رواية ملكت الفهد كاملة بقلم حبيبة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية ملكت الفهد الفصل الخامس 5
فهد : طلع لقي. بنت جميله نايمه علي سريرو بس وشها شاحب وباين عليها التعب
فهد: مليكه مليكه
مليكه: فهد ونبي مش تسبني بقي ونبي ولله مش هكلم اسد تاني بس ارجعلي
فهد: انا جيت قومي بقي
مليكه : لا انت بتقول كدا وبتمشي زي كل مره
فهد : لو مقومتيش مش هكلمك تاني وهمشي بجد
مليكه: خلاص انا اهو وقامت
فهد: انا اهو
مليكه: لمست وشو انت حقيقي يعني مش هتروح تاني
فهد: ايوا ولله
مليكه فضلت تعيط وراحت حضناه جامد
فهد: حضنها اهدي. بقي
مليكه: ولله خلاص هسمع كلامك بس متمشيش تاني ونبي انت وعدتني انك مش هتسيبني وسبتني
فهد:..
مليكه: فهد
فهد: عاوزه اي
مليكه: انت زعلان مني
فهد زقها ابعدي عني ومتنميش هنا تاني
مليكه : انا اسفه. 😭
فهد: انا قولت الي عندي واوعي عشان عاوز انام
مليكه: حاضر
فهد: يلا ونامي ع الارض
مليكه: حاضر
بعدين نامت كانت حاسه ان فهد بيشوف راحت قربت منو وعملت ايدها قدام عينو كدا
فهد: كان ماسك. نفسو من الضحك انتي يبنتي انتي روحتي فين
مليكه: انا اهو
فهد: ماشي يلا نامي بقي
مليكه: حاضر
فهد نام
مليكه: كانت زعلانه وعماله تعيط
فهد: مكنش نايم بس عامل نفسو نايم
مليكه : عماله تعيط انا اسفه ولله
فهد: اووف قومي تعالي 🙄🤨
مليكه: نعم 😭😶
فهد: بقولك قومي تعالي
مليكه: حاضر وقامت
فهد: في اي
مليكه: انا زعلانه وانت قلتلي مش هتسيبني وسبتني ونا اسفه ولله مش هعمل حاجه تاني 😭
فهد: امم
مليكه: 😭😭
فهد: صعبت عليه وقالها خلاص تعالي
مليكه: اسفه 😭😕
فهد: خلاص بقي
مليكه: بجد
فهد: بجد بس. بشرط
مليكه : اي
فهد: اديني بوسه 😗
مليكه: 🫢😳
فهد: يلا
مليكه: لا عيب
فهد: انا جوزك يعني م عيب
مليكه: حاضر 😗
فهد: بتحذير لو حد. خد منك بوسه ولا ادالك هحبسك وازعل منك وهسيبك ماشي
مليكه: حاضر ولله
فهد: يله عشان ننام
مليكه: حاضر يلا
بعدين فهد اخدها في حضنو جامد ونامو
الصبح
مليكه: قامت لقت فهد حضنها جامد كأنها هتهرب وهي اتوجعت ف عيطت وكانت بتحاول تصحيه بس هو مش راضي
مليكه: اهه 😭😭
فهد: حس بيها وقام اي في اي انتي كويسه
مليكه: لا
فهد: في اي اي الي حصل انا عملت ايه (كان خايف ليكون عمل حاجه وهي خافت منو )
مليكه: انت كنت حاضني جامد ونا اتوجعت وحاولت اصحيك. وانت مش رضيت
فهد: اهه عشان كدا
مليكه: اه
فهد: معلش متزعليش كنت حضنك اووي اووي
مليكه : عادي يلا عشان نفطر
فهد: خدي ابت هنا
مليكه: نعم
فهد: فين البوسه بتاعي وانا معتش هناديلك ب مليكه دي وعمل نفسو متعصب
مليكه: لي انا عملت ايه
فهد: لا مفيش هقولك يملاكي بس 😂😂
مليكه: انت وحش يفهد
فهد: انا خلاص يستي متكلمنيش تاني همم 😒😂
مليكه: اي يفهدي بهزر. معاك وراحت باسته
فهد: للا مش حلوه عاوز واحده تانيه 😂
مليكه: رراحت فضلت تبوس فيه 😂
فهد: هو مش حلوين بس اه 😂😂
مليكه: لا يلا عشان نلحق نفطر بقي
فهد: حاضر وكل واحد. خد حمام وغير ونزلو
فهد: يلا بينا
مليكه: يلا بينا يفهدي
نزلو وبعدين فطرو وقعدو مع بعض
مليكه: فهدي
فهد : نعم
مليكه : يلا نلعب
فهد: نلعب اي
مليكه: امم اي حاجه
فهد: لا
مليكه : طيب 🙂
فهد: خدي يبت هنا
مليكه: نعم
فهد: هقولك. كلمه في ودنك
مليكه قربت منو : نعم
فهد: بتحبيني قد اي
مليكه: قد البحر وسمكاته وكانت موطيه صوتها
فهد: قد البحر وسمكاته كلهم وكان موطي صوته هو كمان
