Ads by Google X

رواية ابنة الراقصه الفصل الثاني 2 - بقلم روزا اليوسف

الصفحة الرئيسية

 رواية ابنة الراقصه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزا اليوسف 

رواية ابنة الراقصه الفصل الثاني 2 


٢
غاليه بخوف : تهربي تروحي فين انتي ناسيه حامد قالك اي لو اتجوزتيه يبقي تنسينا بسبب الي عمله جوزك معاه كملت في نفسها خايفه لتحصلي ابوكي .
هدي : ما تخافيش ياما عمري ما هرجعلك انتي والن*جس دا  كفايه أنه لسه مشغلك وانتي في السن دا .
غاليه سكتت شويه وبعدين ردت : بس بس خليكي في خيبتك القويه يا بنت غاليه .
هدي : ها لقيتي حل .
غاليه : اسمعي يا بت بكرا هبعتلك البت نوسه وتعملي اللي هقولك عليه سامعه ............
هدي : حاض.. شهقت لما لقت الباب بيتفتح وعماد داخل وما اتكلمش ولا كلمه ودخل أوضه تانيه وقفل الباب عليه .
هدي : أما دخل ولا كأنه شايفني .
غاليه : طيب اقفلي ونامي واستني نوسه بكرا .
هدي : أما نشوف آخره الهم دا اي .
____________________rose _________________
عند غاليه : بت يا نوسه انتي يا بت .
نوسه : ايوه يا ابلتي جايه .
غاليه : انزلي للدكتور حسين  الصيدليه وقوليله ست غاليه مش عارفه تنام عايزه تنام ما تقومش غير علي الفرح بتاع الأسبوع الجاي .
نوسه : هوا يا ابلتي .
نوسه نزلت في وقت كان متأخر بس ما اهتمتش عشان هتشوف حسين أخيرا .
نوسه لنفسها : أخيراً ما عرفتش اشوفك بقالي فتره .
وصلت ولقيته واقف ماسك الكشف بيراجع الطلبيه .
نوسه بدلع : دكتور حسييين ..
حسين من غير ما يرفع عينيه من الورق : اممم نعم  اي خدمه اقدر اقوم بيها .
نوسه بغضب هادئ :الست بتقوو... وحينها نظر إليها وهي تتحدث فلم تقاوم عيناه الساحرتين توقفت عن الكلام وتاهت في شفتيه الورديتين وعيناه الرماديه التي تخطف الناظر إليها ثم قطع تشتتها بسؤاله ..
حسين : مالها ماالها في ايه يا نوسه الست غاليه جرالها حاجه.
نوسه : هااا لا ابدا بس كانت عايزه منوم عشان مش قادره تنام .
حسين : ااه حاضر .. اتفضلي .. بقولك اي مافيش اخبار عن هدي .
نوسه : والله يا سي حسين من يوم ما اتكتب كتابها وراحت مع جوزها ما نعرفش حاجه عنها اديلها جمعه .
حسين : طيب يا نوسه سلميلي علي الست غاليه .
نوسه بنظره إعجاب : حاضر ولمست أيديه وهي بتاخد البرشام بس هو ما اخدش باله .
نوسه خرجت من الصيدليه : اي الواد الجبله دا دا انا ناقص اروح ابوس أيده عشان يبصلي كل شويه هدي يكونش كان عينيه منها بس ولو خلاص الطريق فضي هجيبك يعني هجيبك  .

_____________________rose _______________
غاليه : ما لسه بدري يا مخفيه .
نوسه:  والله ما روحت ف حته انا جبته وجيت علي طول .
غاليه : طيب وريني كدا .
نوسه وعلامات الاستفهام تدور في رأسها : هو الدوا دا لمين يا أبلتي .
غاليه : ما تدخليش نفسك في اللي ما يخصكيش يا بنت فرغلي  لو  ما كانش ابوكي موصيني عليكي قبل ما يموت  هااااه كان قلبه علي صاحبه .
نوسه بخبث : طبعا مش كان عايز يعرف مين اللي قتله يا .. 
قاطعتها غاليه بكف علي خدها نزلت علي الأرض من قوته انتي يا بت مش هتتعدلي إلا أما أعدلك أنا ومسكت رقبتها في أيدها ..
نوسه بصوت مبحوح : خلاص خلاص يا أبلتي حرمت ..
غاليه : اوعي يا  بت أسمع سيره عن الموضوع دا تاني ولا هدي تشم خبر أن ابوها مات مقتول  وإلا هتحصلي أبوكي ...
نوسه برعب  : خلاص والله خلاص .
_____________________ rose ________________

عند هدي .
 قافله الباب علي نفسها وخايفه تروح تصحيه رايحه جايه في الأوضه أعمل إيه يا رب دلوقتي...
 ‏الباب خبط ..
 ‏هدي بخوف  : نعم ..
 ‏عماد  وهو بيضغط علي الكلام : افتحي يا حبيبتي نوسه جايه تباكلك وتطمن عليكي .
 ‏هدي خدت نفسها : نووسه وحشتيني اوي يا نوسه تعالي .
 ‏نوسه بدموع : وانتي كمان يا حبيبتي واترمت في حضنها وبكت  .
 ‏هدي : خلاص يا نوسه مالك اي اللي مزعلك .
 ‏نوسه بعياط خانق صوتها :  الدنيا جايه عليا اوي مش عارفه لي .
 ‏هدي : طيب اهدي مش وقته الكلام دلوقتي هجيلك ونتكلم براحتنا المهم جبتي الحاجه .
 ‏نوسه : امسكي بتقولك خلي بالك من نفسك وأوعي حد يشوفك .
 ‏هدي بهدوء مصطنع : ما تخافيش .
 ‏بعد وقت قليل نوسه مشيت هدي دخلت تحضر الأكل وهي بتترعش رمت البرشام كله في الاكل . واخدت نفس طويل وخرجته بسرعه .
 ‏هدي : عماد عماااد الأكل جاهز ..
 ‏يتبع ..

 

  •تابع الفصل التالي "رواية ابنة الراقصه" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent