رواية احببتها وسط انتقامي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم فريده محمد
رواية احببتها وسط انتقامي الفصل الثالث و العشرون 23
في المستشفى كلهم واقفين هايمو”تو من الخو”ف والقلق شهيرة ال قاعده منهارة وبتعيط وعمالة تدعي لياسين ربنا ينجيه. وادهم اللي واقف قلقان وخايف علي ياسين. ومها اللي واقفة بتعيط في صمت وميرنا واقفة معاها وعمالة بطمنها وعمر واقف مع ادهم خايف وقلقان علي صاحب عمره بس بيحاول يطمن ادهم وبيدعي ربنا انو ياسين يبقي كويس. ……. بعد ساعات مرت عليهم من الخوف والقلق والتوتر. اخييرا الدكتور طلع من غرفة العمليات وكان باين عليه الإرهاق كلهم جريو عليه شهيرة .. طمني يادكتور ابني ابني عامل ايه. كويس قولي انو كويس. ارجوك. الدكتور بياخد نفسو ادهم بعصبية .. ما تتكلم يادكتور اخويا كويس احنا علي اعصابنا. الدكتور ..حضراتكم ادوني فرصة اتكلم عمر بنفاذ صبر ..اتفضل. الدكتور ..احنا الحمد لله خرجنا الرصا”صة وهو دلوقتي تحت الأجهزة. انشاء الله لو عدي ٢٤ساعة هيبقي عدي مرحلة الخطر .ادعولو .عن اذنكم الدكتور مشي وكلهم واقفين علي أعصابهم وفاء مامت ميرنا واخت شهيرة في الوقت ده كانت وصلت المستشفى راحت عند
شهيرة وحضنتها وفاء لشهيرة .. متقلقيش ان شاء الله هيبقي كويس شهيرة بعياط ..يارب. يارب وفاء فضلت تطبطب عليها وتطمنها ميرنا ل مها ال مموته نفسها من العياط .. كفاية عياط ياحبيبتي إنشاء الله هيبقي كويس وهيقوم بالسلامة مها بعياط .. لو ياسين جرالو حاجة انا ممكن اموت . ياسين مش اخويا بس دا ابويا ميرنا .. بعد الشر عليه.هيبقي كويس انشاء الله. بس انتي ادعيلو مها .. يارب ينجيه ويحفظو يارب ميرنا : يارب ……… بعد وقت. عمر .. ياجماعة ملهاش لازمة قعدتنا كلنا كدة. يلا روحو ارتاحوا شوية وابقوا تعالو بكرة. شهيرة .. انا مش هاتحرك من هنا واسيب ابني عمر ..ماينفعش ياطنط لازم تروحي ترتاحي انا هفضل معاه شهيرة .. انا مش هامشي من هنا غير لما اطمن علي ياسين ياعمر. ادهم .. ياماما روحي ارتاحي وابقي تعالي الصبح شهيرة بعصبية .. محدش يقولي ارتاحي أرتاااح الزاااي وابني بين الحيااة والمو”ت وكملت بعياط مفيش راحه غير لما اطمن علي إبني ادهم ميل عليها وباسها على راسها وباس ايدها .. معلش ياماما عشان خاطري عشان متتعبيش وانا هاجي اخدك الصبح..يالا يامها يالا كلكم عشان اوصلكم وارجع افضل معاه انا وعمر بعد محاولات كتير
ادهم وعمر قدرو يقنعوهم يروحو عمر ..خليك انتا يا ادهم انتا اعصابك تعبانة انا هوصلهم وبالفعل عمر وصلهم ورجع تاني المستشفى. …….. تاني يوم كلهم كانو واقفين قدام الاوضة ال فيها ياسين بعد ما الممرضة خرجت بسرعة من عندو وبلغت الدكتور والدكتور كان بيكشف عليه. ميرنا جات وقفت جمب ادهم وحططت أيدها على كتفه بدعم ادهم اتلفت وبصلها. ميرنا مسكت ايده وهي بطمنو بعنيها بعد شوية الدكتور خرج كلهم ..هاا يا دكتور الدكتور بابتسامة ..الحمد لله ياسين بيه فاق كلهم .. الحمد لله. شهيرة .. يعني هو كويس يا دكتور ينفع ادخلوا. الدكتور ..اه ينفع بس متطوليش علشان مايتعبش .. وهي ساعة وهينتقل لغرفة عادية شهيرة دخلت وقربت من ياسين وميلت وباسته ومسكت ايده وفضلت تبوس فيها. شهيرة وهي بتحسس علي وشه.. حمدالله على سلامتك يا حبيبي ياسين بتعب .. الله. يسلمك يا ماما ومسك أيدها ال علي وشو وباسها شهيرة كانت بتعيط ياسين بتعب وهو شايفها .. بلاش دموعك دي ياست الكل .انا كويس. شهيرة ..الحمد لله يا
حبيبي الحمدلله …………….. بعد ساعة كان ياسين اتنقل غرفة عادية وكلهم دخلو عندو عمر.. حمدلله على سلامتك يا صاحبي ياسين .. الله يسلمك يا صاحبي ادهم .. حمدالله على سلامتك يا ياسين. ياسين .. الله يسلمك يا حبيبي. ميرنا ..حمد الله على سلامتك يا ياسين. ياسين.. الله يسلمك مها كانت واقفة بتعيط ياسين بصلها.. تعالي يامها مها قربت وياسين خدها في حضنه. ياسين ..بتعيطي ليه. مها .. كنت خايفة عليك اووي ياسين ..انا كويس اهو ياحبيبتي. ………….. عند فريدة فريده قاعده في اوضتها واصحابها حواليها فريدة كانت ساكتة ودموعها نازلة بس صحبتها بحزن عليها .. فريدة . فريدة ياحبيبتي اتكلمي اعملي اي حاجه صرخي حتي بس بلاش كدة هيجرالك حاجه بلاش سكوتك ده مامتها دخلت عايدة .. عاملة اية صحابها بحزن.. مش مبطلة عياط ومش عايزة تتكلم عايدة قربت منها وقعدت جمبها وخدتها في حضنها .. فريدة . فريدة يا حبيبتي ردي عليا يا روحي متعمليش في نفسك وفيا كدة حراام عليكي .انا مش مستحملة. فريدة بتوهان .. بابا راح ومش هشوفو تاني. عايدة بعياط.. ربنا يرحمه ربنا يرحمه ياحبيبتي.
•تابع الفصل التالي "رواية احببتها وسط انتقامي" اضغط على اسم الرواية