رواية حياة الصقر كاملة بقلم نورا فريد عبر مدونة دليل الروايات
رواية حياة الصقر الفصل السادس 6
حياة بى صرخ .. ااااااه
و وقعت حياة و فقدت وعيه
أما في الصالون
زينات.. هى المحروسه فين محدش شاف وشها النهاردة
سعاد.. في اوضتها يعني ها تكون فين
زينات.. و متجيش تقعد معنا ليه ج**ربه ولا مش من مستواها بنت عزت ا**لق**ت**ل مش كده يا جميلة جميلة
جميلة.. سبنى في حالي كفاية اللى انا فيه اقولكم انا رايحة اوضي احسن
سعاد.. انا ها روح اشوف البنت دى ل تهرب و البيه يهد الدنيا علينا
زينات.. ابن مجنونة و يعملها
سعاد.. اتلمي يا زينات ها قوم اشوفها بنت المجانين دى
و ذهبت سعاد غرفة حياة
سعاد.. انتى فين يا بنت المجانين انتى يا بت
سعاد جريت على حياة .. حياة حياة فوقي يا بنتى …….. الحقنيييييي يا زينات الحقنييييي يا جميلة ياااا ناس
زينات.. فى ايه ……. يالهوي ايييه اللى عمل فيها كده البت مالها
سعاد.. م .مش عارفه انا جيت انده ليها لقيتها وقعة على الأرض
زينات .. البت ق**ا**ط**ع**ة ا*لنف**س ………… ل تكون
سعاد.. ااانت بتهبب ايه يا سامر صقر لو عارف ها يق**تل**ك
سامر ابن جميلة.. مش وقت كلام دلوقتي البت بت**موت لازم تروح لى مستشفى
جميلة .. سامر ملكش دعوه انت خليها لم صقر يجى ينقذها هو انا مليش غيرك يابنى انت اللي فضلي في الدنيا دى بلاش ت**ضي**ع نفسك صقر مجنون
سامر شل حياة مهتمش لى كلام امو و ذهب بى حياة المستشفى
سامر.. خير يا دكتور
الدكتور.. انت قريبا المريضة
سامر.. اه اه …. انا اخوها الكبير
الدكتور.. انا لازم اعمل بلاغ
سامر.. بلاغ ايه يا دكتورا ما تقول اختى مالها
الدكتور.. اتعرضت لى تسمم كويس انك لحقتها في اخر لحظه
سامر.. ت**سم**م طب هى كويسة دلوقتي فيها حاجة
الدكتور .. هى بخير عملنا ليها غسيل معدة هى شوية و ها تفوق عن اذنك
سامر بصدمة .. حالة ت**س**مم ……. الو يا صقر
أما في القصر فى غرفة جميلة … جميلة قعدة على السرير ضمة نفسها بحزن و الم
جميلة لى نفسها.. انتى صح يا جميلة كان لازم تعملي كده لازم يحس بى النار اللى عايشة جوكي سنين انتى خسرتي اخواتك و جوزك و بنتك يا علم عايشة ولا …. طب لو م**يته مد**فن**ه فين و لو عايشة عاملة ايه اخلاقها عاملة ازاي اااااااه يا بنتى اااااااااه يا ح**رقت قلبي عليكى اااااه يا قلب امك اااااااه اااااااااه
أما في المستشفى فاقت حياة
سامر.. حمدالله على سلامتك مدام حياة
حياة.. انت مين
سامر بطريقة كوميدية.. محسوبك سامر
حياة بابتسامة.. تشرفنا بس برضو سامر مين و ازاي جيت هنا …… معقول يكون با**ع**ن**ي هو كمان معقول
.سامر.. روقي…….. صقر في الطريق اول ما عرف جن جنونه شكلوا بيحبك اوى
حياة.. انت اكيد اخو علشان كده بدفع عنو بقلب
سامر.. حاجة زي كده انا ابن عمته و لسه جاي البلد دلوقتي ممممم زى بتقولي كده صقر اكبر واحد فين بعدين حنين بعدين انا
حياة.. اومال مين اصغركم
سامر.. كان المفروض يكون ليا اخت بس ا**ت**خ**ط**ف**ت يوم ما اتولدت على طول
حياة.. ربنا يرجعها بالسلامة
سامر .. سامر تفتكري تكون عايشة
