رواية تزوجت العمدة كاملة بقلم سارة خالد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجت العمدة الفصل التاسع و الثلاثون 39
محمد….هو سبب الي انتي فيه
غزل….مش مهم المهم اني عاوزة ابعد
محمد….مش قبل ما اطلقك منه واعلمه الأدب
غزل…ليه
محمد…يعني ايه ليه
غزل….مش دا اختيارك اهو اتجوزته حضرتك ممكن تقولي كسبت ايه ثم اكلمت بدموع مكسبتش غير إني هاخد لقب مطلقة
قاطعهم دخول فارس…ومين قال إني هطلقك
نظرت له غزل….هنطلق
فارس…وانا قولت مش هطلق
محمد….هطلقها ورجلك فوق رقبتك
فارس….ياريت حضرتك متتكلمش لان احنا قولنا من الاول اننا مش هنتفق وبنتك قالتلك إنها مش عاوزاني وإنت عملت ايه روحت فسخت خطوبتها من خطيبها ومسمعتش لكلامها واتجوزنا برضو
نظر له محمد ثم ترك الغرفة ورحل
دخلت شمس….محتاجة حاجة ي غزل
غزل….لا
فارس…إنتي كويسة
غزل….ملكش دعوة كويسة او لا روح ل مراتك أولي من قعدتك دي
شمس….مراته مين
غزل….جنات
شمس بصدمه….ازاي
غزل…ميهمنيش
فارس….غزل مالك
غزل….هو اي الي مالي انت بجح ليه
فارس…يعني الي بتكون عاوزة تطلق علشان جوزها اتجوز غيرها دول مثلا بيكونو بيحبو بعض وانا مفهمك من الاول إنك ملكيش دعوة بحياتي
غزل….تمام وانت كمان ملكش دعوة بحياتي
فارس….انا
قاطعته غزل…..أبعد عني علشان انا كرهتك اكتر من الأول اطلع بره وياريت تطلقني علشان مش ناقصة صداع
فارس بعصبية….اطلقك علشان تروحي للواد الصايع
غزل…ملكش دعوة ارجعلو ولا لا علي الأقل احسن منك وكنت الوحيدة الي ف حياته وكان بيحبني بجد مش زيك اناني
فارس….خلاص انتي بقيتي مراتي وعلي اسمي يعني مش هتكوني علي اسم حد تاني غيري
غزل….مش عاوزة اكون علي اسم حد انا عاوزة اطلق
فارس…قولت مش هطلق
غزل ف سرها….قول الي تقوله كده كده هعمل الي ف دماغي
ف الفيلا
رجع مهران وعفاف
ابراهيم….هتعوز حاجة ي بيه
مهران…لا روح انت وحسابي معاك بعدين علي الي عملتو ده
ابراهيم….حاضر ي بيه ثم خرج وذهب جلس مع محمود
محمود….ف ايه
ابراهيم….ست غزل عملت حادثة
محمود….بتقول ايه امتي ده حصل
ابراهيم…ف الصبح
محمود….ف انهي مستشفي
ابراهيم….ف مستشفي*****
قام محمود وكاد أن يخرج
ابراهيم….سمعت ان ست غزل رجعت تفتكر وكده
محمود….بجد
ابراهيم…ايوة وبعدين انت رايح فين
محمود….مشوار كده
إبراهيم….تمام
محمود….سلام ثم خرج ليذهب إلي المشفي
في المستشفي
شمس….كلي ي غزل بقي
غزل…ماليش نفس ي شمس
شمس….انتي مكلتيش
غزل….مش عاوزة اكل انا عاوزة امشي من هنا
شمس….الزفت فارس راح يشوف لو هينفع ولا لا
غزل….تمام
بعد وقت وصل محمود المشفي وسأل عن غرفة غزل
محمود….غزل انتي كويسة
غزل…ايه الي جابك
محمود….جيت اطمن عليكي
غزل….انا تمام
محمود….طيب كويس انا ماشي
شمس….تمام
محمود….سلام ثم كاد أن يخرج من الغرفة لكن قابل ف وجهه فارس
فارس…ايه الي جابك
محمود….ملكش دعوة
فارس….اي متربتش من الي اتعمل فيك
محمود….سامعة ي غزل
غزل….قصدك ايه
محمود….قصده ان هو الي باعت البلطجية علشان تضربني
غزل….انت ازاي تعمل كده
فارس….وانتي مالك
غزل….حياة الناس مش لعبة ف ايدك
فارس….الي يقرب من حاجة تخصني هعمل فيه كده واكتر وانا حذرته
محمود بوعيد….تمام ثم رحل
بعد يومين خرجت غزل من المشفي
غزل….شمس
شمس…..نعم
غزل…انا عاوزة امشي من هنا
شمس….ليه
غزل….كده
شمس….هتروحي عند ماما
غزل….معنديش ام
شمس…اي يغزل رجعتي نسيتي ولا ايه
غزل….لا فاكرة كل حاجة كويس فاكرة لما روحت علشان تعمل حاجة ف جوازي من فارس ورحتلها ولجأت ليها وهي نسيت ومفكرتش تنزل تشوفني وتطمن ولا حتي ترن فاااكرة ي شمس
شمس….متزعليش
غزل…مش هامنني حاجة انا هتفق مع محمود
شمس….ليه
غزل….علشان يفتحلي البوابة
شمس….غزل انتي متأكدة فارس ممكن يوصلك
غزل….لا مش هيوصلي
شمس….طيب نامي وبكره نتكلم
غزل….تمام تصبحي علي خير
شمس….وانتي من اهل الخير ثم خرجت
دخل فارس الغرفة وجد غزل تقرأ ف كتاب
فارس….بتعملي ايه
رفعت غزل نظرها وجدت ف يده صينية بها اكل وعصير
فارس….يلا علشان تاكلي
لم ترد عليه غزل
فارس….غزل بكلمك
غزل….قربت مني ليه وانا فاقدة الذاكرة
فارس….انتي مراتي
غزل….بس ف اتفاق
فارس…نسيت
غزل….يعني ايييه نسيت احنا هنستعبط
فارس….صوتك يخفي ويلا كلي
غزل….مش عاوزة
فارس….كلي ي غزل انا مش هتحايل كتير
غزل….انت تروح ل جنات وانا اروح لحالي
فارس….إزاي
غزل….يعني تطلقني وتتجوز الي عاوزها
فارس….قولتلك مش هيحصل ولو فكرتي وعملتي خلع صدقيني هخلع رأسك من جسمك وانا مش بقول كده علشان اخوفك انا هنفذ
غزل….امممم تمام
فارس….يلا كلي
مدت غزل يديها ل تأكل
فارس…كملي
غزل…شبعت
فارس…طيب اشربي العصير يلا
فارس…اشربي ي غزل من سكات
امسكت غزل كأس العصير وشربته
فارس….مالك
غزل بنوم….عاوزة انام
فارس….هنزل الصينية وجايلك ثم خرج
نزل المطبخ اخذ المنوم وخباه ثم رجع الغرفة
فارس….غزل نمتي غزززل
فارس…. انا اسف ع الي عملته ده بس مفيش غير إنك تحملي مني علشان متسبنيش ثم اقترب منها،،،،
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجت العمدة ) اسم الرواية