رواية نبض قلبي لك كاملة بقلم مارلي ايهاب عبر مدونة دليل الروايات
رواية نبض قلبي لك الفصل العشرون 20
علمتني الحياة أن لا أغرق في بحور الحب حتى لا اتوه فيها
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
بعد مرور اسبوع كان معاد عملية وفاء و العمليتين هيتعملوا في نفس اليوم كانت في مستشفى خاصة والدكتور عامر كان معاهم والممرضين كانوا بيجهزوا اوضة العمليات
عاصم بخوف وقلق….. يعني يا دكتور مفيش قلق
الدكتور عامر….. ماتقلقش يا عاصم الموضوع سهل ان شاءلله حتي بعد العمليه مش هتحتاج كيماوي متقلقش خالص
عاصم بقلق…. خير ان شاء الله
عامر سابه ودخل يجهز
عاصم…. بقولك يا عمي ما تروح انت ويوسف بدل ما البنات يشكوا في حاجه مش كفاية خبينا عليهم تعب امهم وكدبنا عليهم و قولنلهم اننا مسافرين
كمال… انت عايزني اسيب بنتي وهي داخلة العمليات يا بني لا انا هفضل
يوسف بهدوء…. متقلقش كده كده هما عندهم دروس كتير مش هيرجعوا علي 7 بليل نكون اطمنا علي وفاء
عاصم مقدرش يتكلم وسكت وبعد ربع ساعة. جهزوا اوضة العمليات و جهزوا وفاء كمان ودخلوها اوضة العمليات و اعطوها مخدر ونامت وابتداء العملية
🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲
اما عند نور كانت ماشية ووقف في طريقها هادي
نور بضيق…. نعم
هادي ببرود…. ايه يا نونو بطمن عليكي
نور بضيق وصوت عالي…. انت لو جيت تكلمني تاني او تحاول توقفني انا هعمل فيك محضر وهحبسك انت سامع
هادي ضحك بستفزاز…. وهتقوليلهم. ايه يانونو بقي وحاول يمسك ايدها
نور ضربته بل القلم علي وجهه هادي اتعصب ورفع ايده علشان يضربها لكن لقي احمد مسك ايه وينظر ليه بعصبية شديدة وقال لنور…. روحي انتي
نور جريت علي جوه
احمد بعصبية ….. مش قولتلك ملكش دعوة بيها مش بتفهم
هادي بستفزاز…. ليه يا حبيبي هي ضحكت عليك و خليتك تحبها وتقف قصاد صاحبك. هي دي الرجوله تمشي وره حته بنت ما تسواش تلاته تعريفه في. سوق البنات
احمد بعصبية….. هي اشرف منك ومن اللي رباك وهي يا حليتها الرجوله انك تمد ايدك علي بنت وبعدين لما هي متسواش تعرفيه بتجري وراها ليه يا حبيبي لو قربت منها تاني انت حر سامع
و سابه ومشي
اما هادي ابتسم بخبث…. ماشي يا احمد ماشي
اما وريتك انت وهي وخليتها سنه زفت عليكم
🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲🥲
عند هناء في البيت ابنها مكنش بيكلمها دخلت اوضته…. احمد
احمد بضيق…. نعم
هناء بدموع…. انت ليه بتعاملني كده انا عملت ايه
احمد بضيق…. انتي واحدة انانية مفكرتيش فينا ابدا
هناء بحزن…. انا انانية يا احمد دانا بعمل كل حاجة علشانكم ومستحملة جوازات ابوكوا علشانكم احمد بغضب….. بس متقوليش. علشانا علشان ليه لما اتجوز عليكي اول مره كنتي خلفتيني ها وبعدين الست اللي عندها كرامه عمرها ما تقبل علي نفسها ان جوزها يتجوز عليها وهي لسه عروسة تلات شهور وانتي وافقتي علشان بتحبيه مش علشانا مترميش غلطتك علينا بعد اذنك انانية انك وافقتي انه يتجوز مره واتنين وتلاته ويخلف ويرمي تقدري تقوليلي هو عارف عننا ايه يعرف ايه علي حياتنا يعرف اكل عيل فينا عنده كام سنه تعبان ولا سليم حزين ولا فرحان ميعرفش هيعرف ازاي وهو مخلف 13 لازم
ما يعرفش كفاية عليه يتجوز ويرمي ولاده دي كفاية تقدري تقوليلي امتي سألني بتروح فين بتجي منين دانا مشيت نع شلة زباله علشان الفت نظره واعرفه انا موجود ولولا انك قولتيله مكنش عرف حاجه انا بجد حاسس اني يتيم وانا ابويا عايش بعد اذنك ياماما عاوز اقعد لوحدي
هناء تبكي وهي حزينه وكأن ابنها وراها حقيقة مكنتش عاوزه تشوفها خرجت من غير ولا كلمة واحمد قعد علي السرير بتعب
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
اما عند خالد جهز الشنط و العفش وجهز الشنط الهدوم وباع بيته هو بس و ساب بيت امه وركب عربيته هو وريهام ولادها وراحوا علي طريق الاسكندريه بعد ما السمسار جبله الشقتين
وبعد مرور خمس ساعات كان وصلوا والعمال طلعوا العفش بتاع بيته شقته والعفش بتاع بيت امه شقة ريهام وخالد راح كتب عقد الشقة وريهام كذلك وصاحب العمارة سأل خالد ايه صله القرابة بينه وبينها وكان رده ولاد عم
وكل واحد كتب عقد الشقة بتاعته والعمال ظبطوا العفش وركبوا السراير وخلصوا شغلهم ونزلوا
وخالد قعد بتعب لانه كان بيساعدهم فس نقل الحاجة والتركيب
ريهام كانت قاعدة في الشقة و بتفكر في خالد ومساعدته ليها وان اقرب الناس ليها عمرهم ما كانوا هيعملوا كده ابدا
و ابتدأت تعجب بشخصيته ولكن نهرت نفسها علشان جوزها حبيبها احمد
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند ممدوح في الشقة كان قاعد بيعد فلوس و يعين في الدولاب عايدة بهدوء…. يا حج ابنك مراته في المستشفى بتعمل عملية هات الف ولا اتنين اروح ادهمله يسند نفسه بيهم
ممدوح بعصبية….. انتي اتجننتي ولا ايه يا وليه دول لو اتنين جنية مستحيل اطلع ولا اديله حاجة انتي سامعه ولا قومي من هنا بدل. ما تسرقي حاجه
عايدة بعتاب.؟ بقي انا اسرق يا خويا
ممدوح بعصبية…. ايوه يا يختي ما تسرقيش ليه يا حبيبتي قومي يا وليه بدل ما اقوم اموتك
عايدة قامت بخوف شديد ودخلت الاوضة
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
عند هادي كان قاعد مع واحد صاحبه…. البت دي مش هسكت غير لما اجيبها تحت رجلي هي واحمد
صاحبه واسمه معتز…. ليه ياعم احمد غلبان وفي حاله والبت كمان في حالها سيبها يا هادي البنات السايبة في منها كتير دي واحده محترمه وبنت ناس اوي اوي كمان وبعدين احمد بيدافع عنها علشان ابوها ساعده وانقذ حياته مش اكتر من كده
هادي بصله بنظره غريبة…. افهم منك انك مش معايا
معتز كان عارف انه لو قاله مش معاك هيعمل كل حاجه من وراه…. لا طبعا معاك بس انا بوضحلك الصورة مش اكتر بس معاك ياصحبي
هادي ابتسم… كده نشتغل بل المظبوط
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
بعد مرور عشر ساعات في غرفة العمليات خرج الدكتور بتعب وقال………
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض قلبي لك ) اسم الرواية