وساكت 
ريهام: السر في الطباخ الجديد 
_ لازم تعرفينا عليه 
ريهام: بس كده من عنيا 
ليلي اتوترت فادهم مسك ايدها وهمس: اهدي مالك؟ 
ليلي: مفيش 
ريهام نادت كريمه وقالتلها تنادي الطباخ 
وطبعا الطباخ خرج __ ادهم اول ما اتلفت وشافه اتنفض ووقف وبص لليلي اللي حطت وشها في الارض 
ريهام: اعرفكم باللي عمل الاكل ده كله ده عم فتحي ابو ليلي حمي ابني 
الكل استغرب وبيوشوشوا بعض وادهم بص لامه وبص لليلي ولعم فتحي 
ادهم: اهلا بعمي اخبارك ايه؟ طيب يا ليلي مش تعرفيني ان ابوكي هنا؟ تسلم ايدك يا عمي الاكل فعلا خرافه بس تعال اتفضل معانا ما ينفعش تعمل كل ده وما تشاركناش اتفضل 
علي: اتفضل يا راجل انت غريب ولا ايه؟ 
قام علي بنفسه وقعد عم فتحي جنبه وعالج هو وادهم الموقف وريهام ولعت زياده 
الحفله خلصت والكل مشي وعم فتحي كمان مشي بس قبل ما يمشي ريهام اتعمدت تحاسبه قدامهم وهو مكنش راضي ياخد فلوس بس هيا اصرت وفضل الاربعه 
ليلي وادهم وعلي وريهام 
ادهم: قصدك ايه باللي عملتيه النهارده؟ 
ريهام: عملت ايه؟ 
ادهم: مش هنلف وندور 
ريهام: مش فاهمه عملت ايه؟ عم فتحي طباخ واكله رائع وانا طلبت خدماته وحاسبته عليها وقدامكم مش ده شغله؟ 
ادهم: ومفيش طباخين غيره صح؟ 
ريهام: عجبني مالك انت بقي؟ متضايق ليه؟ لو متضايق ان حماك طباخ فدي مش مشكلتي 
اديله قرشين وقعده بس طول ماهو طباخ انا حره 
ليلي جريت علي فوق وسابتهم 
ريهام: محدش قالك تتجوز واحده ابوها طباخ 
انا النهارده جبته بكره كل زمايلك واصحابك ومعارفك يجيبوه وريني هتعمل ايه؟ 
سابته ريهام وطلعت وادهم هيولع 
على: ما يهمكش منها ومن كلامها اطلع لمراتك حايلها 
ادهم: احايلها اقولها ايه؟ 
علي: ما تقولش خدها في حضنك وبس تعرف ولا ما تعرفش 
ادهم طلع لمراته وعمل زي ما ابوه قاله بس من جواه حاسس ان الموضوع هيكبر 
تاني يوم راح لابو ليلي البيت وقعد معاه 
ادهم: عمي بص انا مش عايزك تفهمني غلط 
عم فتحي: عايز ايه يا ادهم؟ وقول علي طول 
ادهم: انت حاليا مش محتاج تشتغل 
عم فتحي: اهم وبعدين لما ما اشتغلش افتح بيتي ازاي؟ 
ادهم: انا موجود 
عم فتحي: تصرف عليا انت؟؟ 
ادهم: مش كده مش قصدي انا بس 
عم فتحي: انت ايه؟ لما تيجي بيتي وتقولي ما تشتغلش وانت موجود يبقي ايه؟ لو انا عايز خالد ومحمد موجودين هما اولي يصرفوا عليا بس لأ الحمدلله انا بصحتي وطول ما صحتي موجودة هشتغل انا ربيت عيالي من شغلي ده 
انت بقي بتستعر من حماك دي مشكلتك مش مشكلتي وشوف عايز تعمل ايه اعمله؟؟ 
ادهم: مش حكايه بستعر حكايه انك حاليا مش محتاج الشغل ده وانا مركزي و
قاطعه: مركزك!؟؟ خلاص يبقي طلق مراتك وهاتها او خليها تتبري مننا 
ادهم: يا عمي 
عم فتحي: انا كلامي خلصته شغلي مش هسيبه اللي يريحك انت اعمله
ادهم مشي وهو هيولع من حماه ومراته 
ريهام طلبت من كل اصحابها انهم يطلبوا فتحي وعطيتهم تليفونه 
ليلي ماشيه جنب ريهام فتعمدت تسمعها وهيا بتديهم الرقم 
ليلي: ده رقم بابا بتديه لمين؟ 
ريهام: لهيام صحبتي عندها حفله وعجبها طبخه 
ليلي: انتي بتعملي كده ليه؟ 
ريهام: بعمل ايه؟ بخلي ابوكي يسترزق 
ليلي اتنرفزت وعلت صوتها: ابويا مش محتاج يسترزق منك فاهمه؟ 
من حظها جملتها جت في وقت دخول ادهم 
ادهم: صوتك ما يعلاش كده تاني فاهمه؟؟ 
ليلي: ادهم مش قصدي ان
ادهم: اتاسفي لامي واطلعي اوضتك 
ليلي واقفه مكانها وساكته 
ادهم: حالا 
ليلي اتاسفت وطلعت جري لاوضتها 
ادهم: اسف يا ست الكل لو ضايقتك 
امه عيطت: ماهي دي اخرت انك تجيب واحده زيها هنا 
ادهم: اسف حقك عليا 
ادهم نزل شغله وليلي مش عارفه تعمل ايه؟ 
حاولت تكلم ابوها بس رفض يسمعها 
ريهام بدات تجبر ليلي فعلا انها تشتغل في البيت واتطمنت انها مش هتقول لادهم تاني وادهم كمان مش هيسمعها 
بتخليها تنظف وتروق وتتطبخ وتشتغل كل حاجه وادهم يرجع بالليل يلاقيها نايمه زي القتيل 
ادهم بدا يتعود علي عدم وجود ليلي في حياته واستغرب هو فعلا حبها؟؟ 
علي قرر انه ياخد اجازه هو وابنه ويسافروا كلهم يغيروا جو في شرم 
وفعلا سافروا كلهم وليلي فرحت جدا لانها اخيرا هتعرف تقرب من جوزها تاني 
ادهم كان الموضوع بالنسباله سيان مش فارق كتير 
وصلوا الفندق وحطوا شنطهم وطلعوا يتغدوا وهناك في المطعم كلهم اتفاجؤا بدولي موجوده واول ما شافتهم جريت تسلم عليهم 
وطبعا قعدت تتغدي معاهم 
ليلي قاعده وساكته وعلي شاكك ان مراته اتعمدت تقول لدولي تيجي 
عدي اول يوم الكل كان تعبان ومرهق وتاني يوم ادهم صحي بدري ونزل يتمشي علي الشط ليلي حست بيه وقامت لحقته 
ليلي: ينفع اتمشي معاك؟ 
ادهم: تعالي 
مشيت جنبه بصمت وكل واحد في ملكوت خاص بيه 
فكرت ليلي انها تقول لادهم ان امه بتتعبها النهار كله بس خافت من رد فعله او يحصل زي اخر مره 
ادهم ساكت لانه مش لاقي حاجه يتكلم فيها 
هو مش فاكر اصلا امتي اخر مره قعد معاها او اتكلم معاها او حتي نام معاها 

ادهم وليلي مع بعض: بقولك
ادهم: قولي عايزه تقولي ايه 
ليلي: قول انت الاول 
ادهم: كنت هقولك يالا نفطر وانتي؟ 
