رواية العشق الابدي كاملة بقلم لبنى دراز عبر مدونة دليل الروايات
رواية العشق الابدي الفصل الثلاثون 30
{جوامع الدعاء}
• اللهم فارج الهم كاشف الغم مجيب دعوة المضطرين رحمن الدنيا والآخرة ورحيمهما أنت ترحمني فارحمني رحمة تغنيني بها عن رحمة من سواك
.
• اللهم إني أسألك خير المسألة وخير الدعاء وخير النجاح وخير العمل وخير الثواب وخير الحياة وخير الممات وثبتني وثقل موازيني وحقق إيماني وارفع درجتي وتقبل الخير وخواتمه وأوله وآخره وظاهره وباطنه والدرجات العلى من الجنة آمين
• اللهم إني أسألك من الخير كله عاجله وآجله ما علمت منه وما لم أعلم وأعوذ بك من الشر عاجله وآجله ما علمت منه وما لم أعلم وأسألك الجنة وما قرب إليها من قول أو عمل وأعوذ بك من النار وما قرب إليها من قول أو عمل وأسألك من خير ما سألك عبدك ورسولك محمد وأسألك ما قضيت لي من أمر أن تجعل عاقبته رشدا
• اللهم إني أسألك صحة في إيمان وإيمانا في حسن خلق ونجاحا يتبعه فلاح ورحمة منك وعافية ومغفرة منك ورضوانا.
• اللهم أنت الأول لا شيء قبلك وأنت الآخر لا شيء بعدك أعوذ بك من شر كل دابة ناصيتها بيدك وأعوذ بك من الإثم والكسل ومن عذاب القبر ومن فتنة الغنى ومن فتنة الفقر وأعوذ بك من المأثم والمغرم الهم نق قلبي من الخطايا كما نقيت الثوب الأبيض من الدنس اللهم بعد بيني وبين خطيئتي كما بعدت بين المشرق والمغرب.
العشق الأبدي بقلمى✍️__________لبنى دراز
فـ بيت سالم المنصورى
بعد ما رجع خالد و أخواته و بناتهم و هما هيتجننوا من اللى حصل
خالد:: بغـ ـضب .. ااااااااااه يااااابن الكـ ـلب بقى انا خااااالد المنصورى يحصل فيا كدا .. بقى انا بخطط كل السنييييين دى و فـ الاخر يجى عيّل بـ ……. زى ده يضيع لى كل اللى خطتله مرة واحدة ازاااااى قدر يعرف كل ده
جمال:: بعصبية .. قو قو قولتلك كتيييير يا خااااالد فـ فـ فاااارس مش سهل ما صدقتنيش و أهو قدر يعرف كل حاجة و أخد كل حاجة مننا و…
خالد:: جماااااال اسسسسكت انا مش نااااااقصك أقفل بؤقك ده
سلمى:: بغيظ .. ااااااااخ يااااا نااااارى .. عرف كل اللى بنفكر فييييه ازاااااى و جاب الفيديو ده منين ده وقت اللى حصل كان لسة عيّل صغير
خالد:: بزعيق لـ سلمى .. انتى كل اللى همك جااااب الفيديو ده منيييين و مش همك انه خد كل اللى ورانا و اللى قدامنا و اتبرع بيهم للجمعيات الخيرية
سلمى:: انت مش حاسس بالمصـ ـيبة اللى أحنا فيها دى ليييه الفيديو ده يلف حبل المشـ ـنقة حوالين رقبتنا اننننتتتت فااااهم .. فارس و هو قاعد فـ قصره بتليفون صغير منه هيودينا ورا الشمس و اننننتتتت بتفكر فى اللى خده .. انت لازم تتصرف و تجيب الفيديو ده منه بـ أى طريقة
خالد:: أخرررسى بقى خلينى أعرف أفكر أخلص منه ازااااى
سلمى:: كفااااية بقى لغاية كدا يا خاااالد و أديك شوفت فارس وصل لـ فين و أكيد مش هتعرف تعمل اللى بتفكر فيه ده أبداً
خالد:: بغـ ـضب .. قووولتلك اخررررررسى انا لاااااازم أخلص منه بأى طريقة انتى فااااااااهمة
و بالفعل فضلوا طول الليل و الغِل ماليهم من تصرف فارس معاهم .. و خالد قرر و حسم أمره ع تنفيذ اللى فـ راسه و فعلا أول ما طلع النهار جرى ع قصر فارس و مستنى الفرصة اللى هيعرف ينفذ فيها
______________________
فـ القصر
تانى يوم الصبح راحت خديجة و فاروق عشان يطمنوا ع فارس و أخواته بعد مواجهة أخواتها خالد و جمال و سلمى وصلت بالفعل القصر و رنت الجرس
ملك:: فتحت الباب و رحبت بيها .. نورتى يا ست هانم
خديجة:: بمرح .. ايه ست هانم دى يا ملك قولى يا ديچة من غير هانم يا لوكة ههههههههههه
ملك:: العين ما تعلاش عن الحاجب يا هانم .. اتفضلى حضرتك
فاروق:: صباح الخير يا ملك عاملة ايه و الناس اللى هنا بيعاملوكم ازاى انتى و قمر
ملك:: بصراحة يا فاروق بيه كلهم ناس طيبين و محترمين أوى سواء الست الكبيرة و لا فارس باشا و الهانم مراته و اخواته و بيعاملونا بأحترام و كأننا منهم مش شغاليين عندهم
خديجة:: لأ كدا ازعل منك يا ملك انا قولتلك من الأول انكم هنا زيكم زى اى فرد فـ البيت و اعتقد فارس و حلم قالولك الكلام ده
فارس:: من وراهم حصل يا ديچة صدقينى بس مش عارف ملك و قمر قلقانين ليه
ملك:: بأدب و وشها فـ الارض .. انا مش قلقانة يا فارس باشا بس اللى شوفته انا و أختى خلانا مش مصدقين ان فيه ناس زى حضرتك و حلم هانم
خديجة:: لأ صدقى يا ملك و هتشوفى بنفسك لما يرجعوا السويس و تروحوا معاهم ان شاء الله ولا مش عايزين تروحوا و حابين تفضلوا هنا
ملك:: أحنا ملناش حد هنا يا خديجة هانم غير ربنا ثم حضراتكم
فارس:: يبقى ان شاء الله حضروا نفسكم وقت ما نرجع هترجعوا معانا ان شاء الله
ملك:: ان شاء الله .. بعد أذنكم و مشيت فعلا رجعت مكانها بعد ما سمح لها فارس
فاروق:: ابو الفوارس طمنى عملت ايه مع خالد
فارس:: تعال الاول نخرج الجنينة ع ما ينزلوا كلهم
خديجة:: طمنى بس الاول يا حبيبى
فارس:: باس راسها حبيبة قلبي اصبرى بس شوية و ما تقلقيش هحكيلك كل حاجة
