رواية عشقتها منذ نعومة اظافرها كاملة بقلم مريم نصارعبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقتها منذ نعومة اظافرها الفصل الحادي و العشرون 21
بسم الله نبدأ
. البنات كلهم في سنتر التجميل .
..ريتال . كانت جميله جدا . لان بشرتها بيضا جدا ومع الفستان والالوان اللي زين بيحبها كانت في منتهى الجمال ..
. وفريحه كانت روعه بجد .. لان فرحتها انها خلاص هتشوف مرادها محلياها اكتر .. وكانت لابسه الفستان الاوف وايت . لأن مراد بيحب يشوف الالوان دي عليها ..
..ولارين . كانت ايه في الجمال .. لانها حاطه لمسات خفيفه على وشها لاول مره في حياتها .واتصلت على آدم استاذنت كتير .. وفي الاخر قالها حطي لمسات خفيفه جدا ..
..وكانت لارين العدوي تخطف القلب . وهي جواها عملت كده .. علشان توصل ل فهد انها مش هتتكسر من بعده .
.اما مريم الصغيره .. كانت روعه وعيونها الزيتوني كانت جميله في الميك اب . وفستانها اللي زياد اخوها جابو ليها . كانت فيه روعه بجد .. وجهزت وقاعده والبنات حواليها .
اما . نور . اللهم بارك على جمالها كانت ايه في الجمال .. عيون خضر . وشفايفك كريز .وغمزتين وفستان فرح زى الكريستال . وميك اب .. والحجاب . والطرحه . والتاج .. ورسمة عينيها خيال ..و كانت ايه فعلا ف الجمال..
. والل . كان يشوفهم . في السنتر يفتكر ان نور . ورينو .. من اصل تركي من جمالهم ..
.وكانت نور واقفه قدام المرايا وجاهزه .. وكل البنات جاهزين .. نور واقفه ومغمضه عينيها . وبتدعي ان ربنا يعدي اليوم ده على خير . ومتتوترش . وبتفتح عينيها وهي قدام المرايه . شافت محمد واقف وماسك بوكيه ورد .. والكل قام وقف .
.ورينو فرحت جدا ..
نور : ماكانتش مصدقه ولفت .. وشافت محمد الل واقف متنح من جمالها وسرحان ف عيونها ..
..طبعا محمد : وصل قدام السنتر . وكان الكل مستنيه وسابهم . وطلع السنتر . لانه مش قادر يصبر اكتر من كده . ودخل السنتر وطلب ان يدخل . ل نور مفاجاه . والبنت ابتسمت على اللهفه الل شافتها فى عيون محمد . وظبطت كل حاجه . ووقفت نور قدام المرايه . وقالتلها خليكي هنا ثواني .. محمد دخل وشاف نور في المرايه مغمضه عنيها . قلبه دقاته وصلت للي قاعدين . واول ما شافوه قامو وقفو . وبيصورو اللحظه دي …
.نور لفت . ومحمد شاف نور وجمالها تنح ومش عارف يتكلم ..
. نور ماكنتش مصدقه ان محمد دخل ليها جوه وشافته واقف بالبدله وماسك بوكيه الورد .وسرحت وتنحت هي كمان . لانه كان جميل جدا . وفاقو على صوت الزغاريط .
.. محمد : قرب من نور . ونسى كل الموجودين وحط بوكيه الورد على الكرسي . ومسك ايد نور برعشه .. وباسها من جبينها بوسه طوووويله وهو مغمض عينيه ..
.ونور حاسه ان محمد مش مصدق . وفعلا ما كانش مصدق . وبص في عينيها . وبعدها باس ايدها برقه .جدا . وحضنها وعيونه مدمعه من الفرحه . وماكانش شايف اي حد غير نوروه . وبس . وهو حاضنها قرب من ودنها قال . اخيرا . اخيرا يانورى . نور . غمضت عينيها .حضنته ومسدت بايديها الاتنين على ضهره بحب . وبعد فتره خرجها من حضنه . وباس جبينها بحب تاني .
.ونور عينيها مدمعه هي كمان .. واللحظه كانت جميله بينهم .. ورينو عيونها دمعت .. والكل بدأ يزغرط .
..ومحمد ونور فاقو . بعدها قدم ل نور بوكيه الورد. وقالها تسمحيلي .وشاورلها وهي حطت ايديها في دراعه . وبدا يتحرك بيها وخرجو من السنتر .
—————–بقلمى Mariem Nasar
. والكل عيونهم عليهم وهما نازلين ع السلم .. وكلهم في وقت واحد . اول ماشافو.. محمد ونور . ما شاء الله عليهم .. العروسه شبه الملايكه .
آدم : كان واقف مع مريم . ولكن ضهرو للسنتر . ومش عايز يلف . وحاسس باحساس غريب .. جوه قلبه بيبكي بفرح …
. محمد : همس .. نورى . آدم واقف هناك اهو .
نور : محمد .. عايز اروح ل بابي ..
محمد : عيوني .حاضر واخدها وراح عند آدم الل حاسس ان نور قريبه منه ..
نور : عارفه ان ابوها زعلان . وندهت بحب . بابي .
آدم : لف . وشاف نور .. وماكانش مصدق بنته في فستان الفرح . والبوكيه اللي في ايديها . وعريسها جمبها .. كانت ملاك على هيئه بشر ..
آدم : قرب خطوه منها . ومسك وشها بايديه وباس جبينها بوسه طويله. واخد نفس طويل وطلعوا بتنهيده وبطء ..وباس ايديها. وبيكابر دموعه . حبيت قلب ابوكى . نور عين ابوكى . قمر ما شاء الله . مبروك ياروحي ..
نور : بدموع . الله يبارك فيك يا بابي وحضنته ..
مريم : كانت في ضهر آدم . ومش عايزه تقطع عليهم اللحظه دي . وكمان مش عارفه تحبس دموعها . لكن حاولت .. وطلعت من ورا آدم ونور شافتها ..
مريم : حضنت . نور لكن قلب الأم . مقدرتش تحبس دموعها . وعيطت بفرحه . ونور عيطت وهما في حضن بعض …
محمد : حضن آدم . وسلم عليه . وآدم بارك ليه .
ومريم خرجت من حضن نور . مبروك . مبروك يا قلبي . اللهم بارك . ماشاء الله عليكو .
ومحمد ونور . راحو سلمو ع مصطفى وشيرين بحب كبير ..
.والبنات بتزغرط .. وطارق وجاسر وكل الموجودين. راحو ل محمد ونور . يباركو ليهم ..
. آدم : اخد مسك ايد نور وحطها في دراعه . وماشي بيها لحد باب العربيه . ومحمد فتح ل نور الباب وزين جه. ونور ركبت وكان آدم بيساعدها في لم الفستان وزين اخوها كأنها ملكه بالظبط ..
.ومحمد ركب جمب نور . والل كان هايزف محمد ونور .. بيتر . اللي حلف زي ما زف آدم هايزف بنته
.. في الوقت .. محمد قاعد هو ونور في العربيه وبيتكلموا مع بعض ..
. يوسف كان واقف قدام السنتر . ومتوتر ..ولارين مسكت ايد مريم .. واخدتها ونزلت بيها من السنتر . الل اول ما الكل شافها ما شاء الله عليها قمر ..
.يوسف طلع على السلم بسرعه . ومسك ايد مريم اللي وقفت على السلم . ويوسف باس ايديها . وقدم ليها بوكيه الورد . انتي جميله قوي يا مريم ..
مريم : اتكسفت مبروك يا يوسف .
يوسف : مبروك عليا انا مريم ..
رينو : ايه هنفضل واقفين كده . يلا علشان نلحق السيشن …
.ويوسف حط ايد مريم في دراعه ونزل بيها . وكان حسام واقف على اول السلم وعيونه كلها دموع .. ومستني بنته . وشاف ملاك نازله على السلم .. ومريم عيونها متعلقه بابوها .ونزلت وقفت قدام ابوها . وعيطت وحضنته بحب . وهو عيط اكتر وهدى واقفه بيتعيط.
حسام :بنتي وحبيبتي ونور عينى . مبروك . مبروك يا قلبي . مبروك يا مريم .
مريم : طلعت من حضنه . ربنا يباركلي فيك يا بابا. ومريم حاولت تضحك ابوها .. انا حلوه في الفستان.
حسام : قمر ما شاء الله عليكي . بدر منور
مريم : طبعا علشان ده هديه ابيه زياد حبيبي .
مليكه : كانت وافقه . واول ما سمعت كده اتصدمت .. زياد وماكنتش مصدقه ..زياد .!! زياد جاب فستان الفرح ده ل مريم لكن الفستان ده شكله غالي قوي .واستغربت وقالت .ياترى انت فين يا زياد.
هدى: سلمت على مريم والكل جه يسلم على العرسان
آدم : شاف رينو . وكانت قمر جدا .. آدم بص ل رينو بسعاده . وقرب خطوه منها . ومسك ايديها وباسها . وباس جبينها . قمر يا رينو .. حبيبت ابوكى انتى زى القمر فعلا .
رينو : حضنت باباها بحب وسعاده .. والله انت اللي قمر يا بابي . انت ايه ده . مز . اخر حاجه ..
آدم : ضحك ورينو راحت سلمت على مريم وحضنتها مبروك يا مامي مبروك .
مريم : شافت رينو . وقبلها فرح . اللهم بارك . انتى شبه الملايكه اوى يارينو .. مبروك يا قلبي .. وعقبالك
. الكل باركو لبعض .. وبداؤ يتحركو . وفريحه بتتحرك علشان تركب مع فارس ورودي .. لكن شهقت .وبصوت عالي . مراااد
—————–بقلمى Mariem Nasar
مراد : خرج من الكليه هو وفهد . وكانوا متأخرين . مراد. اتفق مع فهد انهم يروحوا ويلبسه بسرعه و هيطلعو على سنتر التجميل .. لانه اتصل على زين وعرف منه انهم لسه في الطريق . للسنتر . وقال قدامهم ساعه ويتحركوا و هيطلعوا على السيشن .
ومراد قال . ل فهد على العنوان وكل واحد روح على بيته بسرعه ..
مراد : دخل الفيلا وطلع على اوضته بسرعه وحط الشنطه . واخد شاور وطلع ولبس البدله . الل مريم مجهزهاله على السرير . والساعه والبرفان .
..مريم مجهزاله كل حاجه . وابتسم . ولبس بسرعه وظبط نفسه ورش برفانو . واخد مفاتيحه . وموبايله ونزل بسرعه ..
اما فهد : روح على الفيلا . وطلع على الاوضه وحط شنطته . وقلع القميص وهو داخل على الحمام . واخد الشاور وطلع . وكانت رنا مجهزاله كل حاجه . ولبس وجهز نفسه .. وحط من البرفان اللي رينو بتحبه . لانها وحشاه .. واخد مفاتيحه وموبايله وخرج .
.مراد : اتصل على فهد في الطريق . وقاله انه خلاص خمس دقايق ومراد يوصل ..
فهد : وانا كمان .
.ومراد وفهد سواقتهم جنونيه وصلوا فعلا بسرعه.
مراد : وصل قبل فهد .
.فريحه : شافت عربيه مراد من بعيد . وشهقت وقالت مراد بصوت عالي .. والكل انتبه وبصو شافوا مراد بيركن ونازل . وكان في منتهى الجمال في البدله وعضلاته بارزه . وقرب منهم اول واحد سلم عليه مراد هو آدم .الل حضن ابنه بشوق كبير .. وآدم كده هو ومريم اكتملت فرحتهم ..
مراد : سلم على مريم اللي دموعها نازله بفرحه وباس على راسها وايديها ..
وبعد كده مراد راح عند عربيه . نور وفتح الباب وسلم على نور وباس ايديها . ونور كانت هتنزل من فرحتها . لكن مراد منعها . لأ . متنزليش . دي تصبيره بس وهاسلم عليكي في القاعه . وقالها ايه الحلاوه دى يابت . انتي اجمد بت شفتها في حياتي ويضحك عليها . ومحمد خبطه على كتفه . لم نفسك ياض . انا مش ابوك هنا . هعلم عليك ..ونور اكتملت فرحتها بوجود اخوها . وسلم على محمد وباركله. وقاله . لا يعم الطيب احسن .
وبعد كده سلم على مريم ويوسف وبارك ليهم ..
.مراد : عيونه كانت على فريحه . ولكن ما سلمش عليها زي اي حد ..بعد ماسلم ع الكل .. وقف قدام فريحه بكام خطوه .. وفتح ايديه ل فريحه قدام الكل .. وهي جريت عليه واتشعلقت في رقبته . ورفعها من على الارض . ولف بيها قدام الكل ..
.وطارق اتغاظ . ورنا قالتله مراته ريح نفسك شويه.
فريحه : حبيبي . وحشتيني . وحشتيني قوي قوي يا مرادى .
مراد : نزلها . وباس جبينها . قمر يخرب بيتك . انتي يا بت كل شويه تحلوى كده ليه .. الكل ضحك ..
وآدم : ضحك على ابنه .. الل اجن من ابوه في الحب ..
. ومراد سلم على الكل واخوه . زين . ورينو . اتشعلقت . في رقبه مراد .. ومراد لف بيها وغازلها .وكانت فرحانه اوى برجوع اخوها .
.ورينو في سرها يا ترى فهد فين ..
رنا : فهد حبيبي . فهد جه هناك اهو يطارق .
فهد : ركن العربيه ونزل . وكان ماشاء الله عضلاته بارزه في البدله وكان قمر ولابس النضاره . وعيونه بتدور على رينو . وشافها متشعلقه في رقبه مراد . وبيلف بيها .. وقلبه دق . وكمان بدا في مرحله الغليان .. ولكن كان عنده ثبات انفعالي .
. وقرب وسلم على طارق . ورنا بحب كبير .. وآدم ومريم . وراح سلم على نور ومحمد . ويوسف ومريم.
وسلم على الكل …
.فهد : بعد ما سلم . بيلف وشاف رينو وكانت في ابهي صوره . وفهد مايعرفش ايه اللي جراله .
ورينو . كانت اول مره تحط لمسات خفيفه . وهي جميله اصلا مش محتاجه ..
.فهد قلبه دق بسرعه كبيره . وبلع ريقه وسرح لما شاف رينو وافتكر وهو بيبوسها . وافتكر لمسه شفايفه لشفايفها .. وحاسس انه انهار اول ما شافها. وكان نفسه يخبيها كلها في حضنه . وقال بصوت مهموس .. رينو … وفاق على صوت كلاكسات العربيات ..
آدم : ركب واخد اميرته جمبه . واتحرك ..وكان عايز ياخد رينو معاه .. مريم قالتله سيب لارين تركب مع زين علشان تفرح مع البنات ..وركب واتحرك .
ورا عربيه محمد ويوسف ..
وطارق اخد رنا ..
..وجاسر اخد ملك وماليكه..
.. ومالك اخد ساره ..
.. واشرف اخد هنا..
. ومصطفى اخد شيرين .
وحسام اخد هدى .
.ومراد : فتح باب العربيه ل فريحه اللي ركبت جمبه .. وكانت حاسه انها هي اللي عروسه من فرحتها .
..وزين اخد ريتال ..
. ورينو كانت بتتصل على رودي . تشوفها اتاخرت ليه .؟
. رودي . قالتلها انها مع فارس … وبعدها لفت علشان تلحق زين … وزين كان اتحرك ..مافاضلش غير رينو . والفهد .
فهد : شاف رينو بتتكلم ف الفون . وطبعا قال ل زين روح انت وانا هاجيب رينو معايا . وزين اتحرك .
رينو : كانت لسه هتتصل علي زين يرجع . لانه لسه قريب جدا وهي شايفاه .
فهد : فتح باب العربيه .اركبي .
رينو : اول ماشافت فهد . كانت عيزا تترمى ف حضنه .وكان واحشها فهد اوى . وكمان دابت في حبه لما شافته بالبدله . وكان جميل جدا ..
رينو : اتوترت لكن ما بينتش ده . وافتكرت كلامه ليها انها بتحتاجله .. قالتله لا ميرسي لحضرتك .. انا هاتصل على ابيه زين ..
فهد : زين مشي خلاص . واكيد لو اتصلتى مش هيسمع فونه . من صوت الميوزك العالي .. اتفضلي .اركبي.
رينو : احم لا متشكره . انا هتصرف هاتصل على بابي او …..
فهد : بصوت جهوري . اركبي يا انسه لارين وعدى اليوم ..
رينو : خافت من فهد . واتحركت . وهو كان فاتحلها الباب . وركبت وهي بتترعش لانها هتركب جمب فهد . لاول مره من فتره طويله . وفهد الل واحشها. وركبت وفهد قفل الباب وعيونه كانت ..على عيونها .المرسومه. ولف وركب جمبها وقلبه هيطلع من مكانه ..
رينو : شمت البرفان واشتاقت لايام الفهد ..
فهد : بيشغل العربيه شاف رينو عن قرب في المرايه اللي على الباب . وانها راسمه عينيها وكانت فاتنه الجمال .. وهو حب رسمة عينيها جدا . وكمان شفايفها . لكن شاط وولع نار .. لان اكيد اي حد هيشوفها . عينيه هتطلع عليها .
فهد : بعصبيه . كان لازم يعني ترسمي عينيكي دى .
رينو : قلبها . فرح ودق . لان فهد كده غيران عليها ولسه هترد . افتكرت كلامه . وربعت ايديها . وانت يخصك في حاجه .. بتهايئلى دى حاجه تخصنى انا . وانا حره اعمل الل انا عيزاه …
فهد بص ل رينو وهي كانت بصاله وعيونهم اتعلقت ببعض .. وسرحو في عيون بعض واتكلموا بلغة العيون.
فهد : وحشتيني قوي يا رينو ..
رينو : عيونك وحشتني قوي يا فهد .
فهد : انا بحبك قوي وما كانش قصدي ابوسك غصب عنك . انا بوستك وقت ضعف وعصبيه .
رينو : انت بوستنى . يا فهد . وعارف ان ده حرام .
وانا ما كانش قصدي اني اهينك في رجولتك . انا عارفه ان سمات الرجوله كلها موجوده فيك .
فهد : انتي هنتيني يارينو . جرحتني ومش قادر انسى . كلامك دبحني..
رينو : انت جرحتني قوي بتصرفاتك يا فهد . وقلت عليا وجع دماغ .وكمان سبتني .
فهد : انتي الل سبتيني يا رينو سبتيني وقولتي . حبك ما يلزمنيش . انتي كسرتي قلبي يا رينو .
رينو : انت كسرت قلبي يا فهد لما قولت انك ما فيش واحده تستاهل حبك ..
فهد : انا مش قادر انسي انك قولتي بكرهك يا فهد.
وكل واحد بيعاتب التاني بلغة العيون . والتعابير على وشهم ..
وفهد . جسمه اتشنج اول .مافتكر انها قالت انا بكرهك يا فهد ..
. ورينو : ادايقت واتخنقت . لما افتكرت ان فهد قال ان عمره ماحبها ولا فكر فيها . والاتنين فاقوة على صوت عربيه وراهم ..
فهد : فاق وهو متغاظ من رينو ..