ليلي: وانا كمان يالا 
لا ادهم كان عايز يقول كده ولا هيا كمان 
بس حتي الكلام بينهم بقي صعب جدا 
ادهم كان عايز يقولها انه مفتقدها جدا ونفسه يلاقيها تاني 
ليلي كانت عايزه تقوله انهم يبعدوا ويعيشوا لوحدهم 
وللاسف محدش فيهم اتكلم فطروا في صمت وقعدوا علي الشط وشويه ودولي جت 
دولي: صباح الخير عاملين ايه؟ 
ادهم: تمام 
دولي فضلت تتكلم وتهزر مع ادهم طول الوقت وادهم كان بيضحك معاها 
كانت بتتدلع وهيا بتتكلم وبستعرض اللغات بتاعتها شويه انجليزي وشويه فرنساوي 
طلبوا عصير فريش وهما بيشربوا العصير وقع حبه علي دولي او هيا اتعمدت وقامت تجيب مناديل اللي كانت جنب ادهم 
كل واحد فيهم نايم علي شيزلونج علي البحر 
هيا قامت ووطت فوق ادهم علشان تطول المناديل واتعمدت انها توطي عليه جامد قوي 
وبصتله باغراء رقبتها تقريبا في وشه واتعدلت ورجعت مكانها 
في الطبيعي الحركات اللي ذي كده ما بتفرقش نهائي مع ادهم بس حاليا في وضعه في حرمانه من حبيبته استغرب ان مشاعره اتهزت من قرب دولي ريحتها شكلها دلعها كل الحاجات دي مفتقدها من مراته
ادهم: حلو قوي برفانك ده يا دولي 
دولي: مرسي قوي لذوقك انت عارفني بحب اكون ديما مميزه 
ليلي سمعاهم وحست انها هتعيط لانها فعلا ديما ريحتها طبيخ وبصل او ديتول ومنظفات 
حست انها مهدده من دولي دي
دولي بتتكلم مع ادهم عن حد يعرفوه في باريس 
ادهم: معقوله انتي لسه علي علاقه بيها؟
دولي: طبعا علي طول انا مش بنسي حبايبي ابدا استني اكلمهالك 
اتكلمت مع واحده بالفرنسي وعطت ادهم الموبيل وهو كمان فضل يتكلم ويضحك ويهزر خلص وقفل التليفون وهو بيديه لدولي اتعمدت انها تمسك ايده وعنيها في عنيه 
ادهم مسك ايدها بدون قصد بس قد ايه كانت ايدها ناعمه وطريه غير ايد مراته الناشفه 
وبعد ما خلص بص لليلي اللي دموعها بتهدد وقالها: دي ماري صحبتنا من ايام الكليه 
ليلي: امم كويس 
ادهم ملقيش كلام يقوله فكمل مع دولي وشويه وقام وقف
دولي: وقفت ليه؟ 
ادهم: هنزل الميه عايز اعوم شويه مسافه طويله 
دولي: تتضايق لو شاركتك؟ 
ادهم بص لليلي اللي كانت باصه للارض 
ادهم: البحر واسع انتي حره 
دولي: ليلي هتيجي؟ 
ادهم: لا ليلي مش بتعرف تعوم 
دولي: ايه ده بجد؟ انتي لازم تتعلمي ادهم بيعشق السباحه،،، مش تعلمها يا ادهم؟؟ 
ادهم افتكر في شهر العسل لما حاول يعلمها بس هيا رفضت وطول الوقت لو عايز ينزلها الميه كان بيشلها 
دولي: ااايييه روحت فين؟ 
ادهم: لا ما رحتش انا نازل سلام حصليني لو قدرتي 
