Ads by Google X

رواية نجمة في الصعيد الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم ملك نصر الله

الصفحة الرئيسية

   رواية نجمة في الصعيد كاملة بقلم ملك نصر الله عبر مدونة دليل الورايات 


 رواية نجمة في الصعيد الفصل الخامس و العشرون 25

 
في المطبخ
حمزه: مش عايز قهوه
نجمه: انا اصلا مش هعملك قهوه
حمزه بصلها ورفع واحد من حواجبه
نجمه بحنية: هتفطر الاول انت ماكلتش برا
حمزه بهدوء: خلاص شبعت يا نجمه
نجمه بخفة: ماهو هتفطر يعني هتفطر ، اديني بقا ثواني أغرف
نجمه راحت تغرف الاكل وهو ابتسم بخفوت
حضرت الاكل وحطيته علي الترابيزة الصغيرة الموجودة في المطبخ(لونها ابيض عليها مفرش كروشيه قمر بتاخد 4 اشخاص😂♥️)
نجمة قعدت وحمزة بيبصلها راحت ضربته في كتفه بخفه: اخلص يا حمزة كُل ، متبقاش قماص كدة
حمزه بحنق: بقولك ابويا بيبص علينا وانتي برضوا بتردي
نجمه بغيظ: وهو فين الغلط فاللي قولته يعني ، جدو لو سمع مش هيقول حاجة دا حبي
حمزه قاطعها بحدة: انتي هتتنيلي تقولي اية
نجمة بتوتر: اية مكنتش هقول
حمزه بصلها وكمل اكل وهي سكتت شوية وقالت
نجمه: حمزه
حمزه بهدوء: امم
نجمه ابتسمت: الشكوليت اللي كنت جايبهالي خلصت
حمزه بحنيه: حاضر
نجمه بحب: حضرلك الخير يارب
حمزه بغزل: انتي كل الخير
نجمه ابتسمت بحب واضح في عيونها: حمزه هتشرب كام كوباية قهوة في الشركة
حمزة: اللي هشربه بقا
نجمه بتحزير: هما كوبايتين بس
حمزة بهدوء: حاضر لية بقا
نجمه بخفة: ياتي عثل وانتي هادية كدة
حمزه بحدة: نجممه
نجمه بتوتر: بهزر يا مرضان في اية مبتهزرش
حمزه ابتسم من تحت لتحت وقال بجدية: اشرب كوبايتين لية
نجمة: علشان القهوة الكتير غلط
حمزه بخبث: وانتي بقا خايفة عليا
نجمه بحنية: ايوة طبعا ، انت بقيت روحي يا حمزه ..كملت بخفه.. ويلا بقا علشان متتأخرش
حمزه ضحك: ايوة انتي اتوترتي فقولتي تترقيني
نجمه ضربته في كتفه وضحكت بغباء: يابن النبيهه يا حمزاوي
حمزه بغيظ: انتي مالك بتهزري معايا كدة لية ولا كأني ابن اختك
نجمه ضحكت بتوتر: لا مش كدة ، بقولك انت مش هتقوم تمشي بقا
برا عالسفرة مراد كان بيبص لـ ساره من تحت لتحت وهي اخدت بالها راح ابتسم وهي بصت في طبقها بتوتر
شيرين بخفوت: هو ماله بيبحلقلك كدة لية
سارة بتوتر: ماهو ماهو بصي طلب ايدي امبارح
شيرين بصراخ: ومقولتليش يا ساارة
ميرنا بغيظ: مقولتيش لية يابت
سارة بصت علي مراد لقيته ابتسملها جامد راحت قالت لشيرين وميرنا بخفوت
ساره بحنق: يخربيتكم فضحتوني
ابراهيم: في ايه يا شيرين يا حبيبتي انتي علي الاكل
شيرين بإحراج: معلش يابابا
سارة ضحكت بخفوت علي منظر شيرين فراحت ميرنا و شيرين اخدوها وطلعوا فوق
عند حمزه
حمزه بصلها بغيظ: قايم كان زماني مشيت
نجمه بحنية: يعني اسيبك تمشي من غير فطار يا حمزه ..كملت بتحزير.. هما كوبايتين قهوة يا حمزه ، هتحتاج تزود ترجع وتنام
حمزه قام حضنها و ابتسم: حاضر هما كوبايتين
عز كان داخل بعد ما خلصوا فطار برا: قول بقا كدة ياباشاا قايم من برا علشان تفطر جوا معاها علي انفراد
حمزه بعد عن نجمه بغيظ: ولااا مالك بيا ياض
عز بخفة: مفيش يا حمزاوي ، بس عارف انت انا سينجل المفروض تراعي مشاعري
حمزه بتريقة: سينجل اه قولتلي طيب يا كوكو ، بقا بالله عليك سايب كل بنات الكليه ملقيتش غير كوكو كوكو !
عز بغيظ: مالها كوكو
نجمه بحده: وانت تعرف كوكو منين يا حمزه
حمزه ضحك: طالبه عندي في الكليه وأصلا في القسم بتاعي طبيعي هعرفها وبتدرب في الشركة اومال استاذ عز حب الشركة لية وكل شوية ينطلنا
نجمه براحة: طيب
عز بحنق: دا اخرك ، انا قولت هتعملي خناقة عظمه كدة
حمزه ضحك: يخربيتك ارحمني بقا ياض
عز بخفة: لا مش هرحمك غير لما مبقاش سينجل
حمزه ضحك بغيظ واخد نجمه وخرج هو مشي وهي كانت بتشيل الاكل ، ميرنا جاتلها ساعدتها واخدتها وطلعوا عند شيرين و سارة
نجمه بتساؤل: في اية
شيرين بحماس: اتقدملها الحزين علي عينه
نجمه ضحكت: أخيراً نطق وانتي قولتي اية
سارة ضحكت ببلاهه: سبته ومشيت
ميرنا بعيد: هو العفريت اللي نازل عليكم اسمه سيبته ومشيت
نجمه بغيظ: كنتي قوليله تعالا لبابا اي حاجة كدة
سارة ضحكت بتوتر: انا اتوترت اجدعاان ، يعني الواد كان تقيل مرة واحدة لقيته چيلي بالفروله اعمل اية
شيرين ضحكت: يا زيدي يا زيدي بقينا بنتغزل عيني عينك اهو
سارة ابتسمت بخفوت لما افتكرت كلامه امبارح وقالت: اعمل اية بقا ، كله من اخوكي
ميرنا بحب: مبارك يا سوسووو
سارة بخفة: هو مبارك وكل حاجه بس انا لسة موافقتش ، هطلع عينه شوية
نجمه بخفة: ايوة بنتنا تتقل براحتها
ميرنا: هو اخويا وكل حاجه بس انا هقف معاكي
شيرين ضحكت: وانا
سارة ضحكت بحب: تبقي اتعشت كدة .
في الشركة
مراد كان قاعد في مكتبه وعمال يفكر فيها ، وازاي سحرته من أول مقابلة لما شافها في الفرح بجنونها وهزارها ، وازاي اصلا وقع فيها بسرعة كدة بعد ما كان رافض الحب
حمزه دخل وهو لسة علي سرحانه
حمزه بصراخ: مراد مرراااد
مراد بغيظ: في اية بتنعر لية
حمزه بحنق: علشان مش معايا ياخويا ، دانتا حالتك صعبة خالص
مراد بغيظ: وانت مالك صعبة ولا سهلة
حمزه ضحك: حاضر ، المهم شوف الورق دا وابقي وديه لابوك في مكتبه
مراد بضيق: طيب
حمزه راح مكتبه
في البيت
نجمه بتعب: شريت
شيرين بقلق: اية مال صوتك احنا سايبينيك كويسة
نجمة عيطت: مش عارفة بطني واجعاني جامد
شيرين بتوتر: طب اهدي وهروح انادي سارة وماما لا هنادي البيت كله
شيرين ندهت عليهم وهما طلعوا ليها
فريال بقلق: مالك يا نجمه
نجمه بعياط: مش عارفه يا ستو هو التعب دا جالي امبارح قولت يمكن من الشطه
هدي بهدوء: هبعت الغفير يجيب دكتورة من الوحدة علي طول
فاطمة بقلق: طيب بسرعة يا هدي وانا هعملها حاجة دافية
بعد مرور القليل من الوقت
الدكتورة بابتسامة: الف مبروك المدام حامل انا اديها مسكن ، محتاجة تتغذي كويس لأنها ضعيفة جدا ، ومتتحركش كتير لحد ما الجنين يثبت
فريال بفرحه حضنت نجمه: اية حامل ، الف مبروك يا غالية يابنت الغالي
نجمه تنحت بعدين ضحكت بتعب: الله يبارك فيكي يا ستو
هدي و فاطمة زغرطوا بفرحة وقالوا: الف مبروك يا حبيبتي
نجمه بابتسامة مرهقه: الله يبارك فيكم
ميرنا اخدت موبايل نجمه ورنت علي حمزه رد
حمزه بخفه: لحقت اوحشك ، انتي واحشتينى الصراحة
ميرنا بكسوف: احم انا سارة
حمزه بقلق: هو في حاجة فين نجمه
ميرنا: تعبت جدا من شوية والدكتوره جاتلها وو
حمزه قام وهو بياخد مفاتيحه بتوتر
حمزه قاطعها بقلق: دكتورة ! طيب انا جاي
حمزه قفل الفون وكان خارج من المكتب قابله مراد
مراد بتعجب: مالك بتجري لية كدة
حمزه بقلق: نجمه تعبت
مراد بهدوء: طب اهدي متقلقش تعالا هنروحلها
مراد اخده وركبوا شوية وكانوا وصلوا ، حمزه طلعلها بسرعة لقي الكل موجود في الاوضة وهي نايمة ع السرير قعد جنبها بقلق فراحت فريال شاورت ليهم يخرجوا راحوا خرجوا وهي خرجت معاهم
حمزه مسك راسها وقال
حمزه بقلق: مالك يا نجمه انا سايبك كويسة
حمزه بتكشير: بخير ازاي وشك …..
نجمه ابتسمت: اية مالك انت علقت ولا اية
حمزه بتوتر: قولتي ابنك ؟؟
نجمة هزت راسها بابتسامه وحمزه زي ما هو متنح
نجمة ابتسمت بحب: فرحان يا حمزه
حمزه: لا
  
google-playkhamsatmostaqltradent