رواية سيف اصيب به قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم سلمى عماد
رواية سيف اصيب به قلبي الفصل الثاني 2
التاني🕊️🖤
سيف رجع قصره و دخل مليانه صور و شكلها نضيف جدا و اتكلم بدموع:عمر ما كنت اتوقع تعملي فيا كده و انتي بالذات كنتي كل حاجه ليا بس انتوا صنف زباله محدش يأمن ليكوا و بص للصور اللي ماليه الاوضه و نام على السرير بكل حزن
____
عند جويريه كانت لسه خايفه و خايفه منه اكتر بسبب كلامه و مش عارفه القدر مخبي ليها اي !
خرجت من شرودها على باب غرفتها نظرت لزوجه ابيها: في حاجه يا ما.. لحم يا طنط
نفيسه بإزدراء: يلا يختي اجهزي عريسك على وصول ، بقولك يا بت تكلميه باحترام و بلاش شغل العند بلاش مشاكل يختي ماشي؟
جويريه بانكسار : حاضر يا طنط
نفيسه: ماشي يختي انا كمان هروح اشوف أعمل اي ، و ياريت تظبطي نفسك انت رايحه بيته يعني هتشوفي ناس نضيفه لازم تبقى شبهم
جويريه ؛ حاضر يا طنط
____________
عند سيف نزل من اوضته قابل والدته
والدته بطيبه: رايح فين يا حبيبي
سيف بحب خالص لها: رايح يا ماما مشوار و هاجي علطول و معايا مفجأه ليكي هتحبيها اوي
عنيها لمعت بحب: هترجعها؟
سيف بغضب: مامااااا لاااا و ياريت تنسي و متفكرنيش
والدته بحزن: بس يا حبيبي مستحيل انسى و مستحيل انت كمان تنسى دي تكون..
سيف بمقاطعه : مامااااا الموضوع خلصان انا خارج و لو عوزتي حاجه اطلبيها من هيثم (الحارس) سلام
خرج سيف من المنزل بكل غضب : يلا يا كرم جهزت العربيه
كرم : ايوا يا سيف يلا
سيف : ياريت بسرعه عشان نخلص من الموضوع ده
بعد ساعتين وصل أمام منزلها نظر للبيت بإزدراء : في الاخر سيف باشا أكبر رجل اعمال يجي منطقه زي دي
ثم تنهد تنهيده حاره: بس كله يهون عشان اللي في بالي!!!
ترجل من سيارته و طلع منزلها وسط اندهاش أهل الحاره
_____
عند جويريه
كانت جهزت وكانت لابسه فستان ابيض رقيق خالص و شعرها منفرد على ظهرها و كانت تضع القليل من مساحيق التجميل
دلف إليها والدها بطيبه: مشاء الله يا حبيبتي زي القمر و احلى ، ثم أكمل بدموع: كبرتي يا جوري و بقيتي عروسه بنوتي الصغيره كبرت و بقت عروسه رغم أن الظروف ..
قاطعته جوري و قالت له بحب خالص: لا يحبيبي متقولش كده انا مبسوطه اهو و كويسه قدامك كفايه يا بابا متندمش نفسك و لا تفكر كتير ثم انا عارفه أنك بتحبني و كل حاجه بتعملها عشاني صح يا طقطوقه يا عسل انت
طارق بضحك: صح يا قلب طقطوقه ، اقترب منها و قبل جبينها يلا يحبيبي عشان سيف مستنيكي برا
نظرت له بابتسامه خفيفه و داخلها يتخبط خوفا من القادم
دلفت مع الدها اللي الصالون رأته جالس و هو يضع قدم على الأخرى بكل كبر و بجابنه المأذون نظرت له بكره لاحظ نظراتها له فنظر لهيئتها فأبتسم بسخريه داخله: مش بطاله!
جلست بجانب والدها بتوتر تحت نظرات نفيسه الساخطه
بعد انتهاء من العقد و ذهب المأذون وقف بكبر : يلا عشان نمشي لسه قدامنا مشوار كبير
نظرت له بإذدراء ثم نظرت لوالدها : هتوحشني يا بابا
اقتربت منها نفسيه و هي تضمها بغل: هتوحشيني اوي يا جويريه اوعي تنسينا و ابقى تعالي سلمي علينا كل فتره يلا عشان تلحقي توصلي بقى البيت مع جوزك
نظرت جويريه لها بحزن ثم اقتربت من ابيها و ضمته لها و ودعته تحت نظرات سيف الساخطه.
اقترب منها ثم امسك بيدها يلا اتاخرنا العربيه تحت
____
في عربيه سيف نظرت حولها بخوف: هو احنا خارجين برا البلد!
نظر لها سيف بسخريه: انتي مفكراني من هنا و لا اي كمان متجوزه واحد مش عارفه هو منين؟
نظرت له بتوتر و خوف: طب هو هو احنا رايحين فين
سيف بصرامه: ملكيش دخل لما نوصل هتعرفي كفايه رغي
بعد وقت توقفت السياره أمام قصر ضخم للغايه نظرت له جويريه: احنا كده وصلنا
سيف بتأفف اه يلا بقى انزلي ماما زمانها مستنياني
ترجلت معه من السياره و دلفوا للداخل فأقتربت منهم والدته بوجهها البشوش : أهلا يحبيبي كل ده ثم نظرت لجويريه باندهاش : مين البنت دي يا ابني
سيف : دي جويريه مراتي
_مراتك اي يا سيف امال انا ابقى اي !
اتجوزت عليااا.
•تابع الفصل التالي "رواية سيف اصيب به قلبي" اضغط على اسم الرواية