جري ادهم ودولي وراه وصوت لعبهم وضحكهم واصل للكل 
ليلي بتراقبهم من بعيد ودموعها نزلت في صمت 
ريهام جت واول ما شافتها: ادهم فين؟ 
ليلي: نزل الميه 
ريهام: اه ودولي معاه صح؟ 
ليلي: انتي اللي قولتي لدولي تيجي صح؟ 
ريهام: اه صح ادهم لازم يفوق ويشوف هو مفتقد ايه سبق وقولتلك انك مجرد لعبه جديده هيفتحها ويشوفها ويتسلي بيها وبعد كده تتركن علي الرف 
سابتها ومشيت وسط دموعها. وفجأه سمعت صوت وراها 
" ما تخافيش زي ما كان بيرجع كل مره هيرجع لحضنك تاني """
"
بصت لقته حماها 
ليلي: ادهم بيضيع مني 
علي: ادهم هيلف ويدور ويرجع وهتقولي علي قال بس انتي ما تسمحيش لواحده رخيصه زي دولي تاخده منك اتمسكي بجوزك 
البسي احلي منها انتي اجمل منها مليون مره عامله في نفسك كده ليه؟ 
نصحها علي ومشي بس هيا مكسوره من جواها

دولي ما بتسيبش ادهم نهائي وهو نوعا ما مستمتع بصحبتها 
ليلي واخده جنب تماما وسيباه طول الوقت معاها بيسهروا مع بعض ويناموا لمتاخر ويصحوا يفضلوا برضه مع بعض 
علي: وبعدين يا ادهم 
ادهم: وبعدين ايه؟ 
علي: فين مراتك؟ 
ادهم: معرفش 
على: انت بتعمل كده ليه واوعي تقولي ان دولي عجباك او حبتها 
ادهم: لا طبعا دولي لا عمري حبتها ولا عجبتني 
على: امال طول الوقت معاها ليه؟ وبتتغزل في جمالها 
ادهم: علشان ليلي 
على: ازاي بقي؟ 
ادهم: بتغزل في فستان دولي ميكب بتاعها ريحتها يمكن ليلي تغير منها وتحاول تعمل زيها بس للاسف لا حياه لمن تنادي ليلي استسلمت واخدت جنب 
على: طيب ما تاخد مراتك في حضنك وتقولها انت عايز ايه؟ 
ادهم: عملت الكلام ده وقولت مليون مره وما جبش نتيجه ولو ده برضه مجبش نتيجه يبقي مالوش لازمه نكمل 
على: انت بتقول ايه؟ 
ادهم: اللي سمعته بابا انت مش عارف حاجه 
انا تقريبا ما عشتش مع ليلي غير شهر العسل 
علي طول بعيده،، ارجع اخر النهار الاقيها متبهدله.. يوم اكل! يوم منظفات! يوم طينه!
هو انا متجوز خدامه!!! وكلمتها وقولتلها حد جابرك؟ واتخانقت مع ماما بس اكدتلي هيا والخدم ان ليلي بتعمل من نفسها اعمل ايه بقي؟ ومن الساعه 9 وتنام زي القتيل 
انا مش فاكر اصلا اخر مره نمت معاها كان امتي؟ شكلها علي طول متبهدل!شعرها علي طول لماه! عرقان متبهدل! هدومها مبهدله! وكله كوم وريحتها كوم يا اما بصل يا منظفات وانا تعبت اتكلمت مليون مره ومفيش فايده 
ومكنتش احب حد يتدخل بينا او اني اتكلم معاك بس انا جبت اخري 
اديك اهو عرفت كل حاجه علشان ما تستغربش لو خدت اي خطوه!!!
