رواية ملكت الفهد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملكت الفهد الفصل الثاني 2
مليكه: بنت جميله جدا وطيبه جدا وممكن اي حد يضحك عليها وبشرتها بيضاء وشعرها اصفر بس مش اووي وطويل اوي ولون عنيها لون السما وباباها توفي وهي صغننه مامتها اتجوزت واحد كان كل شويه يتعدي عليها لغايت ما جدتها عرفت وخدتها وهي عندها عشر سنين وربيتها ومكنتش بتطلع نهائي ولا ليها صحاب ولا تعرف اي حاجه عن العالم الخارجي وكان جسمها جميل وجذاب جدا ويدل انها مش طفله.
بعدين مليكه بتنزل زي ما فهد قالها عشان تعمل الاكل
في المطبخ مليكه دخلت لقت كلهم بيبصولها
راحت عشان تساعدهم
الخدم: مينفعش يهانم تدخلي المطبخ من فضلك استريحي بره
مليكه: انا مليكه مش هانم وعادي انتو زي ماما يماما هانم لو مش منعتي تكوني ماما
هانم: اتشرف يبنتي بس برضو ميصحش انتي لسه صغيره ع كل دا
بعدين دخل فهد وزعق وقال
فهد: كلو يطلع بره معاده الداده هانم
الخدم كلهم طلعو بره بسرعه لانهم بيخافو منو معاده الداده هانم لانها زي مامتو
فهد: مليكه يداده هتعمل كل حاجه والخدم هيخدو يومين اجازه ماشي
هانم: بس يفهد يبني
فهد: مبسش الي بقوله يتنفذ وتتعلم كل حاجه
هانم: حاضر يبني
بعدين فهد خرج وقال يحضرو الفطار
عملو الفطار ومعدش في البيت غير هانم ومليكه وفهد
فهد: اخلصي
مليكه: حاضر بحط الاكل اهو ولله
هانم كانت بتعمل الاكل جوه
بعدين مليكه جيت عشان تقعد وتاكل.
فهد: انتي رايحه فين قومي
ملكيه: هقعد اكل
فهد: مفيش اكل غير اما تخلصي تنضيف القصر دا كلو لوحدك ولو عرفت ان حد. ساعدك هعقبك ماشي
مليكه : بس نا جعانه
فهد: ونا قولت مفيش اكل
مليكه: حاضر :+ولله انت فهد وحش همم 😕
فهد: طفله
مليكه كانت مشيت وكانت زعلانه
بعدين فهد راح الشركه واول مدخل سأل علي اسد وكان الكل خايف من فهد لانو ميعرفش حاجه عن الرحمه واي حد بيسمع اسمو بيخاف فهد الانصاري
اسد السيوفي: شاب جميل وصديق فهد من وهو صغيرين ووفي وزي فهد بلظبط بس طيب عنو حبه وعصبي ومبيرحمش حد وقوي وجسمو جميل وطويل وعيونو رصاصي +محدش يقول اسم اسد دا لي لانو جه في بالي وخلاص 😹😹
فهد دخل وبعدين اسد دخل وراه
اسد: اهلا
فهد: اقعد يزفت
اسد: زفت يبني ولله مش عاوز اضربك ولله انا عامل للصحبه الي مبينا وبيتكلم بتناكه 😂
فهد: اقعد يا اسد عشان مقومش اضربك
اسد: احم كنا بنقول اي يفهد باشا كمل كمل 😹😹
فهد: انت عبيط يبني المهم الصفقه دي احنا لازم ناخدها يا اسد انت فاهم
اسد: متقلقش انامظبط كل حاجه ومحدش هيخدها مننا اطمن عيب عليك يبرو دنا اسد 😂
فهد: لو كسبنا الثفقه دي هنبقي اعلي شركه علي مستوي العالم للتجاره ياسد
اسد: يعم انت محسسني اني سوسن اجمد كدا وطول منا معاك مش عاوزك تطمن خالص انا بقولك اهو 😹😹
فهد: لا منا عارف انت هتقولي 😂
بعدين اسد راح يكمل الشغل وفهد قعد يعمل حبت شغل هو اه اعمي بس بيسمع كويس وزكي جدا جدا
بليل فهد خلص وركب وقال للسواق يطلع ع القصر
في القصر
مليكه: اهه يضهري حرام عليك يفهد ولله ضهري وجعني خالص اهه 🤐😓
بعدين فهد جه
مليكه: اهلا اعملك تاكل
فهد: خلصتي
مليكه: اه وولله نضفتو كلو ولله وتعبت اووي وضهري وجعني ولله يفهد
فهد: شاطره ادخلي بقي اعملي اما اكل
هانم جت وقالت
هانم: اانا هعملو يبني هي تعبت انهاردة خالص وهي لسه صغيره برضو
فهد: لا خليكي انتي يداده وهي هتعملو
مليكه: حاضر 🙂
هانم: بس يبني
فهد: خلاص بقي
هانم: حاضر يبني ودعت لمليكه ان ربنا يقويها ويهدي فهد لان هي حبت مليكه زي بنتها وهي طيبه
مليكه خلصت وبتودي الاكل
مليكه: اتفصل 🙂
فهد: متناميش عشان هتغسلي الي اتوسخ
مليكه: حاضر
فهد: هانم قالتلو ان مليكه مكلتش خالص من الصبح ومستنياه اما يجي وهي حاولت تخليها تاكل بس مردتش
فهد: همم اقعدي كلي
مليكه: لا
فهد: اقعدي كلي يمليكه
مليكه: لا مش جعانه
فهد : براحتك (كان عارف انها هتجوع اكيد وهتقوم تاكل)
بعدين اكل وراح ع المكتب
ومليكه دخلت المطبخ بس الي غسلت الاطباق هانم والي طبخت هانم برضو وفهد كان عارف ب دا لان هي لسه صغيره ومش بتعرف تطبخ
فهد: مليكه مليكه مليكه
مليكه: جت بسرعه نعم
فهد: اعمليلي قهوه ساده
مليكه: بس نا مش بعرف
فهد: اتعلمي يختي اخلصي
مليكه: حاضر
بعدين مليكه راحت تعمل القهوه راحت عملتها غلط بس
فهد كان بيعمل تلفون مع حد وقالو يجبلو ملف كامل عن مليكه (هو كان بيعمل كدا لانو شاكك ان ابوه الي باعت مليكه تعمل كدا عشان يعرف عنو كل حاجه بس حس انها عبيطه وطفله ف قال يتأكد)
مليكه: خبطت زي مهو قالها
فهد: ادخلي
مليكه: اتفضل
فهد: استني
مليكه: ننعم
فهد بيدوق القهوه وكان متأكد انها غلط 😹
راح تفها بسرعه
مليكه: ييعع وجريت عليه ليكون اتلسع منها
فهد: اي الارف ده
مليكه: ااستني استني اجبلك ميه معلش مهو انت الي شربتها وهي سخنه وفضلت تنفخ ع بوقو
فهد: رراح زقها اوعي يبت انتي من هنا واي الارف الي انتي عملتيه دا
مليكه: بحزن معملتش حاجه
فهد: هو انتي عملتيها ازاي
مليكه: جبت االسكر وحطيت في حبت ميه وبتاع اسود كدا مش عارفه اسمو وحطيتهم مع بعض وبعدين ع النار اي هي حلوه
فهد: ححلوه اي جتك الارف معتيش تعمليلي قهوه وانتي فاشله فكل حاجه
مليكه: زعلت وراحت قالتلو انا مش فاشله ونا مش بعرف اعملها وراحت معيطه 😭
فهد: امشي روحي نضفي دا
مليكه: حاضر وأنا زعلانه منك يفهد يوحش 😒
فهد: اخلصي احنا هنلعب
بعدين نضفت الي قالها عليه وطلعت فوق
مليكه: انا عاوزه اغير بس مش معيا هدوم وفضلت تفكر تعمل اي لغايت مقالت انا هاخد قميص من بتوع فهد وهو كده كده مش هيشوف
مليكه: خدت قميص من بتوعه ودخلت تاخد حمام
بعدين طلعت كان كبير عليها وكان شكلها كيوت وقمر بعدين فهد طلع لانو تعب انهارده
فهد: مليكه
مليكه:…
فهد: انتي يبت
مليكه:.. 😒
فهد راح يشوفها لقاها واقفه راح شدها جامد من ايديها
فهد: هو انا مش بناديلك اي مش سامعه
مليكه : لا نا زعلانه منك يفهد
فهد: اتفلقي اعملك اي يعني
فهد: رراح قالها صوتك مسمعهوش وحس بقميص من بتوعه وريحته فيه راح قال
فهد: ههو انتي لبسه اي
مليكه: هاا دا دا هدومي
فهد: راح ماسكها من الهدوم وعرف ان هو قميصه راح مزعق وقال
فهد: اانتي غبيه يبت انتي بتلبسي هدومي لي وبتفتحي الدولاب لي من غير ما تستأذني انتي غبيه وراح شدها من شعرها 😡😡
مليكه: ااهه اهه شعري انت بتوجعني يفهد اه شعري 😭😭😕
فهد: بتلبسيه لي
مليكه: ععشان مش معايا هدوم ولله 😭😕انا اسفه مش هعمل كدا تاني ولله اهه شعري
فهد: لو عملتي حاجه تاني من غير استأذان هعمل حاجه مش هتعجبك انتي فاهمه
مليكه: حاضر ولله انا اسفه مش هلبسو تاني ولله بس نا مش معيا هدوم وعمو مش جابلي ولله
فهد : مااشي يلا عشان ننام 😡🤨
مليكه: ححاضر
بعدين خلاها تقلع الهدوم برضو وتنام ع الارض
4:00 االفجر
مليكه: كانت سقعانه وخايفه الدنيا كانت بتشتي وصوت برق ورعد يخوفو (مملحوظه مليكه بتخاف من كل حاجه وعندها فوبيا من كل حاجه برضو لانها متعرفش اي حد من وهي صغيره ولا اتكلمت مع حد غير جدتها بس جدتها ماتت وهشام بيه كان شفها وارتحلها وحس ان هي دي الي هتغير فهد من انسان عديم رحمه لشخص تاني وراح جوزها ليه)
بعدينن
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الفهد ) اسم الرواية