و بالفعل خرجوا و قعدوا فـ الجنينة و شوية و الكل نزلوا ورا بعض نجوى و معاها حلم و أمل و ياسمين و عاليا و بعدهم الشباب أدهم و سيف و قصي
و رحبوا بخديجة و فاروق و قال
فاروق:: أحكى بقى يا فارس عملت ايه مع خالد
أدهم:: بهزار .. انت ع طول كدا مستعجل يا جوز عمتى اصبر شوية يا عمو ع الاقل نشرب القهوة بمزاج ههههههههههه
فاروق:: بتجاهل لـ أدهم .. ما تحكى بقى يا عم فارس عملت ايه و لا اروح أعرف من خالد يعنى
أدهم:: بغيظ .. كيس حرنكش انا قدامك يا فاروق ما تعبرنيش و انا بتكلم يعنى
فاروق:: أه مش هعبرك لغاية ما تحترم نفسك و تبطل تقول جوز عمتى دى تانى .. ده غير انى مابحبش الحرنكش يا بارد
سيف:: بضحك لـ فاروق يا عم هو غلط فيك مش انت جوزها برضوا و لا انا بيتهيألى و بعدين ما انت عبرته اهو يا روقة و رديت عليه
فاروق:: لـ سيف اسكت ياض انت كمان و لـ فارس ما تتكلم يا جدع انا هشحت منك الكلام ؟؟
فارس:: مستنى تخلصوا لعب عيال انت و أدهم
فاروق:: سكت أهو احكى بقى
فارس:: أبتدى يحكى فعلا كل اللى حصل لغاية ما وصل لـ موضوع الفيديو اللى معاه
قصي:: عايز اعرف بقى جبت الفيديو ده منين
ياسمين:: انا كنت هسألك نفس السؤال يا فارس الكلام ده من زمان يعنى كنت صغير يبقى جبته ازاى او منين
فارس:: أهدوا بس عليا الموضوع كله ان عاليا و هى صغيرة كانت بتحب التصوير و دايما كانت تلعب و تعمل نفسها بتصور و بابا لما شافها كدا جاب لها كاميرا و خلانى اشغلها ليها عشان تلعب و فعلا بقت بتلعب بيها كتير و تصور اكيد طبعا مش دايما بتصور حلو بس كانت غاوية و اليوم ده و هى بتلعب صورتهم من غير ما تعرف و هما أصلا غافلين عنها او كانوا فاكرين عشان انها طفلة صغيرة مش هتعرف تصورهم الله أعلم و من سوء حظهم الكاميرا كانت مظبوطة المهم ان بعد وفاة بابا بفترة كنت عرفت وقتها انا و أدهم حقيقة مو ته لما سمعنا جدى بيتكلم و اقنعت أدهم اننا سمعنا غلط فـ نفس اليوم تقريبا او تانى يوم عاليا كانت بتلعب بالكاميرا بتاعتها كالعادة و فصلت منها و جات بتديهالى اشغلهالها تانى و انا بشغلها شوفت الفيديو وقتها كنت هتجنن ازاى فيه أخوات كدا و بعدها اقنعت عاليا انها باظت و مش شغالة و خبيتها لغاية الوقت المناسب و ابتديت بعدها أركز معاهم و اراقبهم و كل ما يفكروا يعملوا حاجة كنت ابعت جواب لـ جدى من مجهول عشان يوقفهم و تفشل خططتهم
نجوى:: بوجع .. يا قلبى يابنى كل ده شايله فـ قلبك لوحدك و ساكت
أدهم:: يا جبروتك يا أخى بقى شوفتهم و سمعتهم و ما قولتليش و لـ عاليا و انتى يا قردة عرفتى ازاى تعملى كدا
عاليا:: عرفت ايه يا عم اتنيل انا اساسا كل اللى فاكراه انى كنت متصورة مع بابا و انا ماسكة كاميرا فـ ايدى و لما سألت فارس قال انها كانت بتاعتى و باظت بس مش فاكرة حاجة تانى
فارس:: رد ع أدهم لانك وقتها كنت متهور و ماكنتش هتعرف تتصرف لو عرفت حاجة زى كدا عشان كدا ما قولتلكش و لـ عاليا ع فكرة يا لولى الكاميرا مازالت موجودة و سليمة و محتفظلك بيها و كدا خلاص تقدرى تاخديها لما نرجع ان شاء الله
و فجأة و هما قاعدين كلهم بيتكلموا و يحكوا سمعوا دوشة و زعيق و صوت خالد و سلمى قاموا يجروا ع الصوت
خالد:: بزعييق .. قوووولتلك اوعي يا سلمى ما تقفييييش فـ وشى
سلمى:: كفاااااية بقى يا خاااااالد كفاية خلاص قولتلك احنا مش قد فارس
خالد:: سيبينى يا سلمى هقـ ـتله و اخلص منه و نرجع فلوسنا اللى خدها مننا
نجوى:: بخوف .. يا ستار يارب دول راجعين تانى ليه
فارس:: بسرعة و بزعيق .. أدخلوا جوة كلكم يلااااااا .. لـ سيف اتصرف بسرعة
خالد:: اوعي يا سلمى قولتلك .. و لـ فارس فااااااارس أطلعلى راجل لراجل كدا و بلاش تستخبى جوة القصر بتاعك
فارس:: خرج لـ خالد و الكل جريوا وراه .. مش فارس اللى يستخبى يا خالد عايز ايييه جااااااى تاااانى لييييه
خالد:: عااااايز روووحك يا أبن أحمد هقتـ ـلك يا فااااارس فااااهم هقتـ ـلك و لسة بيرفع سـ لا حه حاولت سلمى تمنعه فـ نفس اللحظة اللى بيضغط فيها ع الزناد خرجت الر صا صة و استقرت فـ قلب سلمى وقعت بين أيدين فارس اللى جرى عليها و هى بتقع قالتله سامحنى يا فارس و ماتت فـ الحال .. قصي و أدهم مسكوا خالد و سيف أتصل بالقوة تيجى تقبض عليه
خديجة:: بصرييخ سلمااااااااااا لااااااااااااااااااااااا و لـ خالد ليييييه عملت كدا استفدت اييييييه فـ الأول أحمد و دلوقتي سلمى تقدر تقوووولى استفدت اييييه حرررااااام علييييك منك لله
جمال:: واقف مصدوم و مش عارف ينطق
فـ ثوانى الدنيا اتقلبت اسعاف و مباحث و نيابة و تحقيقات
عاليا:: بأنهيار .. جريت ع خالد و بتضـ ـرب فيه انننتتت ايييييه بتقـ ـتل فـ أخواااااتك ليييييه عملولك ايييييه منك لله يا خاااااالد منك لله و فضلت تصرخ لغاية ما وقعت فاقدة الوعى
ياسمين:: من كتر الصدمة و اللى شافته وقعت هى كمان و فقدت وعيها
فارس:: شاف أخواته بيقعوا و حس ان روحه بتروح منه و زعق بسرعة ع جوة و اتصررررف يا أدهم فوقهم
أدهم:: بالفعل هو و قصي شالوا عاليا و ياسمين و دخلوا بيهم جوة القصر و معاهم أمل و نجوى
سيف:: سلم خالد لقوة المباحث بعد ما قبض عليه بتهمة قتـ ـل سلمى و جرى ع جوة يطمن ع عاليا .. طمنى يا أدهم عاليا فاقت و لا لسة
أدهم:: للاسف عاليا من كتر الانهيار اتعرضت لـ ولادة مبكرة و لازم نلحقها هى و البنت بسرعة
نجوى:: دى لسة فـ السابع استر يارب
أدهم:: ما تقلقيش يا أمى هتبقى كويسة ان شاء الله بس نتصرف بسرعة و نلحقها يلا يا سيف شيلها ع ما اجيب العربية و نروح المستشفى
أمل:: بدموع .. خدنى معاك يا أدهم
أدهم:: خليكى هنا يا حبيبتى عشان ياسمين .. و فعلا جرى هو و سيف راحوا ع المستشفى اللى كان شغال فيها قبل ما يتنقل مع فارس
فارس:: أخد حلم و نجوى و راحوا وراهم
وصلوا كلهم المستشفى فـ وقت واحد
و اول ما وصلوا أدهم بزعييق دكتووور عايز دكتور بسرررعة
دكتورة أميرة:: شافت أدهم و جرييت عليه دكتور أدهم خييير فى ايه
أدهم:: أختى يا أميرة الحقيها بسرعة مغمى عليها و البيبى خلاص نازل منها
و مش عارف أتصرف
و فعلا دخلت عاليا العمليات و معاها دكتورة أميرة و أدهم و حاولوا ينقذوها هى و البيبى و بالفعل قدروا بس قالت
أميرة:: البنت محتاجة حضّانة يا أدهم لانها مولودة قبل ميعادها
أدهم:: خلاص تمام مافيش مشكلة هخرج بـ البنت اطمنهم برة ع ما يكونوا جهزوا الحضّانة
برة العمليات
واقف سيف مش بيتكلم من كتر التوتر و القلق ع عاليا .. و نجوى قاعدة بتدعى ربنا ينجى عاليا .. و حلم فـ حضن فارس بتعيط و خايفة
فارس:: أهدى يا حبيبتى ان شاء الله هتبقى كويسة
حلم:: انت بتطمن نفسك و لا بتطمنى يا فارس
فارس:: بدموع .. مش عارف يا حلم خايف عليها اوى دى بنتى مش بس أختى
نجوى:: بقلب أم موجوع .. أدعيلها يا فارس ان شاء الله هتبقى بخير
سيف:: واقف ع نفس حالته و بعد شوية شاف باب اوضة العمليات اتفتح و خارج أدهم بأبتسامة و شايل بنته
أدهم:: بأبتسامة و هو بيدى البنت لـ سيف مبروك ما جالك تتربى فـ عزك
سيف:: أخدها منه و هو بيترعش و دموعه نازلة و قلبه ضرباته بتزيد و أخيرا اتكلم .. طمنى ع عاليا يا أدهم
أدهم:: بتنهيدة راحة .. الحمدلله يا سيف هى كويسة و شوية كدا و هتخرج من الإفاقة و تدخل اوضة عادية
سيف:: بفرحة ممزوجة بقلق .. حط البنت بين أيد نجوى شوفتى عاليا الصغيرة يا أمى حلوة ازاى
نجوى:: بسعادة .. حمد الله ع سلامتها يا حبيبى ربنا يجعلها ذرية صالحة و باستها و أديتهاله تانى
أدهم:: هات البنت يا سيف و تعال معايا يلا بسرعة لانها لازم تدخل الحضّانة
فارس:: ليه يا أدهم الحضّانة خير فى حاجة
أدهم:: لا يا حبيبى الحمدلله بس لانها مولودة قبل ميعادها عايزين يطمنوا عليها كام يوم بس ان شاء الله و تخرج
و بالفعل راح أدهم و سيف و فارس قسم الحضّانات بـ البنت دخلوها و رجعوا و بعد شوية خرجت فعلا عاليا و أطمنوا عليها
فارس:: حمد الله ع السلامة يا قلب اخوكى كدا تخضينا عليكى يا لولى
حلم:: بفرحة .. مبروك يا لولى البنوتة زى القمر
عاليا:: بتعب .. عايزة اشوف بنتى
سيف:: قرب منها سيف .. حبيبتى البنوتة فـ الحضّانة هيطمنوا عليها كام يوم بس و تخرج
عاليا:: بدموع .. انا عايزة بنتى يا سيف عايزة اشوفها
سيف:: أهدي يا حبيبتى صدقينى هتشوفيها و تاخديها فـ حضنك كمان بس يطمنوا عليها مش أكتر و بهزار لأنها ما عجبهاش القعدة جوة يا ستى و حلفت لا تنزل بدرى .. عشان كدا بس دخلوها الحضّانة
عاليا:: انت شوفتها يا سيف اوصفهالى عشان خاطرى
سيف:: قعد جنبها بصى ياستى هى حلوة و زى القمر شبهك كدا يا قلبى
أدهم:: بمرح عشان يخفف عنها حزنها .. هى حلوة بعقل دى حلاوتها تلطش زى حلاوة امها كدا
عاليا:: بتعب .. ماشى يا دومى لما نشوف أبنك شكله ايه
نجوى:: حمد الله ع سلامتك يا نور عيني
عاليا:: الله يسلمك يا حبيبتى
حلم:: قولولى بقى هتسموا البنوتة ايه
سيف:: هسميها عُلا ان شاء الله
عاليا:: حلو اوى الاسم يا سيف
سيف:: طبعا يا قلبى لانه من أسمك و هى كلها منك و شبهك
نجوى:: بعد ما اطمنت ع عاليا قالت لـ فارس اتصل طمنى ع ياسمين يا حبيبى
فارس:: يلا بينا نرجع القصر و اطمنى عليها بنفسك يا حبيبتى و هنا سيف و أدهم مع عاليا هياخدو بالهم منها ..
و بالفعل رجعوا القصر عشان يطمنوا ع ياسمين و بلغتهم أمل انها بعد ما فاقت ياسمين و كشفت عليها طلعت حامل فـ شهرين و كلهم باركوا لـ ياسمين و قصي و كمان عرفوهم ان عاليا ولدت بنوتة زى القمر و أخيرا بعد مرور كام يوم خرجت البنوتة من الحضّانة .. و قرروا انهم يرجعوا السويس و معاهم ضيوف جديدة فى منهم اللى شرف و نور الدنيا زى عُلا بنت سيف و عاليا و منهم اللى لسة ومستنينهم يشرفوا زى فارس و حلم و كمان قصي و ياسمين اللى حامل هى و حلم زى بعض فـ شهرين و كمان ملك و قمر رجعوا معاهم
___________________________
فـ المزرعة
بعد رجوعهم من المنصورة بكام يوم و بعد كل التوتر و الضغط
اللى مرو بيه ..
حلم قاعدة فـ مكتبها بعد ما خلصت شغلها و بتفكر مع نفسها ازاى تعمل مفاجأة لـ فارس فـ الفلانتين و كمان تخفف عنه كل الوجع اللى جواه .. أفتكرت الشركة اللى جهزت الڤيلا يوم فرحهم و اتصلت بيهم و فهمتهم عايزة تعمل ايه بالظبط و قفلت المكالمة و قامت نزلت ركبت عربيتها و رجعت بسرعة ع الڤيلا قبل ما يخلص فارس شغله و استقبلت الناس اللى هيجهزوا الڤيلا و سابت معاهم بدر و خرجت تشترى هدية لـ فارس و كمان بدلة شيك بكل احتياجاتها و فستان سواريه أحمر و رجعت المزرعة و اتصلت بـ فارس
حلم:: الووو
فارس:: وحشتينى
حلم:: انت أكتر يا قلب حور
فارس:: حبيبتى انتى لسة فـ المزرعة
حلم:: بمكر .. اه يا روحى و مش عارفة هخلص امتى ايه رأيك تيجى انت النهاردة و نتغدا هنا سوا
فارس:: حبيبى هو لسة عندك شغل كتير يعنى و لا ايه
حلم:: بحزن مصطنع .. اه يا روحى انت عارف الشغل كتير و انا بحب أخلص شغلى بنفسى
فارس:: جواه معقول النهاردة بالذات مش هتقدر ترجع ..
حلم:: فارس حبيبى روحت فين يا حبيبى
فارس :: معاكى يا روحى .. خلاص انا هاجيلك يا حبيبتى و نتغدا سوا عندك و لما تخلصى شغلك نبقى نرجع بيتنا
حلم:: حبيبى هحبك اكتر من كدا ايه ..
و قفلت المكالمة معاه و اتصلت بـ بنت ميك اب ارتيست تيجى ليها و بالفعل جات البنت و جهزت حلم كان فاضل بس الفستان و بعد شوية وقت جه فارس من شغله
حلم:: استقبلته حبيبى حمد الله ع السلامة
فارس :: ضمها فـ حضنه و باسها برقة .. الله يسلمك يا قلبى .. وحشتينى
حلم:: حبيبى و انت كمان وحشتنى تعال بقى نتغدا عشان انا جعانة جدا و أكيد حبيبى كمان جعان مش كدا
فارس:: بغمزة.. حبيبك وااااقع اوى يا قلب فارس
حلم:: فهمت قصده .. يلا يا قلبى بلاش دلع الاكل هيبرد
فارس:: بغيظ مصطنع .. بقى انا بتدلع يا حور طيب انا زعلان
حلم :: قعدته ع كرسى السفرة و قعدت ع رجله و باسته من خده .. حبيبى يا ناس زعلان و مايهونش عليا زعله
فارس:: بص ليها بحب .. طب صالحينى بقى
حلم:: بهمس .. هصالح حبيبى بس مش دلوقتي و مش هنا
فارس :: اممممم اومال فين يا شقية
حلم:: نتغدا و نطلع فوق و اقولك .. و فعلا بعد الغدا طلعوا فوق فـ اوضتهم و كانت مجهزة البدلة كاملة ع السرير و الجزمة و البرفان
فارس:: بأندهاش .. ايه ده بقى
حلم:: بحب .. حبيبى انا عزماك ع العشى ممكن تلبس و تجهز لغاية ما اجهز انا كمان؟؟
فارس:: حاضر يا عمرى كله
هجهز اهو
حلم:: راحت اوضة تانية و لبست فستانها و البنت رفعت لها شعرها بطريقة ظهرت بيها جمالها مع ميك اب خفيف زادها جمال ع جمالها و بعد ما خلصت و طلعت
فارس:: شافها خطـ ـفت قلبه بجمالها .. و عينيه عليها مش قادر ينزلها .. اااااه يا قلبى هتعملى فيا ايه تانى يا حلم عمرى
حلم:: بهيام .. هخطـ ـفك
فارس :: فتح دراعاته لو اللى هتخطـ ـفنى بالجمال ده انا موافق .. بس هتودينى فين
حلم:: ممكن حبيبى يتخـ ـطف و هو ساكت و ينزل معايا و ما يسألش
فارس:: تحت أمر حبيب قلبي مش هسأل.. يلا بينا
وفعلا نزلوا و ركبوا عربيته و فضل سايق لغاية ما وصل ڤيلتهم و من اول ما وصل
شاف الجنينة كلها انوار حمرا و شموع و طريق مفروش ورد لغاية البيسين اللى مليان بلالين حمرا و بيضا كتير و ترابيزة عليها عشى و شموع و بوكيه ورد جميل جدا و هدية
حلم:: أول ما قربوا من الترابيزة و هى بتقدم لـ فارس الورد و الهدية ..
احببتك رغم اختلاف المكان و بعد المسافة
رغم جنوني . . رغماً عني . .
آحببتك لآني كتبت بك و قرآت لك و ضحكت من آجلكَ . .
و آشياء مخبئه لم تحكى بعد . .
هكذآ آحبــــــــك ~ Happy Valentine day
فارس:: بسعادة .. حبيبتى وجدت فيكِ كل النساء ،و فى عيناكِ الفرحة و الضياء ،
و فى القرب منكِ تعلمت الوفاء ، و فى عشقى لكِ شعرت بالكبرياء ، لا تخافين فـ حبى لكِ كامل النقاء ،
حلم:: بحبك يا فارس بحباااااااااك
فارس:: و انا مش بحبك بس لأ انا بعشقك .. كل حتة فيا بتحبك يا حلم عمرى بحبك يا عمرى اللى فات و عمرى اللى جاى
حلم:: و عينيها فـ عينيه تسمحلى بالرقصة دى و شغلت اغنية أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك
خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك
أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك
خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك
عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى
وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا
عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى
وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا
يا ويلي يا ناري قل لي إزاي أداري
شوقي ولهفة قلبي في قربك حتى وإحنا سوا
بتنور سنيني وبيكبر حنيني
قرب مني تعالى في حضني وإملى حياتي هوى
يا ويلي يا ناري قل لي إزاي أداري
شوقي ولهفة قلبي في قربك حتى وإحنا سوا
بتنور سنيني وبيكبر حنيني
قرب مني تعالى في حضني وإملى حياتي هوى
عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى
وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا
عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى
وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا
غيرني بثواني إحساسي اللي جاني
