رواية عشقتها منذ نعومة اظافرها كاملة بقلم مريم نصارعبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقتها منذ نعومة اظافرها الفصل الثلاثون 30
بسم الله نبدأ
. الفرح . كان بجد تحفه . و اغنيه مليكه وزياد جددت مشاعر في قلب كل الموجودين …
.. وبعد كده مراد غني لفريحه ورقصو مع بعض . وفريحه غنت معاه ..
.. ويوسف غني ل مريم .. ومريم غنتله ..
. وزين غني لريتال اللي بيعشقها .. وكلهم كانو مبسوطين .
.. فهد قاعد على الترابيزه مع طارق . ومحمد قاعد جمب رنا بيقولها على حاجه . وكان فهد مبسوط لاخوه .. وطارق قال لفهد مش هتغنى لاخوك ياض . الكل غنى ورقص . وانت عامل المكتئب قوم يالا وفرفش . افرح يابن الكئيبه …
.فهد : قاعد ساكت ومردش .. وعيونه متعلقه على رينو الل واقفه مع نور وبتضحك . والغمازات هتجننو مع كلمه ضحكه وكلمه . لكن بعد شويه قام ورايح على الاستيدج …
طارق : ايوه كدا . خليك ابن ابوك .
محمد : قام بسرعه . وشاف أنها فرصه مناسبه ..
وشاور ل رينو .. وراحتله واخدها علشان يسلمو على العرسان .. وسلمو على زياد ومليكه .. وراحو سلموا على فارس ورودي .
محمد : مبروك . يا رودي .
رودي : الله يبارك فيك يا دكتور .
محمد : رينو شكلها مبسوطه قوي علشانك . انا مش ناسي فرحتها يوم فرحي انا ونور دي من فرحتها غنتلى فى الفرح فاكره .
رودي : ايوه فاكره .طبعا . رينو صوتها حلو قوي .. انا هاخليها تغنيلي .. رودي شدت . رينو وقالتلها مش هتغنى لاختك.
رينه : احم . انا . لا يا رودي مش هينفع انتي عارفه انا كان نفسي .. بس . انااا ….
رودي : بتمثل بزعل .. انتى غنيتى فى فرح نور اختك . وكمان مراد .. ولا علشان انا ما ليش اخوات بنات .. وكمان اخواتي الولاد مسافرين . انتي عايزه تكسري فرحتي يا رينو …
رينو : زعلت علشانها لا يا قلبي . مقدرش وحاضر.. هاغنيلك كمان شويه ..
رودي : سقفت لا كمان شويه ليه .تعالى..
… فهد لسه هياخد المايك ….
.ورودي شدت رينو من ايديها .
رينو : لا يا رودي استني .. استني .. ولكن خلاص رينو طلعت على الاستدج . وفهد بيلف وشافها قدامه . وقلبه دق .. رينو قلبها دق واتلخبطت .. رودي جابت مايك وقالت ل رينو . انا عايزه ارقص سلو مع فارس . ظبطونا كده .. وسابتهم ونزلت .
. والاتنين واقفين .. لكن كان فهد واقف ثابت . رينو كانت متوتره واتحركت ووقفت جمب فهد .
محمد : نزل وراح وقف جمب نور ومسك ايديها وباسها . وابتسم . وحاوط نور ومستني يسمع العشاق …
.. الميوزك اشتغل .. وفهد ماسك المايك .. ورينو واقفه جنبه .. وبدا يغني .. واختار اغنيه ميكس علشان تغني معاه وغنى اغنيه في قربك يحيى علاء وساره حسني .
فهد.
ما تيجي نسهل المواضيع
وأقولك كلمه علي بالي
في بُعدك ليه بتوه وبضيع
في قربك يتقلب حالي !!
رينو.
شغلت البال وايه ب ايدي
وغيبت وطلتك عيدي
هكابر ليه ودايبه انا فيك
وقعت خلاص بقي يا سيدي
فهد.
متيجي تبدل الادوار
واشوف تفسي بعين منك
ومش قصدي يا حلوه هزار
انا والله مأمنلك
رينو.
تعيش لو روحي صبحت فيك
ده م التفكير هتنسي النوم
تلاقي حياتي واقفه عليك
فهد.
تعالي وشوفي بعنيا
ملامحك لما تبتسمي
ياورده ونبتت فيا
ونستني حروف اسمي
رينو.
هشوف الكون ده كله جميل
عشان بعنيك هبان اجمل
يوماتي ياخدمي شوق ويميل
لا بحتاج احكي ولا اسأل .
فهد.
متيجي تبدل الادوار
واشوف تفسي بعين منك
ومش قصدي يا حلوه هزار
انا والله مأمنلك
رينو.
تعيش لو روحي صبحت فيك
ده م التفكير هتنسي النوم
تلاقي حياتي واقفه عليك
فهد.
تعالي وشوفي بعنيا
ملامحك لما تبتسمي
ياورده ونبتت فيا
ونستني حروف اسمي
رينو.
هشوف الكون ده كله جميل
عشان بعنيك هبان اجمل
يوماتي ياخدمي شوق ويميل
لا بحتاج احكي ولا اسأل ……
.. وكانت اغنيه جميله قوي وغنوها ومع احساس عشقهم لبعض الاغنيه كانت خارجه من القلب وواصله لقلب كل الموجودين .. ورينو غنت وكان صوتها في منتهى الجمال .. وغنت بكل احساسها لفهد .. وكانت واقفه جنبه . وكل واحد بيتخيل التانى .أنه بيرقص فى حضن حبيبه.
..والكل كان بيرقص سلو على الاغنيه دي .. ومن جمال صوتهم واحساس الاغنيه ..
..محمد اخد نور ورقص معاها ..
..وجاسر اخد ملك .. وطارق اخد رنا .. وآدم ومريم كانو متاثرين لكن الاغنيه جددت نبضات قلب مريم وآدم … والكل كان منسجم بحب .. وبعد ما خلصو الكل سقف … ورينو وفهد فاقو من الاحلام والخيال ورجعه على ارض الواقع ..
.ورينو سابت المايك واتحركت وجسمها كان بيرتجف وكانت هتقع .. لكن فهد لحقها ورينو بعدت عنه بسرعه .. لان قلبها بيدق بسرعه غريبه قوي .. وراحت على الحمام .. ووقفت قدام المرايه . وحطت ايدها على قلبها . وبتنهج . وغسلت وشها علشان تفوق .. وبعد كده هديت شويه وخرجت من الحمام .. وراحت قعدت جنب مريم .. ومريم حطت ايديها على كتف رينو وضمتها لقلبها .. لان اكيد مريم حاسه ببنتها.. واتمنت ان فهد يفوق زي محمد .. ومريم جواها زعلان .. لان بنتها بتتعذب باسم العشق … وآدم مش ااقل زعل من مريم على بنته . لكن عمرو ماهيقلل من قيمة بنته . ويتكلم مع فهد . لازم فهد هو الل يتكلم . واتنهد وبص قدامه .
.. فهد راح قعد في مكان ضلمه لوحده . وسرح في الاغنيه من تاني وصوتها اللي انطبع في قلبه .. وفكر فيها كتير . وكان قاعد وبيفكر وخرج السلسله من جيبو ولبسها في رقبته وخباها.
. مالك كان مبسوط لأخته . لكن غصب عنه بيفتكر مواقفه مع ساره . الل اكتشف أنهراد أنها وحشاه اوى . وان المفروض كانت معاه وبيغنلها فى وقت زى ده . واتنهد . وطلع على الاستيدج .. ومسك المايك . وغنى ل ماليكه أخته .. لكن هو بيغنى ل ساره .وغنى ياليالى. لشيرين .