مليكه: اه
فهد: بجد. بس. هو احنا موطين صوتنا لي 😂😂
مليكه: مش عارفه 😂😂
فهد: فضل مركز مع جمالها وبرأتها وان ازاي هي بقلب طفله ولون عيونها الجميل
مليكه : يفهدي رود بقي
فهد: قام وهي بتحركو
مليكه: في اي
فهد: اي في اي
مليكه: انا بناديلك بقالي كتير وانت مش بترد هو انت زعلان منى 🙂
فهد: لا يقمري
مليكه: بجد
فهد: بجد
مليكه : امم فهدي
فهد: نعم
مليكه: يلا نتفرج علي فيلم
فهد: امم بس نا لازم امشي حالن اهو
مليكه: رايح فين
فهد: رايح الشركه تمام متفتحيش لحد متكلميش حد ولا تخرجي ومتعمليش حاجه تزعلني منك ماشي واستنيني لو اتأخرت نامي
مليكه: حاضر مش تتأخر يفهد
فهد: حاضر يلا هاتي بوسه بقي
مليكه: واديته بوسه وحضن جامد
فهد: متديش لحد بوسه غيري حتهه بابا هشام انتي فاهمه
مليكه: حاضر
وبعدين راح الشركه
في مكان تاني
مجهول: الملف بتاعها عندك يباشا
مجول٢:ماشي روح انت دلوقت
مجهول ٢: اخيرا ولله لندمك يفهد يا انصاري
بعدين: بنروح لفهد بيكون في الاجتماع وبيشرح
وبيطلع وبعدين بيقعد يخلص حبت اوراق وكان بيفكر في مليكه وتعب من الشغل بعدين روح
مليكه: كانت قاعده مستنيه فهد يجي عشان مستنياه ياكل معها لقت حد جه
مليكه : جريت حضنتو انت اتأخرت لي
فهد: كان ورايا شغل كتير اههه
مليكه: مالك يفهدي
فهد: تعبان خالص يملاكي
مليكه: عندك اي
فهد: تعالي اقولك
مليكه: ننعم
فهد: تتعبت من الشغل المهم انت اكلتي
مليكه: الصراحه لا عشان انا مستنياك عشان اكل معاك
فهد: خلاص يلا ناكل
مليكه: حاضر وراحو قعدو وفهد طلب من هانم تعمل الاكل بعدين
فهد كان واخد مليكه في حضنو وقاعد وساند عليها ونام حبه
مليكه: فهد فهدي
فهد:..
مليكه: لفت بسرعه انت كويس يفهد
فهد: مسكها قلها متتحركيش خليكي كده انا كويس بس تعبان
مليكه: حاضر
بعدين فضل نايم عليها وبيفكر وشكلو تعبان
مليكه: لفت وخلت وشو ف وشها
مليكه: رفعت راسه بتقوله انت كويس يفهدي
فهد : ااه يلا عشان ناكل
مليكه: حاضر
بعدين راحو عشان ياكلو
اكلو وخلصو
مليكه : فهد
فهد: نعم
مليكه: ممكن نتفرج علي فيلم
فهد: للا معلش يملاكي ولله تعبان
مليكه: عادي مالك
فهد : اخدها وقلها اقولك فوق
مليكه: ماشي
بعدين طلعو
مليكه: مالك يفهدي
فهد: عاوز انام
مليكه: حاضر يلا
فهد: تعالي
واخدها في حضنو بس منامش عمل نفسو نايم
مليكه: فضلت تلعب في شعرو
فهد: كان بيفكر وسرحان
بعد شويه
مليكه: فهد
فهد:.. نعم
مليكه: انت لسه مش نمت
فهد: اه لي
مليكه: مفيش
فهد: متجيبي حضن
مليكه: حاضر
راحت قامت وحضنتو
فهد: خليكي كدا شويه معلش
مليكه: حاضر
فهد: فضل سرحان وحضنها وكل شويه يجمد ع حضنها
بعد شويه:
مليكه زهقت : فهد انت كويس
فهد :…
مليكه: ففهد
فهد:…
فهد:..
مليكه راحت بعدت عنو لقيتو صاحي وفي دموع علي خده
مليكه: مالك يفهدي وبتمسح دموعه
فهد:..
مليكه: ييفهدد وهزتو جامد
فهد: نعم
مليكه: مالك
فهد: تعبان 😓
مليكه: عندك اي
فهد: كويس بس تعبان من هنا وبيشاور علي قلبه
مليكه: طيب مش تعيط انا معاك
فهد: 🙂.
مليكه: حضنتو جامد وقالتلو مش تعيط ماشي ونا معاك ومش هبعد عنك ومش هخلي قلبك تعبان ماشي
فهد: مش هتعرفي
مليكه: هعرف
بعدين قالتلو تعالا نام علي رجلي يفهدي
فهد: ماشي
بعدين نام علي رجلها وهي كانت بتلعب في شعرو وكان سرحان فيها لغيات منام
وهي نامت معاه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ملكت الفهد ) اسم الرواية