رواية ابنة الراقصه (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم روزا اليوسف
رواية ابنة الراقصه الفصل السابع 7
٧
رامي بشرود : اي اللي رماكي في سكتي معقوله ممكن ربنا يكون باعتك ليا تساعديني .. بس انتي اي حكايتك ومين عماد دا.. يا تري وراكي اي . ثم زفر بضيق وأسند رأسه وغفل حتي الصباح .
الممرضه : رامي بيه اصحي . رامي بيه معاد الحقنه بتاعه حضترك قاطعها انفعاله ومسكته بيدها .
رامي :اي يا بنتي اللي بتعمليه دا اذاي تلمسيني كدا .
الممرضه بخوف : أااانا أسفه ما قصدتش بس حضرتك ..
رامي بمقاطعه : بس بس تخلصي وتطلعي ..
في الوقت دا هدي بتفتح عينيها ببطئ .. واتفاجأت بالي قاعد ومركذ مع كل حركه هي بتعملها ..
هدي بقلق : هو في اي .. هو انت كويس صح .
رامي ما ردش عليها وقال للمرضه تمشي وكمل وهو مش بيبصلها .. اذيك يا حبيبتي ..
هدي : ايه حبيبتك مين .
رامي : أنتي يا حبيبتي هو انتي مش مراتي ولا اي .
هدي بصدمه : ناااعم مراتك مين انت هتستعبط ولا اي انا بس قولت كدا عشان خوفت يتهموني اني حاولت اقتلك أو ان انا شفت الحادثه أو اروح في سين وجيم بسببك .. انت بقيت كويس اهو خليهم يمشوني بقي .
رامي بغرور : حيلك حيلك ومين قالك انك ما حاولتيش تقاليني .
هدي باستنكار : أقاتلك اي بس هو انت ناسي ولا اي دا انا اللي انقذتك انت نسيت ولا اي .
رامي : اسمعي انا ممكن اوديكي في داهيه لو ما سمعتيش كلامي ونفذتي كويس كدا أو ممكن عماد يكون ليه راي تاني .
هدي بفزع اول ما سمعت الاسم : اي عماااد عماد اي اللي هيعرفه مكاني وانت عرفت عماد منين اصلا .
رامي بتوتر : مش شغلك .. هتسمعي الكلام هتبقي ف أمان وما حدش هيمس شعره منك وهساعدك استندلتي هدمرك .
هدي بخوف : حاضر بب.. بس انت عايز مني اي .
رامي : حاجه بسيطه اوي هتعملي انك مراتي وزي ما دخلت علي الحاج شوقي هتدخل علي فريده هانم .
هدي : طيب هعمل كدا إذاي مش يمكن يكشفوني ولحد امتي .
رامي : اسمعي بس الكلام وإن شاء الله مش هتندمي . وسابها وخرج .
هدي بعياط : صبرني يا رب علي وجه القلب دا .
___________________rose ___________________
عند غاليه وحامد ..
حامد قاعد علي الفطار ومخنوق ..الباب خبط.حامد بغضب في نفسه .. دا ايه الجحش اللي بيخبط دا وفتح الباب وطلع عماد ..
عماد : افتحوووو ودخل .. هي فين هدي فين طلعووووها احسنلكو.
حامد وهو بيمسك في رقبته : انت ليك عين يا ابن الك،،لب تيجي هنا بعد اللي عملته ..انا هوريك .
وضربه في كل حته ما سابش حته سليمه .
حامد : دا انت هنشوف مني اللي ما عرفتش اوريهولك في الشارع .. انا ياااض تبعتلي حراميه يسرقوني أنا يااااض .
عماد وهو بيدافع عن نفسه : دا حقي ومش هسيبهولك يا حامد حق امي اللي اتجوزتها وسرقتها وماتت بحصرتها بسببك ومش هسيبك طول منا عايش .
حامد : يبقي مش هتعيش يا حيله . وضربه بالكرسي علي راسه وبيلف عماد جري علي الشارع .
حامد : يا غاليه يا ام النحس تعالي شوفي الخيبه اللي بقينا فيها بنتك هربت يا وليه .
غاليه : بنتي نفدت بجلدها سمعته ليله الدخله وهو بيكلم صاحبه وبيقوله أنه هيخلص عليها بس مستني ياخد الي هو عايزه منها ويمضيها علي أملاكها اللي روثتها عن ابوها عشان ينتقم مننا والدليل أنه بعتلك اللي يسرقوك ينتقم لأمه ومني عشان اخدتك منها دا غير انه عارف انك أنت اللي قتلت رضوان أبو هدي هيعمل فينا اي يا حاااااامد هيعمل اي . قالتها وقعدت تعيط .
حامد : اخرسي بقي يا وليه انا تعبت منك ومن زنك . قالها وطلع ورزع باب الشقه ومشي .
_____________________rose_________________
في المستشفي .
هدي بتخبط علي الباب .
رامي : تعالي مستنيكي هااا فكرتي .
هدي : ايوه فكرت بس عازه افهم .
رامي : هتفهمي كل حاجه في وقتها.
هدي : طيب هنعمل اي دلوقتي .
رامي : انا مش هقعد هنا اكتر من كدا لازم نمشي وهتيجي معايا طبعا.
هدي وهي بالله ريقها : علي فين .
رامي : علي شقتي طبعا انتي مراتي واكيد بابا هيجي يزورني عشان يتطمن عليا ولازم يلاقيكي معايا يلا جهزي نفسك انا مش طايق المستشفي دي .
بعد ساعه وصل رامي البيت ومعاه هدي .
رامي : ادخلي .
هدي : ها ادخل فين .
رامي : ادخلي الشقه انا مش هبات هنا النهارده اقعدي براحتك .
وهو خارج بصلها بحزر وقال : اوعي تحاولي تخرجي من غير ما اعرف أو تهربي احنا اتفقنا انتي معايا في أمان وهساعدك وهتساعديني .
هدي هزت راسها بالموافقه وقالت : بس ممكن يعني الاقي عندك حاجه البسها .
رامي : ااه صح بصي مشي شي نفسك بأي لبس تلاقيه ينفعك وبكرا هشتريلك الي امتي عايزاه .
هدي : تمام.
وخرج وقفل بالمفتاح من برا .
يتبع ...
•تابع الفصل التالي "رواية ابنة الراقصه" اضغط على اسم الرواية