. يا ليالي روحي لحبيبي وناديه
وامانه عليكي تقوليله حالي ايه
من يوم غيابه روحي رايحه عليه
منمتش عيوني وان ناموا بيحلمو بيه
يا ليلي روحيله عن شوقي وناري احكيله
يا يجيلي ياما اجيله مش قادره في بعده اعيش
وقوليله كفايه ويخلي لبعده نهايه مش عايزه انا غيره معايا
والباقي ميلزمنيش
زي الليله دي انا كنت معاه
وفي حضني بلاقي كل اللي انا بتمناه
يا ليالي بقي كده حالي يرضيك
مش بعمل حاجه غير اني بفكر فيه
يا ليلي روحيله عن شوقي وناري احكيله
يا يجيلي ياما اجيله مش قادره في بعده اعيش
وقوليله كفايه ويخلي لبعده نهايه مش عايزه انا غيره معايا
والباقي ميلزمنيش .
والكل رقص سلو . لكن جاسر وملك وآدم . كانو زعلانين على مالك . وآدم عارف ان مالك بيغنى لحبيبته الل وحشاه . الل اختفت مره واحده . وآدم دور عليها كتير وراقب بيتها فتره كبيره لكن مفيش اى حد دخل الشقه بتاعت ساره . وآدم بيفتكر لما دخل شقة ساره . بحرفيه . وفتش فيها كويس اوى وملقاش اى حاجه ولا صوره ولا ورقه ولاى حاجه . هو كان شاكك فى ساره لكن مشاغل الحياه كتيره . وبيته وشغله واولاده . واتنهد لانه زعلان على مالك
.
وفهد ورينو . عاشو الاغنيه . وفهد قاعد في الضلمه وبيراجع اللحظات الحلوه مع رينو . ورينو نفس التفكير . الاتنين اتنهدو . .. ورجعو للواقع ..
. وبعد فتره من الفرح .. جت التورته . ودي كانت هديه مشتركه ما بين أشرف وآدم . وكانت سبع ادوار . وقطعو التورته وكل عريس اكل عروسته ..
وبعد كده الفرح خلص ..وبدا واتحركو .
. فارس ودع الكل .. ورودي ودعت باباها وعيطت في حضنه . وباباها عيط كتير والكل وقف جنبه .. وبعد كده رودي ودعت الكل وحضنت رينو كتير. وسلمو على كل الموجودين . .وبعد كده . فارس اخد رودي واتحرك …
..وزياد بيسلم على الكل .وكان وداع مؤثر من هدى وملك ..
ملك . حضنت . بنتها وعيطت كتير . وماليكه عيطت ..
..وهدى عيطت في حضن زياد .. وزياد باس على راسها وايديها و وسلم على حسام . واخته مريم ..
.وماليكا سلمت على جاسر وحضنته . وبكت وسلمت على مالك .. ومالك حضن مليكه بحب . واتمنى ليها السعاده .. وبعد كده مليكه راحت وقفت قدام مريم . وقالتلها شكرا لانك اول واحده وقفتى جمبى ودعمتيني .. وحضنت مريم بحب …
ومريم : مسدت على حجابها . وقالتلها الف مبروك على الحجاب . والف مبروك على الجواز . والف مبروك لينا علي مليكه انها رجعت لينا بالسلامه . .ومليكه عيونها دمعت في حضن مريم ..
.. وراحت سلمت على آدم وقالتله .. انا مش عارفه اقولك ايه ولا عارفه اشكرك ازاي .. بس كل اللي اقدر اقوله شكرا لانك خالو .
آدم : ابتسم وحضنها . وقالها شكرا لانك مليكه .
وباركلها وباسها من جبينها .. وزياد سلم على مريم ..
وسلم على آدم بحب . وحضنو . وشكرو جدا على انه واقف معاه في كل خطوه .. وآدم ربت على ضهره بحب . وشاف دموع ماليكه .. وحب يكسر الحزن الموجود والدموع الموجوده . وقال ل زياد بهزار .. ارفع راسنا يا بطل . وضحك ..
..ومراد صفر كتير وكان مهيبر . وزين جنبه وصفر ويوسف صفر .. وكلهم بيشجعو زياد .. والكل ضحك ومليكه اتكسفت .. وزياد ضحك واخد ماليكته وراح فتحلها باب العربيه . وركبت جمبه . وقفل الباب وراح ركب جمبها . وباس ايديها . واتحرك على عشهم ..
. الكل قدام القاعه .. مالك واقف وكان سرحان في ساره الل قالها في فرح زين ان اسبوع و هتقدملك . وضحك ضحكه مكسوره .وشاط حجر على الارض واتمشي شويه لوحده ..
.. فهد سلم على كل الموجودين قبل ما يتحركو . وسلم على آدم علشان راجع على المهمه الصبح بدري .. وعيونه متعلقه بالل وجعا قلبه . وهي كان باين عليها انها مخنوقه بدموع . و بتتنهد كل شويه .. وسابتهم واقفين مع فهد . وراحت ركبت العربيه واستنت آدم ومريم فيها .. وفهد عيونه عليها .
..الكل اتحرك . وكل حبيب اخد حبيبته وركبه ومشيو .. وكل واحد روح على بيته ..
طارق : وبعدهالك يا رنا ايه النكد ده بس ..
رنا : بتعيط . البيت فضي عليا يا طارق .. فريحه اتجوزت وسابتني .. وفارس اتجوز وسابني . وفهد على طول مسافر وسايبني ..
طارق : وده يزعلك في ايه بس . وانا رحت فين ..
رنا : انا عايزه عيالي يا طارق .
طارق : حاضر هاتصل على فارس اقوله سيب عروستك . علشان امك مجهزالك الرضعه .
رنا : بصتله بغيظ . اهو . انت على طول كده ما باخدش منك غير كلام .
طارق : قعد جنبها . بغمزه . انا يابت يا بكاشه .. ده انا احسن واحد تاخدى منه بوس واحضان ولا نسيتي .
رنا : غصب عنها ضحكت . علشان افتكرت يوم جوازهم .. ياساتر عليك يا طارق سيبني اعيط يمكن ارتاح من الزعل ده ..
طارق : ابدا عمري ما اخليكي تعيطي ابدا .. انا مبحبش النكد . خليكي بت فرفوشه كده .
رنا : اه ياخويا زي مراه ابنك صح ..
طارق : رودي .. دي رودي بت عسل عليا النعمه .. عارفه اهي رودي دي بقى مش هتخلى فارس حزين ابدا . ولا هتنكد عليه . بت دماغها طاقه كده . والله بت عسل ..
رنا : بصتله وربعت ايديها . وايه تاني يابن السيوفي .
طارق : بصلها وقلع الجاكيت وقرب عليها . ومزه وبطل . وشال رنا الل ضحكت . وطارق كمل . وقشطه وبيضا .
رنا : بس رودي مش بيضا قوي .
طارق : علشان انتي حماره . وانا مالي ومال زفته . انا قصدي على قلبي وروحي . رنا بياض التلج . وراح بيها علي السرير . وقرب منها وحشتيني قوي قوي يا رنا .. بقالك فتره كبيره قوي بعيد عني . وانشغلتي في تجهيزات الفرح ..
رنا : حاوطته من رقبته . غصب عني يا طروق ..
طارق : استعنا بالله جاهزه ..
رنا : ضحكت بصوتها كله .
طارق : يبقى جاهزه .. وقرب منها علشان ينسيها حزنها على فراق اولادها ..
.
. آدم وصل البيت .ومريم راحت على الأوضه .
.وآدم اطمن على رينو واخدها اوضتها . وقعد جنبها شويه . وسابها تنام لما هي طمنته وقالتله انها كويسه .. وراح لمريم اللي كانت قاعده على طرف السرير بتقرا في الورد بتاعها . وخلصت … آدم قعدت جنبها واخدها في حضنه وتكلمو مع بعض في الاحداث اللي مرت … وكانو زعلانين على لارين . وآدم شرح ل مريم أنه عمرو ما هيقلل من قيمة بنته ابدااا .
. رينو نايمه صاحيه و نايمه على ضهرها . ودموعها نازله من عينيها . واتنهدت وغمضت عينيها . وحاولت تنام لكن صوره فهد وهو بيغني معاها او بيغني ليها مش طالع من عقلها . وسناريو بيتكرر في عقلها كل شويه . وجاهدت نفسها وحاولت تنام …
.. فهد روح البيت . وقاعد على السرير بهدومه . ومش عارف ياخد قرار في حياته مع رينو . وكل شويه يقول هبعد لكن مبيبعدش . واول ما بيشوفها بينسى اي خلاف . وهو ندمان انه اتسرع وعاتبها بالطريقه دي .. المفروض كان اتكلم معاها بهدوء . وشرحلها انه زعلان منها . علشان هي قالت كده .. اكيد كانت هاتتناقش معاه بهدوء .. واستغرب نفسه لانه المفروض وهي بتفوقه لانه كان هيعمل حادثه .. المفروض كان ضمها لحظه خوفها . وطمنها . واتنهد بتعب على عصبيته .. بس هو بيعشقها بيدوب في حاجه اسمها رينو .. وقام وقف في البلكون . وسرح في علاقته بيها . من اول يوم عينيها مافتحت عليه .. ويوم ما باسها ويوم ما افترقو لحد النهارده ..
. زين روح وكان التوام نامو . لانهم كانوا تعبانين من دوشه الفرح . و ماناموش من بدري .. وزين رايح على السرير علشان ينام ومستني ريتال تخرج من الحمام . علشان تنام في حضنه .. لكن اول ما شاف ريتال طالعه من الحمام بطقم لا تعليق عليه . قام مره واحده من مكانه. وريتال راحت عنده وقربت منه .
ريتال : وحشتني يا زينو
زين : تاه في شكلها وبرفانها وكلامها ونسي هو فين وبدون مقدمات . قرب من مراده وشالها على السرير انتي هتجننيني يا ريتال . ودخل جنتها ..
. يوسف روح ومريم بتنيم كريم في سريرو . وبتلف واتخضت لان يوسف كان واقف وراها وابتسمت بعدها . ويوسف شالها ونزلها قدام الدولاب . وحضنها من الخلف . وقالها اختاري حاجه تلبسيها ليوسف حبيبك . ومريم بحرج اختارت الطقم هو بيحبه جدا يشوفو عليها . ودخلت لبسته ويوسف راح على التسريحه ورش البرفان اللي هي بتحبه . وخرجت وشافها وقرب منها بحب وباس على ايديها وقرب منها وشالها ودخل جنتها ..
.. مراد روح وكان هيتجنن على فريحه .. وفريحه مشتاقه جدا لمرادها .. ونيمت مريم وراحت الاوضه وكان مراد قاعد على طرف السرير بيحط الفون على الكومود .. واتفاجئ بفريحه اللي قربت منه وقعدت على رجله . وحاوطت رقبته باشتياق . وهمست في ودنه انا مشتقالك قوي يامرادي .. ومراد غمض عينيه واتنهد لانه جواه هيتجنن عليها . وفريحه قربت منه بكل حب وباسته من خدو ومن عيونه باحبك قوي يا مراد انا بعشقك .. ومراد تاه في عشق فريحه . وقرب منها بكل حب . وشالها ودخل جنتها بكل رومانسيه وحب …
.. محمد روح وشال تيم ونيمه في سريره بسرعه . ورجع شال نور اللي كانت لسه هتقعد في الليفنج .وابتسم .. ومحمد ساعدها في تغيير هدومها .. ونور كانت تعبانه ومرهقه . لكن اهتمام محمد بيها . بيخليها عايزه تقدم عمرها كله ليه .. حاولت تقرب من محمد .. لكن كان خايف عليها لان تعبها واضح والارهاق واضح على وشها .. وقالها انتي كنت في حضني الصبح . وانا خايف عليكي .. تولدي بس انتي بالسلامه . وصدقيني انتي اللي هتتهربي مني . وتتحججي بالعيال . وضحكو وشال نور .. واخدها في حضنه . واتكلمو شويه وبعدها نامو ..
.. فارس وصل تحت البيت ..
..ونزل . ورودي قالتله شيلني ..
فارس : ابتسم وقالها لو تصبري . انا كنت هشيلك وشالها . وحكمت عليه يطلع بيها على السلم . وطلع بيها على السلم . وكل شويه تبوسه من خده . وتقوله بحبك يا فروسه بموت فيك يا فروسه .. وطلع بيها الشقه وفتح الباب وشالها تاني ودخل بيها ونزلها في الصاله .. وراح قعد في الليفنج يستريح من السلم ..
رودي : انت بتعمل ايه يا فارس .
فارس : باخد نفسي يا رودي انا شاييلك وطالع بيكى الدور الخامس يا روحي ..
رودي : طيب بسرعه بس .
فارس : ليه يا حبيبتي عايزه حاجه .
رودي : نعم عايزه حاجه ايه .. مش هتشلني وتدخلني اوضه النوم .
فارس : بصدمه ودهشه على المجنونه والمفروض انها تكون مكسوفه . لكن هو جواه مبسوط وهو بيحب رودي كده . واخد نفسه وقام . وماله يا ستي يلا على عشنا .. وشالها ودخل بيها اوضه النوم . ونزلها في نص الاوضه ..
.. ورودي بتتفرج على الاوضه وكانت جميله .
فارس : واقف وباص على الجميله اللي قدامه.
رودي : ايه يا فارس ساكت ليه ..
فارس : مبروك يا رودي . مبروك يا قلبي .
رودي : ابتسمت الله يبارك فيك يا حبيبي . انا مبسوطه قوي يا فارس .
فارس : مش اكتر مني يا رودي . انا بجد فرحان انك موجوده معايا .. وسكتو بعدها ..
رودي : انت هتفضل ساكت كده ..
فارس : لا بس مستني انك تتكلمي .
رودي : كلام ايه بس هو ده وقته كلام . مش هتقلعني الفستان ..
فارس : بصدمه تانيه . ايه البت دي وقالها يعني مش هتتكسفي ..
رودي : طبعا هتكسف . لكن انا عايزه اعيش الاحساس ده ..
فارس : يسلام .. ماشي على البركه . انتي اللي قولتي انا هلقعك الفستان . ويارب بس نلحق نصلي ركعتين لله .. وفارس قرب منها وفكلها الطرحه .. ورودي لفت ضهرها ل فارس وكان قلبها بيدق بسرعه كبيره .. لكن هي عايزه تكون مراة فارس من عشقها ليه .. رودي بتعشق فارس عشق جنون … وفارس فك السوسته ومكملش .. بلع ريقه . وقالها رودي كملي انتي . علشان كده مش هخليكي تصلي .. ورودي : لفت ليه و قلبها بيدق واتكسفت . حاضر .
فارس : قرب منها وباسها من شفايفها بوسه برقه .
ورودي : راحت في دنيا تانيه .
فارس : ابتسم بحب . لما بتقولي حاضر بتبقى رقيقه وتجنني .. فارس جواه انهار لكن لازم يصلي الاول .. وقالها انا هاسيبك وانتي اتوضي ..