حياة طبطبت على يد سامر باطمئن.. ان شاء الله ها تلقوها مين المجنونة اللى تسيب اخ قمر زيك كده والله ها ترجع
صقر.. هالله هالله يعني انا ها موت من خوفي عليكى و حضرتك قعدة ترغي مع سامر
حياة.. انا عايزة اروح يا صقر حسه اني بتخنق هنا ارجوكي خلينا امشي
صقر قابل جيبنها.. حاضر يا قلبي
حياة لاول مرة متكنش خايفه من صقر صقر راح دفع مصاريف المستشفى صقر شل حياة
حياة.. انت مجنون
صقر.. مجنون علشان عايز اريح مراتى
سامر.. عن اذنكم انزل اشغل العربية
صقر.. اتفضل
و مشى سامر
حياة.. انت بجد مش طبيعي بجد مجنون
صقر.. قولي اللى عايزة
حياة.. الناس يا صقر
صقر.. حياة طول ما احنا حطين الناس في حسباتنا يبقا مش ها نرتاح انا مش هممني الناس المهم راحتي و راحتى من راحتك
حياة سندت راسها على صقر بتعب و غمضت عيونها.. المهم انى امشى من هنا و ركبوا السيارة طبعا سامر اللى بيسوق أما صقر و حياة من وراء و حياة مذلت سنده راسها على صقر و اخيرا وصلوا القصر و ذهبوا على الغرفة
حياة.. صدقيني انا كويسة …… انا لم بتوتر و اتعصب بيحصلي كده
صقر.. ت**س**م**م ها بقلك يومين اتعصبتى و كل حاجة ما حصلش معاكى ده
حياة مسكت يد صقر.. بلاش تزعل مع أهلك بسببى ارجوك
صقر قابل يدها بحب.. حاضر يا قلبي
و نامت حياة أما في المخزن
صقر ض**ر**ب طارق حته قلم .. و ده علشان تفكر مليون مرة قبل ما تفكر بس تبص لى حياة
طارق.. ااااااااااااه
صقر.. أما دى بقا ف علشان ت**ع**د**ت***ى كويس عليها و دى بقا علشان تبص لى اللى مش بتاعك و تج**ب*رها عليك ( لا والله 😂)
طارق.. اااااا ها ق**ت***لككككك يا ابن القناوى ها ق**ت**لككككك
صقر ض**ر**ب**و اخر ض**ر**ب**ة.. اللى بيعمل ما بيقولش يا توتو سلام 😂
صقر.. اه قبل ما انس ادلو ميا بس كل ٢٤ساعة ميا بس
امرك يا بيه
و في الليل في المخزن
طارق.. ااه مش قادر……. هو انا بقيت بخرف
حنين شلت الوشاح من على وشها
طارق بطريقة كوميدية.. يا بركة دعكي ياما القمر رقمو ايه
طارق.. ااااااااه اااااااااع
طارق .. ايدك تي قيلة اوىىىى
حنين.. انت اللى لسانك مت**ب**ر*ي منك صحيح واحد حلال فيه ال**ق**ت**ل
طارق .. اااااه خفي ايدك شوية و بعدين طلامة انا حلال فيا ا**ل**ق**ت**ل بتفكي فيا ليه بتحبنى مثلا
حنين ضربة طارق بى الراجل.. لا يا خفيف علشان مش مستغنية عن اخويا مش ها سمح ليها يضيع عمروا علشان ح**يو**ا**ن زيك انا يوم ما حب احبك انت ليه عمية علشان ابصلك
طارق.. اااه ايدك تقيلة اوى …….. ضرب الحبيب زى الزبيب
حنين بضربة كمان.. و مالوا و دى علشان تفتكرني يا توتو
طارق.. ااااااااااااااااااع انا كده م*س**تحيل اتج*وز منك لله يا شيخة
حنين.. اللى غلط يتادب ولا ايه انت غلط و ده حاجة بسيطة مني
طارق.. كان يوم اسود يوم ما فكرت اتجوز ي**قط**ع الجواز على اللى عايز يتجوز روح يا شيخه اللى بتعمليها في ولاد الناس يترد في ولادك
حنين اخيرا فكت طارق و خرجت
طارق بإعجاب.. قمر اوى معقول المنجا دى اخت صقر شعر ايه و عيون ايه بس مسترجلة شوية بس قمر انا بعشق النوع ده و هرب طارق
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حياة الصقر ) اسم الرواية