أول مرة أحس بدنيا حلوة في عيني كده
إيه أتمنى تاني فيه كل الأماني
ده إنت مليت الدنيا عليا بالأشواق والهنا
عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون كله منى
وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا
عشقاك بجنون روحي أنا قلبي المفتون (آه، آه) كله منى
وياك بيعيش أحلى هنا حبيبي أنا يا روحي أنا
أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك
خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك
أجمل إحساس في الكون إنك تعشق بجنون وده حالي معاك
خلتني أعيش أيام مليانة بشوق وغرام دوبني هواك
فارس:: بعد ما خلصت الأغنية باسها برقة و شالها طلع بيها اوضتهم
حلم:: بخجل و بعدين معاك بقى مش هتبطل كل شوية تشيلنى كدا
فارس:: و هو شايلها و طالع بيها .. تؤتؤتؤتؤ طول ما انا عايش و فيا نفس مش هبطل أشيلك يا حلم عمري
حلم:: بتغنى و هو شايلها انا بعشقك انا انا كلى لك انا انا انا يا من ملك روحى فـ هواه روحى فـ هواه الامر لك طول الحياه طول الحياه الماضى لك و بكرة لك و بعده لك
فارس:: امممم هو انا قولتلك قبل كدا صوتك حلو
حلم:: بحزن مصطنع .. تؤ مش فاكرة
فارس:: طيب تعالى بقى ندخل جوة و أفكرك و بيفتح باب الاوضة و اتفاجئ بشكلها بلالين حمرا كتييير فـ الارض وبلالين هيليوم ع شكل قلب متعلقة فـ السقف و ع السرير مكتوب بالورد الاحمر
I love you Fares
انبهر بشكل الاوضة .. و بصلها انتى عملتى كل ده امتى
حلم:: بثقة .. مش انت بس اللى بتعمل مفاجأت يا قلبى
فارس:: نزلها فـ نص الاوضة و هو بيقدملها هديتها قرب منها و بهمس ده اول عيد حب و احنا مع بعض كل سنة و انتى دايما فـ حضنى
حلم:: كل سنة و انت دايما معايا
فارس:: قرب منها أكتر و….. خدها لـ جنة عشقهم وعاشوا مع بعض ليلة مميزة من الف ليلة و ليلة
_________________________
فـ بيت أدهم
بعد ما رجعوا من المستشفى و دخلت تحضر الغدا و هى فـ المطبخ
أمل:: بصريخ .. أدهههههههم ااااااه يا أبن المجانين
أدهم:: بخضة جرى ع المطبخ .. ايييه مالك يا أمل بتصرخى ليه
أمل:: ياااااا أبن المجنونة اااااااه و الله لا أربيك بس اشوف وششششك
أدهم:: يااابنتى مااالك فيكى ايه
أمل:: أبن الجززززمة نازل ضـ ـرب فيااااا
أدهم:: بنفاذ صبر .. يابنتى بتشتمى فـ مين كدا فهمينى
أمل:: أبنننننك أبنك العاق اللى بيضـ ـرب أمه من قبل ما ينزززززل بريئة مننننننه مش عايزااااااه
أدهم:: أه يا حوستى السودة يانا يا أما .. كل الصوااات ده عشان أبنى .. ماله عملك ايه
أمل:: يخربييييتك أنت غبى لييييه ياض انت
أدهم:: حاسس انك بتشتمينى و لا انا بيتهيألى
أمل:: حاسس مش متأكد ؟؟ بتصرخ جامد و مش قادرة تتحرك .. طلقنى يا أدهم طلللللللقنى و خد أبنك و روح عند أمك مش عايزااااااكم جوز أغبيا انتوا الاتنييين
أدهم:: فاق من خضته و استوعب الحالة اللى هى فيها .. أمل أوعي تكوووونى
أمل:: أيوااااا يا غبي بوووووولد أللللللحقنى هموووووت
أدهم:: شالها دخلها اوضة النوم بعد ما قفل الغاز و اتصل بـ نجوى
نجوى:: السلام عليكم
أدهم:: و عليكم السلام .. أمى ألحقينى أمل بتولد و انا مش عارف أعمل ايه
نجوى:: خدها ع المستشفى يا حبيبي و انا هاجيلك ع طول و اتصل بمامتها ما تنساش
أدهم:: حاضر يا حبيبتى ما تتأخريش عليا
نجوى:: ما تقلقش يا أدهم هتوصل تلاقينى ان شاء الله
و بالفعل قفلت المكالمة و قالت لـ فارس و بسرعة أخدها هى و حلم و راحوا بسرعة ع المستشفى
نرجع عند أدهم
بعد ما قفل المكالمة دخل لـ أمل غيّر لها هدومها بالعذاب من كتر ما بتصرخ و مش قادرة تتحمل
أدهم:: يا حبيبتى أهدى لميتى علينا الجيران
أمل:: اااااااه مش قاااااادرة يا أدهههمممم خلااااص هموووووت و ترتاااااح منييييي
أدهم:: شالها و خارج بيها من الشقة .. بعد الشر عنك يا حبيبتى ما تقوليش كدا هتبقى كويسة صدقينى
أمل:: هديت ثوانى .. بجد يا أدهم
أدهم:: قبل ما يرد و هو بيضغط ع زر الأسانسير
أمل:: صرخت تانى .. مستنى ايييييه خللللصنننننى يا لهووووى عليااااااا
أدهم:: أهو خلاص يلا و شالها تانى دخلها الاسانسير و نزل بيها و جرى ع العربية و فـ دقايق كان وصل
أمل:: شافت نجوى.. قوليله يطلللللقنى مش عايزااااااه يا نجووووى هو و أبنه خدييييهم حلال علييييييكى افررررحى بيهم
نجوى:: بضحك .. أدخلى أولدى بس الاول و بعدين نشوف الموضوع ده
أوضة العمليات
أدهم:: دخل بيها جرى ع العمليات و قال لـ مريم .. أبعتى لـ دكتورة أمانى و هبة بسرعة
مريم:: حاضر يا دكتور و بالفعل راحت بلغت الدكتورة و رجعت
أمانى:: دخلت العمليات و شافت أمل ع نفس حالتها .. أهدى يا أمل شوية
أمل:: مششش قااااادرة يا أماااانى خلااااص خليييه يطلقنى و ياخد أبنه و يمشششششى
أدهم:: أهدى يا حبيبتى و كفاية فضايح لغاية كدا
أمانى:: ممكن تخرج بقى يا دكتور عشان أعرف اشوف شغلى
أمل:: ماسكة فـ إيده و بصوت ضعيف ماتسبنيش يا أدهم عشان خاطري
أدهم:: لـ أمل ماتخافيش مش هسيبك و لـ أمانى شوفى شغلك يا دكتورة و انا موجود
أمانى:: أمرى لله حاضر يا دكتور و ابتدت تولد أمل فعلا و أخيرا شرف ضيف جديد لـ عيلة فارس المنصورى
أدهم:: أول ما شاف أبنه و شاله بين إيديه احساس جديد اتولد جواه و أفتكر كلمة أمه الأبوة أحساس بيتولد جواك مع أبنك و هو بيتولد و بدموع الفرح باس أبنه و خرج عشان يطمنهم
برة العمليات
واقف فارس مع نجوى و حلم و سيف و عاليا و قصي و ياسمين اللى وصلوا اول ما نجوى اتصلت بيهم و كمان مامت أمل و أخوها وصلوا ع طول بمجرد ما اتصل بيهم أدهم قلقانين ع أمل و مستنيين أى حد يخرج يطمنهم
و بعد شوية وقت خرج أدهم شايل أبنه و حطه فـ إيد نجوى .. حفيدك يا ست الكل فارس المنصورى
نجوى:: بدموع .. ربنا يبارك فـ فارس و أبوه .. مبروك ما جالك يا نور عيني
أدهم:: باس راسها .. يتربى فـ عزك ياست الكل .. اسمحيلى بقى ادخل للمجنونة اللى جوة دى
نجوى:: طمنى عليها يا حبيبي
أدهم:: كويسة يا حبيبتى و هتخرج حالا ماتقلقيش .. و سابهم و دخل تانى لـ أمل
فارس:: باس راس أمه .. و شال أبن أخوه و بدموع .. نورت الدنيا يا فارس باشا
نجوى:: عقبال ما تشيل ضناك بين أيديك يا حبيبي
فارس:: ان شاء الله يا حبيبتى هانت يا أمى و حبيبة أبوها تنور الدنيا هى كمان
بعد شوية خرجت أمل ع اوضة عادية
و دخلت معاها نجوى و البنات حلم و ياسمين و عاليا و كمان مامتها و أخوها و برة الأوضة فارس و قصي و سيف
نجوى:: حمد الله ع السلامة يا أمل
أمل:: الله يسلمك يا نوجة شوفتى حفيدك عمل فيا ايه
أدهم:: بضحك .. انتى مش اتبريتى منه بتشتكي منه ليه بقى
مامتها:: اتبرت منه ازاى يعنى يا أدهم
أدهم:: بص لـ أمل .. اقولهم انتى قولتى ايه ؟ ههههههههههههه
أمل:: قلبك أبيض بقى يا دومى خلاص خلى الطابق مستور
معاذ:: أختى المجنونة حمد الله ع سلامتك يا قلب أخوكى
أمل:: الله يسلمك يا حبيبي و عقبالك يارب
حلم و ياسمين و عاليا باركوا لـ أمل و أدهم
عاليا:: حطت عُلا فـ أيد نجوى و شالت فارس أبن أدهم .. حبيب عمتو يا ناس يا خراشى ع الحلاوة
ياسمين:: أخدته من عاليا .. قلب عمتو القمر ياترى طالع شبه بابى و لا مامى
نجوى:: طالع شبه جده
أدهم:: بسعادة .. ياريت يا أمى يطلع لـ جده و عمه و أخد أبنه و خرج برة الأوضة لـ فارس و هو بيحطه فـ أيده انا ما أذنتلهوش عايزك انت اللى تأذن له يا فارس
فارس:: بدموع الفرح ..أخد فارس الصغير و أذن له و دعاله كتير و حطه فـ إيد سيف و بعدها أخد أدهم بالحضن ربنا يبارك لك فيه يا حبيبي و تشوفه حاجة كبيرة فـ المستقبل
أدهم:: و هو فـ حضن فارس لو هتمنى يكون حاجة كبيرة يبقى مش عايز أكتر من انه يكون زيك و شبهك يا فارس فـ كل حاجة
فارس:: ربنا يخليهولك و تشوفه زى ما بتتمنى يا حبيبي
و بعد ما اطمنوا ع أمل مشيوا كلهم و سابوا أدهم فـ المستشفى مع أمل حياته و أبنه
______________________
فـ ڤيلا فارس
قاعدة مع فارس فـ الليڤنج بعد الغدا و بيتفرجوا ع فيلم و فجأة قالت
حلم:: ريزو حبيبى انا بفكر فـ حاجة و عايزة أخد رأيك فيها
فارس:: عيون و قلب ريزو أؤمرى يا قلبى
حلم:: من يوم ما أتعمل دار رعاية الأيتام ما روحتش و لا مرة ايه رأيك نروح انا و انت بكرة
فارس:: حبيبتى تؤمر و عليا التنفيذ .. خلاص بكرة ننزل نشتري ليهم لعب و هدايا كتير و نروح نقضى معاهم اليوم كله
حلم:: بفرحة بجد يا فارس .. ربنا ما يحرمنيش منك ابدا يا حبيبى
فارس:: بسعادة .. و عشان خاطر الفرحة اللى فـ عينيكى دى قومى يلا دلوقتي و غيرى هدومك و يلا بينا نروح نشتريلهم الهدايا و نوديهم و بكرة نروحلهم تانى
حلم:: بتنطيط .. هيييه حبيبى يا فوفو ربنا يخليك ليا يا قلبى
فارس:: بضحك حاسبى يا مجنونة خلى بالك من اللى فـ بطنك ههههههههههههه
حلم:: يا سلااام .. ما تخافش ياخويا ع اللى فـ بطنى مش هيجرالها حاجة
فارس:: لأ لو سمحتى مالكيش دعوة بـ حور حبيبة بابى
حلم:: انت برضو مصمم تسميها حور مش كفاية حور واحدة
فارس:: و هو بيقرب منها يشيلها و طالع بيها السلم .. تؤتؤتؤتؤ مش كفاية .. انا من كتر حبى فـ حورى كل بنت نخلفها هسميها حور و أعيش معاكى و مع حورياتى فـ جنتنا المتواضعة دى
حلم:: ههههههههههههه يااااه كل بنت .. ليه ان شاء الله هنخلف كام بنت
فارس:: و عينيه فـ عينيها عايز كل سنة بنت جميلة شبه مامتها كدا
حلم:: بذهول .. كل سنة !! ليه يا حبيبى حد قالك انك متجوز ارنبة هخلفلك كل سنة و كمان كلهم بنات ههههههههههههه
فارس:: بضحك .. ان كان عاجبك ههههههههههههه
حلم:: انا أعترض و لأ بقى يا باشا مش عاجبنى
فارس:: و مش عاجبك ليه بقى ياختى ان شاء الله
حلم:: فريق الحوريات ده قصدى البنات اللى سيادتك عايزه ده مش لازم يكون له كابتن موجود معاهم و لا هيطلعوا كدا لوحدهم يعنى
فارس:: وماله ياستى نجيبلهم بدل الكابتن اتنين و لا تلاتة أحنا خسرانين حاجة ههههههههههههه
حلم:: و يا سلام بقى لو يطلعوا شبهك كدا و نسميهم كلهم كمان فارس و تبقى سيادتك ابو الفوارس ههههههههههههه
فارس:: ههههههههههههه قلب ابو الفوارس والله .. ربنا يخليكم ليا و مايحرمنيش منكم ابدا
حلم:: بسعادة .. و يخليك لينا يا حبيبي .. يلا بقى نروح نشترى الهدايا و نروح الدار
فـ دار الرعاية
و فعلا غيرو هدومهم و نزلوا أشتروا الهدايا و راحوا الدار و شافوا بالصدفة سلمى و عمر موجودين مع الأولاد و سلمت عليهم
فارس:: لـ حلم بهمس مين دول
حلم:: أعرفك يا سيدى دى استاذة سلمى الصحفية و جوزها استاذ عمر اللى كانوا السبب فـ وجود المكان الجميل ده بسبب مناشدتهم لـ أنقاذ الأولاد الحلوين دول و لـ سلمى بتشاور ع فارس .. العقيد فارس المنصورى جوزى
عمر:: بيسلم ع فارس .. أهلا بـ حضرتك فارس باشا
فارس:: تشرفت بـ معرفتك استاذ عمر
سلمى:: الشرف لينا أحنا يا أفندم
حلم:: لـ سلمى و عمر .. تعرفوا ان دى أول مرة أجى الدار النهاردة من وقت ما اشتغلت و الأولاد اتنقلوا فيها
سلمى:: معقول ده ؟؟
عمر:: أكيد يا سلمى و معقول جدا كمان .. حلم هانم أكيد وقتها مش ملكها
فارس:: دى حقيقة .. حلم فعلا وقتها مش ملكها و عشان كدا اول ما جات فرصة جينا ع طول
حلم:: المهم فين الأولاد يا سلمى اللى عملتى عنهم التحقيق
سلمى:: ندهت ع شيماء و أحمد و عنتر و محمد و باقى الأولاد كلهم
حلم و فارس:: قعدوا وسطهم و وزعوا عليهم الهدايا و سمعوا من كل واحد قصته و طموحاته و وعدوهم بتنفيذ كل أحلامهم و تانى يوم راحوا و قضوا يوم جميل معاهم كله ضحك و لعب و جرى و تنطيط و كان يوم مميز جدا بالنسبة للكل
________________________
فـ بيت قصي
بعد كام شهر كمان.. كان راجع من المصنع و دخل البيت و شافه هادى جدا و ياسمين مش فـ استقباله زى كل يوم و نده عليها
قصي:: ياسمين . ياسوو حبيبتى انتى فين و دخل المطبخ مش موجودة و راح ناحية اوضة النوم برضوا مش موجودة و دور فـ الشقة كلها .. لـ نفسه راحت فين دى و طلع موبايله من جيبه و رن عليها .. سمع رنة موبايلها جاية من البلكونة و راح ناحية الصوت و شافها قاعدة ع الكرسى فاقدة الوعى .. و بخضة ياسميييين حبيبتى فووووقى حاول يفوقها مش بتفوق شالها و نزل بيها ركب عربيته و جرى ع المستشفى و اول ما وصل شاف أمل فـ وشه
أمل:: بخضة .. ياسمين مالها يا قصي
قصي:: ألحقينى يا أمل أرجوكى رجعت من المصنع لاقيتها مغمى عليها
و مش بتفوق اتصرفى
أمل:: بتوتر .. حاضر حاضر دخلها هنا و انا هتصرف
قصي:: دخلها فعلا اوضة الكشف
أمل:: معاها فوقتها و كشفت عليها .. لـ قصي ما تقلقش هتبقى كويسة .. هى بس بتولد و شكلها كتمت وجع الولادة لغاية ما فقدت وعيها
قصي:: بصدمة .. أيه !! بتولد ازاى
أمل:: بدهشة من ردة فعله .. ازاى ايه يابنى بقولك مراتك بتولد تقولى ازاى .. وسع كدا خلينى ألحق اتصرف
قصي:: بعصبية .. هتتصرفى ازاى فهمينى
أمل:: اسكت يا قصي لو سمحت و رنت جرس جنبها
هبة:: دخلت.. نعم يا دكتورة
أمل:: شوفى دكتورة امانى فين بسرعة و جهزى العمليات حالا .. و لـ قصي اتصل بـ ماما نجوى بلغها ان ياسمين بتولد
بالفعل خرجت هبة و نفذت كلام أمل و بعد شوية دخلت دكتورة أمانى و شافت ياسمين مش قادرة تاخد نفسها و بسرعة أمرت الممرضات ياخدوها ع العمليات و راحت معاها هى و أمل
فـ العمليات
أمانى:: لـ ياسمين ساعدينى و بلاش تكتمى وجعك عشان ابنك يشرف بالسلامة
ياسمين:: بتعيط و مش قادرة من كتر الوجع
أمل:: بتحاول تساعدها و بمرح .. يا بت اصرخى صووتى أعملى أى حاجة ما تسكتيش كدا .. اقولك ادخلك قصي تعملى فيه زى ما عملت فـ أدهم
ياسمين:: بوهن و تعب .. بس يا أمل مش قادرة اسكتى
أمل:: يابت اسمعى مني طب اقولك أفتكرينى يوم ولادة فارس و أعملى زيى
أمانى:: يلا يا ياسمين ساعدينى .. عشان ما نضطرش نفتح قيصرى
ياسمين:: بصريخ .. مش قاااااااادرة ارحمووووونى
برة العمليات
واقف قصي قلقان و بعد شوية وصلت نجوى هى و فارس و حلم و عاليا و سيف بعد ما اتصل بيهم
فارس:: بقلق .. أيه الاخبار يا قصي
نجوى:: بقلب ام خايف .. طمنى يابنى
قصي:: ليها ساعة جوة و أمل معاها لسة ما خرجتش
فارس:: و أدهم معاهم جوة ؟؟
قصي:: لأ و معرفش هو فين
حلم:: بتعب .. انت ما بلغتهوش يا قصي
قصي:: بيهز دماغه بـ لأ .. انا اصلا مش عارف اتصلت بـ فارس ازاى و من بعدها و انا مش عارف افكر
فارس:: اتصل بـ أدهم و بلغه انهم فـ المستشفى
أدهم:: نزل جرى من مكتبه .. ايه الاخبار
نجوى:: أدخل يابنى طمنى ع أختك جوة قصي بيقول ليها ساعة و ماحدش خرج طمنه
أدهم:: باس ايدها .. حاضر يا حبيبتى و قبل ما يدخل العمليات شاف
أمل:: خارجة و معاها البيبى و لـ قصي اتفضل يا سيدى أبنك اهو خرج بالسلامة
نجوى:: طمنينى يا أمل أختك عاملة ايه
أمل:: باست راسها بخير يا نوجة الحمدلله و خلاص شوية و هتخرج
أدهم:: لـ امل حبيبتى المجنونة اوعي تكونى انتى اللى ولدتيها
أمل:: بمرح ده كلام برضوا يا دومى أكيد لأ طبعا .. و سابته واقف و دخلت العمليات تانى
قصي::بدموع شايله أبنه و احساس جديد أول مرة بيحس بيه .. أخيرا بقى أب و جواه هعلمك كل حاجة هخليك احسن واحد فـ الكون ده كله
فارس:: بفرحة .. مبروك يا قصي قولى بقى هتسميه ايه
قصي:: ياسين أن شاء الله
سيف:: بمرح .. ياسين قصي النويرى باشا نورت الدنيا .. مبروك يا قصي يتربى فـ عزك يا باشمهندس
حلم:: واقفة و حاسة انها هتقع و ضغطت جامد ع ايد فارس
فارس:: حس بيها .. مالك يا حبيبتى
حلم:: بتعب .. ألحقنى يا فارس روحى بتروح و مش قادرة أقف
فارس:: بقلق .. حاسة بايه
حلم:: بدموع حاسة خبط جامد فـ ضهرى و بطنى و فجأة صرخت .. اااااااااااه
فارس:: حووووورررر
نجوى:: بخوف .. فيه ماية نازلة منها شكلها بتولد ألحقها يا أدهم
أدهم:: بسرعة يا فارس شيلها و تعال معايا ع العمليات
سيف:: بضحك .. هى العيلة دى مترابطة اوى كدا فـ كل حاجة مع بعض حتى فـ الولادة
عاليا:: بفخر .. اومال يابنى انت فاكر ايه
قصي:: بنفاذ صبر .. بذمتك احنا فـ ايه وانتوا فـ ايه
سيف:: يا عم انت مش اطمنت ع مراتك و أبنك
جوة العمليات
دخل فارس شايل حلم و كانت ياسمين لسة جوة و معاها أمل بتجهزها عشان تخرج
أمل:: لـ حلم اوعي تقولى انك بتولدى انتى كمان و ربنا انا دكتورة أطفال مش مساعدة أمانى أرحمونى شوية
حلم:: بصريخ .. اسسسسكتى مش نقصااااااكى يا أمممممل
أمل:: كدا يا سلفتى ده انا كنت هعمل معاكى زى ما عملت ما ياسمين
حلم:: كلمة زياااااااادة و هرررررفدك اسسسسسكتى
فارس:: قلق .. استحملى يا حبيبتى عشان خاطرى و لـ أمل خدى جوزك و أخرجى برة العمليات يا امل
أمانى:: و حضرتك كمان ياريت تخرج معاهم
حلم:: ضاغطة ع ايده ماتسبنيش يا فارس
فارس:: لـ حلم ماتخافيش يا روحى انا معاكى و مش هسيبك و بعصبية لـ أمانى .. لأ مش خارج و ياريت تخلصى
أدهم:: أمانى شوفى شغلك و هو موجود ده أخويا و انا عارفه مش هيخرج و يسيب حلم .. و خرج فعلا و ساب أمل مع حلم و فارس
برة العمليات
خرجت ياسمين ع اوضة عادية و دخلت نجوى معاها تطمن عليها و معاها عاليا و أدهم و قصي و برة الأوضة واقف سيف
نجوى:: بسعادة .. حمد الله ع سلامتك يا نور عيني
ياسمين:: بتعب .. الله يسلمك يا حبيبتى
قصي:: قعد جنبها .. رعبتينى عليكى يا سمسمة حمد الله ع السلامة يا قلبى
ياسمين:: الله يسلمك يا حبيبى .. عايزة أشوف ابنى يا قصي
عاليا:: بهزار .. تشوفى ايه يا بنتى عينك ما تشوف الا النور أبنك مش حلو خالص
ياسمين:: بجد يا عاليا
عاليا:: اه يا بنتى طالع شبه مامته خاااالص اسكتى
نجوى:: الله يجازيكى يا عاليا خضتيها ههههههههههههه
نرجع أوضة العمليات عند ابطالنا
حلم:: بتعب مش قادرة يا فارس حاسة انى خلاص هموووت
فارس:: بخوف .. ما تقوليش كدا و بلاش تستسلمى عشان خاطرى
حلم:: صوتها بيضعف .. خد بالك من بنتنا لما تيجى و كلمها عنى
أمانى:: بسرعة بتحاول تفوقها فوووقى يا حلم و ساعدينى و لـ فارس ما تخليهاش تغيب عن الوعى
فارس:: فووقى يا حلم أرجوكى عشانى و عشان حور حوريتنا احنا الاتنين قاومى أكتر يا حوور
حلم:: مش قادرة أقاوم صدقنى
أمل:: خلاص يا حلم هانت بس صرخة واحدة كمان و هتخلصى و تشوفى بنوتك قصاد عينيكى
فارس:: يلا يا حلم عمرى كله ساعديهم و ساعدى حور
حلم:: بتحاول بكل قوتها و بصرخة قوية ياااااااااااااااارب قدرت تساعدهم و فقدت وعيها
فارس:: سمع صوت عياط بنته بس شاف حلم بيغمى عليها و بخضة .. حللللللم فوووقى يا حبيبتى فوووووقى و لـ أمل اتصررررفى يا أمل
أمل:: و هى بتفوق حلم ..أهدى يا فارس ده وضع طبيعى بعد المجهود اللى عملته
أمانى:: بابتسامة .. اتفضل بنتك حطها بين ايديها و هى هتفوق و تبقى كويسة
فارس:: شال بنته بين إيديه و بدموعه ضمها لـ حضنه نورتى قلبى و دنيتى يا أحلى حور من أجمل حلم و أذن لها فـ ودنها و بعد كدا قرب من حلم اللى ابتدت تفوق و حطها بين ايديها بعد ما باس جبينها حمد الله ع سلامتك يا حلم عمرى شوفتى حوريتنا الصغيرة جميلة ازاى
حلم:: بتعب .. باست بنتها ربنا يبارك لنا فيها و تتربى فـ عزك و خيرك يا حبيبى
فارس::بسعادة.. ربنا يخليكم ليا يا قلبى و تفضلوا منورين حياتى دايما
أمل:: يلا يا باشا اتفضل خد بنتك و أخرج لهم برة لغاية ما حلم تفوق كويس و تخرج
فارس:: لأ يا أمل زى ما دخلت معاها هخرج معاهم و ياريت تحفظى بقى زى جوزك
حلم:: بأبتسامة .. يا حبيبى هى حفظت طبعك خلاص
برة العمليات
أدهم واقف مع سيف و قصي مستنيين فارس يخرج و يطمنوا منه ع حلم و شافوا
أدهم:: بضحك .. مالك يا مجنونتى عايزانى اعمل ايه بالظبط
أمل:: برفعة حاجب لـ أدهم .. تعمل زى فارس كدا و ماتسبنيش و انا عيانة كدا و لا و انا بولد
سيف:: بضحك .. الله يهديكى يا أمل تسكتى و بلاش تتكلمى قصاد عاليا اعملى معروف و لـ أدهم أخوك مش هيسكت الا لما يقعدنا فـ بيوت أهالينا نقشر بصل ههههههههههههه
فارس:: خارج و شايل بنته حور و حلم ع الترول هتروح اوضتها .. و لـ سيف مالك يا تافه بتبرطم ليه
قصي:: أبدا يا باشا ده سيف بيشكر فيك بس ههههههههههههه
فارس:: لـ قصي .. متأكد ؟ ههههههههههههه
قصي :: لـ فارس إلا متأكد يابنى هو يقدر يقول غير كدا .. المهم مبروك يا باشا تتربى فـ عزك و هات بقى كدا عروسة أبنى اشوفها و فعلا خدها منه
أدهم:: اخد فارس بالحضن و بارك له .. مبروك يا حبيب أخوك تتربى فـ عزك يا حبيبى و تعيش و تشوفها أجمل عروسة
فارس:: فـ حياتك يا حبيبى
حلم:: دخلت اوضتها و دخلتلها نجوى و عاليا مع أمل يطمنوا عليها و شافوا حور الصغيرة و فرحوا بيها جدا
و أخيرا بعد شوية وقت خرجت حلم و ياسمين من المستشفى و راحوا ع الڤيلا و بعد اسبوع قرر الشباب الاربعة فارس و أدهم و قصي و سيف يعملوا حفلة سبوع لـ حور و ياسين و عقيقة للمواليد الاربعة حور فارس المنصورى و فارس أدهم المنصورى و ياسين قصي النويرى و عُلا سيف عز الدين و كلهم دبـ ـحوا عشان العقيقة و كان كل اصحابهم و أحبابهم موجودين حازم و الاء و هاجر و أمجد و دكتور كمال و اللوا حسين و هانى و ياسر حتى خديجة و فاروق و اولادهم و هشام و سمير و فُتنة و كانت حفلة سبوع اسطورية فعلا
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية العشق الابدي) اسم الرواية