وفارس خرج وغير بسرعه وتوضا .. ورودي غيرت الفستان ولبست قميص لاتعليق عليه . واتوضت ولبست الاسدال .. وفارس خبط ودخل عليها وصلو وقال الدعاء . وشال السجاده و بيحطها على الكرسي هو بيلف تنح لان رودي قالعه الاسدال فارس غمض وفتح .. وفاتح بوقه .. لان رودي كانت جميله وسحرة قلبه ..
رودي : جواها بتترعش لكن هي مشتاقه لفارس وبتحبه من ٤ سنين واكتر . فارس قرب منها .. ورودي حطت ايديها على صدره وفارس حاوطها من وسطها ..
رودي : بحبك يا فارس … وفارس رد عليها بالفعل ..وقرب منها . ورودي تجاوبت معاه . وشالها علشان يثبت ملكيته ….
.. وبعد فتره كبيره .. ورودي مش مصدقه انها خلاص اصبحت ملكيه خاصه لفارس السيوفي وبس .. ونقول مبروك للمجنونه والحمد لله تمت نقل ملكيه رودي ل رودي السيوفي ..
.وفارس اخد رودي كلها في حضنه وبيلعب في شعرها . وكان اسعد واحد في العالم وماسك ايد رودى كل شويه يبوس ايديها ..
رودي : فارس .
فارس : نعم يا قلب فارس .
رودي : انا جعانه ..
فارس :اتعدل بس كده . عيوني للقمر . وقام من جمبها . وخارج علشان يجيبلها اكل .
رودي : انت رايح فين ..
فارس : رايح اجيبلك اكل يا روحي ..
رودي : لا شلني وخدني المطبخ .
فارس : استغرب ولكن شالها ودخل بيها المطبخ .
رودي : قعدني على رخامه المطبخ …
فارس : حاضر يا ستي وقعدها .
رودي : انا عايزه اكل كباب حله .
فارس : راح يدور في المطبخ . وشاف كباب الحله وجاب طبق وحط فيه الاكل . وراح . ل رودي . وبدا ياكلها . وهي تاكله بطريقه كلها دلع .. فارس بيبص على شفايف رودي وهي بتاكل وبلع ريقه . مبروك عليا رودي ..
رودي : انا الل مبروك عليا فاروسه قلبى من جوه .. فارس : اكلها وشالها . ورجع بيها على اوضه النوم .
رودي : ياااااه . كنت جعانه قوي .. وراحت على السرير وقالت لفارس يلا علشان تنام يا حبيبي وخدني في حضنك .ورانا سفر بكره انا عيزا الف باريس كلها ..
فارس : راح جنبها وشدها في حضنه وبدا يقرب منها تانى . ورودى اتخدرت بسرعه من عشقها ليه ودخل جنتها من تاني .. ورودي كانت مبسوطه ان فارس بيحبها قوي كده . وبيعاملها بحب لانها لما بتشوف اي واحده قريبه منه بتبقى عايزه تقتلها وتقتله .. وبعد فتره فارس اخد رودي في حضنه وناموا .
. زياد وصل تحت البيت .
. وفتح باب العربيه لحبيبته .. ومليكه نزلت و قلبها بيدق بسرعه كبيره جدا . ومن غير مقدمات زياد شالها .
مليكه : لا يا زياد نزلني ارجوك .
زياد : هانزلك في بيتك .. وطلع بيها السلم . ومليكه جواها محرجه وكمان مبسوطه قوي وزياد وصل الشقه . وفتح الباب ..
زياد : ادخلي برجلك اليمين .. ودخلت فعلا وقفل الباب
..زياد مش مصدق حب 24 سنه قدامه .
مليكه : ماسكه فستانها بايديها من التوتر .
..زياد واقف قدامها . ومن غير مقدمات شدها من دراعها ودخلها كلها في حضنه . باشتياق كبير . وضمها بحب وفرحه . وكل مشاعر العالم ..
..ومليكه حبت الحضن ده جدا . ورفعت أيديها .وحضنته اكتر وكلبشت فيه . ومن فرحتها دموعها نزلت وفضلو فى حضن بعض فتره كبيره .. ومحدش اتكلم ..
.. لكن .. زياد كسر الصمت . واتنهد . مبروك عليا انتي
مليكه : في حضن زياد . مبروك عليا حبك ..
زياد: خرجها من حضنه وتامل وشها وجمالها وحجابها . وخطف بوسه رقيقه من شفايفها . وهي اتكسفت وقالها تعالى افرجك على الشقه . انتي اول مره تشوفيها … ومد .كف ايده . ومليكه ابتسمت بحب وحطت كف ايديها في ايده . وفرجها على كل الشقه .. وفاضل اخر حاجه اوضه النوم . واخدها . لكن مليكه جواها خايفه . وقبضت على ايد زياد وحس بيها وبخوفها .. وقالها تعالى يا مليكه ما تخافيش .. ودخلت معاه وفرجها على كل حاجه .وعجبتها اوى . وقعدها على طرف السرير . وقعد جنبها . وشافها متوتره . وحب يفك توترها ..وطلع فونه وقالها تعالى نتصور صوره للذكرى وانتي بالفستان في الشقه .. وفعلا اتصورو كام صوره . ومليكه توترها قل .
زياد : بص فى عينيها . انتي جميله قوي يا مليكه .. وخصوصا لما لبستي الحجاب . صدقيني كانت اجمل مفاجاه . بعد جوازي منك ..
مليكه : ابتمست بحب . انا قولت اعملهالك مفاجاه و اخدت قرار . وعايزه ابدا بدايه جديده معاك وعلى طاعه وحب ..
زياد : مسك ايديها وباسها . اوعدك يا مليكه اني اكون زوج صالح . واني عمري ما هاسيبك . ولا هتخلى عنك ابدا .. وهاكون سندك وحمايتك . ومعاكي علي المره قبل الحلوه ..
مليكه : اتنهدت بسعاده .واريحيه . وانا بوعدك يا زياد . اني اكون الزوجه الصالحه . وهحاول على قد ما اقدر . اقرب من ربنا .واسعدك . واقوم بكل واجباتي .
زياد : اخد راسها على صدره . ومسد على حجابها . وابتسم لانه على طول بيمسد على شعرها . وكان مبسوط .. لان بجد مليكه جميله بالحجاب . ومليكه غمضت عينيها بحب على صدره . وزياد اشتاقلها حب عمرو فى حضنه . وزياد باس جبينها وهي في حضنه . ونزل على خدها وقلبه هيطلع من مكانه .. ومليكه مغمضه عنيها وحست بشعور لاول مره . وبدأت تتخدر . وزياد رفع وشها ليه . ومسك دقنها وقرب منها وباسها بحب .. وماليكا اتخدرت وقلبها هيطلع من مكانه . ودفنت وشها في صدر زياد . من الاحراج ووشها احمر جدا .. زياد ابتسم وطمنها . وبعد شويه . فضل يتأمل فى جمالها . ورفع ايدو وفكلها الحجاب . وشعرها انسدل واكتمل جمالها الل مدوب قلب زياد . وقالها نتوضا !؟
مليكه : هزت راسها لانها حاسه بمشاعر غريبه وكمان مكسوفه .. زياد قومها ومسكها من ايديها ووصلها لحد باب الحمام ورجع .. وخرج علشان يلبس ويتوضا
..مليكه لبست قميص وكان شيك جدا .وطبعا اتوضت واهتمت بمظهرها كالعاده . ولبست الاسدال . وكان قلبها بيدق بسرعه كبيره . وبتحاول تنسى الماضي لانها كل ما تغمض بتفتكر ايمن وصافي .
وحاولت تنسى . لانها حكت ل زياد كل حاجه ووعدها أنه هيفضل جنبها . وقالها انسى صافى خالص .. وخرجت ل زياد وشافها بالاسدال وكانت جميله قوي وابتسم . وزياد فرش سجاده الصلاه . وصلى بيها . وبعدها قال الدعاء . وبرفان زياد اخترق قلب مليكه . وزياد قرب منها وهي واقفه .. ومسك ايديها . وقالها لو خايفه او مش مستعده انا معاكي في اي وقت …
ما ليكه : غمضت عينيها . واترمت في حضن زياد . لان صوره الماضي قدامها .. انا محتاجالك قوي يا زياد خدني في حضنك ..
زياد : حس بخوفها . وضمها لحضنه .. اهدى يا مليكه . انا جنبك ومعاكي . زياد جمال جوزك وحبيبك معاكى وفي ضهرك ديما . وحضنها ومسد على حجابها . وخرجها من حضنه وفك الحجاب . ومسك وشها بايديه . انا عايزك تعرفى انى امانك .. ومليكه غمضت عيونها براحه .. وزياد . واحده واحده بدء يخدر مليكه .. وقلبه هيطلع من مكانه . لانه مش مصدق انه بيقرب من حب عمره . وبعد فتره قالعها الاسدال . واتصدم من جمالها وكانت فاتنه ..زياد قلبه دق اكتر . ومليكه حضنته لانها داخت من قرب زياد ليها .. زياد قربها منه وبدا يثبت ملكيته . وشالها واخذها على السرير لكن بحب علشان يطمن مليكه .. ومليكه مع الوقت وحنيه زياد معاها تجاوبت معاه وبادلته الحب بشوق كبير ..
..وبعد فتره كبيره . زياد واخد مليكه كلها في حضنه وكل شويه يبوس ايديها .و جبينها . ومليكه اطمنت لان زياد كان حنين عليها جدا .. والحمد لله تمت على خير نقل ملكيت . مليكه الصاوي لمليكه زياد جمال ..واصبحت مراته قولا وفعلا .. واتكلم معاها شويه وكان مبسوط جدا .. وبعد فتره سابها نايمه في السرير . وقالها ثواني ماتقوميش من مكانك .. وخرج وجاب اكل لمليكه .. وجاب مخده . وحطها ورا ضهرها . وقعدت . وهو اكلها بايديه وكانت ابتسامته مش مفارقه وشه .. وهى تجرأت واكلته بايديها . واخدت على زياد . وباسته من خده تعبير عن شكرها ليه لانه مهتم بيها وواقف جنبها ..
. وزياد قالها حيث كده بقى . وانك اخدتي عليا ابتسم وغمزلها …
.ومليكه : وشها بقى احمر جدآ ..
زياد : انا بحبك 24 سنه لكي ما تتخيلي اشتياقي ليكى قد ايه …
ماليكا : قلبها كان مبسوط من زياد . وحبه ليها وقعدو يتكلمو مع بعض فتره . ومن حبهم لبعض زياد قرب منها تاني .. ومليكه زاد عشقها لزياد اكتر من الاول .. واخيرا اخدها في حضنه ونامو . علشان هيسافرو تانى يوم شهر العسل …
( وبكده نقول مبروك للعرسان الف مبروك وعقبال الباقي ) .
..عدي شهر كمان . ونقول نبذه عن الل حصل ..
..تاني يوم من الفرح . فارس سافر مع رودي . وكمان رودي لبست الحجاب . بتصميم من فارس . وقالها لو مش هتلبسي الحجاب خلاص انا مش هضغط عليكى . لكن هتفضلي في البيت وما فيش خروج نهائي . وهتعيشي اميره بردو . لكن في بيتك .. ورودي وافقت . ولبست الحجاب . وقالت انا مش هخسر حاجه واجرب .. ولكن لما خرجت بالحجاب شافت الفرحه في عيون الكل . وكمان شافت نفسها مميزه بحجابها . وانها اجمل بكتير وان شعرها ملك الفارس وبس .. ولكن كانت برده مجنونه ولفت باريس كلها وديما تنط على ضهر الفارس واصبحت عاده عندها .وهو اتعود عليها . وكان العشق والسعاده والحب ماليين حياتهم .. وكل يوم الصبح يبادله الحب ويعيشو في سعاده وبالليل يخرجه و يعيشوا حياتهم وساعات العكس وكان شهر عسل بجد بالنسبه لفارس والمجنونه رودي … ورجعو اخيرا . ورودى ماكانتش عيزا ترجع ..
.. زياد تانى يوم . سافر مع مليكه . وكانت اول خروجه لمليكه كانت بالحجاب .. زياد اخد مليكه لاجمل شهر عسل . وكان بيفسح مليكه كتير فى فرنسا ويخرجها من الحزن الل كان جواها . ونساها اي لحظه الم عاشتها . وماليكه واحده . واحده اخدت على زياد . وحاولت تنسى الماضي وتعيش السعاده .لأن زياد بيعمل كل الل يقدر عليه علشان تبقى مبسوطه . وكانت مليكه في المقابل بتقدم دعوه صريحه ل زياد اللي ما بقتش تتخيل حياتها من غيره . وعاشو احلى شهر في حياتهم. وكمله الشهر كله ورجعوا من شهر العسل …
.. وزياد عمل حفله كبيره في فيلا الصاوي بمناسبه رجوعهم . وعزم الكل وكان يوم مميز والكل كان مبسوط فيه واخر الليل كل واحد اخد حبيبته وطلع على بيته .
.. مراد خلص مهمته بنجاح هو والفهد من اسبوع .. وبعد يومين جاتلهم مهمه في بلد اجنبي . ومراد مش عارف هيقول لفريحه ايه . لانه لسه راجع مافيش اسبوع . وعارف أنها هتزعل .. لكن فى الآخر قالها وهي فضلت تعيط كتير .. واغمى عليها بين ايديه مراد الل اترعب عليها .. وخاف عليها واخدها المستشفى وكان مرعوب جدا .. لكن الحمد لله والدكتوره قالتله ان الدكتوره فريحه حامل في شهر واسبوعين.. ومراد مكانش مصدق . وفرح جدا . وكمان فريحه لما عرفت كانت هاتطير من الفرحه . لانها نفسها تخلف كتير من مراد حبيبها .. واخدها على الفيلا .. وقال الخبر للكل . ومريم كانت اكتر واحده مبسوطه . وحضنت مراد . وفريحه بحب ودموعها نازله . ومراد باس على ايديها . وآدم من جواه مبسوط اكتر واحد وحضن فريحه بحب . ومراد غار عليها . وآدم فهم وضحك عليه .. زين وريتال . نازلين من على السلم علشان رايحين يكشفو على التوأم . ولما عرفو أن فريحه حامل . زين بارك ل فريحه وحضن اخوه وباركله . وريتال باركت ل مراد وحضنت فريحه . واستاذنو علشان ميعاد الدكتور . والكل فى البيت مبسوط .
. وسعاد زغرطت . وكانت مبسوطه قوي . ولكن فرحتها اكتملت .. لما آدم قرب منها . وقدم ليها تاشيره العمره والحج . وكانت هتقع من طولها وفريحه ومريم وآدم لحقوها . ومن فرحتها حضنت آدم ومريم . ومراد وكل الموجودين . وزغرطت وعيطت و سجدت لله قدام الكل . والبنات ومريم دموعهم نزلت على فرحتها .. وآدم حاسس بسعاده كبيره . لما شاف انه بيدخل السعاده على غيره . ومريم نفس الامر .. وسعاد خرجت وجابت ازازة شربات على حسابها من فرحتها . وعملت للكل شربات بالمناسبه دي . وشكرت آدم كتير وبدموع . وشكرت مريم ..
وسعاد . راحت اتصلت على بناتها .وقالتلهم الخبر بعياط .. والفرحه ما كانتش سيعاها .. وآدم كمان قالها ان جهاز بناتها عليه هو .. وكمان قالها شوفي عرسان بناتك معاهم شهادات ايه وانا هشغلهم في الشركه .. ولو مافيش شهادات انا هشوفلهم . شغل يناسبهم . وسعاد كانت حرفيا هتموت من الفرحه . وان ربنا استجاب لدعواتها وكأن طاقة القدر اتفتحتلها .. وعيطت كتير والبنات اللي معاها كانوا فرحانين ليها.
وآدم قال للبنات اللي مع سعاد . لو حد محتاج اي حاجه .. اي حاجه في اي وقت ما تتاخرش وتقول وشكرو آدم ودعولو كتير هو ومريم واولاده ..
..مريم راحت وقفت جنب آدم . بفخر وحب وسعاده . ومسكت ايده وباستها بحب كبير . وكمان مراد حضن ابوه اللي بيعلمهم . ان اللي بيزرع خير بيحصد خير ..
.. وآدم واقف جاله تليفون من محمد . أن نور بدات عليها اعراض الولاده .. وآدم قالو فى ثوانى هتكون هناك فى المستشفى . وآدم ومريم . جهزو بسرعه . وآدم سأل عى رينو وتيم . مريم قالتله أن تيم منيمش رينو امبارح . وجت من الكليه شافت تيمو نايم . نامت جمبه …
.. ومراد قال لفريحه انتى حامل مش هينفع تيجى . قالتله وحيات فريحه خدنى معاك انا هكون قلقانه. ومراد استسلم واخدها هي ومريم نونو . وطلعو على المستشفى .
.. محمد شاف نور بتتالم . وشالها واخدها على المستشفى . واخدها على غرفه الولاده . وكان جنبها . ومخنوق . لانه مبيحبش نور تتألم .. وطلب دكتوره التخدير بسرعه .. وطلب منها ان الدكتوره نور تولد ولاده بدون الم .. ونور كانت بتصرخ . ومحمد ما استحملش . وزعق بسرعه .
وآدم ومريم . ومراد وفريحه وبنتهم راحو المستشفى فى ثواني وكلهم بيدعو . وفريحه اتصلت على رنا . وفارس . وماليكه . وملك . وهنا .. والكل هيبدء يروح على المستشفى ..
.وسعاد في البيت بتدعي من قلبها . ل نور تقوم بالسلامه . لان آدم دخل على قلبها السعاده بكل معنى الكلمه .. وكانت قعده بتعيط من الفرحه وأنها اخيرا هتحج بيت الله .
. في المستشفى .
.. دكتوره التخدير جت . ووقفت مع نور . والدكتوره . اهتمت بكل حاجه . ومحمد ماسك ايد نور . وكل شويه يحضنها .. وفعلا نور ولدت ولاده بدون الم . وتمارا عزيز . شرفت ونورت الدنيا .. ومحمد اطمن على نور الاول . وحضنها ومسحلها وشها . وبعدها شال تمارا . الل كانت ميكس من محمد ونور . وكانت في منتهى الجمال . ومحمد كان قلبه بيدق للاميره الصغيره .. ونور شالت تمارا بكل حب . ونور كان نفسها تيم يكون موجود علشان يشوف أخته ..
..محمد باس . على جبهه نور لانها معيشاه في سعاده . وبعدها إذن لتمارا . الل كانت بتسمع الاذان بكل تركيز .. وبعد ما محمد خلص الاذان تمارا عيطت .. ومحمد أذن تانى تمارا سكتت . وقلب محمد خفق وكان سعيد جدا . واخد تمارا وعطاها ل آدم ومريم . الل فرحو بيها اوى .. ومريم قرات قرآن . واكتشفو . ان تمارا . بتحب تسمع القرآن . وشيرين ومصطفى دموعهم نزلت من الفرحه وشاله تمارا بين ايديهم ..ومن فرحة مصطفى . قال عقيقة حفيدتى عندى فى الفيلا . ومن غير نقاش ..
. واغلب العيله كانت موجوده ..
مراد . دخل . ل نور وسلم على توأمه الل كان قلقان عليها . وهزر معاها وشال تمارا . وفريحه دخلت وسلمت على نور . وشالت تمارا مع مراد . ومراد قال ل نور ومحمد أن فريحه حامل . ومحمد قام وحضن فريحه وبارك ليها ونور فرحت لاخوها وباركت ليه .
ومراد خرج و بارك للكل وعرفهم ان فريحه حامل والفرحه كانت فرحتين .. ورنا حضنت فريحه بحب . وطارق قام وحضن بنته بسعاده وقالها انا عايز طارق صغير ويكون نسخه منى ومن أبوه ومن البت رودي . وضحكو .. والكل بارك ل فريحه . وكان الكل مبسوط ..لكن مراد استاذن لانه لازم يسافر النهارده الساعه ٨ وفريحه كانت زعلانه .. لكن مراد هاينسيها زعلها . ومريم وآدم ودعو مراد . ومريم قلبها وجعها لانها بتخاف على مراد وبكت كتير . ومراد ضمها بحب وقالها . متقلقيش عليا .. وآدم اخد مريم نونو من فريحه . ومراد اتحرك واخد فريحه معاه علشان . يجهزو شنطته للسفر . لان فهد جهز واتصل على مراد وقاله الساعه ٨ يكونو في المطار . ومراد ركب العربيه واتحرك مع فريحه على الفيلا علشان يجهزه كل حاجه …
.. فهد . اتصل علي محمد وباركله وبارك ل نور . واعتذر جدا لانه كان في مشوار مهم يخص الشغل . ويادوبك جهز نفسه وساعه وهيكون في المطار . ومحمد . سلم عليه وقاله خلي بالك من نفسك ..
.. اما الكل في المستشفى مبسوط بوجود تمارا في العيله الجميله دي .. ومحمد لبس نور الحجاب لأن الكل هيدخل يطمن عليها …
.ماليكا : شالت تمارا بحب . وحست احساس غريب لانها اول مره تشيل بيبى صغير . وزياد كان واقف جمبها ومبسوط لأن ماليكته مبسوطه .. وهي واتمنت انها تشيل ذريه قريب ل زياد حبيبها ..
.ورودي : شالت تمارا لكن كانت خايفه لان تمارا حجمها صغير . وكان جواها احساس جميل وابتسمت . وفارس همس ليها وقالها عقبالك .. وهي قالتله شد حيلك انت بس ..
.وفارس . اتصدم من ردها عليه .. وقالها طيب يارودي . والله لما نروح انا ماهرحمك وهشد حيلي بس انتي ما ترجعيش تعيطي زي امبارح ..
رودي : افتكرت وقالتله انا بهزر انت ما بتهزرش .
فارس : قالها لا ما بهزرش . وانا يا رودي هاطلع عينك النهارده . علشان تفكرى فى كلامك قبل متتكلمى ..
وبعد كدا طارق ورنا باركو . لمحمد ونور .. ورنا مبسوطه اوى . لكن زعلانه على فهد لانه مسافر .
..وجاسر وملك . جم وسلمو عليهم وباركو ليهم .
واشرف حضن محمد بحب وبارك ليه . وسلم على نور . وهنا سلمت على نور وباركت ليها .
ويوسف ومريم . باركو ليهم . ويوسف جواه اتمنى أنه يخلف تانى ويعمل عيله ..
. وحسام وهدى . خبطو ودخلو وسلمو بفرحه . عليهم وباركو ..
محمد : قاعد جنب نور . ونور لسه هتسال على رينو وتيم . لأن تيم واحشها وعايزاه يشوف أخته
.. ورينو اخيرا جت بسرعه اول مصحيت وعرفت من سعاد . وكان معاها تيمو ..