علي: برضه يا ادهم اصبر عليها قرب منها حاول تاخدها في حضنك __ فين حبك ليها؟ 

خلصت الاجازه ورجعوا مصر ورجعت ريهام تبهدل ليلي اكتر واكتر وليلي بتتدبل اكتر واكتر والحمل بقي تقيل عليها وادهم رماها تماما 
ريهام في يوم بدري بعد نزول علي وادهم نادت ليلي ولما نزلتلها 
ريهام: صاحبتي الانتيم صفيه او صافي عامله عزومه النهارده وعيزاكي تروحي تساعديها 
ليلي: ايه؟؟ انا؟؟؟ 
ريهام: اه انتي ايه؟؟ 
ليلي: لأ انا هنا بعمل اه بيت جوزي لكن بيوت الناس لأ 
ريهام: انتي بتقوليلي لأ كده؟ 
ليلي: اسفه بس مش هشتغل في بيوت الناس اسفه 
ريهام: بقي كده؟ طيب انا هخليها تتصل بابوكي وهخليه تهده وتتطلب منه فوق طاقته وكل يوم هخلي واحده من صحباتي تكلمه وحياتك انتي خلال شهر هيكون ابوكي خلص خلاص 
ليلي: لا حرام هليكي بابا تعب ومش حمل شغل تقيل 
ريهام: ماهو اختاري يا انتي يا ابوكي؟؟؟ 
ليلي: هقول لادهم
ريهام: روحي قوليله!! قوليله ماما جابت شغل لبابا وانا مش راضيه وقوليله ان انا عايزه ابعتك مكانه وخليه يجي يتخانق معايا وخليه يضربني كمان يالا خلينا نقاطع بعض 
هو مش انتي كنتي السبب ان علي طرد ابوه من بيته كملي علي باقي العيله وخلي ادهم كمان يطردني من حياته يالا روحي كلميه 

ليلي عيطت وسكتت: ارجوكي 
ريهام: خلاص كريمه كريمه ( جت كريمه) اطلبي فتحي وقوليله عنوان صافي خليه يروح 
ليلي: لا لا انا هروح بس ادهم هقوله ايه؟ 
ريهام: انا هكلمه 
وفعلا اتصلت بادهم وقالتله ان ليلي هتخرج معاها يعملوا شوبنج 
وخرجت ليلي تشتغل في بيوت اصحاب ريهام وترجع بالليل مكسوره مهدوده مش قادره تقول كلمه لجوزها اللي بيبصلها ويسكت 
وفي يوم وحسين بيوصلها لبيت واحده من صحبات ريهام 
حسين: انا عايز اعرف انتي بتعملي ايه في بيوت الناس دي؟؟ 
ليلي: ما تشغلش بالك يا عم حسين 
حسين: انتي بتدبلي وعلاقتك بادهم مش اللي هيا ودولي طول الوقت مع ادهم ايوه هو مغلطش معاها بس علي الوضع ده هيغلط ومحدش هيلومه 
ليلي: وانا اعمل ايه؟ 
حسين: خدي جوزك في حضنك وقوليله اللي بيحصل معاكي مخبيه عنه ليه؟ ادهم بيفتكر انك مع مامته مش في بيوت اصحابها الله اعلم بتعملي ايه؟ اوعي تكوني بتعملي حاجه غلط؟؟؟ 
ليلي: لا لا لا ابدا والله لا 
حسين: امال بتروحي ليه؟ 
ليلي: ماهو يا انا يا ابويا 
حسين: انتي بتشتغلي في بيوتهم!؟؟؟ انتي اتجننتي؟؟؟ انت مرات اكبر رجال الأعمال وتشتغلي خدامه في البيوت؟؟؟ قولي لادهم وانهي المهزله دي؟ 
ليلي: وبعد ما ينهيها هيعمل ايه؟ 
حسين: يعني ايه؟ هتنتهي 
ليلي: وعلي حساب مين؟ ادهم هيقاطع امه ومش هيسامحها 
حسين: هيا غلط تستاهل امال تستني لحد ما يطلقك؟؟؟ 
ليلي: لو طلقني ارحم عندي مليون مره انه يقاطع امه بسببي علي العموم ربنا يعمل الخير ليا وليه اوعدني ما تقولش لادهم اي حاجه اوعدني 
وبكده استمرت ليلي في شغلها 
ادهم في يوم رجع بدري تعبان جدا من شغله واستغرب ان امه موجودة وليلي لأ 
طلع يرتاح وامه بعتت جابت ليلي اللي اول ما عرفت ان ادهم تعبان جريت عليه كان راقد في سريره واول ما شافته جريت عليه وحطت ايدها علي وشه 