رينو : فاقت وهي مخنوقه وعيونها فيها دموع وبتكابر . وبصت من الشباك وما تكلمتش .
. وفهد اتحرك بالعربيه وهيحصلهم في خمس دقايق من السواقع الجنونيه .. وكمان فهد مخنوق ومتعصب و كان بيسوق بانتقام.
يوسف : هو اللي كان سايق ومريم جمبه في العربيه. وماسك ايديها وكل شويه يبوس ايديها واتحركو
وكلهم طلعوا على السيشن..
– محمد : كان كل شويه يبص على نور و جمالها .و مش مصدق ان اللي بيحصل معاه دا حقيقه . ومحمد اخد كف ايد . نور. وحطها . في كف ايديه وشبكو صوابعهم بين صوابع بعض . وكل شويه يرفع ايده ويبوس ايديها .. مبروك يا نوري . مبروك عليا الجنه.
نور : بتحاول مش تتوتر . وفكرت في كلام مريم . وان محمد تعب كتير . ولازم تفرحه . انا الل مبروك عليا محمد .. مبروك عليا انت ….
وصلو اخيرا السيشن ….وفهد كان حصلهم ووصل معاهم .. وكلهم نزلو فى مكان راقى . وبداؤ يتصوروا ..
.محمد اول واحد اتصور مع نور . صور كتيره وجميله. ورومانسيه..
.. وكمان يوسف ومريم وبعد كده العيله بدات تتصور
آدم : اتصور مع اميرته صور كتير . وطارق ورنا . وجاسر وملك .واشرف وهنا .. وحسام وهدى .. ومصطفى وشرين …
مراد : اخد فريحه . واتصورو . مع بعض واتصوره صور رومانسيه كتير .
.وزين . اتصور هو وريتال …
.ورودي شدت فارس من ايده قالتله تعال نتصور وكان هيرفض شدته غصب عنه . وفعلا اتصورو مع بعض . والل كان بيصورهم . فكرهم مخطوبين وقال ل فارس حط ايدك على وسطها . وفارس اتحرج. ولكن . لا اراديا حط ايده على وسط رودي .واتصورو . وكانت محرجه . ومكسوفه . وبصت في عنيه بحب . وفارس بادلها نفس النظره . ونفس الحب . وكانت صوره فيها اعتراف من الطرفين . انهم بيحبو بعض . واتصورو صور تانيه كتير. وفارس حس انه اتلخبط اكتر . مش عارف ما بقاش قادر ان رودي ما تكونش موجوده في حياته . وحط ايده على قلبه . واستغرب ومش عارف ليه قلبه دق لما كانت رودي قريبه منه…
.بيتر . اتصور مع كالورين .. صور كتير زى العشاق.
. مالك اخد ساره . من ايديها . واتصورو مع بعض.. ونزل على ركبه. في صوره ومسك ايديها وباسها.
وكانت صوره جميله .. وساره دمعت لانها خايفه من اللي هيحصل بعد كده …
. كده الكل اتصور .. لكن لسه رينو و فهد .
فهد اتصور مع فريحه وكمان مع طارق ورنا وتصور مع يوسف ومريم ومحمد ونور … نور راحت تتصور مع آدم ومريم ..
.محمد شاور. ل رينو الل جات بسرعه نعم يا ابيه.
محمد : مش عايزه تتصوري معايا ولا ايه .!؟ واخد رينو . في مكان بعيد شويه .واتصور مع رينو لوحدهم .. وراح واخد رينو ووقفها جمب فهد .. قالهم ممكن .. وشاور للمصور . وقالوا صورهم .
وكانت .. رينو واقفه متوتره .. قالت .بس يا ابيه .!!!
محمد : علشان خاطري . وفعلا اتصورو .. وجه المصور .. قال ل رينو .. ممكن تحطي . ايدك على كتفه لان حضرتك قصيره . وهو اطول منك . وهتبقى صوره جميله . وخصوصا . ان ….
فهد : بغيره .. وانت بتشرحلها هي ليه . هو انا مش واقف قدامك تكلمنى. ولا انا هوا .
المصور . احم . انا اسف . اسف
فهد : من عصبيته من المصور . نسى خلافه مع رينو . ومسك ايد رينو وحطها على كتفه . بعصبيه وحط ايده على وسطها . ورينو جسمها اتشنج . وقلبها هيطلع من مكانه ..
. وفهد بعدها فاق . وشاف ايد رينو على كتفه . وضربات قلبه . رينو سامعاها . وكمان شاف ايديه علي وسطها.. وسرح في عينيها .. فهد تاه في قربها منه . وكان نفسه يقولها وحشتيني..
المصور . شاف الحب الل بينهم صورهم اكتر من مره . وراح عند فهد بخوف ..احم ممكن حضرتك . انك . تحط ايديك على ضهرها . وهي ترجع لورا . وتمسك جاكيت حضرتك بايدها . وانت تميل عليها . ووشك يبقى قصاد وشها .
رينو : مدهوشه . وفهد مش مصدق انه هيعمل كده .
محمد كان مغطى عليهم .. علشان آدم مايخدش باله .. لان نور كانت بتتصور معاهم ومع العيله .. ومحمد الل طلب من المصور انه يعمل كده ..
فهد : حط ايديه على ضهر رينو . بتوتر . وجسمها تشنج برجفه. ونفسها تمشى بس مش عارفه.. وقربها منه .
رينو : مسكت جاكيت فهد . بتوتر .
فهد : ميل عليها وهي رجعت لورا . واتصوره . وسرحه في عيون بعض . ورينو كان صوت نفسها مسموع لفهد .. والمصور صورهم اكتر من صوره وخلص . وهما لسه سرحانين . وعلى وضعيتهم..
محمد : شاور للمصور انه يروحلهم بسرعه .. وفعلا
المصور : احم تمام كده . حضرتك .. وفاقو . ورينو . اتعدلت . ومشيت بسرعه .. ووشها كان جمره نار.
محمد : ابتسم .. الله يخرب بيتك يا فهد . ده انت بتعشقها عشق .. عيل غبي …. وراح للراجل واتفق معاه ان صور فهد يسلمها ليه شخصيا .. ماحدش غير فهد يبقى معاه الصور دي .. واخد رقمه ..
.وبعد كده رينو راحت حضنت ابوها . وكانت متوتره سالها مالك .!؟ قالتله مافيش كنت هقع بس .. وابوها ضمها . واتصور معاها صور كتير وكانو . زي العشاق .. ونور اتصورت معاهم . وبعد كدا . مراد وزين ونور ورينو . اتصورو مع بعض .
..وكلهم اتصورو. مع بعض . وآدم وبيتر وطارق .والشباب كلهم اتصورو مع بعض .
والبنات كلهم اتصورو مع بعض . وحفلة الصور خلصت ….
.وكل واحد ركب واخد حبيبته واتحرك .. ورينو .. ركبت مع آدم . لانها مكسوفه . ومش طايقه الفهد في نفس الوقت . وآدم كان مشغل في العربيه .. اغنيه اغار عليها ..
.الكل اتحرك على القاعه .. وفهد كان سايق و شايط ومتغاظ .. لانه فتح باب العربيه . ل رينو ورفضت تركب معاه ومشيت . واستحلف انه لازم يتجاهلها.
وبعدها سرح . لما كان مايل عليها . وهما بيتصورو. وقلبه دق .. وكمان كانت ايديه حوالين وسطها لاول مره . ولا رسمه عيونها . وسرح في شفايفها اللي باسها قبل كده . وسرح فيها لحد ما وصلوا القاعه.
. الكل نزل من العربيات و محمد نزل ومد ايده ل نور ونزلها وحط ايديها في دراعه .
.ووراه . يوسف ومريم واتحركو ..محمد ونور دخلو القاعه . ووراهم يوسف ومريم .. وبعد كده مراد وفريحه … وكل حبيب حاطط ايد حبيبته في دراعه.
وزين وريتال ..ومالك تاتشجع وحط ايد ساره في دراعه .. وجاسر حاطط ايد مليكه في دراع . وايد ملك في دراع … وطارق ورنا … واشرف وهنا .. وحسام وهدى ….. واخيرا آدم ومريم … وكل الحضور قعدو … وبدا الميوزك .. والزغاريط … فعلا والكل بدا يغني.
. يوسف : اول واحد هايبر وطلع على الاستيدج واخد مايك . وجاب مايك ل مريم ووقفو قصاد بعض.. ويوسف حط ايده على وسط مريم .ومريم حطت ايدها على كتفه وبدا يغنوا ميكس مع بعض.
(خدني معك يارا وفضل شاكر )
(مريم) اخدني معك بالجو الحلو
خليني معك اسرح يا حلو
(يوسف) جمالك جمال .. جمالك جمال مش عادي
وكلامك كلام .. وكلامك كلام مش عادي
شو بدي بدلال ع صوت الدلال غفيني
شو بدي بغرام ليل الغرام هنيني ..
(مريم) خيالك خيال خيالك خيال مش عادي
وجايني بزمان وجايني بزمان مش عادي
توعدني بامان توعدني بامان لقيني
لقيني بمكان لننسى الزمان ونغني ..
(يوسف) مشي معي ساحرني الحلا
هالقلب اسمعي عم ينده هلا ..
(مريم) خيالك خيال خيالك خيال مش عادي
وجايني بزمان وجايني بزمان مش عادي
توعدني بامان توعدني بامان لقيني
لقيني بمكان لننسى الزمان ونغني ..
(يوسف) جمالك جمال .. جمالك جمال مش عادي
وكلامك كلام .. وكلامك كلام مش عادي
شو بدي بدلال ع صوت الدلال غفيني
شو بدي بغرام ليل الغرام هنيني ..
.والكل كان منسجم معاهم .. وبعدها زين طلع على الاستيدج .. واخد المايك . وقال الاغنيه دي بهديها لحبيبتي وخطيبتي ريتال عزيز .. وبدا يغنيلها
( بحلم بيك انا من سنين كريم محسن )
ولكل رقص سلو عليها ورينو كانت واقفه وراحت جمب آدم . وقالتله . بابى انا عايزه ارقص سلو معاك.. وآدم ضحك . وباس على ايد مريم . وقام . ومد ايدو .ل رينو وقال .. ده انا يحصلي الشرف . اني ارقص مع ملكه جمال مصر …
رينو : ابتسمت ميرسي يا احلى شاب وجينتل مان في الفرح.
آدم ضحك واخدها وطلع على الاستيدج وبدا يرقص مع رينو ..
…..
بحلم بيك أنا من سنين وسنين وفضلنا متفقين هتبقى لي
واللي أنا فيه كان وعد بينا زمان ولقيته أحلى من اللي جه في بالي
بحلم بيك) أنا من سنين وسنين وفضلنا متفقين هتبقى لي)
واللي أنا فيه) كان وعد بينا زمان ولقيته أحلى من اللي جه في بالي)
حبنا بان) للنور حبيبي خلاص أحضني وانسى الناس دي اللحظة دي بعمري)
إيه أحلم) غير إن جنبي ألاقيك وأفتح عينيّ عليك وأرتاح بقيت عمري)
إحنا اثنين مش زي أي اثنين مين اللي قال زي اللي بينا اتقال
متفاهمين وكأن بينا سنين خليتني أحس إيه معنى راحة البال
إحنا اثنين) مش زي أي اثنين مين اللي قال زي اللي بينا اتقال)
متفاهمين) وكأن بينا سنين خليتني أحس إيه معنى راحة البال)
حبنا بان) للنور حبيبي خلاص أحضني وانسى الناس دي اللحظة دي بعمري)
إيه أحلم) غير إن جنبي ألاقيك وأفتح عينيّ عليك وأرتاح بقيت عمري)
بحلم بيك أنا من سنين وسنين
واللي أنا فيه كان وعد بينا زمان
وفهد متابع و كان هيتشل من الغيظ . لانهم كلهم بيرقصوا مع بعض .. مراد وفريحه اللي واحشها مراد جدا . كأن جوزها راجع من سفر سنين .. ويوسف عايش مع مريم ….وزين بيغني ويرقص مع ريتال.. اللي تاهت في عيون زين ..
. و مالك اخد ساره و رقصو مع بعض ..وجاسر اخد مليكه ورقصوا مع بعض .. وادم كان بيغازل ف رينو وهما بيرقصو . وكانت رينو ضحكتها مش مفارقاها . وطارق شد رنا من ايديها وقامو يرقصو…
..اما محمد . قرب نور منه . وحاوطها كلها من وسطها . وكان دقات قلبهم مسموعه للطرفين . ونور حطت ايديها على رقبة محمد . وبدء يرقصوا سلو وانفاسهم اختلطت ببعض . ومشاعر محمد بدات تنهار.
. رينو بترقص ومتابعه الفهد . اللي متغاظ .. وهي حبت ده جدا ..وقررت تغيظو . اكتر بعد كده …
.كده الاغنيه خلصت وريتال حبت فكره ان زين غني ليها .. وقالتله انا حابه اني اغنيلك يا زين . وزين مكانش مصدق .. ان روتي هاتتجرا .. وجابلها المايك وغنتله (. جيالك ل جنات) ….
وجيالك بشوق الدنيا جيالك واحشنى ونفسى اقولهالك
حبيبى فى قلبى شيلالك غرام ميجيش على بالك
ونويالك سنين العمر اعيشهالك حبيبى انا روحى رايحالك
بزعل بس بصفالك بطيبة نفسى سمحالك
قلبى معاك لا نسيتك ولا هنساك لو عنك كنت بعيد
علطول بالخير فكراك
قلبى معاك من الليلة هكون وياك انا هيموتنى الشوق
مش قادرة استنى لقاك
فى احلامك هعيش وياك فى احلامك
هقاسمك كل ايامك لاخر عمرى يا حبيبى
هفضل عايشة قدامك
وعلشانك اضحى بروحى علشانك فى وقت الجرح انا مكانك
وحتى فى يوم ما تنسانى يعز عليا نسيانك …
..والكل كان مبسوط . لان ريتال كانت بتغني من قلبها .. وكانت ماسكه . ايد زين وهي بتغني .. كأنها بتستمد منه القوه .. وبعد ماخلصت الكل سقف ويوسف صفر كتير .وكان مجنون في اليوم ده .. ومريم اتفاجئت بيوسف اللي في اخر الاغنيه شال مريم ولف بيها كتير وكان طاير من الفرحه ..
..طارق راح . وقف جمب . فهد ايه ياسطى مش هتغنى ولا ايه ..
فهد : اغني .!! اغني ليه .
طارق : ياض افرح ياض .. انا مش عارف أم الكأبه دي انت وارثها منين … ااااه ايوه . عرفت … من آدم . صدق ياض . بحس ان ربنا . رض . اللي عملته في آدم مع مراد ابنه .. وقالي خد يا طارق واحد عصبي وغيور زي آدم .. فك . ياض وغنى .. صدقني لما تغني .. هتحس انك مرتاح وفرحان … وفهد اخد وجهه نظر طارق .. وراح مره واحده واقف .. وطلع على الاستيدج .. وبص ل رينو تغيظ . لانها واقفه جمب محمد ونور . وبتضحك مع البنات ومبسوطه .. وفهد راح واخد المايك من غير ما يتكلم وغني . (بياعه ل تامر عاشور )والكل كان بيسقف على الاغنيه.
وكانت رينو مركزه مع البنات ولما فهد غنى وقال (بكل عيوبك انا قابلك. وبياعه).. ادايقت منه جدا . واتغاظت واقسمت انها لازم تحرق دمه وتردله القلم .. وكان صوت فهد حلو ومقبول جدا لكن احساسه خلي الاغنيه احلى ..
……
بكل عيوبك انا قابلك… ده طبعي و مش هيتغير
نصيبي و اعمل ايه بحبك… انا مابقتش متخير
و رغم ان انتي بياعه…و بتحبي تعانديني
زعلنا لو يطول ساعة…بلاقيكي وحشتيني
و رغم ان انتي بياعه… و بتحبي تعانديني
زعلنا لو يطول ساعة… بلاقيكي وحشتيني
حبيبه عيني هاوديني… ليه بس مطلعه عيني
انا كام مرة بعتيني… و عنك عمري م اتخلي
حبيبه عيني يا غاليه… يا نجمه ف السما عاليه
تملي ب ضحكتك ماليه.. عليا الدنيا دي والله
حبيبه عيني هاوديني… ليه بس مطلعه عيني
انا كام مرة بعتيني.. و عنك عمري م اتخلي
بكل عيوبك انا قابلك.. ده طبعي و مش هيتغير
نصيبي و اعمل ايه بحبك.. انا مابقتش متخير
ف حضني مين يقربلك.. ومين بس ال يتجرأ
ده انا م الدنيا دي اقربلك.. و مش ممكن هانتفرق
هاسيبيك تبعدي براحتك.. و عيني عليكي مش ناسيه
و ادورلك على راحتك.. و يوصل ليكي احساسي
و رغم ان انتي بياعه.. و بتحبي تعانديني
زعلنا لو يطول ساعة.. بلاقيكي وحشتيني
حبيبه عيني هاوديني.. ليه بس مطلعه عيني
انا كام مرة بعتيني.. و عنك عمري م اتخلي
حبيبه عيني يا غاليه.. يا نجمة ف السما عاليه
تملي ب ضحكتك ماليه.. عليا الدنيا دي والله
حبيبه عيني هاوديني.. ليه بس مطلعه عيني
انا كام مرة بعتيني.. و عنك عمري م اتخلي
و رغم ان انتي بياعه.. و بتحبي تعانديني
زعلنا لو يطول ساعة.. بلاقيكي وحشتيني
حبيبه عيني هاوديني.. ليه بس مطلعه عيني
انا كام مرة بعتيني.. و عنك عمري م اتخلي
حبيبه عيني يا غاليه.. يا نجمه ف السما عاليه
تملي ب ضحكتك ماليه.. عليا الدنيا دي والله
حبيبه عيني هاوديني..ليه بس مطلعه عيني
ده انا كام مرة بعتيني.. و عنك عمري م اتخلي
……
..وكده آدم فهم .. من الاغنيه دي ان رينو مطلعه عين الفهد .. وابتسم وكان محاوط مريم من كتفها .. وكل شويه يظبطلها النقاب قدام كل الموجودين . كأنها ملكه الحفل …
..وفهد خلص الاغنيه وساب المايك في ايد مراد ونزل …
ومراد بص للمايك اللي في ايده وهيغنى لفريحه والكل توقع . ان مراد هيغني حاجه روشه.. او مهرجانات .. لكن اللي حصل العكس .. هو شايف ان فريحه النهارده عروسه . بالفستان الابيض …وغنالها (بعترف قدام عينيك عمرو دياب .)
وفريحه حاطه ايديها على بقها من الفرحه . ومراد مسك وسطها بايده وايده التانيه ماسك المايك وفريحه حاوطط مراد من رقبته ورينو نزلت جرى
واخدت آدم علشان يرقص مع . نور .وفعلا قام . وآدم طلب من نور . آدم حبيبة ابوها . تسمحيلي بالرقصه دي .. ونور قامت وكانت مبسوطه ورقصت مع آدم. . وآدم غازلها كتير وكل شويه يمسك ايديها ويبوسها . ويبوس جبينها .زوهو بيرقص معاها ..
……
بعترف
بعترف قدام عينيك .. من النهار ده أنا عمري ليك
بعترف قدام عينيك ..من النهار ده أنا عمري ليك
سيبني أحبك يا حبيبي ..وأنسى روحي بين إيديك
هو ده اللي حلمت بيه .. ضحكته نظرة عينيه
هو ده اللي حلمت بيه ..ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي … تفتكر أنا هعمل إيه
هو ده اللي حلمت بيه ..هو ده اللي حلمت بيه
يا حبيب قلبي الوحيد ..هات إيديك نبعد بعيد
يا حبيب قلبي الوحيد ..هات إيديك نبعد بعيد
كل ما عيونك تاخدني . يتولد إحساس جديد
هو ده اللي حلمت بيه . ضحكته نظرة عينيه
هو ده اللي حلمت بيه . ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي . فتكر أنا هعمل إيه
هو ده اللي حلمت بيه . هو ده اللي حلمت بيه
هو ده اللي حلمت بيه . ضحكته نظرة عينيه
هو ده اللي حلمت بيه .ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي . تفتكر أنا هعمل إيه
هو ده اللي حلمت بيه .هو ده اللي حلمت بيه
هو ده اللي حلمت بيه ……..
…
ورينو. عارفه ان فهد بيغير من اي حد وراحت قعدت جمب محمد . ومحمد فهم .. رينو حبيبتي تسمحيلي بالرقصه دي . مش معقول مراتي سايباني . واحنا نقعد كده
رينو .. اوكي موافقه . وابتسمت بمكر وبصت لفهد اللي عينيه عليها . ورقصت مع محمد لانها بالنسباله بنت صغيره بكتير. ورقص معاها وكان حريص على بعد المسافه ..
.وفهد اول ما شاف كده اتخنق واتغاظ وصك على اسنانه .. وكان عايز يروح يضربها . وحاسس انه هيرتكب جريمه .. وآدم متابع وكده فهم كل حاجه. واي اب هيفرح ان بنته مسيطره … لكن محبش ان رينو ترقص مع محمد .. ولكن علشان مناسبه ماتكلمش وقال هيكلمها بعد الفرح .. وشاف ان رينو بترد اغنيته اللي هو غناها بانها ترقص مع محمد..
وفهد قام من مكانه وطلع وقف بره ومتغاظ .. ومش قادر يتنفس .. وعايز يهدا وحلف ان كل ده لارين هتدفع تمنه … لانها اتعددت كل الخطوط الحمرا.
.. الاغنيه خلصت .. وكانت فريحه مبهوره بالاغنيه وقد ايه هي رومانسيه .. وفريحه حضنت مراد وباسته من خده .. ومراد باس جبينها .. وبعدها فريحه غنت اغنيه .
.(ودوني على بيت حبيبي يارا)
………
ودوني على بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه
دا بقالنا مدة طوبة طوبة من الحب بنبنيه
أنا لابسة الطرحة ومش سايعاني الفرحة وأنا وياه
إرموا الورد علينا وباركولي بيه
هسمع كلامه وتحت أمره في اللي يقولي عليه
وبأي شكل هريحه لو حتي يطلب إيه
وإن جبت منه بنت يارب تبقى شبهه
وإن كان ولد هدعيله يتربى بإيديه
بعد النهاردة محدش غيره ليه علي كلام
وان حد شافنا مش هيقول تلت التلاتة كام
أنا شايلة إسمه وفيه بقاسمه شريكته في الحياة
زفونا ياناس خلونا نروح أوام
هسهر على راحته وعمري في يوم ما اقلق منامه
وهأكله بإيدي مهما علي لاموا
دلوقتي ماليش في الدنيا حد تاني غيره
وهعلي من شأنه أنا وأكبر مقامه
أنا همشي إيديه في إيدي ومش هاخاف وأخبي
وهقول للناس بحالها دا اللي اختاره قلبي
ومن النهاردة مش هبقى لوحدي تاني أبدا
ولا يوم هيجيلي نوم إلا وهو جنبي
بعد النهاردة محدش غيره ليه علي كلام
وان حد شافنا مش هيقول تلت التلاتة كام
أنا شايلة إسمه وفيه بقاسمه شريكته في الحياة
زفونا ياناس خلونا نروح أوام
بعد النهاردة محدش غيره ليه علي كلام
وان حد شافنا مش هيقول تلت التلاتة كام
أنا شايلة إسمه وفيه بقاسمه شريكته في الحياة
زفونا ياناس خلونا نروح أوام
…الكل سقف و كانوا مبسوطين و كانت بتغني ومراد محاوطها من وسطها وفرحان . بفريحته جدا …
وكده الكل هنا لحبيبته .. والكل كان مبسوط.
—————–بقلمى Mariem Nasar
ونور واقفه مع محمد وقالتله انه يمشي معاها.
وطلعت على الاستيدج ومعاها محمد واخدت المايك من فريحه .
وبصت في عيون محمد ..وقالت لكل الموجودين..
. انا طبعا محظوظه . انى انا مراتك . واني اكون من نصيبك ؟ فدا يبقى ربنا راضي عني. لانه رزقني حبك . انت هديه من ربنا . وبوعدك قدام ربنا . وقدام الناس دي .. انى هاكون ليك .. الزوجه والصديقه والاخت والام والحبيبه .. انا بحبك يا محمد .. …
…. والكل سقف واخواتها صفرو الكل كان مبسوط وفهد دخل على كلام . نور . وابتسم من الحب اللي موجود بينهم .. ونور غنت ل محمد
( 60 دقيقه حياه اصاله )وكان محمد دقات قلبه مسموعه عند الكل . وحاسس انه طاير لان الاغنيه جميله جدا . وخصوصا ان نور صوتها كان جميل و كانت بتغني .. وحطا اديها على رقبته من الخلف . وجسمه اتشنج من الحركه دي . وهو حاوط وسطها بايديه . وكانت قريبه منه .. وقلبه هيطلع من مكانه ..
……
ممكن تخلينى فى حضنك
محتاجة إن أسمع صوت قلبك
نبضة بيحيينى نبضة بيحيينى
أصل انا لما بكون متشافه
بتوتر اصل أنا خوافة
فى حضنك إحمينى فى حضنك إحمينى
ممكن تخلينى فى حضنك
محتاجة ان أسمع صوت قلبك
نبضة بيحيينى نبضة بيحيينى
أصل انا لما بكون متشافه
بتوتر اصل أنا خوافة
فى حضنك إحمينى فى حضنك إحمينى
والساعة اللى بعيشها فى قربك
60 دقيقة حياة
والوقت الضايع طول بعدك
من عمرى أنا مش حسباه
والساعة اللى بعيشها فى قربك
60 دقيقة حياة
والوقت الضايع طول بعدك
من عمرى أنا مش حسباه
فى ناس يوميا بقابلها
مضطرة انى اضحك واجاملها
وفى أول فرصه اسرق نفسى
واخد نفسى اما اقابلك
ممكن تخلينى فى حضنك
محتاجة انى أسمع صوت قلبك
نبضة بيحيينى نبضة بيحيينى
قدامك أنا ببقى خجولة
صعب انى أعبر بسهوله
بوصف جوايا بوصف جوايا
فى حاجات بينقص معناها
لو بالشفايف قولناها
احساسها كفايه احساسها كفاية
والساعه اللى بعيشها فى قربك
60 دقيقة حياة
والوقت الضايع طول بعدك
من عمرى أنا مش حسباة
والساعه اللى بعيشها فى قربك
60 دقيقة حياة
والوقت الضايع طول بعدك
من عمرى أنا مش حسباة
فى ناس يوميا بقابلها
مضطره أنى أضحك وأجاملها
وفى أول فرصة أسرق نفسى
وأخد نفسى اما بقابلك
ممكن تخلينى فى حضنك
محتاجة انى أسمع صوت قلبك
نبضة بيحيينى نبضة بيحيينى
…….
وآدم . ومريم وعيونهم بتلمع بالدموع . وآدم كان بيبص على نور كانه هايتحرم من اهم حاجه في حياته .. والكل رقص سلو من تاني .. على الاغنيه دي .. وكانت رينو بتدور على رودي .
…والاغنيه كانت جميله وخلت كل اللي جواه مشاعر ظهرت على وشه .. وطارق اخد رنا .. وجاسر اخد ملك ورقصه .. واشرف حاوط هنا وباس على ايديها.
ويوسف كان عايش في دنيا لوحده..
وآدم كانت عيونه على بنته ومحاوط مريم .. الاغنيه خلصت .. ومحمد كمية الاحساس اللي جواه . وان نور بتغنى وعينيها ف عينيه.. شال نور ولف بيها بفرحه .. وكانت لحظه غير متوقعه.. ولف بيها كتير كتير ..وقال بعلو صوته بحبك يا نور. بحبك.. وبعدها نزلها وحضنها علشان مش تدوخ . والكل سقف …وبعد كده محمد مسك المايك . ونزل على ركبه . ومسك ايد نور وباس على ايديها .. وقالها انتي جنتي على الارض . انتي حبي وعشقي . انتي روحي . ونور قلبي . ونور عيني . انتي حياتي كلها. انتي كل حاجه موجوده .. انا عايش بيكي وليكي.. انا بتنفس باسمك .. انا بتحرك بصورتك .. انا عايش بهمسك .. نور اسمك نور وانتي النور الل منور حياتي. حبك بيت كبير في قلبي . حبك خلي محمد عزيز يتنفس ويعيش ..انتي حبيبتي وبنتي وروحي .. انت دوله عشقي .. وباس على ايديها بحب ..والكل سقف وصفر. كتيررر . واغلب العيون دمعت من الموجودين .. على حب محمد ونور .. وبعد كده .. محمد قام وقف قدام نور وعينيهم اتعلقت ببعضه وقبل ما الميوزك يبدا . محمد غنى ليها
.(انا عشت معاك حكايات لتامر عاشور) .
والكل اندمج اكتر مع الاغنيه والميوزك بدا .
. وفهد سرح مع الاغنيه وفكر في رينو ولكن افتكر موقفها مع محمد واتغاظ .
سالي : فهد .!!
فهد : بيشوف مين اللي بينده عليه ومستغرب افندم
سالي : فهد ازيك . انت مش عارفني .
فهد : معلش حضرتك .مين مش واخد بالي
سالي : انا سالي . كنت مع فريحه في الثانوي .
فهد : برده معلش مش واخد بالي مش فاكر.
سالي : اعجبت بفهد .وكانت معجبه بيه من زمان. انا مش مصدقه انى شوفتك بعد السنين دي .
فهد : متشكر لحضرتك عن أذنك
سالي : ايه يا فهد مش هتقولي انت بتعمل ايه هنا.
فهد : هيرد ويقولها مش شغلك .وشاف لارين واقفه ومتغاظه ومتابعه .وصكه على اسنانها ..فهد ابتسم .وبص ل سالى انا هنا في الفرح . ده فرح خالي . وكمان ابن خالي..
سالي : اتلخبطت .. لكن مش مشكله . وقربت خطوه تعرف انك اتغيرت خالص .. بس للاحلى طبعا . انت شكلك محافظ على لياقتك البدنيه .وبتروح الجيم على طول.
فهد : ابتسم ليها . لكن من جواه متدايق ..احم اكيد طبعا .. لازم احافظ على نفسي . ما قولتليش حضرتك هنا بتعملي ايه ..
سالي : من غير حضرتك دى يافهد. قولى. سالى .. وانا كنت جايه لخطيبي اسمه شادي هو زميل اختك فريحه في الجامعه . وشغال هنا بالليل وانا مروحه بعدي عليه علشان يوصلني .
فهد : امم اوكي . انا تشرفت جدا يا .. سالى
سالي : ضحكت . مكنتش أعرف أن أسمى حلو كدا . وطلعت ورقه وقلم . وكتبت رقمها وعطتها . لفهد .. ارجوك كلمني على الرقم ده .. عندي كلام كتير عايزه اقوله ليك .
فهد : بخبرة ظابط . شاف رينو وهي بتشهق لما شافت سالي بتكتب الورقه وادتها ل فهد.
.. مد ايده واخد الورقه طبعا من عيني . ياسالى ..
.شادي جاي وسالي شافته و مشيت وراحت لشادي.
فهد : حط الورقه في جيبه قدام عيون رينو .. وكان مبتسم ..
محمد نور ف حضنه وبيغنى . وناسى كل الموجودين ..
…….
في يوم زي النهار ده أنا مش هرضى تسيبني ثانية فيه
ده أنا ما صدقت وصلت ليه وشوف عدى قد إيه
حكاياتنا في كل صورة وفي زعلنا وفرحنا فيه حكايات
مع نفسي بسرح بالساعات واما أفتكرها بقول
أنا عشت معاك حكايات
حكايات عايشة في خيالي
ولا بنساها وبقالي
سنين عايش أحلم بيها
حكايات، حكايات، حكايات
عشرة عمري وحبيبي
غالي عليّ ونصيبي
أنا هفضل كثير أحكيها
على الله تشوفني مرة ومتجيش جوه حضني وتشتكي
همك وفرحك يتحكي ومن غير ما أسأل تقول
وأمانة عليّ أشيلك في عينيّ وقلبي ومهما جد
تفضل في عيني أحلى حد، أنا قولتها وهقول
أنا عشت معاك حكايات
حكايات عايشة في خيالي
ولا بنساها وبقالي
سنين عايش أحلم بيها
حكايات، حكايات، حكايات
عشرة عمري وحبيبي
غالي عليّ ونصيبي
أنا هفضل كثير أحكيها
أنا عشت معاك حكايات
حكايات عايشة في خيالي
ولا بنساها وبقالي
سنين عايش أحلم بيها
حكايات، حكايات، حكايات
عشرة عمري وحبيبي
غالي عليّ ونصيبي
أنا هفضل كثير أحكيها
آه آه
……..
.الاغنيه خلصت عند محمد . والكل كان فرحان جدا والميوزك اشتغل وكان مراد والشباب كلهم بيرقصوا مع محمد.
والبنات بترقص مع نور .
رينو : لمحت رودي داخله من بره .. وراحت عليها بغيظ . ولما وصلت رودي .. كانت وقفت جمب فهد بالظبط .
رينو : بغيظ انتي كنتي فين .!؟؟
رودي : ابدا كنت بكلم بابي بره علشان ما كنتش سامعه من الميوزك .
رينو : متغاظه و نفسها تروح تضرب فهد وسالي .. طيب يلا تعالى انا بدور عليكي من بدري …
..وكان فهد مبسوط من جواه . وانه شاف رينو غيرانه ومتغاظه ..
رودي : حاضر . يلا .
رينو : بتلف وماسكه أيد رودي .. لكن كان في شابين مراقبين رينو .. واعجبو بجمالها وهمما يعرفوش ان فهد قريبها … وراحو . وراها وواقفين .
رينو : مش عارفه تعدي منهم . قالت . لو سمحت ممكن اعدي.
# : هو القمر يقرب . للعريس ولا العروسه …
رينو : ……..
&: ما ترد علينا يا قمر . يخرب بيت عينيكي .
فهد طبعاواقف في ضهر . رينو بالظبط ورينو ابتسمت لانها عارفه ان فهد هيغير وهيتدايق . ويقوم يضربهم دلوقتي.
رودي : جرى ايه يا جدع انت وهو ما تطرقنا كده . وفسح. علشان نعدي.
# : اهدا . يا بطل احنا بنكلم الصاروخ اللي جمبك ده ..وبص ل رينو. بصراحه انتي جامده قوي .
رينو : استغربت فهد .!! وانه ازاي مستحمل يسمع الكلام ده ومتحركش .. رينو بديق لو سمحت سيبني اعدي ..
& : وماله بس حن عليا بنظره . بصراحه انا دوخت لما شفتك من بعيد .. ولما قربت دلوقتي وشفت جوز الشفايف دي .. دوخت اكتر انتي صاروخ وبطل.
رودي : ما تلم نفسك يالا انت وهو . ولا تحب اجيبلك ابوها واخوها ظابط المخابرات .يعرفك بقى مين فيكم الصاروخ
الشابين : سكتو .وخافو . واتحركو خطوتين …
رينو : بصت على فهد .. اللي كان بيشرب عصير وباصص للفرح .. كأنه مش سامع ولا شايف ..
رينو : سابت ايد رودي . واتحركت ورودي مشيت وراها..
الشابين : وقفو جمب فهد واتكلمو .
#: خساره جامده .
&: جامده بس دي عليها جسم يودي القسم ..باقولك ايه انا ها صورها على موبايلي ما حدش بيشوف الجمال ده كل يوم .
#: وانا كمان بس ركز على وشها وجسمها وقرب الصوره .
– . فهد سامع كل كلمه وساكت .. ——
.. بعد شويه الكل مبسوط وبيهني . ويوسف كان مهيبر هو ومراد وزين و مالك واخد محمد ورقصه معاه . ومالك وكل الشباب
رينو : كانت قاعده مع آدم . وبتراجع احداث اليوم من ساعه ما شافت فهد وهي دمها محروق . وشايفه انه. ولا على باله . وقامت . بغيظ . بابي انا عايزه أغني
آدم : لاء . يا رينو يا حبيبتي انتي صوتك جميل جدا وما ينفعش تغني بره البيت
رينو : لو سمحت يا بابى . لو سمحت النهارده فرح اختي .. و نفسي اني اغني ارجوكي يا مامي قولي . لبابى .
مريم : رينو حبيبتي . انتي فعلا صوتك سبحان الخالق . ونبره صوتك عاليه جدا . ولو غنيتي اكيد الناس هتعجب بصوتك جدا . لان صوتك حلو زي آدم
رينو : متغاظه . ولازم تغني .
آدم : طيب انتي ايه اللي مدايقك .
رينو : كلهم غنوا . وكان نفسي اغني . وصدقني هاغني . اغنيه عاديه ارجوكم لو سمحتو . وافقو . ماتكسروش فرحتي بقى . لو سمحت يا بابي . وحياة مامى عندك .
آدم : اتنهد ماشي يا رينو . غنى انا مش هزعلك النهارده .
رينو : ابتسمت بمكر . ميرسي شكرا يا اجمل بابي واتحركت وطلعت على الاستيدج . ومسكت ايد محمد ونور . ووقفت في النص ما بين محمد ونور. وشاورت للكل يقف وراها وهيعملوا حركات معينه.
وبدأت تغني .. وكان صوتها سبحان الخالق فعلا . وكانها بتقول لفهد فوق . انا بنت اكابر . وما ينفعش تعمل مع بنت العدوي كده . ولو هتضربني قلم هرده 10 ..
رينو : وقفت بين نور . ومحمد والكل وقف وراهم وبدأت تغني (بنت اكابر لاصاله )
ولارين خلت الفرح كله يقف على رجل والكل سقف وكان صوت رينو قوي جدا مع اغنيه اصاله كانت مبهجه و حاجه جميله
……….
عمال يعادي ويتكابر
ويسوء في عنده ومش صابر
وأنا من عيلة وبنت أكابر
وفي وسط ناسي يا ناس أيه
سبحان ما زاد حسنة ورسمه
ده الناس بيتغنوا باٍسمه
ورد وطرح قبل مواسمه
من غير لا زرع ولا سقاية
عمال يعادي ويتكابر
ويسوء في عنده ومش صابر
وأنا من عيلة وبنت أكابر
وفي وسط ناسي يا ناس أيه
سبحان ما زاد حسنة ورسمه
ده الناس بيتغنوا باٍسمه
ورد وطرح قبل مواسمه
من غير لا زرع ولا سقاية
يا بوي على جماله رواية
شربات عنب يروي رواية
عطشانه جبني على عماية
ومشيت وقلبي يا ناس خالي
مع إن توبه ماهوش توبي
طالع في قدري ومكتوبي
وعشان ما سبني ورمى توبي
بشكي لناسه وناس خالي
عمال يعادي ويتكابر
ويسوء في عنده ومش صابر
وأنا من عيلة وبنت أكابر
وفي وسط ناسي يا ناس أيه
سبحان ما زاد حسنة ورسمه
ده الناس بيتغنوا باٍسمه
ورد وطرح قبل مواسمه
من غير لا زرع ولا سقاية
من تقله أنا جزيت نابي
بتسوى منه على جنابي
يظهر ميعرفش جنابي
ولا يعرف اٍني بمية عيلة
كل البلاد هنا دعيالي
بنت الأصول عين أعياني
وده صابني همه وآه ياني
وعيلتي يمه أنا مية عيلة
يا بوي على جماله رواية
شربات عنب يروي رواية
عطشانه جنبي على عماية
ومشيت وقلبي يا ناس خالي
مع إن توبه ماهوش توبي
طالع في قدري ومكتوبي
وعشان ما سبني ورمى توبي
بشكي لناسه وناس خالي
خالي
عمال يعادي ويتكابر
ويسوء في عنده ومش صابر
وأنا من عيلة وبنت أكابر
وفي وسط ناسي يا ناس أيه
سبحان ما زاد حسنة ورسمه
ده الناس بيتغنوا باٍسمه
ورد وطرح قبل مواسمه
من غير لا زرع ولا سقاية
وفي وسط ناسي يا ناس أيه
……….
والكل مبسوط . ورقصت مع نور ومحمد . وشويه مع مراد وزين ..
.والفهد : النار اكلت الجليد اللي كان في قلبه . وولع نار . وفعلا ردتله القلم 10 . فهد متابع حركاتها وآدم فهم كل حاجه . وفهم ان بنت الاكابر بتوصل رساله ل فهد لكن كان متدايق ان رينو بنته بتغني …
.بيتر : كان جمبه وشايف آدم وهو متدايق قرب عليه يا عم افرح وبعدين لارين صغيره دي 17 سنه عيله يا آدم وده فرح . وكمان اول فرحه من بنات العدوي.
افرح يا صاحبي والف مبروك
آدم : هز راسه وابتسم غصب عنه. لما شاف فهد بيقبض على ايديه ومتغاظ .. وعرف ان بنته اخده قوه ابوها . وامها
.ومريم : رغم انها كانت متدايقه لكن الفرحه نستها زعلها . وكمان الاغنيه عجبتها انها بنت اكابر .
. وكل البنات عملوا دايره. على نور ورينو .وكانت رينو بتغني وبتضحك ل نور .. وبعد كده زين ومراد يرقصو معاها . ومحمد اللي كان مبسوط من جنون الحب .. وانه بيوصل لاقصى مراحل من الجنون..
. والاغنيه خلصت والكل سقف ل رينو الل جسمها كله كان بيترعش . لانها كانت بترسم انها مبسوطه وقويه . لكن فعلا الاغنيه خلتها مبسوطه .
.وبعد شويه جات التورته . وكانت سبعه دور .
ودي كانت هديه من طارق وزياد . وكل دور مكتوب عليه اسم .. يعني يوسف ومريم .. وبعدها نور ومحمد.. واخر دور كان مكتوب عليه.. محمد ونور ..
وكانت جميله . والكل انبهر بيها وقطعو التورته.
ويوسف اكل مريم .. و مريم اكلت يوسف ..
..ونور اكلت محمد .. ومحمد اكل نور .. وبعد شويه الفرح خلص والكل كان مبسوط ما عدا الفهد .
.وبدات مراسم الوداع . قدام القاعه والكل يسلم على الكل .
.ومريم سلمت على العيله كلها ويوسف اخد مريم وطلع على شقته .
.ومحمد ودع الكل .ونور سلمت بدموع على عيلتها . ورينو كانت زعلانه وعيطت كتير لكن مأثرتش في قلب الفهد.. اللي واقف مراقب.
. نور سلمت على آدم … وآدم حضنها وسلم على محمد . وقاله نور دي امانه معاك . وانا عارف ومتأكد انك هتحافظ عليها . خلي بالك من نور يا محمد .
. وكان حابس دموعه..
محمد : انت بتوصيني على بنتي يا آدم.
آدم : ربت علي كتفه . مبروك عليك حته من قلبي.
. والكل ودع . بعض .
..محمد اخد نور . وفتحلها باب العربيه . ونور كان زين ومراد بيظبطولها الفستان . ومحمد ركب جمبها وساق . وطلعوا على عش الزوجيه اخيرا..
. آدم : حضن مريم اللي بتعيط واخدها في العربيه.
وفهد مش مركز مع رينو . اللي ركبت مع آدم واتحركوا ومشيوا ..
..زين اخد ريتال يوصلها
..ومالك اخد ساره يوصلها
..ومراد اخد فريحه يوصلها .
..وكل واحد اخد مراته على البيت . والكل مشي من قدام القاعه .. الا . فهد الل واقف ومراقب كويس قوي ..وفضل واقف اكتر من ربع ساعه . وبعدها حصل اللي هو مستني علشانه . وراح قرب من العربيه وقلع الجاكيت ورماها في العربيه . وقلع الساعه ورماها . والمحفظه والموبايل .. وشمر كم القميص واتحرك . وفضل ماشي لحد ما وصل مكان ضلمه .. وبعدها ظهر قدامه الشابين اللي كانوا بيعاكسوا . رينو وفهد من غيظه . عينيه حمرا زي الدم . وبيصك على اسنانه . وشكله ماكانش يبشر بالخير .. حتى الشباب خافو منه . مع انهم مايعرفهوش . واول ما اتحركوا علشان يعدو من جنب الفهد اللي شكله زي الفهد الغضبان ..
فهد : من غير ما يتكلم . مسكهم الاتنين وضربهم وكأنه بيعيد عليهم كل التدريبات اللي اخدها في الحربيه .. وكأنه بينتقم من لارين . وعلى اللي هي عملته فيه .. وان الولدين دول هم اللي هيدفعوا التمن . وفهد بيضرب وبس وعنده طبع اللي تلمس رينو بيكسر ايده .. اما دول اتكلمو قدامه . وكانت النار بتاكل في جسمه . لانهم اتكلموا على شفايفها. وجسمها . لكن حاول يثبت ل رينو انها قالتله انه يبعد عنها . بس بعد عنها من قدامها . بس غيرتو عليها هتفضل زي ما هي وبتزيد ..ضرب الشابين. وافتكر كلامهم على شفايف رينو .. اللي هي ملك فهد وبس ..وتكلموا على جسمها ..وكمان صوروها ..وفهد كسر لكل واحد دراعه اليمين . اللي كان بيصور رينو..
. وكمان اخد موبايلاتهم وكسرها .. وطلع كارت الذاكره وكسروا .. وكسر الفون كله ومكتفاش بكده…
. رغم انهم بيصوتو . زي الستات د وبيترجوه . انه يبعد عنهم … الا انه كسر كتف واحد .. والتاني كسرله ضلع .. وسابهم واتحرك من غير ولا كلمه . ولا حرف ..
.وفهد . راجع بينهج ومتغاظ . وكل ما يفكر انها رقصت مع محمد .. وكمان غنت . وكان صوتها اروع من اي حد .. وكمان حاطه ميك اب . كان هيتجنن..
.. فعلا لارين هتتجننو . وفضل ماشي لحد ما وصل وركب ومشي وهيطلع على شقته …
—————–
يوسف وصل شقته . ومش مصدق نفسه . وفتح باب الشقه . وشايل مريم اللي هتموت من الاحراج.
ودخل بيها الشقه .ودخل اوضه النوم . ونزلها وكان وشها احمر جدا . يوسف مسك ايديها وكانت ساقعه.
يوسف : باس ايديها بحب . مبروك يا مريم .
مريم : جت ترد عليه صوتها مش طالع ..
يوسف : مسكها من ايديها واخدها و قعدها على طرف السرير .. اقعدي ونزل على ركبه قدامها . ومسك ايديها علشان . يدفيها .. حبيبتي اهدي خالص .. مالك متوتره ليه .. بصي انا مش عايزك تخافي خالص.. ويا ستي اعتبري نفسك لسه في بيت خالو حسام .. وانا ضيف عندك ..
مريم : احم ……….
يوسف : باس اديها تاني . هو جواه طبعا عكس كده.
ونفسه يقرب منها . لكن دي مش اي حد دي مريم . حب الطفوله .. حبيبتي اهدى يا روحي .. وفضل ماسك ايد مريم لحد ما رجعت لطبيعتها ..
.وقومها وبص في عينيها اللي بيعشقها .. واخد مريم في حضنه .. كأنه بيقول لنفسه فعلا انت بتحضن مريم حبيبتك .؟ وحضنها وماكانش عايز يطلعها من حضنه .. ومريم كمان جواها مشتاقه ل يوسف .. الل اول مافتحت عينيها على الدنيا محبتش غيره .. وكمان افتكرت كلام هدى .. وانها لازم تكون زوجه صالحه .. ولازم يوسف ياخد حقوقه كامله .. وهي كمان حابه تبدا حياتها مع يوسف بحب..
. مريم : زاد من حضنها ل يوسف اللي مش مصدق مريم .. يوسف مبروك يا حبيبي.
يوسف : خرجها من حضنه . انتي اللي مبروك عليا.
مريم : ابتسمت بخجل . ممكن ادخل اغير هدومي واتوضا.
يوسف : بفرحه . وقلبه دق . لان اهم مرحله في حياته هتبدا ..يوسف هز راسه ليها مع انه مش مصدق …
مريم : اتحركت وبدات تغير هدومها ..و افتكرت اغنيه يوسف .. وانه هو اول واحد غنى ليها وغني معاها .. و كانت فرحانه قوي .. وكمان هي اصلا مشتاقه ليوسف . لانها بتعشقه مش بتحبه بس .. ولازم تكون زي عمتها مريم ..وكمان هدى ..وهتاخد كل الصفات الحلوه وتعملها .. علشان حياتها تبقى سعيده ..
..لكن شهقت لما شافت القميص اللي متعلق على الشماعه ..
مريم : يا نهار مش معدى النهارده .. انا هلبس ده وبدات ايديها تسقع تاني .. واخدت شهيق وزفير.
وطمنت نفسها .. ودخلت الحمام وغيرت هدومها واتوضت . ولما شافت القميص في المرايا عليها ماكانش مدارى حاجه .. اتكسفت قوي و لبست الاسدال بسرعه .. وخرجت وكانت بتدعي . ان يوسف يصلي ويقولها انه تعبان وعايز ينام ..
وفكرت كتير . وكان يوسف غير البدله .اوتوضا ومستنيها . وقام طومسك ايديها وفرش السجاده الصلاه . وصل بيها .. وبعدها قال الدعاء .. ومريم وقفت بالاسدال .. ويوسف اقرب منها وكانت اول مره يقرب منها كده . وهي لابسه الاسدال . وقرب وباسها من شفايفها اللي خلت مريم تدوخ ..ويوسف سندها وابتسم . وقلعها حجاب الاسدال . وشاف شعرها لاول مره . ما كانش مصدق انه بالجمال ده هو مش طويل قوي. لكن ناعم ولون شعري زياد بني فاتح ..وكان جميل مع لون عينيها .
..يوسف حط ايده على شعر مريم اللي واقفه دايخه.
ويوسف حاطط ايده بين خصلات شعر مريم . وقرب منها وهمس ودنها بحبك . وهنا مريم كانت هيغمى عليها .. ويوسف بدا في تخدير مريم .. واحده ..اتخدرت . وقلعها الاسدال . واتصدم من شكل مريم في القميص ..وانهار تماما . وشال مريم على السرير .وبدا في اثبات ملكيته..
مراد : مع فريحه في العربيه واتكلموا كتير .وفريحه كانت واحشاه جدا . وكمان فريحه ماكنتش مصدقه ان مرادها . قدامها .. وكانت كل شويه تقوله انت وحشتني قوي يامرادى . وهو في الطريق ركن العربيه . واتكلم معاها شويه .
مراد :فريحه تعرفي انك وحشاني اكتر من اي حد.
فريحه : وانت كمان يا مراد .. انت ما تعرفش الشهر ده عدى عليا ازاي..
مراد : انا كنت بعد الساعات مش الايام . علشان اشوفك.
فريحه : لحظت ان مراد رومانسي وهادي .. حبيبي انا شايفه انك هادي على غير العاده .
مراد : مسك ايديها. وباس ايديها الاتنين وابتسم . انتب بس وحشاني . مش هتصدقي احساسي .. لكن كلها ٦ شهور وتكوني معايا وملكى .
فريحه : وانا مستنيه اللحظه اللي تجمعنا مع بعض ..
. الفرح النهارده كان يجنن . عقبالنا يامرادى .
مراد : مركز على شفايف فريحه اللي كان نفسه يبوسها من ساعه ما شافها .
فريحه : شافت نظرة مراد . واتحرحت ووشها جاب الوان .. في اللحظه دي كان مراد قرب منها .. وباسها بوسه طويله كلها اشتياق وحب .. لانها بعيد عنه شهر.
فريحه : في الاول كانت مضطربه لكن استجابت مع مراد اللي واحشها .
مراد : حاسس انه هايتجرا . اكتر وفعلا بدا يتجرأ لكن فريحه حولت تبعدوا .. احم مراد احنا اتاخرنا.
مراد : فريحه انتي وحشاني قوي .
فريحه : حاولت تقاوم . احم . حبيبي انت قولت كلها ٦ شهور … وحاولت تفوقه يلا بقى علشان انا جعانه..
مراد : ابتسم.. لان فريحه مش حاسه انه مشتاقلها قد ايه .. وحرك العربيه ووصلها . ونزلت وودعته.
ومراد رجع . ع البيت .
زين : وصل ريتال وهزر معاها وقالها انه هيكتب كتابه مع فرح مراد .. وباس ايديها وجبينها ونزلت.
وطلعت على الفيلا …
.. اغلب الضيوف وصلوا على بيتهم .. ما لك وصل ساره.. لكن ساره قالتله .انه ينزلها على اول الشارع.
لكن ما لك. مش فاهم.. ليه ساره بتحاول تبعدو عن اهلها ..
.لكن ساره .. مش عايزه تعرف سوزي حاجه عن
مالك . علشان ما تبعدهاش عن مالك. لان ساره عايشه احساس حلو .. حتى لو لفتره مؤقتا .. بس هي مبسوطه مع مالك ووصلها ورجع..
. فارس وصل رودي اللي كانت مهيبره في الفرح وبصت ل فارس .
رودي : فارس . اتجوزني ..
فارس : افتكر انها بتهزر . ههههههههههه علشان ايه.
رودي : علشان خاطري والنبي .
فارس : ضحك بصوته كله لاول مره .. هتجننيني يا رودي .. والله هتجننيني غريبه قوي انتي . مش قادر احلل شخصيتك .
رودي : لا والله انا شخصيتي سهله وبسيطه خالص.
وتحللها في كلمتين بس.
فارس : ايه هما بقى الكلمتين دول ..
رودي : اني بحبك ..
————-
فهد : ساق العربيه بسرعه جنونيه .. ووصل الشقه .. ودخل الشقه .. وكان قالع الجاكيت ومالبسوش تاني . وكان متنرفز . وكسر كل حاجه قدامه . ومتدايق من الصغيره اللي هتجننو . وفضل ينهج وعينيه كانت زي الدم .. واقسم ان كده الطريق اتسد واتقفل بين فهد ولارين .. وقلع القميص وهو داخل على الاوضه .. ودخل تحت الدش .. يمكن النار اللي جواه تهدا
. وقرر ان يبدا رحله جديده .. وهي رحله فهد من غير لارين ..
———
آدم : وصل البيت .
..ورينو طلعت على اوضتها وكانت حزينه من جواها ..ورجعت ل ذكرياتها .. وسرحت في فهد .. الل ما بقاش يغير عليها .. فهد اللي اتغير وشافها بياعه .. وفكرت كتير .. وقالت لنفسها .. انها لما بتشوفه بيحرق دمها .. وقررت انها تبعد عن الفهد خالص .. وتبدا رحله لوحدها .. وتركز في مستقبلها .
————
آدم : دخل الاوضه مع مريم . الل دمعتها على خدها
وكمان هو زعلان لكن جه دورو . ينسىها زعلها . زي ما هي عملت الصبح .. وقرب منها وشال النقاب وفكلها الحجاب .. وشال السلسله د. ومسك ايديها وقلعها الساعه والخاتم … وقعدها على طرف السرير..
وقعد جمبها يعملها مساج . ف رقبتها علشان تهدا.
وواحده . واحده قرب منها من غير ولا كلمه . وباسها من شفايفها اللي وحشاه .. وهمس ف ودنها .. وقالها فين الطقم اللي وعدتني بيه . انا مش ناس .وغمز لها
مريم : تاهت من لمسات آدم . ونسيت كل حاجه ..
. ولما باسها قلبها دق .. وافتكرت فعلا انها وعدته ..
و ابتسمت . وقالت موجود يا حبيبي ..
آدم : طيب يلا مستنيه ايه
مريم : ابتسمت بخجل . وقامت دخلت اخدت شاور.
بعد كده خرجت .
وآدم : غير هدومه . ودخل اخد شاور وخرج .. وكانت مريم واقفه في نص الاوضه ولابسه طقم جميل ورقيق.. وكان لونه يجنن عليها..
آدم : كان بينشف وشه بالفوطه .. الل وقعت من ايده اول ما شاف اميرته واقفه كده قدامه .. وكمان هي اللي قربت منه وباسته من شفايفه . ودلعته دومي وحشتني . وحشتيني يا دومي .
وآدم : انهار من قربها ومن برفانها .انتى عشقى يامريم .. وشالها علشان يدخل جنتها ..
——–
محمد .. وصل قدام العماره ونزل . ومره واحده شال نور . وطلع بيها على السلم .. وهي ما كنتش متوقعه كده .. وهو طالع عينيه ماواتشالتش من عليها .. وانفاسهم تضاربت مع بعض . واخيرا وصل الشقه.
ونزلها . وفتح الباب ودخل . وقالها استني .. وشالها تاني ونزلها في نص الشقه
… ونور . كانت مكسوفه .. لكن ديكور الشقه عجبها جدا .. وشافت انه اتنفذ . زي مكانت حابه بالضبط.
محمد عينيه هتطلع عليها . وقرب من نورو………..
- تبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقتها منذ نعومة اظافرها ) اسم الرواية