تيم : دخل عليهم . وشاف تمارا وبصلهم ومستغرب
تيم : شاور على تمارا و قال . دى مريم نونو .. كلهم ضحكو .
محمد : رد عليه وقاله لا . مش مريم نونو .
تيم : كشر لي لى .
محمد : ابتسم لا مش لي لى .
تيم : كشر اكتر اليان .
محمد : ضحك وكلهم ضحكو لا مش اريان .
تيم : نفخ . يوووه مين ده …. كلهم ضحكوا عليه .
محمد : شالو بسعاده . وباسو . وقاله دي تمارا .
تيم : دى اماره . كلهم ضحكوا عليه .. ونور ماكنتش قادره تضحك من ابنها اللي بتعشقه ..
تيم : بص لمريم الكبيره . مريم بيره مريم بيره . اماره . اماره . وضحكو عليه
مريم : قامت بحب شالته. وابتسمت . يا قلبي انا .. بس لو تبطل تقولي كده .. بيرة ايه بس ده حتى عيب في حقي والله .وباسته . وقعدت جمب آدم الل شايل مريم نونو . وقعدت تيم على رجليها .
. ورينو راحت تسلم على نور حمد لله على سلامتك يا قمر ..
نور : حبيتى يارينو الله يسلمك ياقلبي .
رينو : تتربى فى عزك يا أبيه محمد . وعز امها . وخالتو رينو .
محمد : الله يخليكي يارينو . والله مش عارفين من غيرك كنا هنعمل ايه . انتى مهتمه ب بتيم كأنه ابنك بالظبط .
رينو : تيم !! . فعلا ابنى . تيم . دا روحى . مش كدا ياتيمو .
تيم : انتى لوحي وضحك . وكلهم ضحكو .
رينو : شالت تمارا .ولسه هدلعها يا خلاثي انا يا ناااث . ياتى كمي…….
آدم : بااااس . والله ما انتي مكمله .
رينو : هههههههه ليه بس يا بابي بلاش ادلعها .
آدم : دلعيها عادي زي الناس . بس بلاش تعاويذ وكلهم ضحكو .
.. زين خبط ودخل مع ريتال وشايل لي لي . وريتال شايله اريان .. لأنهم عرفوا من مراد .
زين : السلام عليكم .
كلهم : وعليك السلام .
زين : عطا اريان ل اشرف . وراح على اخته . حبيبتي حمد لله على السلامه ياقلب اخوكى .
نور الله يسلمك يا زين ..
زين : انا اسف والله كنت بكشف على اريان .
ولي لى . انتى عامله ايه ..
نور : انا بخير ياحبيبي المهم الولاد عاملين ايه .
هنا : والدكتور قالكم ايه .
ريتال : الحمد لله يا مامي . قال نزله برد خفيفه وكتب على علاج .
مريم : الحمد لله ربنا يشفيهم يا رب . انتي بس ياروتى ماتفتحيش الستاتر والبلكون تاني عليهم .
ريتال : بصت ل زين الل كاتم الضحكه ..
ريتال : اتكسفت . احم . حاضر يا ماما .. ودخلت راحت سلمت على نور حمد لله على سلامتك يا نور . والف مبروك يا حبيبتي .
نور : الله يبارك فيكي يا روحي . والف سلامه ع اريان ولي لى . ..
ريتال : حبيبتي الله يسلمك .. وراحت ل زين انا عايزه اشيل تمارا يا زين .
زين : اتفضلي يا حبيبتي ..
ريتال : قالت بسم الله وشالت تمارا وباستها من خدها .
.. وبعد فتره .
.مراد جهز كل حاجته . وخرج من البيت بصعوبه . لان فريحه مش ساكته وبتعيط . ومراد خايف عليها .. واتصل على مريم .وقالها تحاول تروح بدري لان فريحه لوحدها وبتعيط ..
..مريم قالتله انها هتخلي رينو تروح هي وتيم وزين وريتال .. واستودعته عند الله . وقفلو
.ومريم قالت ل آدم … وآدم قالهم يروحو علشان يقعدو مع فريحه ومش يسيبوها لوحدها .. وروحو . فعلا ورينو لما عرفت أن فريحه حامل . فرحت جدا ورينو ضحكت فريحه . وقالتها اتوحمى عليا .. .
.ومراد اتصل على فريحه في المطار . واطمن انهم كلهم حوالين فريحته ..
. زياد همس لماليكه . مش يلا بقى يا روحي علشان نروح ..
مليكه : زي ما تحب يا حبيبي .
زياد : قام . وبارك واستاذن . واخد مليكة قلبه لكن مش على البيت . اخدها وعزمها على العشا بره وكان عشا رومانسي .. وماليكا اتفاجئت وحضنت زياد بكل حب . وقالتله انا بحبك قوي قوي بحبك اكتر من نفسي ..
زياد : قرب منها وباس على ايديها وانا بعشقك . انا روحي فيكي . يا مليكتي . وشدلها الكرسي . وقعدت وهي حاسه انها من ملكه على العرش . وزياد قعد قدامها . وقدم ليها هديه قبل العشا . وكانت ساعه رقيقه جدا . ومليكه من فرحتها دموعها نزلت . وكانت سعيده جدا .. وزياد بيتغازل فيها . وهيتعشو
———–
عند محمد ..
الكل بدأ يستاذن من عند نور ….. و محمد قالهم مش هيقعد مع مراتي غيري انا . وما تتعبش نفسك يا آدم انت ومريم . واتفضلو روحو ..
. وفعلا آدم روح مع مريم . ومريم نونو..
..وفارس روح واخد رودي . واول ماقفل باب الشقه .حضنها من الخلف وقالها استعدي علشان اشد حيلي ..
..ورودي بلعت ريقها . يا فارس انا كنت باهزر والله .
فارس : و انا ما بهزرش انا حاسس اني مقصر في حقك .
رودي : رفعت راسها انت مقصر انت !!!!
فارس : يبقى استعنا بالله .. وشالها وهي تصرخ بضحك وعايزه تهرب منه . لكن فارس بطريقته خلاها تدوب بين ايديه ودخل جنتها .. ورودي كانت سعيده جدا بحب الفارس ..
.. زياد : روح اخر السهره .مع مليكه الل كانت مبسوطه . ودخلت الحمام وخرجت .وفتحت الدولاب واختارت الطقم الل زياد بيحبه عليها .. ولبسته .. وزياد اول ما شافها .. ابتسم بحب . وقرب منها واخدها في حضنه ومسد على شعرها بحنيه
مليكه : تعرف يا زياد انك حنين عليا قوي .
زياد : طبعا انتي بنتي وحبيبتي.
مليكه : بحنيه .. انا بحبك قوي يا زيزو ..
زياد : هااا. .. قولي تاني كده .
مليكه : رفعت وشها ليه . انا باحبك قوي يا زي… وما كملتش .. وزياد باسها وشالها علشان يدخل جنتها ..
.محمد : بعد ما الكل مشى . قاعد جنب نور . ومسك ايديها بحب . حمد لله على سلامتك يا نور قلبي .
نور : بحب الله يسلمك يا حبيبي .
محمد : عامله ايه دلوقتى . حاسه بحاجه تعبانه .
نور : حطت ايديها على خده . وانت مخليني احس ب اي وجع أو الم ..
محمد : حتى الكلمتين دول وحشين . وجع والم . وانا ما بحبش انهم يكونوا موجودين في حياتك .
نور : طول ما انت جنبي ومعايا انا مش هاشوف غير السعاده وبس .
محمد : حط ايدو على أيدها الل على خدو وباسها . ربنا يقدرني واقدملك كل السعاده والحب .
نور : ربنا رزقني السعاده ب انك تكون موجود في حياتي … وتمارا بدات تعيط ..
نور : بصت عليها في سريرها وابتسمت اكيد جعانه .
محمد : اجيبهالك تاكليها .
نور : يا ريت لانها نايمه من بدري .
محمد : طيب تعالي اساعدك . ومحمد جاب مخده وحطها ورا ضهرها وقعدها .. وراح جاب تمارا وابتسم .. تعرفي ياتمارا كلك شبه نور بنوتى الكبيره .
تمارا : عيطت .
محمد : خلاص انتي شبهي انا .
تماره : سكتت ومحمد بص ل نور .. واتكلم تمارا شبه نور ..
تمارا : عيطت ..
محمد : ابتسم تمارا شبهى انا .
تمارا : سكتت .
محمد : ابتسم بقلبه . وحضنها لقلبه حبيبه باباها المدلله الصغيره ..
نور : ابتسمت . وافتكرت آدم وانها كانت دايما متعلقه بيه وانه لقبها بالمدلله الصغيره . واتنهدت .وحمدت ربنا انه رزقها ب آدم تاني في حياتها ..
..محمد : قرب تمارا من نور واخدتها منه علشان تاكلها ..
والليل جه على كل والكل نام …..
وتاني يوم نور خرجت على بيتها .. ومحمد برده رفض ان نور . تروح عند حد من العيلتين . وهو هيهتم بيها طول ما هو موجود .. وكان ليها الاب والزوج والاخ والصديق . واهتم بيها طول الاسبوع . واخدها على فيلا عزيز علشان انهردا العقيقه .. ووصلو . وكل الأحباب والاصحاب ونرمين كانت موجوده جنب نور في اليوم ده وبدءت الحفله ..
وكانت حفله جميله ..والكل متجمع عند مصطفى عزيز . وكان مبسوط جدا لانه كان نفسه يشوف احفاده من محمد … وآدم ومريم . وصلو آخر ناس كالعاده .. وزين وريتال . ورينو وتيم . والكل وصل
وفريحه كانت موجوده ..لكن سرحانه في مراد .. وزعلانه لانه كلمها مره واحده بس اول ماوصل وقاعده زعلانه .. وفو نها رن وكان رقم دولي . وفرحت وردت على طول ..
فريحه : الو …..
مراد : احلى الو والله .. ازيك يا بت يا فريحه . فريحه : ضحكت بدموع .. مراد واحشني قوي .
مراد : انتي اللي وحشاني موت . عامله ايه يا قلب مراد .
فريحه : انا كويسه . انتي اللي عامل ايه . انت كويس يا مراد..
مراد : والله انا زي الفل . وفهد بيدلكلي رجليا . هههههههه ااااااه عيل مفتري ..
فريحه : هههههه بس يا فهد ما تزعلش موراد .
مراد : فتح الاسبيكر ..
فهد : يعني عاجبك الل بيقوله دا . انا ادلكله رجليه .
فريحه : ضحكت وما ردتش .
فهد : فهم نيتها وانها مش معترضه … وكشر عينيه وقالها .. ااه بت واطيه .
مراد : ما تلم نفسك يالا اللي بتشتم عليها دي الحته بتاعتي ..
فهد : الحته بتاعتك . دي تبقى اختي . واتكلم عليها كويس ..
فريحه : بس بس انتو هتتخانقو ولا ايه .. بس يافهد متزعلش مراد ..مراد يا حبيبي انت كويس ..
مراد : عيون مراد والله . . انا كويس .وزي الفل ما تقلقيش يا بت جوزك سبع الرجال ..
فريحه : وانت يا فهد عامل ايه يا حبيبي .
فهد : لسه فاكره .. انا تمام يا حبيبت اخوكي انتي كويسه .
فريحه : انا بخير يا فهد ياحبيبى ربنا يحفظكم يا رب .
مراد : ما خلاص يا شبح . وقوم كده علشان اعرف اكلمها ..
فهد : طيب ما تزقش .. سلميلى على امك وابوكى يافريحه وكل الل عندك وقام وساب مراد ..
مراد : ايه يا فريحه قلبي مريومتي الصغيره عامله ايه .
فريحه : مريم كويسه و مشتاقالك قوي .
مراد : حبيبتي وحشتني قوي . وانتي يا روحي عامله ايه في الحمل .
فريحه : بدموع كنت عايزاك جنبي يا مراد ..
مراد : غمض عينيه بوجع . علشان خاطري يا فريحه خلي بالك من نفسك لاني حاسس بالذنب من ناحيتك ..
فريحه : ما تقولش كده يا مراد يعني انت سايبني لوحدي بابا آدم وماما مريم وكلهم جنبي وما حدش حارمني من حاجه ..
مراد : حبيبتي دي اقل حاجه علشانك . وانا ان شاء الله هاحاول على قد ما اقدر علشان نفسي اجي واكون حاضر معاكي مراحل الحمل .. وكمان البت دي تكبر على ايدي .
فريحه : انت مصمم برده انها بنت .
مراد : قولي يا رب ..
فريحه : يا رب يديك اللي انت عايزه يا مراد .
مراد : انا عايزك انتي .
.. ومراد اتكلم معاها كتير . وفهد دخل وكلم طارق ورنا وآدم ومريم . واطمن على نور ومحمد وكلم فارس . وكان نفسه يسأل على معشوقته لكن صعب .. وبعدها قعد ع السرير ورجع راسه لورا. وساب مراد يكمل . . وحط السماعه ف ودنه وشغل اغنية . حاجه مستخبيه . وبيفكر ف رينو . وغمض عينيه .
وبعد كده مراد كلم آدم و مريم .. ونور ومحمد . والكل وبارك ليهم وبعدها قال ل فريحه انه هيحاول يكلمها كل فتره .. وقفل معاها وكانت مبسوطه …
ورينو : كان نفسها تطمن ع الفهد . لكن عندها ماخلاهاش تسال عليه ….
..وكملوا الحفله وكانت جميله .. والكل روح على بيته..
.. وادم اخد مريم . ورينو وتيم وروحو .
وزين اخد ريتال وروح .
والفارس اخد رودي وخرجو لان رودى عيزا تخرج .
وزياد اخد مليكته وراح مع جاسر وملك يقضو السهره هناك .. لان ملك كان نفسها أنهم يسهرو مع ماليكه . وماليكه استأذنت زياد أنهم يسهرو عند جاسر وملك انهردا . وزياد قالها تحت امر حبيبتى ..
. وبعد كده محمد اخد نور وروح وشايل تمارا . ودخلو البيت . ونور اخدت تمارا علشان تاكلها وبعد كده تمارا نامت ونور نيمت تمارا في سريرها .
..ومحمد : اخد نور في حضنه وناموا ..
والليل عدي على الكل ب سلام .
تاني يوم الصبح ..
. آدم : نزل وفطر .. واتصل على مالك وقاله يجيله على الشركه الأم … لان في اجتماع مهم .وأنه كلم طارق . وزياد .. ومالك قاله ساعه بالظبط واكون عندك ..
. وبعد ساعه
آدم : مع طارق وزياد ومالك وزين في الاجتماع .
وكانو بيتكلمو . على وصول شحنه جديده ..
ومالك فاتح الملف . وبيتكلم . وبيقول رأئيه ..وتليفونه رن . واستغرب لانه رقم غريب .. ولكن رد ..
مالك : الو ..
# : م .. ما… مالك الحقني .. ي .. ما.. مالك ..
مالك : قام مره واحده .. والملف وقع من ايديه ساره…………..
- تبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقتها منذ نعومة اظافرها ) اسم الرواية