ليلي: انت سخن جدا حاسس بايه حبيبي 
ادهم: انتي علي طول ريحتك كده ابعدي عني ابعدي عني خالص ابعدي
ادهم مش طايق ليلي نهائي 
ليلي نزلت لريهام 
ريهام: عايزه ايه؟ 
ليلي: ادهم تعبان جدا وسخن جدا هاتيله دكتور بسرعه 
فعلا جه الدكتور وكشف عليه وكتبله ادويه 
بس يرتاح تماما 
ليلي فضلت جنب ادهم وهو نايم عدت ليله طويله وصعبة وهيا طول الليل تعمله كمادات وتديله دواه وادهم بيفوق يشوفها وينام 
فاق لحظات: ليلي حبيبتي خليكي معايا ارجعيلي يا ليلي وحشتيني 
قالهم ونام وهيا دموعها نزلت بصمت لانها نفسها ترجعله وتفضل في حضنه 
عدت مرحله السخونه وبدا يفوق وطبعا دولي جت وقعدت جنبه
الكل كان جنبه علي وريهام وليلي ودولي 
ريهام طلبت من ليلي تعمل لادهم اكل وادهم رفض وقال مش عاوز بس ريهام اصرت ان ليلي تعمله شربه خضار وفعلا ليلي نزلت غصب عن ادهم اللي حس انها اول ما ترجع يرمي الاكل في وشها ويقولها انه عايزها هيا تفضل جنبه مش دولي 
ليلي جابت الاكل وجت وادهم رفض ياكل منها وعلشان يضايقها اكل من ايدين دولي 
اتحسن ادهم ورجع شغله 
علي: ادهم النهارده ما تنساش العشا مع العميل الجديد 
ادهم: مش ناسي 
على: عرفت ليلي 
ادهم: ليلي ليه؟ 
علي: الراجل معاه مراته وانت كمان اتصل بيها وقولها 
ادهم: ولما تنام واحنا قاعدين؟؟ 
علي: اتصل بيها دلوقتي وعرفها تنام لحد بالليل 
ادهم اتصل بليلي وقالها وريهام سمعت وعملت حسابها ان ليلي ما تنامش نهائي لدرجه انها قامت تشتغل بنفسها علشان تشغل ليلي معاها 
والليل جه وليلي لبست وجهزت ادهم اول ما جه وشافها ابتسم لانها كانت فعلا جميله 
ادهم: يالا بينا طالما جاهزه 
ليلي مشيت معاه وقعدت جنبه بصمت 
وصلوا واتعشوا مع الناس وقام يرقص معاها واكتشف انها وحشاه جدا وان لسه قلبه بيدق لما يقرب منها او يلمسها 
ادهم: وحشتيني 
ليلي: وانت كمان واحشاني 
ادهم: ليلي انتي بعيده عني ليه؟ انا عايزك جنبي تشاركيني كل حاجه 
ليلي: انا جنبك 
ادهم: لا يا ليلي انتي بعيده تماما 
ليلي حطت راسها علي صدره وسكتت وهو كمان سكت 
قعدوا وفضلوا يرغو في الشغل وللاسف ليلي النوم بيهاجمها وهيا مش عارفه تبعده 
قامت وغسلت وشها ومكياجها اتبهدل وحاولت تظبطه علي قد ما تقدر
اول ما خرجت باين عليها انها تعبانه ومرهقه وادهم خلاص علي اخره 
خلاص ليلي مش قادره تفتح عنيها نهائي وباين عليها جدا انها بتتخانق مع النوم 
العميل اعتذر من ادهم انهم يكملوا كلامهم وقت تاني علشان مراته تعبانه 
ادهم اخد ليلي علشان يروحها حاولت ليلي تعتذر بس ادهم باشاره وقفها 
طول الطريق ليلي بتحاول تتكلم وادهم بيسكتها واخيرا وصلوا البيت وطلعوا اوضتهم 
واول ما دخلوا وقفلوا الباب ادهم بص لليلي وقالها جمله واحده 
ادهم: اول ما النهار يطلع مش عايزك في البيت فاهمه؟؟ عايزك بره البيت وبره حياتي؟؟

  •تابع الفصل التالي "رواية حبيبي المجهول" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent