رواية المشاكسة و النقيب كاملة بقلم الكاتبة الصغيرة عبر مدونة دليل الروايات
رواية المشاكسة و النقيب الفصل العشرون 20
وساره راكبه مع عدي
عدي: حفله كانت جميله اووي
ساره بتمثل زعل
عدي: مالك ياساره في حاجه ولا اي
ساره: لا
عدي: وشك مش باين عليه انو لا في اي
ساره: بصراحه كده سمعت سيلا بتقول في حفله الشخص الي كان معاها ده انها هتخليك تحبها وتعشقها وبعد كده هتسيبك
عدي بعصبيه: انتي كدااابه مستحيل سيلا تقول كده
ساره بتمثيل : يعني انا هتبلا عليها انا لو مش خايفه عليك مكنتش قلتلك كده هستفاد اي لو بكدب يعني بتبكي بتمثيل
عدي: انا اسف ياساره وشكرا انك قلتلي حاجه زي كده
بنلاقي ان عدي بيسوق العربيه بكل عصبيه رايح البيت
نروح لسيف وخديجه
خديجه: اي يا سيف وخدني علي فين عمتني يا اخي
سيف: بعد الشر عاي عيونك الحلوين دول من العما انتي مش واثقه في سيفو حبيبك ولا اي يا ديجا
خديجه: لا مش كده بس انا مش عارفه ماشيه ازاي وبعدين دا انت عيوني الي بشوف بيهم ازاي مش هثق فيك
سيف: وانا عمري ماعمل حاجه تخذلك فيا ابدا وبيبدا يشيل القماشه من علي عنيها
خديجه بتذهل من المكان كانت زي مبتحلم بليله زي كده كان سيف مزين ليها الارض بالورد الاحمر ومعطر الجو وحاطط صورهم وصورها وهي صغيره جو من الاخر جاااامد
خديجه ببكاء: سسيف دده عشااني انا
سيف بيمسك اديها يبوسها: ايوه عشانك انتي يا اميرتي وبيمسح دموعها مش عوز اشوف دموع دي تاني
بتحضنه خديجه جامد
خديجه: انا بحببببك اوي من يوم ما اهلي اتوفو وانت بقيت لي كل حاجه مش عارفه عملت اي علشان ربنا يعوضني بيك رغم ملامحي الي كبرت وسني الي كبر الا وانت لسه بدلعني وبتفرحني وكأني شابه لسه في العشرينات
سيف: انتي يا خديجه لما حطيط ايدي في ايد ابوكي انا قبل موعد ابوكي كنت بوعد ربنا ان اخليكي ملكه ومجرحكيش ابدا وكون قد ثقه اهلك وثقتك فيا وبالنسبه لسن وملامح فا انتي لسه تلك الفتاه الفتنه الذي سرقت قلبي من اول نظره فا لا سنك ولا ملامحك فارقين اهم حاجه ده وبيشاور علي قلبهم طول ما بينبض بسيف وخديجه مفيش حاجه تتغير انا لما قلتلك اه لما نكبر هتغير معاكي كنت قصد ان هكون قد ادمنتك عشقك خلاص لكن مش اهملك يا وردتي يبوس خدها ويحضنها
خديجه: انا بحببببك اوووي ياسيف اوووي وبضمه
يبدا سيف يزيد من ضمها ويخرجها
يشغل اغنيه رومانسيه
سيف: تسمحيلي بهذه الرقصه جلالتك
خديجه ببتسامه: هههه مجنون
سيف: بس بحبك ويبدا يرقصو
(ممكن تخليني في حضنك محتاجه اسمع صوت قلبك نبضه بيحيني اصل انا لما بكون متشافه بتوتر اصل انا خوافه في حضنك احميني ×2 وساعه الي بعشها في قربك 60 دقيقه حياه وقت الضايع طول بعدك من عمري انا مش حسبا في ناس يوميا بقبلها مطره ان اضحك واجملها و في اول فرصه اسرق نفسي واخد نفسي اما بقابلك ممكن تخليني في حضنك محتاجه اسمع صوت قلبك نبضه بيحينيييي لاي لاي لاااااي لااي لااااااي لااااي لاااي قدامك انا ببقا خجوله صعب ان اعبر بسهوله بوصف جويا في حاجات اسمع عنها لو بشفايف قولنها احساسها كفايااا احساسها كفاايا والساعه الي بعشها في قربك 60 دقيقه والوقت الضايع طول بعدك من عمري مش حسبا في ناس يوميا بقبلها مطره اضحك واجاملها في اول فرصه بسرق نفسي واخد نفسي لما بقبلك ممكن تخليني في حضنك محتاجه ان اسمع صوت قلبك نبضه بيحينيييي نبضه بيحينيييي اصل انا لما بكون متشافه بتوتر اصل انا خوافه في حضنك احميني في حضنك احمينيييي لاي لاي لاي) ويشلها سيف ويلف بيها وهو بيضحك وتبدا خديجه تصرخ
خديجه: لااااا سيفف عااا ههههه بس يا سيف
بينزلها سيف وبيبوسها من خدها
سيف: بحبك
خديجه: وانا كمان
ويبدا يقعدو يتعشو سوا بقااا بس كده نروح لشباب بقا عشان( بدات اكرش علي سيفو حد هنا حب سيف ولا انا بس🙂😂😂)
بنلاقي ان فهد هو الي صمم يوصل سيلا
فهد: تشرفت بيكي يا دكتوره سيلا
سيلا: الشرف ليا والله يادكتور
فهد: خالي بالك من نفسك
سيلا: ان شاء الله ونت كمان في رعايه الله
بتقفل باب وبتمشي وفهد عيونو عليها لحد متدخل وبيبدا يعدل نفسه عشان يمشي ولكن بيلاقي سيلا زي ماهي لسه مطلعتش وبتكلم في الفون بنلاقي ان في حد رن علي سيلا
سيلا: يتاري مين بيرن دلوقت الوو
هدي ببكاء: الو سيلا
سيلا بخضه: هدي ماالك في اي
هدي ببكاء: انا مخنوقه ومفيش غيري في البيت وانا خايفه محتاجاكي اوي
سيلا: خلاص اطمني اهدي نص ساعه وكون عندك اهدي ماشي
هدي بهدوء نوعا ما: تمام مستنياكي رنيت علي طنط وستأذنتها قبل مكلمك
سيلا: اه ماهي بترن عليا اهي هرد وجيلك
هدي: تمام ياحببيبتي
سيلا: اقفلي يلا الو ياماما
هبه: اي ياحبيبتي انتي فين
سيلا: انا لسه وصله تحت اهو وهدي رنت وشكل الحاله جت واهلها مسافرين فا هروح قعد معاها
هبه: اه رنت عليا وقالتلي خدي بالك من نفسك وطمنيني لما توصلي
سيلا: حاضر ياقلبي سلام
هبه: سلام ياضي عيوني
بيقفلو الاتنين ولسه سيلا بتطلع بتلاقي عدي وساره وصلو وبيشوفهم فهد بيطمن ويمشي بتتجاهلم سيلا وبتمشي تلاقي عدي بيمسك اديها ويوقفها
سيلا: ااه ايدي لو سمحت سيب ايدي
عدي بغضب: قفيييي بقاااا اسمعي كلمتين دول كل الي بتخططي لي وبتفكري في مستحيييييل يحصل
سيلا: بفكر اي وبخطط اي مش فاهمه
ساره: حبيبتي متحوليش تباني انك بريئه عدي عرف كل حاجه
سيلا: اكلمي كويس وبعدين عرف اي يعني
عدي بزعيق: بسس انتي تكلمي مع ساره كويس اااه ونسيت قولك بيقرب ساره منه اصلها هتكون خطيبتي وبكره هتكون الخطوبه
سيلا بصدمه ودموع: اي بتقول اي
عدي: زي ما سمعتي وبعد اذنك ملكيش دعوه بيا نهااائي انتي فاهمه وبيسبها ويمشي بالعربيه وساره بتبصلها بنظره تشفي
عند فهد بنلاقيه بيكلم مامته
مريم: الو اي يابني فينك لدلوقت
فهد بشقاوه: يا روما مالك وحشتك ولا اي
مريم: بطل بكاشه يا ولا وبعدين انت فين
فهد: انا جاي اهو ياست الكل
مريم: تمام خالي بالك من نفسك بقا
فهد: عيوني ياقمر
مريم: بسرعه بس عشان ابوك يافهد
فهد: حاضر ياست الكل
مريم: حضرلك الخير يا ضي عيوني يلا سلام
فهد: سلام لسه بيبص جنبه مكان سيلا بيلاقي شنطتها بيلف تاني عشان يلحق يديها الشنطه وبيوصل في نفس الحظه الي بتطلع فيها سيلا من البوابه عشان تلحق عدي في مجيه عربيه وفاجاه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية المشاكسة و النقيب ) اسم الرواية