رواية تركتني فكرتني عجزت كاملة بقلم شهد احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تركتني فكرتني عجزت الفصل السادس و الاخير 6
حازم ،، أسر كانوا قاعدين يشربوا عصير
وفجاه وهما قاعدين .حصل 😳
شافوا ابو حازم
أسر. بابا بابا الحق جدو اهو
حازم. ي ربي هو انا كنت ناقص اكيد هيسالني علي مريم
ابو حازم. كيفك ي ولدي
حازم. الحمد لله ي بوي انت كيفك
ابو حازم. الحمد لله ي ولدي كيفك ي أسر ي ولدي
أسر. الحمد لله ي جدو
ابو حازم. اومال فين مراتك ي ولدي ليه مش جبتها معاك اياك
حازم. اصل اصل. ابو حازم. اصل اي ي ولدي
حازم. انا طلقت مريم ي بوي ابو حازم.بصدمه 😳 طلقتها ليه ي ولدي مش دي اللي اصريت انك تتجوزها بعد ما مراتك ماتت ومردتش انك تتجوز بنت عمك
حازم. كنت هتجوزها علشان ابني ي ابوي كنت عايز ليه ام تربيه وتخلي بالها منه بس طلعت وحده زبا،له وطلقتها
ابو حازم. عملت اي ي ولدي
حازم. ملوش لزوم ي ابوي طلقتها وخلصنا .
ابو حازم. احسن برضوا انك طلقتها انا مكنتش راضي عن الجوازه دي ولسه قدامك انك تتجوز بنت عمك
حازم. لا ي ابوي انا مش هتجوز انا هربي ابني لوحدي ومش محتاج مساعده من حد
ابو حازم. براحتك ي ولدي همشي انا علشان معاي ناس مكنتش اعرف انك اهنه والا كنت اجيت لحالي
حازم. ولا يهمك ي ابوي مع السلامه.
حازم. واسر رجعوا البيت
حازم. لقي البيت نظيف قال إنها ممشتش ولسه قاعده طلع علي غرفته وأسر كان قاعد يتفرج على التلفزيون
وقال ي داده ي داده
مريم. كانت قاعده ومش سامعه
أسر. بصوت عالي داده مريم داده مريم
مريم. في اي ي أسر واي داده دي
أسر. انتي هنا داده وبس و جهزي الاكل علشان اكل انا وبابا
مريم. بس انا هنا مليش دعوه بالاكل ابوك قالي نظفي وبس
أسر. اللي اقوله يمشي انتي هنا مجرد خدامه وتعملي اللي بقول عليه انا وأبوي وبس فاهمه وكل اصحابك دلوقتي بقا عارفين أنه بابا طلقك وانك شغاله عندنا خدامه
مريم. بصدمه 😳 ومين قالهم
أسر. سالوا عليكي في النادي وقولنا أنه بابا طلقك يلا امشي روحي اعملي الاكل انتي هتقفي ترغي معاي ولا اي
مريم. كانت متعصبه اووي وقالت بقا انا مريم هانم اللي كنت عايشه زي الاميرات وكل اللي بعوزه بياجي لحد عندي دلوقتي بقا انا اللي بخدمهم والله ل تدفع التمن ي حازم انت وابنك وهندمك ي عجوز انت شكلك اصلا كبرت وعجزت ومش عارف انت بتتعامل مع مين ده انا مريم ي حازم.
وراحت تجهز الاكل وهيا بتعمل الاكل حطت س،م في الاكل تبع حازم واسر وركنت شويه اكل علي جنب تأكل هيا منه وهيا بتحط الس،م أسر شافها واتصدم 😳 وقال عمرك ما هتتغيري ي مريم بس هخليكي تقعي في شر اعمالك.
مريم. قدمت الاكل ونادت علي أسر وحازم علشان الاكل وطبعا أسر بدل الاكل بدون ما حد يشوفه
وهما قاعدين يأكلوا عادي فجاه مريم صرخت
مريم. الحقني ي حاززززززم
حازم. مالها دي تعال نشوف
أسر. اصل ي بابا
حازم. اصل اي انت عملت اي
أسر. والله ي بابا انا معملتش حاجه بس هيا حطت س،م لينا في الأكل وانا شوفتها وبدلت الاكل بس وهيا تقريبا اكلت منه
حازم. كل ده بيسمع وهو مصدوم 😳 وقال حتي بعد ما عطيتك فرصه بعد كل اللي انتي عاملتيه ده انتي كل،به ولا تسوي انا غلطت لما عطيتك فرصه تعيشي معايا انا وابني بدل ما كنتي تعيشي في الشارع
واخد ابنه أسر وراح عندها
حازم. خير ي مريم
حازم. واي اللي عاملتيه ي مريم علشان يحصل فيكي كده
مريم. انتوا ازاي محصلش ليكم حاجه وانا اللي بمو،ت
حازم. وقعتي في شر اعمالك ي مريم تستاهلي والله حتي بعد ما لميتك من الشارع مطمرش فيكي انا غلطان كنت رميتك في الشارع ي زبا،له
مريم. بدموع حازم بمو،ت وكانت ازرقت ومش عرفه تاخد نفس وما،تت
حازم. عيشتك عيشه متحلميش بيها بس عملتي اي هنتيني وقولتي اني كبرت وعجزت وفوق كل ده خونتيني انا بكرهك ي مريم ومش مسامحك يلا موت،ي وارتحت انا منك ومن قرفك
وانتهت قصه مريم وكل اللي بيحفر حفره لغيره بيقع فيها .
وحازم اكتفي بأنه يربي ابنه وكان مش مخلي ابنه عايز اي حاجه واهتم بتعليمه وكان ليه الاب ،، الام وعاشوا الاثنين في سعاده مع بعض.
وخلصت روايتنا ونلتقي في روايه جديده فنزاتي وعايزه تفاعل حلو بقا 😍
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تركتني فكرتني عجزت ) اسم الرواية