رواية للخلود كاملة بقلم نورهان جمال عبر مدونة دليل الروايات
رواية للخلود الفصل الثاني 2
*أمنية*: هقولك يا ستي... هَنَا بتقولي إنها هتقدم في نفس الشركة اللي انا قدمت فيها وكنت لسة بحكيلك عنها وهتروح المقابلة بكرة... قولي بقى أيه اللي عندك
*أية*: في شركة أسمها الحاوي للإستيراد والتصدير منزلة إعلان توظيف... أيه رأيك لو نقدم
*أمنية*: خلينا نقدم يكش نتقبل المرة دي
*اية*: إن شاء الله هنتقبل ونشتغل ونعمل أحلى فلوس
*أمنية*: ياريت وأجيب العربية بقى
*أية*: طب يلا ناكل بقى
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
وعندما عادت أمنية لمنزلها
*أحمد*: أيه اللي امي بتقوله ده يا أمنية هانم
*أمنية*: بتقول ايه
*أحمد*: بخصوص الشغل
*امنية*: أنا عملت للي كنت بكلمها بلوك وشيلت الشغل في الشركة دي من دماغي أصلاً ... بس في شركة منزلة إعلان توظيف هروح اقدم فيها واجرب
*أحمد*: تمام بالتوفيق ليكي... ومين قالك عنها الشركة دي
*أمنية *: أية قالتلي عليها وشافت الإعلان بتاعها ع النت
*أحمد*: نت تاني
*امنية*:هههه متقلقش المرة دي غير
دي شركة مضمونة وصاحبتي أية بحثت عنها كويس
*أحمد*: ماشي... ادخلي لأمك بقى وقوليلها كدة عشان مستحلفالك
*أمنية بضحك*: حاضر
نورهان جمال
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
بـــعـد يـــومـيـن كـــان مـــوعـد الـــمـقـابـلـة
*أمنية*: انا خايفة اوي
*أية*: إن شاء الله هنتقبل... يلا دورك عشان تدخلي
*أمنية*: أدعيييلي
___
*امنية*: السلام عليكم
_أتفضلي
*أمنية تُحدث نفسها*: هو يهودي ده ولا ايه
_بتقولي حاجة
*أمنية*: لا أبداً يا فندم
_You Can Start To Tell Me About Yourself
*أمنية* Well, Omnia Ahmed..
I'm 23 years old…I live In cairo…I'm graduated from faculty of commerce cairo university in 2020...
_What your weaknesses
*أمنية*: I'm a perfectionist workaholic
_Well, what are your strgneths?
*أمنية*: Proplem solver,calm under pressure,Attention of detail,punctual
_Tell me how others would describe you
*أمنية*:I'm not care to know how people see me,becausee the hypocrisy becom the way for most of they
_why should we hire you?
*أمنية*:For the skills of communication, presentation and negotiation
And me distinguished In everything
_Ego
*أمنية*: not ego but confidence
_oky,why do you want this job?
*أمنية*:because your company has abright name and very famous,this will benefit me In my C.V … to gain more experience
_where do you see your self in 5 years?
*أمنية*: اوباااا...sorry,I can complete in arabic
_yes
*أمنية*:شايفة نفسي شخصية مهمة...قدرت تعمل لنفسها مكانة ووضع أفتخر بيه قدام نفسي...مش لازم اكون مشهورة ومعايا فلوس من كترها مش قادرة أعدها...بس على أقل أكون قدرت احقق ذاتي في شغلي وأعتمد على نفسي من غير ما أحتاج مساعدة من حد..وأكون جبت العربية اللي نفسي فيها
_تمام...أتفضلي
*امنية*: شكرا لحضرتك و be smile please
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
*أية*: هاا طمنيني عملتي أيه
*أمنية*:الحمد لله..ربنا يوفقنا بقى
*أية*: يارب
*أمنية*:بس الراجل اللي جوا ده إتم اوي ومش بيضحك خالص
*أية*: هههه عرفتلك كل حاجة عنه
*أمنية*: طب أحكيلي
*أية*: تعالي نقعد ف أي كافيه وأقولك
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
*أمنية*: أحكيلي بقى يا ستي
*أية*: أسمه رائد...عنده 35 سنة... كان على قد حلاته وخريج كلية تجارة زينا كدة...وأعتمد على نفسه وأجتهد لحد ما بقى مسئول ال HR زي ما انتي شايفة كدة..ده غير إن ليه كلمة ف الشركة وصاحبها بيثق فيه جداً عشان كدة خلاه مستشار ليه وبينوب عنه ف كل حاجة كمان
*أمنية بإستغراب*: انتي عرفتي كل ده إزاي
*أية*: أصلي لما خرجت من مكتبه كنت متغاظة بسبب طريقته ف روحت أديت للويتر ف الكافيه 20 جنيه قالي على كل ده
*أمنية*: ده أنتي مش سهلة
**أية بتكبر*: هو انا أي حد ولا أيه...المهم متنسيش النهاردة عيد ميلاد سلمى
*أمنية*: مش هنسى وربنا يسترها احسن شلتنا النحس دي كل ما تتجمع تحصل مصيبة
*أية بضحك*: لما نشوف النهاردة أيه اللي هيحصل ههههه
يا ترى ماذا سيحدث للفتيات جراء ما سعوا إليه ...؟
يتعلم الفصل القادم
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية للخلود ) اسم الرواية