رواية تزوجت العمدة كاملة بقلم سارة خالد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجت العمدة الفصل الثالث و الاربعون 43
شمس بعصبية…عاوزني ازاي يعني
عدي…عاوز اشوفك نحكي مع بعض
شمس….لا مش هينفع
عدي….ليه
شمس…انا فاهمة عاوزني ليه
عدي….ليه
شمس…علشان عاوز تاخد مني معلومات عن غزل
عدي….اووه طلعتي ذكية يعني
شمس…فكك مني بقي وخلي فارس ينسي غزل
عدي…اممم بس هو حبها
شمس….معتقدش
عدي…ليه
شمس….لو كان حبها مكنش اتجوز عليها وبعدين خلاص هو عاوز الي اسمها جنات واتجوزها يبقي خلاص يطلق غزل وخليه مع حبيبته
عدي…طيب ممكن نتقابل صدقيني هساعدك علشان اطلق غزل من فارس
شمس…اكيد لا
عدي…لا ليه
شمس…اكيد مش هتيجي معانا علي ابن عمك
عدي…انا مع الحق لان عارف حتي لو هو رجعها هي هتكون كارها العيشة معاه
شمس….فعلا
عدي…ثقي فيا
شمس بتردد…تمام
عدي…هكلمك بكره نتفق هنتقابل فين
شمس….ماشي
عدي…سلام
شمس…سلام ثم اغلقت بعد وقت رن هاتف شمس بأسم غزل
شمس….الو ي غزل
غزل…ازيك ي شمس
شمس…طمنيني عنك
غزل…انا كويسة
شمس…ديما يارب لقيتي شقة
غزل…اه
شمس…كويسة
غزل….اه حلوة
شمس…طب كويس
غزل….فارس عمل حاجة
شمس…اممم كان باعت عدي علشان يوقعني ف الكلام
غزل…اممم وانتي عملتي ايه
شمس…فهمته ان فاهمة تفكيرهم بس هو قالي انه هيقف معانا وانه هيحاول يطلقك من فارس
غزل….اممم هو عدي كويس وجدع بس معتقدش يقدر يعمل كده
شمس….معرفش هشوفه بكره ولو حسيت ف كلامه الصدق هقولك ونشوف هنعمل ايه
غزل…تمام هقفل انا
شمس…ماشي سلام ثم اغلقت
عند فارس جاء له عدي
فارس….عرفت اي حاجة
عدي….مرتبين مع بعض وعارفين هنفكر ازاي
فارس….ازاي
عدي….اختها قفشت الحوار
فارس….اممم
عدي….انت رنيت عليها
فارس….ايوة قافلة تلفونها
عدي….اممم اكيد هتشتري خط جديد
فارس…ده اكيد ثم امسك هاتفه وجد رسالة ان رقم غزل متاح
فارس…فتحت
عدي….طب رن عليها
امسك فارس هاتفه وقام بالإتصال بها
ردت غزل ببرود….نعم
فارس….فييينك
غزل…مفكر هقولك ولا ايه
فارس….غزل متزوديش ف عقابك
غزل….هههه خليك كده مش عارف تجبني ازاي
فارس…هجيبك
غزل…مستحيل اعيش معاك تاني
فارس….مش بمزاجك
غزل….لا بمزاجي وهنطلق
فارس….مفيش طلاق معندناش حد يطلق
غزل….لا انت اتفقت معايا علي كده اي الي غير رأيك يعني
فارس….اتعلقت بيكي
غزل…ا انت كداب
فارس….غزل ارجعي انا اسف علي كل مره جرحتك فيها
غزل….مستحيل ارجع
فارس بعصبية….ياما ترجعي بمزاجك ياما لو وصلتلك انا هخليكي تشوفي العذاب الوان
غزل….اعمل الي تعمله وانا هحاول علي قد ما اقدر مخلكش توصلي
فارس….ليه كل ده يعني
غزل….علشان بارد ومش بتحس
فارس…انتي حبتيني
سكت غزل ونزلت دموعها
فارس….غزل ردي
غزل….لا محبتش حد
فارس…امال ليه مدايقة من جوازي من جنات
غزل…مش مدايقة اعمل الي تعمله
فارس…انا جيت وقولتلك هتجوز قولتي براحتك واعمل الي تعمله
غزل…تمام
فارس…يعني مش هترجعي
غزل…عيش حياتك ومدورش عليا انت بس اتعودت عليا علشان انا كنت ف حياتك ثم اكملت بدموع وعلشان الفترة الي كنت فاقدة الذاكرة فيها قربنا من بعض
فارس بتوتر…غزل هو انتي كويسة
غزل….ايوة
فارس…بتاكلي كويس
غزل….ايوة مش هزعل عليك اكيد
فارس….مش بتقرفي من اكل او تحسي إنك عاوزة ترجعي
غزل…لا ومتخفش مش حامل ولا حامل منك هسقطه
فارس….غزل متعصبنيش
غزل….اتفلق ثم اغلقت ف وجهه واغلقت الهاتف
فارس بعصبية…اااه لو قدااامي
عدي…انا بقول تطلقها
فارس…قوووولت لا
عدي….بس انت فضلت عليها جنات بص ي فارس البنت لما جوزها يخونها بتقرف منه بعدين
فارس…انا عاوز غزل اخر فترة قربنا من بعض كانت هادية وحنونة وكويسة وغيورة
عدي…علشان كانت ناسية وكانت مفكرة إنكم زي اي زوجين عاديين وخصوصا الي هببتو انت
فارس…دي مراتي و ده حقي
عدي….كسر حقك ياخي مالك ياض بقيت بجح كده
فارس….يوووه ي عدي
عدي…هي محتاجة وقت تفكر تسيبها براحتها
فارس…مش هطلقها
عدي….طيب وجنات
فارس….بقالي يمكن اسبوع مش بشوفها ومش وحشاني وكمان مش عاوز اشوف وشها لكن غزل بقالها يوم واكتر وانا هتجنن عاوزها قدامي ي عدي
عدي….يبقي حبيتها
فارس….يمكن
عدي….وشكلها هي حبتك علي فكره
فارس….سألتها قالت لا
عدي….طبيعي هتقول لا حتي لو بتموت فيك مش هتريح بالك وتقولك ف وشك ايوة انا بحبك ده اكيد حتي لو بتحبك وكانت هتقولك حوارك مع جنات مش هيخليها تقول
فارس…اكيد ابوها هو الي خباها
عدي…لا شمس الي متابعة معاها
فارس….البت دي عاوز اشوفها
عدي….ازاي
فارس…مش اتفقت إنك هتشوفها
عدي….ايوة
فارس….خلاص انا بكره هكون خفيت واقدر امشي هروح معاك
عدي…لا هتتهور وتعمل حاجة ف البت
فارس…لا بكل هدوء والله
عدي…طيب إن شاء الله
عدي…اسيبك تنام انت بقي
فارس…خليك بات معايا
عدي…اممم معنديش مشكلة
فارس….طيب غير هدومك والبس من هدومي ف الدولاب
عدي….تمام اخذ ملابس فارس ودخل الحمام
عند غزل قاطع تفكيرها دق الباب قامت لتفتحه وجدته زياد
زياد….اسف اني جيت ف وقت زي ده
غزل…حضرتك محتاج حاجة
زياد….احم كنت عاوز ابات هنا
غزل…
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجت العمدة ) اسم الرواية